Stearman Boeing PT 17 Revell 1/48
#1
Postat 04 September 2019 - 08:38 PM
Si din suma de aparate de zbor care ar descrie cel mai bine aceste inceputuri, avioanele de scoala si antrenament...au ele ceva...un fel de poezie.
Goethe spunea :" Fapta e totul, gloria nimic"
Si din aceste fapte, parca Stearmanul PT17...biplanul pe care multi aviatori au inceput sa zboare, la mijlocul anilor '30, se desprinde, doar aparent fara glorie.
Mi-am propus de multa vreme sa adaug in vitrina o reprezentare a lui, iar kitul celor de la Revell parca mi-a citit dorinta. Si daca mai puneam la calcul si faptul ca este un 1/48, era evident deznodamantul.Stiu, exidta si in versiunea de 1/72, dar parca e prea mititel.
L-am cumparat, l-am pastrat in stiva si,iata, in sfarsit, l-am asamblat.
Despre avion...nu cred ca am ce sa spun mai mult decat gasiti pe net.
Despre kit...da, este o matrita noua si asta se vede cam la toate capitolele.
Decaluri? Hmmm, o droaie de stencils-uri, ca doar e Revell.
Concis: kitul este o bijuterie.
Cam asa arata al meu:
sper sa va atraga atentia in mod placut.
#2
Postat 04 September 2019 - 09:55 PM
Aa, și poate am și eu o atractie către avioanele din "La belle epoque".
Eu cred că l-aș fi măzgalit mai tare, însă nu este o "bird of pray", cei ce deslușeau tainele zborului aveau timp să-și curețe și lustruiască jucăria.
Felicitări și spor !
#3
Postat 04 September 2019 - 11:17 PM
Să știi ca am cochetat și eu cu ideea de filtre, murdărică, etc. Și...când am procedat la treabă , peste culoarea aia galbenă...a ieșit... nu știu cum îi ziceți voi,dacii,la drac. Oricum Fortuna m-a ajutat să-l revopsesc și așa am renunțat la idee.
#7
Postat 05 September 2019 - 09:45 PM
Trebuie sa fiu corect și să recunosc faptul că și kitul m-a ajutat mult.
Am avut ceva "zbatere" la tras hobane, realizate din fir de culee tras la cald, dar la final plăcerea a fost de partea mea.
Este, cum spuneam, o matriță nouă, "scoasă" pare-mi-se în 2015, iar ceea ce trebuie remarcat sunt îmbinările dintre piese, care se fac aproape fără intervenția chitului pilelor si a altor unelte abrazive.
Apoi piesele sunt turnate corect, fără distorsiuni, lufturi sau mai știu eu ce "bunătăți" de gen.
Ingineria kitului vine, la rându-i, in ajutor, in special în partea de aliniere a montanților, respectiv a aripii superioare - din fericire și ea turnată întreagă, pe toată lungimea.
Apoi roțile care au anvelopele separate de capacele care le închid, astfel încât munca de vopsire este mult simplificată.
Cam aceași situație de ajutor apare și la ampenaj, atât cel vertical, cât mai ales cel orizontal. Se vede că cineva s-a gândit la consumatori.
Remarcabil interiorul posturilor de pilotaj, care oferă toată structura tubulară a fuselajului, scaunele echipajului, manșele, palonierele, etc.toate piesele potrivind la interior perfect, fără dificultăți la incheierea semifuselajelor.
Pentru tablorile de bord Revell oferă decaluri, cum era de așteptat, dar eu am apelat la reperele celor de la Yahu Models care au în catalogul lor tablourile de bord pentru Stearman PT 17 la 1/48.
Sigur că la asamblare au fost necesare mici ajustări pe lățime, in cazul ambelor planșe, dar aceste retușuri au fost minime și nu au afectat prea mult piesele, în ansamblul lor.
Nu în ultimul rând trebuie remarcat motorul, realizat impreună cu batiul, care oricum rămâne invizibil odată incheiat fuselajul,motor care este o machetă în sine.Din nou piese care se "pupă" fără cusur, plus posibilitatea de a opta pentru două tipuri de elice, în funcție de inmatricularea pe care urmează să o aleagă fiecare.
Apropos despre înmatriculări: sunt oferite două posibilități, fiecare cu schema de vopsire proprie:
cea aleasa de mine, schema "US ARMY AIR CORPS" 1941 yellow/blu "136" și "US NAVY 607" all yellow - aparat in stare perfectă de conservare și funcționare, prezent în Germania ,in 2015.
Ca sa nu mă întind prea mult, rezum: kitul este o bijuterie și chiar nu costă mult dacă ne raportăm la ce oferă.
Avionul, un biplan cu linii sculpturale,pur și simplu clasice, oferă plăcerea de a-l realiza și admira într-o vitrină.
Dacă aș găsi macheta asta, cel putin la același nivel calitativ, dar la 1/32, să zicem, n-aș avea nicio ezitare.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 September 2019 - 09:50 PM
#8
Postat 05 September 2019 - 10:15 PM
... In cazul acesta eu zic ca e bine ca te-ai orientat spre cel de la 48 ... la 72 ar fi un pic de lucru , fiindca e o matritza veche , dar indeajuns de fidela liniilor avionului , incat sa iasa si din acela un model frumos .
Eu inca nu am unul , fiindca nu mi-a prea placut varianta de vopsire oferita la 72, dar in urma recenziilor citite si o data cu vizionarea acestui superb model , construit de tine ... ma bate gandul sa achizitionez si eu unul .
#9
Postat 05 September 2019 - 10:45 PM
La 1/72 știu sigur ca mai este.
Că veni vorba despre scara asta: nu cunosc macheta, kitul, nu pot să spun nimic, dar 1/72 e cam prea mic pentru posibilitățile mele. Chiar si cu "bicicletă" mă descurc mai greu. Fără lupe... e cam dificil, mai ales la întins hobane.
BTW, mă bucur că-ți place Kaydetul meu.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 September 2019 - 10:47 PM
#13
Postat 05 September 2020 - 08:32 PM
#18
Postat 29 September 2020 - 08:16 PM