Forum Machete,Modelism,Hobby: Copaia zburatoare - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Copaia zburatoare DH-2 AIRCO, scara 1/72

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 August 2019 - 05:47 PM

Copaia zburatoare
Airco DH-2

Acest mic biplan, cu motor in spatele fuselajului, momoloc, a fost primul avion de vinatoare in adevaratul sens al cuvintului, folosit de RFC - Royal Flying Corps. RFC fost bratul aerian al Armatei Britanice, inainte si în timpul Primului Razboi Mondial.
Avioanele, la inceputul WW I, aveau ca sarcina sa doboare baloanele de artilerie, in principal, si sa se apare de inamic, pe planul doi. Luptele aeriene au aratat ca vinarea inamicului, suprematia aeriana, este mai importanta si ca avioanle bioc, pilot + mitralior, nu erau prea eficiente. A aparut necesitatea unui avion monomotor, monoloc, cu tragere spre in fata, prin sau pe deasupra elicii. Cele mai simple solutii au fost montarea mitralierei in asa fel incit ea sa traga peste palele elicii, de obicei, pe aripa superioara, dar au aparut o serie de inconveniente: eroarea de paralaxa si blocarea repetata a dispozitivuli de tragere. Coborirea mitralierei pe fuselaj a adus complicatia unui mecanism de sincronizare, in asa fel incit mitraliera sa traga printre palele elicii. Din pacate, englezii, nu aveau, inca, asa ceva. Geoffrey de Havilland vine cu o solutie adoptata si de Farman: biplan, cu motorul in spate si mitraliera, in fata, pe „fuselaj”. Interesant este ca autoritatile aviatice britanice, au interzis un astfel de punct, pentru montarea mitralierei, pe motive de siguranta pilotului. Adia dupa ce mitraliera a fost pusa pe o montura ce permitea o demontare rapida, la nevoie, montarea mitralierei, pe bot, in fata pilotului a fost aprobata! Maiorul Lanoe Hawker, aduce o imbunatatire considerabila la luarea liniei de ochire: colimatorul tip grila.
Acest aparat a fost cel de-al doilea proiect de avion cu motor in spatele fuselajului, proiectat de Geoffrey de Havilland, pentru Airco, avind la baza predecesorul DH.1, cu două locuri. Pe 1 iunie 1915, prototipul, neinarmat, zbora, avindul la mansa pe Geoffrey de Havilland. S-a dovedit ca avea coada prea grea, asa ca au fost adaugate in fata aproape 16 kg, ca balast.
Dupa testele de evaluare de la Hendon, primul DH-2, cu numarul 4723, este trimis in Franta, la 22 iunie 1915, pentru incercari operationale, in cadrul 5 Squadron, RFC . Din pacate, in 9 august avionul este doborit de aviatia inamica. Pilotul, capitan Robert Maxwell Pike, moare iar avionul este capturat de germani, reparat si evaluat. Bafta pe capul lor!!! Deloc incurajator debut!!!
Aparatele DH-2, au avut o participare masiva in timpul bataliei de la Somme, escadrila nr. 24 remarcindu-se prin participarea la 774 de lupte, in care au reusit sa doboare 44 de de aparate inamice.
DH-2 aprimit si o porecla, deloc laudabila: „The Spinning Incinerator”! Din cauza comenzilor foarte sensibile, pina la urma o manevrabilitate excelenta pentru acea vreme, coroborata cu slaba instruire a pilotilor, s-au produs multe accidente, de aici porecla. In timp, experienta pilotilor a inceput sa-si spuna cuvintul, DH-2 ajungind sa fie foarte apreciat pentru manevrabilitatea si usurinata sa in pilotare.
Majoritatea aparatelor DH-2 au fost echipate cu motorul rotativ Gnôme Monosoupape de 100 CP (75 kW), dar au fost si aparate care au fost motorizate cu motoare tip Le Rhône de 110 CP (82 kW)
Pina sa apara DH-2, RFC si Alitii sunt coplesiti de superioritatea monoplanelor germane, Fokkr E III, folosite impotriva avioanelor de recunostere britanice si a baloanelor de observatie artilerie. AIRCO DH-2 a stavilit aceasta suprematie, din pacate nu pentru mult timp: a aparut Albatros D.II!
Au fost produse 453 de aparate tip DH-2 AIRCO. DH-2 AIRCO au fost retrase progresiv de pe front, fiind considerate depasite, dar au participat la luptele din Macedonia, Palestina si Arabia. Doua aparate au ajuns chiar in ...America! Americanii le-au considerat ca fiind foarte bune pentru flota lor aeriana! S-ar parea ca nici un aparat DH-2 nu a reusit sa supravietuiasca pentru a fi prezentat intr-un muzeu, cele de acum fiind copii la scara 1/1.



Caracteristici generale
• Echipaj: un pilot
• Lungime: 7,68 m
• Anvergura: 8,61 m
• Înălțime: 2,9 m
• Suprafață de aripi: 23,1 m2
• Greutate goal: 428 kg
• Greutate totala: 654 kg
• Motor: rotativ Gnôme Monosoupape cu 9 cilindri, 100 CP (75 kW)
• Viteza maximă: 150 km / h
• Autonomie: 2 ore 45 min
• Plafonul de service: 4.300 m
• Timpul de urcare pina la 3.000 m: 24 min 45 s
Armament
• Pistoale: o mitraliera Lewis de 7,7 mm.
Bibliografie
- Fighting aircraft of WW I, Jane's Collection, cuvint inainte de John W.R. Taylor
- Airco DH-2 de B.J. Gray
- www,google.ro


Kitul
Imagine atasata: IMG_2118e.jpg
Este un kit ProfiPACK, cod 7040, scos in anul 2003 de catre Eduard.
Injectia este in plastic, de culoare ocru.
Imagine atasata: IMG_2119e.jpg
Imagine atasata: IMG_2120e.jpg
Injectia este, din pacate, putin descentata, ceea ce inseamna ca piesle rotunde sunt putin...ovale, cu detalii frumoase, cu ceva bavuri, mai ales din cauza descentrarii. Pe rame sunt 65 de piese, din care 20 nu sunt folosite.
Instructiunile de asamblare sunt clare, intuitive. Insa, este indicat ca vopsirea avionului sa fie facuta inainte de asamblare.
Imagine atasata: IMG_2121e.jpg
Foarte util, pozitionarea hobanelor este data pe pasi, etapa cu etapa.
Imagine atasata: IMG_2123e.jpg
In zona se monteaza si citeva PE-uri, dar ma indoiesc de rezistenta lor mecanica! O sa vad la momentul oportun.
Decalurile si instructiunile de vopsire, sunt pentru patru inmatriculari:
- "A" Fight of 24 Squadron, RFC
- 6011, 24 Squadron, RFC
- 7850, 24 Squadron, RFC, pilot Lt. D.H. Geary, 1916
- 4th Army Air Parkm Beauval, Franta 1916
Imagine atasata: IMG_2127e.jpg
Imagine atasata: IMG_2128e.jpg
Imagine atasata: IMG_2131e.jpg
Cutia contine un set de PE-uri,
Imagine atasata: IMG_2126e.jpg
si o serie de masti
Imagine atasata: IMG_2129e.jpg.
Mai am un PE, de la Euuard, cod 72333, mitraliera WW I, pusa pe un inel. Cica ar fi o mitraliera tip Scarff. Seamana putin cu cea din kit, dar aia, e Lewis. Poate, daca se potriveste, cea din kit o sa fie inlocuita.
Imagine atasata: IMG_2134e.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 August 2019 - 06:58 PM


#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 12 August 2019 - 08:49 PM

Faina zburatoare . Acu' la 1/72 , cu PE-uri si multe sfori de intins....... :diablo:
Asta inseamna ca te tin ochii si mana ! :clapping:
Sporuri !

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 August 2019 - 12:49 PM

Descentrarea matritei da bataie de cap. Daca la aripa treaba a fost mai simpla,
Imagine atasata: IMG_2135e.jpg
am indeparat doar surplusul de pe o parte si cealalta a bordului de fuga si de atac, la motor treaba s-a complicat. Din pacate nu am facut poze. Descentrarea se vedea nasol, daca am indepartat-o, s-au dus si aripioarele cilindrului. Am incercat sa le refac, sa vedem ce iese pina la urma.
Mai sunt probleme. Kit-ul cred ca este cu injectie la presiune mica, asa ca detaliile, chiar daca sunt fine, sunt estompate, cu marginile rotunjite. Cei ce au lucrat cu Amodel mai vechi, stiu ce spun. Plasticul este nasol de tot: canci rezistenta macanica, parca e parafina! Se rup chestiile mici si subtiri, intr-o veselie. De exemplu, incercind sa dau gauri pentru bujii, am rupt doi cilindrii!! Cind ma uit la cadrele "fuselajului", ma apuca groaza! Nici nu le-am decupat de pe rama! Nu stiu din ce plastic e facut, dar cnd il pilesti se scamoseaza ca plasticul de galeata.

#4 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4830
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 August 2019 - 04:10 PM

Citeaza

Nu stiu din ce plastic e facut, dar cnd il pilesti se scamoseaza ca plasticul de galeata.


Seamana cu plasticul de la firma turceasca PM . Cand il tai, gravezi , e ca sapunul si se aschiaza ; cand smirgheluesti se scamoseaza .
Cehii aveau pe vremuri un plastic dur si casant ; destul de neprietenos de prelucrat si acela (KP).
.... Poate de la morcovii de import ( turcesti) i s-o fi tras lui iepurila ...

Aceasta postare a fost editata de dany: 15 August 2019 - 04:19 PM


#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 August 2019 - 05:10 PM

Mai stii? :-D Dragon a avut la un moment dat un plastic asemanator, plesnea una, doua, se scamosa, parca era ceara. Am mai lucrat cu plastic de la Eduard (Bf109), dar parca nu era chiar asa de moale.
Mai am niste FW, sper sa nu fie acelasi plastic.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 August 2019 - 07:23 PM

Am facut motorul. Cum spuneam, m-am muncit ceva la cilindrii ca sa scot ceva. A iesit asta:
Imagine atasata: IMG_2142e.jpg
Tijele culbutorilor sunt din sirma de nichelina, de 0,17 mm, bujiile din stiren de 0,25 mm iar firele de legatura, CuEm de 0,1 mm. Vopist cu MM 1403, MM1402, aluminiu.
Din copae, pardon cocpit, trebuie indeparate detaliile care sunt cam nasoale.
Imagine atasata: IMG_2137e.jpg
Acum arata cam asa
Imagine atasata: IMG_2138e.jpg
Cutia porthart, cred ca asta e, nu am vazut-o in nici o poza de epoca, va fi facuta din tabla de cupru de 0,1 mm, "cutia"de deasupra ei, care iar nu apare prin poze, va fi o bucata de stiren. Restul, sirme, fire de stiren trase, placi de stiren. E in lucru!

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 August 2019 - 12:26 PM

Am mai facut ceva maruntisuri: porthartul, legaturile cu arc pentru comanda elevatoarelor si bulburucometrele;
Imagine atasata: IMG_2144e.jpg
Am terminat lateralele copaii. Adica am ajuns in stadiul acesta:
Imagine atasata: IMG_2145e.jpg
La bort treaba e nitel mai ...complicata. Eduard, cred ca a avut mintea pe bigudiuri cind a facut tabloul de bord. Sunt patru variante de bord, pentru diverse perioade, puse pe plansa de PE. Dar, film pentru aparatura...ioc! Sunt date doar patru decaluri, pentru cele patru variante. Adica, pui decalil pe piesa din kit si lipesti placa metalica deasupra. Da, si o sa tina de la amiaz pin' la doi'spe!!! Decalul se va dezlipi de pe plastic la prima atingere. Va trebui sa tai decalul in jurul ceasurilor si sa-l potrivesc unde vin gaurile din plansa. Apoi sa lipesc plansa metalica pe locul ramas dupa ce am decupat decalul. Sper sa mearga!
Asa, la o prima ochire, o sa cam fie de lucru la asamblarea copaii, cam ramin lufturi, asa, cit e ea de mica!

#8 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 27 August 2019 - 08:06 AM

Deci arată īntr-un mare fel. Ce-mi plac mie detaliile astea, care vor fi practic invizibile, și doar TU vei ști că sīnt acolo...
Și eu fac la fel...nu pot să mă abțin !
Spor să ai !

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 September 2019 - 05:14 PM

Desi am fost la dermatolog, totusi m-a...m...gindit sa imi fac de lucru. Adica sa pun benzile de pinza ce intareau prinderea prinzei ce invelea aripa, de nervurile aripii.
Asa ca...
Imagine atasata: IMG_2166e.jpg
Multa munca si nu stiam daca acele benzi se vor fixa destul de bine. Am avut niste banda de mascare, de la Tamiya, de 0,4 mm, pe care am folosit-o. Noroc ca a fost suficienta, ca am avut destule rebuturi.
Dupa ce m-am opacit cu benzile, am dat un grund, Mr, Base White 1000. Am vazut ca este foarte bun: e foarte bun ca baza, scoate in evidenta greselile si e bun ca...alb!
Imagine atasata: IMG_2168e.jpg
Cind m-am apucat sa vopsesc si sa pun mastile, am constat o treaba...ciudata.
Imagine atasata: IMG_2172e.jpg
Imagine atasata: IMG_2174e.jpg
Nu am inteles de ce acele zone nu sunt protejate de masca! Nici o inmatriculare nu are acea zona in alta culoare decit restul.
Am vopsit extradosul cu Humbrol 116, intradosul cu Revel 314, copaia cu Humbrol 116 si MM1741. Eduard, am uitat sa spun asta la locul potrivit, da culorile in cod Gunze si echivalent in cod Tamiya, Humbrol, Revell si Model Master. Numai ca nu se prea potrivesc aceste echivalente. Pentru Gunze H37 da Humbrol 110, care este muuul tmai inchis. Pentru Gunze H309 da MM1742 desi cele doua culori sunt complect diferite, prima e verde, a doua ocru! Gunze H338, este difetit de Humbrol 32, Revell 91 sau MM 1791 fiind mai degraba, echivalent cu Humbrol 127 sau MM 1728.
Am avut emotii la desprinderea mastilor, sa nu-mi strice benzile. Am dezlipit incet, incet, fara probleme.
Buuuun. Pina aici totul bine, din pacate, pisica neagra, ceasul rau si :diablo: Cind am dat cu lac lucios, Gunze GX 100, vopseaua de pe intrados s-a incretit frumos de tot:
Imagine atasata: IMG_2175e.jpg
Imagine atasata: IMG_2176e.jpg
pe cind cea verde, extrados sau griul MM1741, nu!
Imagine atasata: IMG_2177e.jpg
De dat jos toata vopseau de pe intrados, nu putea fi vorba, din cauza benzilor trebuia data toata vopseaua jos, extrados, intrados si repuse benzile. Cum nu mai aveam avintul necesar (probabil abia acum isi facuse efect vizita la dermatolog :whistle: ) si nici suficienta banda de mascare, am zis, hai sa incerc cu hirtie abraziva. Am reusit, zic eu, sa repar mare parte din problema. Apoi, am mai dat un strat de Revell 314. Chestia e ca nu stiu daca treaba nu se repeta. Poate, zic eu, am diluat prea tare lacul, poate mi-a scpat prea mult lac din prima...Sa vedem. As putea incerca cu lac lucios, de la Poly Scale, dar nu stiu cu reactioneaza cu lacul de la Gunze si nici cu zemurile de spalat! Sa vedem.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 September 2019 - 05:16 PM


#10 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4830
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 08 September 2019 - 09:12 PM

Citeaza

vopseaua de pe intrados s-a incretit frumos de tot:

Ma gandesc ca probabil nu era bine uscata culoarea si a intrat diluanul si lacul pe sub vopsea .Mie mi se intampla sa-mi crape asa cand nu era indeajuns uscata vopseaua si incercam niste spalaturi cu diluant ( linii de panou ,efecte ) , dar fara sa fi fost protejata cu lac inainte .
Z dar oare cu lac si vopsea Revell nu ar merge mai bine ?
Pentru culoarea panzei foloseam alb cu un strop de galben si o idee de 89 ( un bej )

Aceasta postare a fost editata de dany: 08 September 2019 - 09:25 PM


#11 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2019 - 08:57 AM

Gx100 e un lac foarte "hot". Deși nu are probleme de 'scurgeri' și adunat īn picături ca future-ul, trebuie dat cam la fel: la īnceput un strat prăfos, mai uscat și mai de departe, lăsat să se usuce 10-20 minute apoi straturi succesive care vor face suprafața oglinda. Eu am avut probleme mari cu el, dat peste acrilice aeromaster și peste Revell lucios. Pe ambele le-a crăpat la fel că la tine.

Am mai pățit odată ca gx100 dat cu leveling thinner care e moale de tot, cānd l-am dat direct băltit din prima, sa īmi atace si īncrețească decalurile de pe kit. Dat cum trebuie , nu are egal īnsă, că lac lucios.

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 September 2019 - 09:43 AM

Vezi postarea1-0-9, la 09 September 2019 - 08:57 AM, a spus:

Gx100 e un lac foarte "hot". Deși nu are probleme de 'scurgeri' și adunat în picături ca future-ul, trebuie dat cam la fel: la început un strat prăfos, mai uscat și mai de departe, lăsat să se usuce 10-20 minute apoi straturi succesive care vor face suprafața oglinda. Eu am avut probleme mari cu el, dat peste acrilice aeromaster și peste Revell lucios. Pe ambele le-a crăpat la fel că la tine.

Am mai pățit odată ca gx100 dat cu leveling thinner care e moale de tot, când l-am dat direct băltit din prima, sa îmi atace si încrețească decalurile de pe kit. Dat cum trebuie , nu are egal însă, că lac lucios.

Confirm.
Am patit exact la fel.
Musai trebuie folosit in cantitati mici si straturi succesive.
Atentie, undeva pe tub scrie a nu se folosi peste decaluri !!!
Am aceasi situati si cu varianta "semilucios"
Deci,asa cum zice "109" incet, de la distanta mai mare si in straturi succesive, altfel o sa ai balamuc.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 September 2019 - 09:45 AM


#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 September 2019 - 01:17 PM

Dany, vopseaua era suficient de uscata. De obicei, uscarea dureaza cite 3-4 zile. Vopseaua verde acea cu o zi mai putin la uscare, a fost data a doua, iar griul, a treia. Am avut lac de la MM, Revell, Humbrol. Fiecare are cite o hiba, nu mi-au placut. Am lucrat cu lacuri auto de la Sinto, din pacate nu se mai gaseste, asa ca am trecut pe Gunze.
Mestere 1-0-9, direct nu pot sa-l dau e foarte gros. L-am diluat cu Leveling Tiner, adica ca la carte. Am gresit, cum zici tu, la aplicare: am dat un strat subtire, apoi, la max un minut, un strat gros. Acum o sa aplic metoda aratata de tine!
Longinus, o fi scriind, dar cine pricepe hieroglifele de pe sticluta!
Danke 1-0-9, Longinus.

#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2019 - 01:23 PM

Sigur că diluat cu leveling trebuie. Cu altceva nu va merge ok. Soluția trebuie neașteptat de mare, as zice o parte lac la minim 5-6 părți diluant, daca nu mai mult. Eu umplu cupa aerografului (2 ml) cu diluant și pun o picătură doua de lac, cu pipetă.

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 September 2019 - 02:15 PM

Oho baieti, eu l-am dat din spray si totusi mi-a crapat vopseaua !!!
Este Gunze B 513 dar are acelasi efect ca si X100
In referinte scrie :
Using Mr. COLOR or Mr. SUPER CLEAR over TOPCOAT will cause it to dissolve.
・This coating agent is specially formulated for use with Mr. COLOR or Enamel.
It should be used after Mr. COLOR has dried completely.
・It cannot be used over water-based hobby colors.
・It will damage slide marks if applied over them.
・Should not be used in airbrushing on hot and humid days (temperature of 30° C or more, humidity of 70% or more) as blushing can occur.
・When a Mr. COLOR and Mr. SPRAY car color is marked “two coat”, be sure to apply a coat of Mr. SUPER CLEAR SHINE. This applies to automobile colors as well. The original color can be restored by recoating.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 September 2019 - 02:17 PM


#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 September 2019 - 08:14 AM

Longinus, ce ai scris tu acolo e extrem de interesant! Plecaciune boierule!
Treaba e ca eu am email pe macheta, e drept nu de la Gunze. Din ce scrie acolo lacul e pacatos rau, cred ca a fost facut special pentru machete auto. O sa tin minte, merci Longinus.
1-0-9, io care credeam ca l-am diluat prea tare!!! Eu nu am depasit 1/1, maxim 1,5/1 diluant/lac!
O sa incerc azi, am lasat la uscat vopseaua proaspat data, sa vad ce iese. Un strat subtirel, dat de departe, uscat bine (nu stiu ce fac cu lacul ramas in aerograf), apoi straturi subtirele, succesive. O sa incerc doar pe profundor, ala e mai usor de reparat, la o adica
Multumiri, tuturor, pentru ajutor! :drinks:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 September 2019 - 08:15 AM


#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 September 2019 - 02:39 PM

Catastrofăn!!! Sau, ce-am avut si ce-am pierdut!
Am dat, cu dilutie buna, un strat de la distanta. Am stat cam 10 minute. Am dat al doilea strat, tot de la distanta. Pauza zece minute. Am dat al treilea strat, tot de la distanta. Nu s-a intimplat nimic! Dupa 15 minute, dau un strat mai gros, mai de aproape. Rezultatul, asta:
Imagine atasata: IMG_2178e.jpg
Pe extrados, acelasi tratament, cu rezultat OK! (lasam la o parte firele de praf)
Imagine atasata: IMG_2179e.jpg
Nici un cret, nimic!
Cred ca vopseaua e de vina, nu vad alta cauza. Am sa iau, din nou, aripa la jmirgăl, sper sa nu stric nimic, vopsesc si dau cu lac de la Poliscale, asta e. Lucru la cooperativa 'Munca in zadar'!

#18 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 10 September 2019 - 09:29 PM

Nasol tare ce-ai pățit acolo , Z-ule . :-o
Eu m-am lecuit de transparentele Gunze, deși nu am decīt Aqueous. Din cauza lui am revopsit practic Fulmar-ul, și-am stricat decalurile.M-a costat 2 luni de īntīrziere, plus cheltuiala cu decalurile noi.
Dat bine ,Future este perfect. Și nu atacă nimic.
Revell Aqua și Agama nu sīnt atīt de rezistente chimic, din (nu tocmai lunga )mea experiență. Bune , chiar excelente pentru vopsit detalii prin cockpituri , piloți, și cam atīt.
O să muncești ceva să repari mizeria făcută de lacul ăla agresiv.
Spor să ai ! :friends: :friends:

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 September 2019 - 02:47 PM

Am dres-o cit de cit:
Imagine atasata: IMG_2181e.jpg
Am dat cu jmirgal, apoi am revopsit. Nuam mai folosit lacul de la Gunze, ci pe cel de laPllyScale, acrilic. S-a asezar bine, nu a mai facut probleme, nici cu vopseaua veche, nici cu lacul. Sa vedem cum se va comporta cu zemurile de la Mig.

#20 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 12 September 2019 - 05:59 PM

Īncă se mai vede ceva īncrețeală, mai spre "copaie".
Dar nu mai este catastrofa dinainte.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi