Bf-109F-2 Spanisch Friederich Escuadrilla Azul
#1
Postat 29 July 2019 - 07:38 PM
Probabil că toți cunoașteți bine kitul , este vorba de ZVEZDA 7302 Bf-109F-2. Deși este un "snap-kit" , am citit că este bun, și unii dintre voi deja l-ați făcut.
Nu cred că am să intru īn detalii prea multe , nu am pentru el cine știe ce aftermarket-uri ( o coală PE modestă Airwawes veche, care-i pentru F-2 ul de la Italeri, niște țevi Master și cam atīt), poate o să mai scrăciui cīte ceva prin cockpit, nu știu īncă.
Ce este sigur , este că m-am hotărīt asupra īnmatriculării pe care o voi face, cea care m-a și atras de fapt, anume 7Negru , Escuadrilla Azul - voluntarii spanioli din Luftwaffe pe Frontul Rusesc. Escadrila Albastră a fost contra-partida oferită de generalul Francesco Franco Caudillo Germaniei, pentru ajutorul oferit de Legiunea Condor īn războiul civil din Spania . Din septembrie 1941 și pīnă īn iunie 1944 ( cīnd spaniolii s-au repatriat la presiunile Aliaților și a conservatorilor catolici de acasă) , 5 escadrile s-au rotit pe Frontul de Est , atașate JG27 și JG51. Pilotīnd aparate de vīnătoare Bf-109 și Jabo-uri Fw-190 , spaniolii au doborīt 156 de ruși , contra a 22 de piloți uciși, dispăruți sau capturați. Asul spaniolilor a fost Lt. Gonzalo Hevia Įlvarez de Quińones, cu 12 victorii aeriene confirmate. Am reușit să găsesc pe net cīteva poze de epocă cu acest aparat, īmi va fi de folos la vopsit.
Cei care l-ați construit deja , ce sfaturi puteți să-mi dați privind asamblarea ? Am observat ca nu are greutățile de balans de pe eleroane. Deasemeni , la kitul meu sīnt cīteva miici sink-mark-uri pe lateralele fuselajului , īn dreptul cockpitului (ușor de nivelat). Cum stă cu potrivirea? Am citit ca nu poți face probe "la rece", odată asamblat , nu se mai desface...
Am īnceput cockpitul, pe care am să-l păstrez oarecum basic, oricum cabina va fi īnchisă , nu am cum s-o fac deschisă, și alta nu am.Am perforat roata trimerului, i-am pus palonierele de la Airwawes ( mai bune ca nimic...) Am să fac și conducta de combustibil ce trece prin cabină , e foarte vizibilă ( fiind galbenă !!), și cam atīt...cred.
Seară bună !
#3
Postat 29 July 2019 - 09:45 PM
Sper sa hop și eu curānd, cu un E azul.Decalurile de la Kora/Lf sunt comandate.
Kitul de la zv nu pune probleme mari, de obicei și pe aripi sunt ceva sinkmarkuri, foarte puțin vizibile.
Ai grija cu decalurile, nu sunt grozave, plus că tind sa se īngălbenească repejor. Daca faci vreo buba, cred că mai am o rezerva.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 29 July 2019 - 10:04 PM
#4
Postat 29 July 2019 - 10:36 PM
Edi, măcar Franco și-a salvat onoarea. Spania nu se putea compara cu Germania. Și mai era un aspect. Spania nu era combatantă, era o țară neutră. Ajutorul a fost simbolic, toți membrii Escuadrilla Azul și cei ai Division Azul (infanterie) erau voluntari. Cam ca ajutorul dat de Suedia Finlandei ( Gladiatorul J8A...) sau Flying Tigers īn China.Mulțam de avertizări...Sper ca decalurile să nu fie ca cele ICM, c-am sfeclit-o. Mai am unele pentru F-2/4, Begemot , care nu cred că-s prea diferite de cele Zvezda ( dar nu-s pentru Esc.Az.)
Mulțumesc pentru sfaturi !
#6
Postat 30 July 2019 - 08:27 AM
Iarăși , nu are colimator , o sa caut ceva prin cutii , poate īncropesc unul decent.
Edi , cum sa subțiez palele elicei ? E suficient să le șlefui ușor pe ambele fețe ?
#7
Postat 30 July 2019 - 09:01 AM
#8
Postat 30 July 2019 - 09:01 AM
#9
Postat 30 July 2019 - 09:06 AM
"A large part of the F-2 series retained the squared-off wheel wells of the E-series. Others received circular wheelwells which were to become a characteristic feature of the F-series.
The vast majority of F-4s were built with circular wheel wells, although here too there were exceptions."
#10
Postat 30 July 2019 - 09:22 AM
În poza a doua se vede și marginea albă la roata bechiei. Aaa, dacă mă mai suporți : ce culoare avea janta roții bechiei ?? Rlm01 Silber, 02 grungrau, 22 schwartz ?? Să mor dacă am știut vre-odată !! La cele 3 E-uri le-am făcut...02 , la plesneală.
Mersi !
L.E. Se vede bine parbrizul blindat ( trebuie să-i scrăciui blindajul , cupola din kit nu-l are)
Iar camuflajul...să mor dacă înțeleg cum arată !! Nu pare să aibă petele alea "stropite" pe laterale...
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 30 July 2019 - 09:25 AM
#11
Postat 30 July 2019 - 11:39 AM
Am vazut si janta nevopsita (aluminiu) cu furca nevopsita, si cu janta 02 si furca 02, si cu furca 02 si janta nevopsita :)) Negre nu prea am vazut.
Parbrizul blindat il poti furgasi la un 109E ICM/Parc, erau la fel.
Camoul e cel clasic de F, cel mai probabil 74/75/76 . Desi aceasta combinatie a aparut in acte catre sfarsitul lui 41 (nov) deci la ceva vreme dupa Barbarossa, 109 si 190 plecau deja din fabrica vopsite in noua schema. Se pare ca au fost si cateva F-uri cu camoul ala de 02/71/65 dar foarte putin probabil.
Ceva de genul asta :
#12
Postat 30 July 2019 - 02:20 PM
Spaniolii aveau obiceiul sa puna numele camarazilor cazuti pe avioane, ca sa le fie alaturi, de acolo si acel "Presente!" scris mai jos.
Obiceiul data inca din vremea razboiului civil.
Caporalul mecanic (suna tare aiurea in romana) Thomas Zaro Rubio murise pe 28 iulie 1942, fiind lovit de elicea unui 109 pe care il dirija de pe aripa.
Iarasi asta era o practica foarte comuna, in special pe aerodromuri noi, intortocheate sau mai putin cunoscute, de obicei pe fiecare aripa era cocotat cate un mecanic,
ei indicandu-i pilotului incotro s-o apuce, la sol vizibilitatea din cockpitul unui 109 tindea catre zero.
#13
Postat 30 July 2019 - 06:10 PM
Mulțam mult pentru reproducerile instrucțiunilor acelor decaluri SBS, eu nu le găsisem , și acolo este dată o idee de schemă de vopsire destul de clară. Știam că-i 74/75/76 , asta spun multe surse, dar nu reușeam să descifrez un pattern pentru lateralele fuselajului. Acum e mai clar.
Deasemeni , unele surse dau cifra de pe fuselaj ( atīt pentru 7 cīt și pentru 1-avionul Lt. Robles) roșie cu bordură albă...Īn prima poză pusă de mine, cea cu botul aparatului , se vede īn stīnga parte superioară a cifrei 7 și o bucățică din crucea de pe fuselaj. Par aceiași nuanță de gri, deci 7 ar putea fi mai degrabă negru, nu roșu.
Lateralele interioare cam gata :
Potrivirea pilotului īn cockpit mi se pare fantastică: picioarele pe paloniere, dreapta ține perfect manșa, iar stīnga pe maneta de gaz !!
Acum , experiența mea de vopsit "chiloți" este limitată ( sīnt la abia a patra figurină : doi īn Defiant , unul īn Gladiator și acum unul aici) , cred ca ar fi trebuit să-i fac jacheta maro, dar...am văzut undeva pe net că aveau și combinezoane de zbor uni, sper să nu fiu prea pe-alături... A īnceput īnsă să-mi placă să pun și echipaj īn avion , pare mai "viu".
Cockpitul este aproape gata,am pus și tabloul de bord:
Trebuie să-i caut un colimator, de ce n-or fi pus unul rușii , nu pricep. Locașul lui este figurat pe coama tabloului !!
Am subțiat și elicea, am vopsit roata de coadă...Nu cred c-am salvat măștile de la E-uri, acum mi-ar fi prins bine...
#14
Postat 31 July 2019 - 04:48 PM
Deja īncepe să semene. Potivirea jumătăților de fuselaj excelentă, fuselajul cu aripile , minunată. Păcat că linia de īmbinare NU este una naturală, a trebuit să mă strădui puțin s-o elimin, sau măcar s-o fac mai puțin vizibilă. Niscai Mr.Disolved Putty sper să rezolve cazul. Am mai furgăsit și un colimator de la un G (care are două pe culee).
Acum trebuie să maschez carlinga. Ce mi-e silă de operația asta plicticoasă....
#16
Postat 31 July 2019 - 07:43 PM
Și așa mă chinui acum ca dracu' să șlefui joncțiunea aripă-fuselaj. Nu știu de ce dracu' la mine se verifică permanent zicala că "Mai binele este dușmanul binelui"
Mulțam de tip !
L.E. Am reușit !! Am pus două bucățele de bandă peste capace , și cu o bucățică profilată de șmirghel am reușit să "șterg" pragul ăla, de jur-împrejurul coamei. Refăcut și gravurile de pe burtă/spate, aripi, etc , toate estompate/pierdute la șlefuit îmbinările.
Missa happy now.
Seară bună!!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 31 July 2019 - 07:58 PM
#17
Postat 03 August 2019 - 12:19 PM
Potrivirea cupolei la fuselaj a fost mai puțin bună ca restul , suficient īnsă pentru un rezultat acceptabil. Faptul că nu poți face potriviri la rece nu prea ajută īn cazul acesta.
Nu pot decīt spera ca odată vopsit, zona să arate decent.
Weekend plăcut !
#18
Postat 03 August 2019 - 02:59 PM
Citeaza
Pentru masti, daca nu ai de-a gata, ai doua metode.
1.Lipesti pe zona o bucata de banda de mascare. O presezi bine, muchiile de la rame cu o scobitoare, ca sa prinda conturul clar. Apoi, cu un cuter foarte bine ascutit, adica nou, nefolosit, tai usor pe linga marginea geamurilor, dupa care dezlipesti usor, surplusul.
2. Asta e mai laborioasa, si la scari mici e mai greu de aplicat. Din banda de mascare cu latimea de 0,5 mm (gasesti pe la Tamiya) tai bucatele, pe care le lipesti pe marginea ramelor, pina astupi tot conturul. Apoi, lipesti pe centru o bucata care sa vina peste acele benzi.
Cind vopsesti, da prima data, pe cupola, cu culoarea din interiorul cocpitului, abia apoi culorile de camuflaj.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 August 2019 - 03:00 PM
#19
Postat 03 August 2019 - 03:41 PM
La cupolă, folosesc cu precădere metoda 1. Pentru cupole simple ( Bf-109, Fw-190,Spitfire, Mustang, Tempest , etc.) merge destul de ușor. Dacă am de mascat suprafețe prea complicate ( gen He-111, Ju-88/188, etc.) investesc īntotdeauna īn măști Montex,P-Mask sau Eduard, sīnt mari salvatoare de timp, ochi și nervi !!
Zi faină !