Citeaza
In ceea ce priveste dunga(?) care se vede sub troica la nr. 17 si cred ca si la nr.12 ai vreo teorie?
Nu stiu ce sa zic ... paote e poate nu e ... dunga ... e greu de spus.
Cand vezi asa intr-o poza doar o dunga sau o pata e greu de tras concluzii ... insa cand vezi mai multe si aliniate sau care ar urma un patent atunci formulezi ideii, si daca acelasi lucru se observa si in alte poze atunci concluzionezi. In cazul celor cu scheletul de peste sunt mai multe poze care ne conduc catre un camo in doua culori.
Prin '42 daca nu ma insel, deja se standardizase camo intr-o singura culoare la extrados pe ale noastre, probabil datorita efortului de razboi s-au simplificat lucrurile si de aceea s-a ajuns la o singura culoare, astfel avem diferite avioane doar verzi la extrados dupa aceasta perioada (PZL 11, PZL 37, FW -58, IAR-80 etc) si mai mult ca sigur si PZL-urile 23 au urmat calea simplificata in urma reparatiilor dupa campania din Basarabia.
Citeaza
Dunga aceea de pe trenul de aterizare ce este de fapt? E o zona vopsita sau o banda din alt material (cauciuc?).
Un material flexibil, cauciuc, piele, panza ... asta trebuie cercetat in vreo carte de profil.
Citeaza
Intrebarea e ce s-a intamplat cu interiorul in cazul asta. Sa presupunem ca a fost revopsit si el in culoarea intradosului?
Nu am vazut vreo poza cu interiorul alor noastre, asa ca e greu de spus exact. Poate l-au lasat asa aluminiu (parca asa era originalul polonez), insa eu personal tind sa cred ca l-au revopsit in acelasi bleu ca pe intrados, si in cazul IAR-urilor 80 initial a fost aluminiu (cel putin la prototip) ulterior devenind standard bleau.
Citeaza
Pacat. Smer a folosit de fapt plasticul de la Heller, nu? Heller a scos iar la vanzare kit-ul (80397). Eram curios ce modificari/imbunatatiri necesita. Poate ajungi sa il postezi/publici plana la urma.
Da e vechiul Heller.