Recomandari IAR-80C?
#1
Postat 30 July 2019 - 02:22 PM
http://www.cartula.r...post__p__225361
Pentru crucile decalului exista aftermarket-uri de la RB-Productions, dar, daca se poate mi-ar placea sa evit schimbarea fantelor de aerisire. E nevoie de cate 3 pe fiecare parte si trebuie sa arate la fel, nu doar intre ele ci si fata de randul deja existent. Presimt ca ma depaseste treaba asta.
Poate cineva sa imi spuna care au fost seriile de IAR-80C si ce diferente vizibile erau intre ele? Eu stiu de seriile 241-250 si 251-290. Ma intereseaza in special care numere aveau fantele de aerisire din spatele esapamentelor precum cele date in kit (gen IAR-81C) si eventual daca erau numere care nu aveau deloc acele fante (e mai simplu sa scapi de ele decat sa le adaugi).
De asemenea, m-ar bucura recomandari in privinta aparatelor care s-au distins in vreun fel.
#2
Postat 01 August 2019 - 02:35 PM
La un moment dat am facut o statistica din diferite surse. Nu o lua de buna. Dupa parerea mea, la cele de la 251 in sus (de 80C zic) au aparut fantele laterale suplimentare, si radiatorul de ulei de pe aripa stanga. Acuma nah', mai asteapta pareri caci, asa cum am spus, e doar o ipoteza.
Aceasta postare a fost editata de zachs: 01 August 2019 - 02:43 PM
#4
Postat 01 August 2019 - 07:07 PM
#5
Postat 01 August 2019 - 07:18 PM
Acum, acasa si avand cartea domnului Brinzan in mana, "VANATOR Romanian Hunter..." pot sa confirm, dupa desenele din carte, cele spuse de mine anterior. Poti sa faci linistit un 80C cu un numar intre 241 si 250 fara fantele suplimentare de aerisire si fara radiator suplimentar de ulei. Dealtfel sunt si cateva fotografii in carte, dar nu stiu daca am voie sa le fotografiez si sa le postez aici.
#6
Postat 01 August 2019 - 07:53 PM
In privinta pozelor, legea zice ca neaducindu-ti un profit direct si fiind doar cu caracter de informare, nu ar fi probleme daca specifici clar sursa. Ai putea sa ceri permisinea autorului sau editurii.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 August 2019 - 07:54 PM
#7
Postat 02 August 2019 - 12:13 AM
zachs, la 01 August 2019 - 07:18 PM, a spus:
Acum, acasa si avand cartea domnului Brinzan in mana, "VANATOR Romanian Hunter..." pot sa confirm, dupa desenele din carte, cele spuse de mine anterior. Poti sa faci linistit un 80C cu un numar intre 241 si 250 fara fantele suplimentare de aerisire si fara radiator suplimentar de ulei. Dealtfel sunt si cateva fotografii in carte, dar nu stiu daca am voie sa le fotografiez si sa le postez aici.
Sa inteleg ca seria 241-250 nu avea deloc fante de aerisire in spatele tevilor de esapament?
Imi cer scuze, dar care e radiatorul suplimentar de ulei?
Apropo, Radu a facut, cu ceva timp in urma, un set de conversie pentru a obtine un IAR-80C dintr-un IAR-81C. Nu se mai gaseste demult setul si, din nefericire, nu am reusit sa gasesc nici instructiunile online. Cred ca ar fi fost foarte utile.http://www.arcforums...rb-productions/
Aceasta postare a fost editata de Finn: 02 August 2019 - 12:14 AM
#8
Postat 02 August 2019 - 08:46 AM
Finn, la 02 August 2019 - 12:13 AM, a spus:
Imi cer scuze, dar care e radiatorul suplimentar de ulei? .....
Da, ai inteles bine! In ceea ce priveste radiatorul suplimentar de ulei:
in prima poza (de cand lucram la un 80, nr. 42) se vad fantele/gaurile de intrare/iesire a aerului care "racea" uleiul.
Intr-a doua iti arat ce trebuie sa faci(sau ce as face si eu cand le va veni vremea la celelalte Amodel ale mele):
Cu verde sunt cele clasice, vechi. De la 251, pe langa fantele de aerisire din spatele esapamentelor, a aparut si al doilea radiator de ulei in aripa stanga in zona marcata cu rosu. Gaura de pe aripa stanga dispare pentru ca aerul cald de la ambele radiatoare/racitoare de ulei va fi evacuat undeva, dedesupt, in spatele motorului(foto 3).
Spor!
#9
Postat 02 August 2019 - 06:52 PM
In concluzie, daca fac un IAR-80C din seria 241-250 e necesar doar sa adaug fanta de pe extradosul aripii stangi (si sa astup/sterg fantele laterale, din spatele esapamentelor). Pentru seria 251-290 e nevoie de fanta din spatele capotei motorului, pe intrados si de priza de aer de pe bordul aripii stangi (plus conversia randului de sus al fantelor laterale).
Stii cumva daca din seria 241-250 s-a remarcat vreun avion? Setul lui Radu, de care vorbeam mai sus, are nr.243 pe decal. Stii ceva despre el?
Aceasta postare a fost editata de Finn: 02 August 2019 - 06:52 PM
#10
Postat 05 August 2019 - 08:21 AM
Cand ajung si io pe acasa(sunt in delegatie in tara) va trebui sa conspectez cartea domnilor Dan Antoniu si George Cicos ca sa pot sa aflu cate ceva despre vre-un 80C, sau ceva remarcabil in legatura cu acest tip de avion. Pana atunci, uite doua poze din cartea domnului Brinzan, cu 243 si 244. Arhiva o tin cu mine, intr-un hard extern, cartile, nu.
Si da, "Colectia ABC" apartine domnilor Antoniu, Bujor si Cicos.
Spor!
Aceasta postare a fost editata de zachs: 05 August 2019 - 08:29 AM