Copaia zburatoare DH-2 AIRCO, scara 1/72
#25
Postat 16 September 2019 - 01:01 PM
Asamblatul nu e o problema, dar imi pare totul foarte fragil, asa ca o sa dau gaurile pentru hobane, inainte de asamblare. Sper sa nu se farime cind intind hobanele.
Din cauza motorului pe spate, comenzile trebuie sa ocoleasca elicea, asa ca, pe montanti, au fost pusi un fel de scripenti, peste care sa trec cablurile de comanda. Pozitia scripetilor, dati de altfel in kit, nu este data explicit, ea trebuie stabilita dupa asamblare, in asa fel, incit cablurile sa nu atinga ampenajul orizontal. Normal ca aceste "cabluri" nu se pot trece pe dupa "scriperii" din PE, va trebui sa dau gaura in montant, sa trec firul pe acolo, dus intors, apoi, sub acesta, lipit scripetele. Ceva munca...
#26
Postat 08 October 2019 - 11:16 AM
Mai trebuie revopsit pe ici pe colo, unde au fost date gaurile, lipit citeva amanunte, daca mai pot strecura penseta prin plasa de hobane...
#30
Postat 08 October 2019 - 03:25 PM
Z , eu desi am si penseta prin trusa , m-am obisnuit sa fac mai multe operatiuni minutioase cu ajutorul acelor forfecute . Imi plac ca au varful ascutit si ma pot strecura cu ele ca sa lipesc piesele , sau pot sa razaui imbinarea dintre piesese fara sa stric forma , inainte de a veni cu putin smirghel , sau pot sa dau tot felul de gauri de diverse diensiuni dat fiind faptul ca varful se lateste treptat , intepand cu un brat si apoi invartind .
... Nu tin forfecuta doar cum se tine in mod obisnuit , pot sa o tin si cu degetul aratator si cel mare aproape de varf ,iar cel mic trecut printr-o ureche si controland deschiderea sau presiunea pe varf cu podul palmei si degetul mare .
...Asa m-am obisnuit , cred ca nu am mai folosit penseta de vreo 20 de ani ...
Citeaza
Cred ca as putea , fiindca tin cu ea si firele trase la cald foarte subtiri . Uneori le mai "ajustez" usor varful fiindca materialul e destul de maleabil . Nu prind firul ca si cum la-s taia ci cumva intre cele 2 varfuri , dar trebuie sa controlez presiunea ca sa nu-l tai sau sa-l las usor din forfecuta , sa nu se agatze .
Aceasta postare a fost editata de dany: 08 October 2019 - 03:36 PM
#31
Postat 15 October 2019 - 08:28 AM
Rezervorul de combustibil.
Au fost adaugate indicatorul de nivel, fir de stiren transparent tras la cald, si teava de aerisire, ac de seringa 0,3 mm.
Vopsit, "spalat", lacuit si ...ciuruit!
Peste 120 de gauri, cu burghiu de 0,2 si 0,3, date te miri pe unde! Nu a ramas componenta negaurita!
Si...rapitul, gata crosetat!
Multa munca cu hobanele. Au trebuit date o multime de gauri, firele au trebuit trase prin toate, cite trei patru printr-o gaura, apoi intinse si lipite. La un moment dat, aproape ca nu mai aveam pe unde baga penseta, desi e una foarte subtire. Montarea bucata cu bucata, fara gauri este aproape imposibila. Am folosit fir de nailon, de 0,09 mm. Are avantajul ca este foarte rezistent si se vopseste destul de bine. Fir de stiren tras la cald, am folosit doar la trenul de aterizare. L-am inlocuit de citeva ori, pina la final: firele de stiren au o rezistenta mecanica precara.
Kit-ul in sine a fost destul de slabut iar plasticul de o caliate indoielnica. Inclin sa cred ca a fost injectat la mica presiune, dintr-un stiren de proasta calitate. Cum am mai spus, si nu ma refer la firele trase la cald, ca nu l-am folosit la asa ceva, rezistenta mecanica a plasticului era foarte slaba. Componente mici, au fost rupte la o simpla atingere. Montantii de pe fuselaj au fost schimbati pentru ca s-au rupt, unii montanti de pe aripa s-au indoit cind am tras hobanele. In fine.
Cam asta a fost cu copaia/rapiț zburatoare!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 15 October 2019 - 08:33 PM
#34
Postat 15 October 2019 - 06:55 PM
Banuiesc ca firul e de 0.09 :). Eu la urmatorul impanzit d-asta (care cine stie daca va mai exista vreodata), am de gand sa merg pe varianta ezline - duce finetea firului umdeva la absurd.
Spor maxim ...
#38
Postat 16 October 2019 - 11:32 AM
E, mai are el bilbe, pe ici pe colo, nu am nici mina, nici ochiul Marinelului ( ) sau a lui 1-0-9. De exemplu, rezervorul principal e acoperit cu un capac, din lemn, prins cu doua curele. Ei bine, am uitat sa le pun. Abia dupa ce am tras hobanele, am vazut ca nu le-am pus. Pe una, cea din fata, am reusit sa o montez, cea din spate....asa trebuia sa fie
Dany, apropo de piane. Citisem pe undeva, mai cu ceva vreme in urma, o snoava simpatica. Catre sfirsitul WWI, am primit, de la francezi, niste Farman 40. Unul a venit pe ...aripile lui, celelalte in lazi, trebuind asamblate, de mecanici nostrii, sub supravegherea unui mester francez. Acesta avea o cheie dinamometrica pentru intinsul hobanelor, conform specificatiilor tehnice. Treaba e ca ...nu o avea, o uitase in Franta! Jale mare, pentru ca a doua zi, avioanele trebuiau sa fie, musai, gata pentru prezentare. In disperare de cauza, cum nu era nici SMS, nici DHL, mesterul se urca in tren si fuguta catre Franta, in idea ca vor mai avea timp sa le asambleze pina la termenul limita. Buuuun. Apare mesterul si.... vede ca avioanele sunt asamblate! Ii sare tandara, ca vezi Doamne specificatiile, cheia e la el, ma rog probleme din astea cu iz de pierderea garantiei, daca pe vremea aia era sa ceva. Asa ca pune omul mina pe cheie, se duca la prima hobana, cu gind de scandal si mai mare, dar ce sa vezi, hobana e ...intinsa corect! Incearca alta, la fel! Mai incearca citeva si se da batu:
- Cum ati reusit, fara cheie dinamometrica?
- Pai simplu, raspund romanii, si il baga in fata pe un tiganus, ce se pricopsise, de ceva vreme, pe aerodrom, om bun la holongareala.
- Mai tigane, zice mesterul francez mirat, da' tu te pricepi la avioane?
- Nu mincaț-aș, da ma stiu la tambal! Diling aici, diling dincolo, țiiing aici, țiiing dincolo, si uite asa la toate!
Tiganul a vazut ca hobanele de la avionul asamblat suna ca un tambal, asa ca a.... acordat celelalte Farman-e! Nu stiu daca povestea e reala, dar mi-a placut si pentru ca are ceva, mai mult, iz de adevar!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 October 2019 - 11:34 AM
#39
Postat 16 October 2019 - 02:42 PM
Daca e Romania, musai sa fie "suedez".
In fine, toata povestea e o poanta.Daca ai vazut vreodata hobane intinse...n-ai cum sa crezi ca ala le-a acordat precum pe-o harfa sau un tambal.
Pur si simplu alt otel, alte diametre,alta impletitura.
Dar trecand peste gluma, eu zic ca ti-a iesit simpatic DH-ul asta.