Combinatiile lui 109 1/72
#62
Postat 08 July 2020 - 05:55 PM
Am zis ca daca plec maine in vacanta, sa termin si ultimul Avia din cutii, asta e un C10 (S99) tot de la AZ, tot un fel de short run la care nu prea se potrivesc multe.
In fine, schema de vopsire era prea atragatoare. Asta era un G10 stock, produs dupa razboi in Cehoslovacia si care apartinea...politiei:
Decalurile din cutie, vopsit dupa instructiunile de la kitul Eduard la 48 : Gunze H324 pe extrados, H69 (rlm 75) pe intrados.
Rosul de pe bot am cautat sa semene cu cel de pe decal, n-a durat prea mult, rlm23 a fost destul de aproape asa ca l-am dat direct din sticluta.
.
In fine, schema de vopsire era prea atragatoare. Asta era un G10 stock, produs dupa razboi in Cehoslovacia si care apartinea...politiei:
Decalurile din cutie, vopsit dupa instructiunile de la kitul Eduard la 48 : Gunze H324 pe extrados, H69 (rlm 75) pe intrados.
Rosul de pe bot am cautat sa semene cu cel de pe decal, n-a durat prea mult, rlm23 a fost destul de aproape asa ca l-am dat direct din sticluta.
.
#64
Postat 27 July 2020 - 12:19 PM
E gata si V48 , varianta a doua (mai facusem unul acum 15-20 ani)
Kitul e AZ model, facut aproape din cutie. Vopsit cu Gunze, din pacate codurile de fuselaj din decal erau rau subdimensionate, asa ca a trebuit sa le printez (inkjet) si suportul lor e cam grosutz.
Kitul e AZ model, facut aproape din cutie. Vopsit cu Gunze, din pacate codurile de fuselaj din decal erau rau subdimensionate, asa ca a trebuit sa le printez (inkjet) si suportul lor e cam grosutz.
#67
Postat 28 July 2020 - 10:38 AM
Inca unul , de data asta v31 pe care s-a testat trenul de aterizare "clasic" si radiatorul retractabil pentru proiectul Me-309. La fel ca la V48, mai facusem unul acum multi ani.
Kitul de la Amodel, e slabut. Cupola cabinei e de nefolosit, ingalbenita, opaca, turnata prost.
Fuselajul iese mult mai grosut decat AZ sau altele, vizibil mai ales in zona cabinei, asa ca nicio cabina nu se prea potriveste, am gasit cu chiu cu vai o vacuformata pentru hellerul vechi, si s-a potrivit ca vai de ea. Decalurile din kit sunt ok, dar la fel ca la Az, codurile sunt mult subdimenionate asa ca a trebuit iar sa folosesc pe cele printate acasa.
Kitul de la Amodel, e slabut. Cupola cabinei e de nefolosit, ingalbenita, opaca, turnata prost.
Fuselajul iese mult mai grosut decat AZ sau altele, vizibil mai ales in zona cabinei, asa ca nicio cabina nu se prea potriveste, am gasit cu chiu cu vai o vacuformata pentru hellerul vechi, si s-a potrivit ca vai de ea. Decalurile din kit sunt ok, dar la fel ca la Az, codurile sunt mult subdimenionate asa ca a trebuit iar sa folosesc pe cele printate acasa.
#68
Postat 28 July 2020 - 04:19 PM
Gata inca unul, Z-ul de la Amodel.
Avand in vedere ca nimeni nu are habar cum arata, daca arata,(pentru el nu exista poze), m-am rezumat la o schema generica, minimala.
Kitul e si asa destul de dificil, sa imi mai bat capul si cu vreo vopsire fancy.
Si la asta, de nevoie, am pus o cupola vacuformata pentru heller. Taiata in trei bucati, parca parca s-a potrivit ceva mai bine.
Pfiu, gata cu distractiile, time to go back to Fs :)
Avand in vedere ca nimeni nu are habar cum arata, daca arata,(pentru el nu exista poze), m-am rezumat la o schema generica, minimala.
Kitul e si asa destul de dificil, sa imi mai bat capul si cu vreo vopsire fancy.
Si la asta, de nevoie, am pus o cupola vacuformata pentru heller. Taiata in trei bucati, parca parca s-a potrivit ceva mai bine.
Pfiu, gata cu distractiile, time to go back to Fs :)
#69
Postat 26 March 2024 - 12:31 PM
Doua kituri facute tot din E-ul de la AZmodel, cu bot facut scratch si copiat in rasina (Thanks Gopo).
Ambele reprezinta prototipul V22, un soi de missing link intre E si F, cand tot testau diferite configuratii de radiatoare, prize, aripi etc.
V22 a ajuns intr-o scoala de pilotaj si apare in cateva poze in doua erape ale vietii, cu vopsiri diferite dar acelasi cod radio.
Ambele reprezinta prototipul V22, un soi de missing link intre E si F, cand tot testau diferite configuratii de radiatoare, prize, aripi etc.
V22 a ajuns intr-o scoala de pilotaj si apare in cateva poze in doua erape ale vietii, cu vopsiri diferite dar acelasi cod radio.
#71
Postat 26 March 2024 - 07:59 PM
dakian67, la 26 March 2024 - 07:06 PM, a spus:
Foarte foarte sexy !! Botul lui NB-NH face toate paralele !!
Mai sunt cateva cu genul asta de bot (se tot incerca fara mari rezultate inghesuirea radiatorului de ulei intr-un carenaj cat mai mic) si o sa mai fac..ma fascineaza toate acele verigi lipsa intre E si F, s-au testat o gramada de configuratii pana au ajuns la rafinamentul F-ului. Radiatoare, prize de aer, flapsiri, aripi intregi...
Am de gand sa le fac cam pe toate la care am documentatie, probabil de la V20 la 25, unele au suferit mai multe transformari pe durata testelor...
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 26 March 2024 - 08:00 PM
#73
Postat 10 April 2024 - 09:30 AM
#75
Postat 16 April 2024 - 07:25 PM
Salut Dakiane, : Inelul e decal, nu intotdeauna iese cum ar trebui, de cele mai multe ori pentru ca sunt imbecil si uit sa Nu dau cu hypersol care il shifoneaza rau cateodata...
V25 sigur are (si) mitraliere pe capota in ambele etape ale lungii sale cariere.
Coafa si tipul de radiator inelar s-au schimbat intre timp, pentru prima versiune din 38/39 nu cred ca tunul central era in carti.
La V-20 nu apare in documente niciun test de armament, dar nu cred ca ii lipseau macar carenajele mitralierelor, a fost practic singurul lucru care s-a pastrat constant la 109 in 10 ani de productie...
V25 sigur are (si) mitraliere pe capota in ambele etape ale lungii sale cariere.
Coafa si tipul de radiator inelar s-au schimbat intre timp, pentru prima versiune din 38/39 nu cred ca tunul central era in carti.
La V-20 nu apare in documente niciun test de armament, dar nu cred ca ii lipseau macar carenajele mitralierelor, a fost practic singurul lucru care s-a pastrat constant la 109 in 10 ani de productie...