Daca se-ntreba cineva ... mai traiesc. Am mai imbatranit, m-am mai tampit, am devenit mai neplacut probabil, dar am puls.
Machete nu prea am mai facut de multisor (cam 4 ani), ca am tot dat-o cotita (gen „m-am mutat si a trebuit sa-mi amenajez coltzul”, „am mult de lucru”, „sunt obosit”, „mi-e lene”, „nu stiu de ce sa m-apuc”, „s-au uscat vopselele”, „mi-e lene”, „sambata asta vopsesc gardul”, „duminica ma uit la un film”, „nu cred ca ma mai descurc”, „mai intai sa trag fire la toate avioanele de le am” etc.)
Acum vreun an am deschis totusi o cutie – cu o Cobra de la Hasegawa (am tot adunat aftermarket-uri ca un harciog si am si promis, inclusiv p-aici pe forum ca bag una in viitorul indepartat). I have always loved Cobras ... d-aia m-am si insurat cu una :).
Revenind la subiect, desi e ala de la care a pornit totul, mie mi se pare cam cel mai slick beliciopter de atac. Are 50 de ani si inca e in productie. A zburat si zboara cu succes in teatre de razboi complicate tare. Nu pare ca ar avea de gand sa se retraga.
Deci ... Bell Ah-1 Cobra S by Hasegawa it is. Mai vine un G de la SpecialHobby si poate si un T de la Italeri. W-ul probabil nu va mai vedea lumina vreodata. I’m getting old after all ...
Despre Cobra aia din realitate, nu insist – geme internetul de informatii Bell AH-1 Cobra. Doar niste mici detalii sintetice despre multele variante existente (poate ajuta pe cineva, ca mie mi-a luat o gramada sa le inteleg, d-apai sa le retin) ... mi-e si frica sa scriu, ca ma cearta Hindu’.
Da’ incerc totusi:
-varianta S e de fapt un Q definitiv, adica inarmat cu TOW, sisteme de vizare aferente si motor mai competent;
-cand S-ul a primit geamuri plate si pale din compozit, i-au zis P;
-cand au adaugat sistemul de ochire M128 Helmet Sighting System si tunul M197 de 20mm, s-a facut E;
-iar cand s-au montat cable cutters, amortizorul ala ca un horn la esapament si un nou sistem de ochire cu lasere, l-au botezat F.
Simplu, nu? Pe scurt, S-ul e cea mai modernizata varianta din generatia a 2-a cu un singur motor (adica de Army) ... de altfel variantele astea ulterioare S-ului (P, E, F) sunt de foarte multe ori mentionate ca "Improved AH-1S", "AH-1S Modified", or "AH-1S(MOD)". Ca sa clarifice treaba, dupa ’90, toate variantele upgradate au fost numite AH-1S.
Acuma despre kit – un Hasegawa din anii ’90 foarte foarte decent – detalii impecabile, fitting asemenea (IPMS-RIO rewiew) ... poate fi facut OOB fara nicio problema.
Dacat ca, unde ar mai fi distractia atunci, ha? Asadar, cum spuneam, am luat o gramada de aftermarketuri pentru dansul (si nu numai):
1. setul de rasini AH-1S/F with ammo bay de la Pavla (pentru kit-ul HobbyBoss) – bogat, a constituit cea mai buna baza pentru interior, chiar daca a avut nevoie de multe ajustari;
2. setul de fotodecupate color si autoadezive AH-1S de la Eduard (pentru kit-ul HobbyBoss) – bun, a constituit plusul de care avea nevoie interiorul la instrumente;
3. setul de fotodecupate clasice AH-1S de la Eduard (pentru kit-ul Hasegawa) – are de toate pe el, foarte bogat la interior si in zona de armament – impecabil;
4. setul de rasini AH-1G Cobra Seats de la CMK (pentru kit-ul SpecialHobby) – doua scaune impecabile, chiar daca incap greu in cockpit-ul Pavla si a avut nevoie de pila la greu;
5. setul de fotodecupate clasice si rasini AH-1G Cobra de la Brengun (pentru kit-ul SpecialHobby) – nu mi-a folosit inca si nici nu cred ca o sa-mi foloseasca la S-ul asta, decat pe cale de exceptie ... merge la stash-ul pentru G;
6. setul de rasini AH-1W Cobra interior set de la Armycast (pentru kit-ul Italeri) – arata bine si asta, dar nu mi-a folosit inca si nici nu cred ca o sa-mi foloseasca la S-ul asta, decat pe cale de exceptie ... merge la stash-ul pentru T sau W;
7. setul de rasini AH-1W Cobra engine set de la Armycast (pentru kit-ul Italeri) – arata foarte foarte bine, dar nu mi-a folosit si nici nu o sa-mi foloseasca la S-ul asta, decat pe cale de exceptie ... merge la stash-ul pentru T sau W;
8. setul de fotodecupate antice Bell AH-1W TOW Cobra de la Eduard (pentru kit-ul Italeri) – saracut, nu mi-a folosit inca si nici nu cred ca o sa-mi foloseasca la S-ul asta, decat pe cale de exceptie ... merge la stash-ul pentru T sau W;
9. setul de tevi de metal si fotodecupate M197 - Three-barrelled rotary 20mm cannon de la Master – bogat, a constituit cea mai buna baza pentru interior, chiar daca a avut nevoie de multe ajustari;
10. setul de fotodecupate color AH-1G Cobra de la Res-Im / Eduard (pentru kit-ul AZModel) – saracut, nu mi-a folosit inca si nici nu cred ca o sa-mi foloseasca la S-ul asta, decat pe cale de exceptie ... merge la stash-ul pentru G;
11. setul de masti Bell AH-1 Cobra de la Eduard (pentru kit-ul Hasegawa) – am luat 2 bucati, pentru ca vreau sa incerc pentru prima data sa vopsesc si pe interior ... vedem.
Daca cineva mai doreste detalii despre seturile aftermarket, just ask ...
O poza, doua, cu bunutzurile ...
Ca am terminat cu lista de giugele, jumatate inutile inca, hai sa vedem si ce-am facut ... pai, am dat la pila de am behait, am dat cu freza de am plans, am potrivit, adaugat, scratch-uit si vopsit ... pana au iesit astea:
Intre timp, le-am mai aranjat, le-am mai dat un wash, un lac si le-am bagat pe la locul lor (mai cu sughitzuri unele) – dupa ce le mai verific o tura, o sa le si pozez sa vedem cum arata ... clar mult mai bine decat asa cu scobitoarea infipta-n dos.
Spor maxim.
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 30 April 2019 - 11:56 PM