Spun "doar pentru ca", motivat de faptul ca Smer a reimbuteliat vechiul kit de Bulldog, de la Meritt(scos pe vremea cand multi dintre noi inca nu eram pe lume), un kit foarte slab, cu doar cateva parti componente, lipsit de multe detalii(aproape de toate), turnat grosier, cu bavuri ingrozitoare, piese torsionate,etc,etc.
Si daca toata "lauda" asta nu ar fi destul, matrita era conceputa cu marcajele - rondelele RAF de pe aripi, tricolorul de pe coada si toate inscriptionarile de pe fuselaj, turnate in relief (!!!). Bineinteles ca s-a impus o "raschetare" a acestor insemne, lustruirea suprafetelor ramase cu pastrarea cat mai bine a detaliilor,care oricum nu prea erau - dupa cum spuneam.
In fine. Glass papier, chit, lustru, si pe urma de la inceput, din nou si din nou, pana ramane un rezultat acceptabil -adica un compromis intre ce ai,si ce ar trebui sa fie.Asta dureaza ceva timp.
Noroc ca macheta / kitul Smer costa putin, eu cred ca l-am cumparat cu vreo 25 de lei.
Cand deschizi cutia singurul lucru care iti mai aduce inima la loc,este coala de decaluri, doua versiuni de inmatriculare, decaluri foarte bune...se vede ca Smer a mai incercat sa salveze din situatie.
La un studiu nu foarte minutios(era prea evident) motorul avionului nu are mare legatura cu adevarul, fiind,dupa parerea mea, cea mai aiurea parte a machetei. Cei care au avut de-a face cu acest kit, ma inteleg mai bine.
Si asta la 1/48 !!!!
Am cautat pe net ce se poate rezolva, si am gasit ca polonezii de la Karaya au turnat din rasina, la 1/48,un superb motor Bristol Jupiter F.VII, adica exact de ce aveam eu nevoie.
Toate bune si frumoase, dar la imbinarea dintre piesele kitului Smer cu motorul celor de la Karaya, incepe dandanaua. Polonezii au conceput kitul din rasina pentru o expunere separata, in timp ce grefat peste kitui cehilor lucrurile nu se prea pupau.
In fine, am prelucrat,pilit, cioplit,socotit si modificat ceea ce era necesar si pana la urma le-am pus de acord, desi la un calcul mai realist,macheta a iesit cu vreo 2 mm mai scurta.
Plecand de la ideea ca nu poti fi si cu closca si cu oua si cu pui, am acceptat rezultatul asa cum era.
Pentru ca motorul nu avea date si evacuarile,tijele supapelor, legaturile dintre galeriile de evacuare ale cilindrilor si inelul colector al esapamentului, am procedat la confectionarea lor din stiren tras la cald, plus ca lipseau capotajele din aluminiu dintre cilindrii. Le-am "preparat" si pe ele din resturi de PE. Am mai adaugat mici detalii pe si pe sub avion,l-am "inarmat" cu ele doua mitraliere care lipseau cu desavarsire, ca sa mai indulcesc tabloul.
Rezultatul,zic eu, este acceptabil.
Inmatricularea aleasa de mine, dintre cele doua oferite, este foarte colorfull, pentru aparatul Squadron leader,escadrila Bulldog 19,RAF Duxford 1930.
Cam asa:
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 June 2019 - 07:57 PM