Citeaza
Citeaza
Salutare . Hristos a inviat !
Ma uitam pe unele dintre filmuletele de pe site-ul indicat de Flo . O reuniune a pasionatilor auto francezi , iar printre masinile acestora aparea si un Chevrolet Corvair Convertible . Cum nu prea sint la curent cu trendurile sau gusturile posesorilor de masini clasice , ma intreb de ce le place sau prefera aceasta versiune de Corvair ... Mi se pare cea mai anosta sau plictisitoare dintre variantele acestui model ; dintotdeauna mi sa parut mai interesanta varianta " obisnuita" , cea " hard top " si daca se poate dintre modelele de inceput .
... Poate ca asa mi sa intiparit in amintire acel model , fiindca am descoperit o astfel de masina pe la jumatatea anilor 80 , aparent parasita printre blocuri si mi-a lasat o impresie ambigua ...De la departare am crezut ca e un fel de NSU mai mare sau un fel de Panhard , dar cand am vazut sigla de Chevrolet am avut un senzatie de parca ... descoperisem un meteorit ...sau un obiect dintr-o lume la care nu aveam acces si nu stiam bine cum ar fi in realitate , dar pe care doar mi-o inchipuiam din anumite crampee ce mai apreau prin filme sau " almanahe" ...
Masina in sine era ciudata . Era si interesanta si cam searbada , si moderna si retro , cu elemente comune ( detalii pe care le vedeam pe masinile europene) , dar tratate intr-un stil necunoscut ( american ) > ma refer la aranjament , motor in spate , grile de racire stopuri , faruri , geamuri , interior , etc .
Avea un interior placut , aerisit si spatios si cum mi se intampla adesea in acele vremuri , am dat fuga acasa ca sa-i rog pe parinti sa vorbeasca cu propietarii si sa o " adoptam "

( parea evident abandonata ) .
A rezistat in starea aceea ani buni , pana aproape de Revolutie ( din ce-mi amintesc) ... apoi ..cred ca sa intamplat cam tot ce se intampla cu acele masini ... intr-o saptamana ;cateva zile era vandalizata , distrusa , dupa care inevitabil venea cineva si se cufurea in ea ...si cam asta era sfarsitul , la vreo cateva zile mai apoi venea platforma si o ridica .
--------------------
Dar ca sa revin la intrebarea de inceput , aveti cumva idee de ce este preferat modelul decapotabil al acestui tip , fatza de versinea de baza ?
Stiu ca aceste masini au avut la inceput niste probleme de stabilititate din cauza suspensiei , parca , daca era condusa amatoresc ,fiind de fapt era un model de curse ,vandut la " liber" iar din aceasta cauza nu oricine putea sa-l stapaneasca ( o istorie asemanatoare cu Tatra T87) , dar dupa ce a fost remediat acel neajuns , a devenit o masinutza " cuminte " si docila . Modelul pe care-l gasisem eu era insa dintre cele de inceput , anii 1960 -64 .