Macelarul, papagalul si antiaeriana FW-190 D-11 & D-13, Dual combo, Eduard, scara 1/48
#61
Postat 27 November 2019 - 08:01 PM
#63
Postat 29 November 2019 - 05:17 PM
In Yellow 10, The story of the ultra-rare FW 190 D 13 By Jerry Crandall arata profilele pentr D 13, Yellow 10. Pe trapele trenului de aterizare apar niste parti vopsite in RLM 76 sau RLM 77.
Treaba se vede si pe o fotografie de epoca
Pe avionul restaurat, nu se vede nimic!
Si nu e vorba de lumina sau umbra, pozitia este similara cu cea din fotografia de epoca.
Urmeaza sa dau cu lac, numai ca si aici pare ca se ridica o problema, greu de solutionat.
Am folosit vopsele MRP, MM si Gunze. Vrind sa pun crucile si zvastica, am dat cu putin lac lucios, de la Polly Scale, pe zonele respective. Am pus zvastica si crucile, cum ziceam si mai sus. Numai ca, nu stiu ce am vrut sa vad si, uitindu-ma mai intr-o dunga, vizibil din aceasta pozitie, vad pe RLM 76 ...fenomenul de piele de sarpe! Pe RLM 75, no problem! Acum vine si problema. Nu stiu cum va reactiona lacul lucios de la Gunze, C 46, cu vopseaua de la MRP! Cum ziceam la topicul cu copaia, am avut probleme nasoale cu acest lac, vopseaua incretindu-se. Daca pe asta nu-l pot folosi, lacul de la Poliiy Scale, iar face figuri, cu ce fras dau pe post de lac lucios? Am ceva de la LIDL, 2 in unu, poate merge ala! Am vopsit o bucata mai maricica de plastic, cu vopsea de la MRP, MM si Gunze. Acolo am sa fac niste experimente si in privinta lacului si in privinta pulverizarii. Daca nu, dau peste RLM 76 cu Gunze si peste restul cu Polly Scale!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 November 2019 - 05:18 PM
#64
Postat 01 December 2019 - 02:57 PM
FW-190 D 11
Si FW-190 D 13, 10 galben
Cum spuneam, in postarea de mai sus, am incercat sa respect cit mai mult tiparul original. Asta a iesit, atit s-a putut.
Poza este special A/N, pentru a va lasa placarea identificarii culorilor. Dupa aia, pun si color.
#65
Postat 02 December 2019 - 10:00 AM
Cu camuflajul la D13 nu cred ca trebuie sa-ti faci griji prea multe, ca oricum e foarte greu sa te contrazica cineva intr-un mod foarte argumentat.
Plus ca la o adica, nitica licenta artistica n-a facut rau la nimeni, niciodata:)
Le faci cu cupolele inchise sau deschise?
Avioane frumoase rau, cu linii care incanta ochiul.
Doar uitandu-ma la alte tale, imi vine sa le incep p-ale mele.
Dar mai astept cu ele, ca doar nu suntem fabrica de Focke-Wulf-uri:)
#69
Postat 02 December 2019 - 05:22 PM
Cred ca am scos-o cu lacul. Am incercat pe un plastic vopsit cu vopsea MRP si nu s-a intimplat nimic, si am dat asa, ca de la altii, adica strat mai consistent. Am dat si pe machete, un strat mai subtirel, asa cu grija, vad ca totul e OK. Am lasat la uscat si, miine, daca vad ca e nevoie, mai dau
un strat. Am folosit lac lucios de la Gunze, C 46, diluat cu Leveling Tiner, tot de la Gunze.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 December 2019 - 12:53 PM
#70
Postat 05 December 2019 - 12:53 PM
M-am apucat de pus decalurile. Nu prea sunt de calitate. Putin silvering si, pe partile transparente, acele pete laptoase, prezentate mai sus. Dupa doua straturi de Hypersol, s-au asezat. Nu au raspuns decit la zeama asta.
Acum vin stensilurile. Treaba e ca, atit pe D11, cit si pe D13, nu am prea bazut asa ceva. D11, revopsit pe burta, D13 reconstruit. Totusi, de exemplu, inscriptia de pe trata exterioara a trenului ar trebui sa fie, e un indicator util la incarcare si umflarea cauciucurilor. Cele de benzina si citeva capacele de pec
fuselaj, se vad, altceva...
#71
Postat 13 December 2019 - 01:17 PM
Citeaza
Revin putin asupra subiectului fiindca au aparut niste poze noi . Din pacate nu aduc mai multe lamuriri , dar e posibil ca in acest stadiu sa o fi vazut JC . Se pare ca asa arata in anii 60 ,Georgia Institute of Technology , Atlanta .
Un link https://www.modelfor...a0aac&start=810
E de urmarit , poate apar si alte fotografii color.
Ps . ... Fotografiile acestea din anii 60 parca sint mai slabe calitativ decat cele din WW2 ... iar cea color este luata dintr-un unghi din care nu se poate vedea mai nimic . ...
#72
Postat 13 December 2019 - 01:36 PM
Ma gandesc ca probabil camuflajul suplimentar s-a vopsit fie dupa modificarea dintr-un D9 in D13 , fie , in teren ,poate dupa vopsirea celuilalt tip de cruce ( cel mai mare , cu bratele doar in negru) ....?
Aceasta postare a fost editata de dany: 13 December 2019 - 01:47 PM
#73
Postat 13 December 2019 - 02:11 PM
dany, la 13 December 2019 - 01:17 PM, a spus:
Un link https://www.modelfor...a0aac&start=810
E de urmarit , poate apar si alte fotografii color.
Ps . ... Fotografiile acestea din anii 60 parca sint mai slabe calitativ decat cele din WW2 ... iar cea color este luata dintr-un unghi din care nu se poate vedea mai nimic . ...
Da, astea sunt fotografiile din anii '60. Asa arata cand l-a gasit Jerry Crandall. Pe langa calitatea care lasa de dorit, mai este si problema ca aripa aia care zace langa fuselaj nici macar nu era aripa lui Galben 10. Era o aripa de D9 standard, incurcata cu a unui alt avion care a fost adus in State odata cu D13. Cand le-au demontat sa le dea la scrap, aripa lui D9 a ajuns cu D13 si invers. Din fercire, ambele epave au supravietuit insa de treaba cu aripile s-au prins foarte tarziu, abia pe la sfarsitul anilor '90. Abia atunci s-a facut schimbul de aripi, acum sunt ok.
dany, la 13 December 2019 - 01:36 PM, a spus:
Ma gandesc ca probabil camuflajul suplimentar s-a vopsit fie dupa modificarea dintr-un D9 in D13 , fie , in teren ,poate dupa vopsirea celuilalt tip de cruce ( cel mai mare , cu bratele doar in negru) ....?
Asta e D9 al lui Gerhard Michalski, Kommodore JG4. Productie Fieseler, da.
Din cate stiu eu, Galben 10 nu a fost facut dintr-un D9, ci de la bun inceput a fost D13. A existat teroria ca fuselajul lui D13 ar fi foar preluat de la un fw190A7 (deci prin urmare reconstruit), dar Jerry Crandall spune ca nu exista dovezi concludente pt asa ceva. Din cate inteleg, avionul a fost D13 nou-nout,
#74
Postat 13 December 2019 - 02:41 PM
Citeaza
... Sa fi iesit de pe linia de productie purtand acea cruce mica ce se observa in fotografiile din anii 60 , si apoi acoperita la un moment dat cand au pictat celalalt tip de cruce ?
Daca imi amintesc bine Fw 190 A nu au purtat acel model de cruce ( mica) pe fuselaj la nici un producator . Doar Fw 190 D9 ...de aceea ma ducea cu gandul la un fuselaj de D9 initial ...
( Am adaugat vreo cateva Fw 190 D9 produse de Fieseler )
PS . ... Sau poate crucea aceea mica sa fi fost pictata de americani mai tarziu , gresit ?
Daca ma uit pe fotografiile de epoca , la avioanele germane bratzul de jos al crucii copboara mai mult pana unde se uneste lateralul cu burta ... cine stie ...?
Aceasta postare a fost editata de dany: 13 December 2019 - 02:54 PM
#75
Postat 17 December 2019 - 02:50 PM
Citeaza
Dany, pozele puse de tine sunt din Yellow 10, The story of the ultra-rare FW 190 D 13 By Jerry Crandall
Citeaza
#76
Postat 17 December 2019 - 03:02 PM