Forum Machete,Modelism,Hobby: Combinatiile lui 109 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Combinatiile lui 109 1/72

#1 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2019 - 12:27 PM

Aici voi pune ce am inceput weekendul asta, si anume tot felul de mantzocarii si combinatii de Messere.

Primul e HA-1109K-1L, un 109 cu motor Hispano :

In Spania si-a inceput 109 cariera, si tot acolo si-a incheiat-o.
Dupa sangerosul razboi civil, Spania avea in serviciu 109E si F, dar dornica de a avea o varianta mai moderna, in 1942 a demarat negocieri pentru fabricarea in licenta a lui G2. Planul prevedea livrarea de catre Germania a 25 aparate complete, plus unelte, motoare, piese si armament pentru fabricarea a inca 200.
Situatia grea a razboiului a facut ca germanii sa trimita numai cele 25 celule, insa fara motoare. Cum in 1944 deja era clar ca motoarele nu vor mai veni, spaniolii s-au "descurcat", folosind motorul Hispano Suiza 12Z-89, pe care in prealabil l-au testat pe un E1. Prototipul bazat pe fuselajul de G2 a zburat in 1946, cu capotajul motorului si ampenajul vertical modificate, pentru a se potrivi cu noul motor care invartea elicea invers fata de DB.
A rezultat , dupa parerea mea, una din cele mai elegante versiuni ale lui 109 :

Imagine atasata: haha.JPG

Kitul de la Amodel e destul de ok, insa pentru a-l construi mai repede, am folosit mai multe componente de la Az-model (din care mai am vreo doua duzini). Ampenajele, directie, jambele, rotile, capacele, bechia...
Am adaptat o cupola de la un Fine-molds (pentru care aveam masti). Esapamentele sunt din metal (la origine pentru un P-40, dar semanau destul de mult asa ca le-am folosit)
Vopsirea, overall in infamul "Azul peugeot", se pare ca era culoarea masinii comandantului unei unitati de Messere spaniole. Sunt multe discutii pe seama culorii, mai multi au sugerat Gunze H25 pe care intamplator il aveam.
Pozele nu redau corect nuanta de pe model, in realitate e mai inchis si mai verzui...am tot umblat la white balance dar fara un rezultat bun.

In fine, dupa doua zile si jumatate de munca.

Imagine atasata: _MG_9410z.jpgImagine atasata: _MG_9411.JPG
Imagine atasata: _MG_9412.JPGImagine atasata: _MG_9413.JPG
Imagine atasata: _MG_9414.JPG
Imagine atasata: _MG_9417.JPGImagine atasata: _MG_9416.JPG
Imagine atasata: _MG_9415.JPGImagine atasata: _MG_9418.JPG
Imagine atasata: _MG_9419.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 18 March 2019 - 12:29 PM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 March 2019 - 12:51 PM

Faina pasare! :hi: :hi: :hi:
Intrebare, ca nu prea m-am lamurit, exista kit pentru asa ceva sau ai facut tu niste "incrucisari', precum Miciurin?

#3 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2019 - 01:11 PM

Exista kit, de la A-model:

Imagine atasata: 2044_rd.jpg
https://www.super-ho...A-1109K-1L.html

#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2019 - 06:19 PM

Culoarea e incredibil de greu de redat...am incercat cu doua camere, am tras de toate cele in Camera Raw si tot parca nu e ce trebuie...in fine...cu ochiul meu se vede mai degraba ceva de genul :

Imagine atasata: IMG_0541.jpg

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 18 March 2019 - 06:24 PM


#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 March 2019 - 07:12 PM

L-ai lucrat frumos, īmi place.
Culoarea preferată de spanioli este pur și simplu ciudată. Cunosc nuanța asta pentru că am și eu niște machete die cast, Peugeot, vopsite īn aceași culoare. Īntr-adevăr cam greu de redat foto.

#6 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4829
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 18 March 2019 - 10:06 PM

Foarte fain , 1-0-9 ! Felicitari ! :clapping:
Mie imi place mult culoarea , merge foarte bine cu cocardele acelea ; pacat ... totusi ca respectivul comandant nu avea in subordine si vreo cateva I16 ( vopsite astfel ^_^ ) .

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 March 2019 - 09:24 AM

Mersi maestre, lămurit! :hi:

#8 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2019 - 10:57 AM

Saptamana trecuta am mai facut doua combinatii :)

Me-109 cu motor de Fw...pare o combinatie disperata, dar a fost incercata.
Ideea de a pune un motor radial pe fuselajul minuscul al lui 109 provenea inca dinainte de inceperea razboiului, cand un motor american Twin Wasp (provenit se pare de la varianta de export pentru Africa de Sud a lui Junkers 90 ) a fost incercat pe prototipul Bf-109V21 (la origine un E cu Wk.Nr 1770). Din documente reise ca ar fi zburat in vara lui 1939, cu inmatricularea civila D-IFKQ, mai apoi in 1940 cu cea militara KB+II.
Pentru V-21 exista cateva poze destul de bune, aratand avionul nevopsit si neinmatriculat.
Imagine atasata: messerschmitt bf 109 v-21 4.jpgImagine atasata: messerschmitt bf 109 v-21.jpg

Prototipul Bf-109X (provenit de data asta dintr-un F cu Wk.Nr 5608) a zburat cu inmatricularea civila D-ITXP , motorizat cu unul din primele exemolare ale motorului BMW 801.
A zburat in septembrie 1940, pilotat de Fritz Wendel. Acesta ar fi notat caracteristici mai bune decat 109E si F, inclusiv o vizibilitate mai buna si siguranta mai mare la decolare (ecartamentul marit odata cu latirea fuselajului)
Rezultatele fiind incurajatoare, pana la sfarsitul lui 1940 si in 1941 au mai fost inregistrate zeci de zboruri, apoi brusc toate testele au fost oprite.
Pentru X, exista o singura fotografie originala si planul de fabrica al noii aripi, precum si cateva reproduceri dupa desenele de fabrica:

Imagine atasata: messerschmitt bf 109 v-21 nose (1).jpgImagine atasata: BF-109-X-07.JPG
Imagine atasata: BF-109-X-06.JPGImagine atasata: BF-109-X-05.JPG

Kitul, Amodel :

Imagine atasata: 1580_rd.jpg
https://www.super-ho...ntal-plane.html

Destul de decent kitul, am schimbat insa cateva din piese cu rezerve de la Azmodel - directia, rotile...
Elicea am luat-o de la un Fw-190A Revell.

Vopsit cu RLM-02 de la Gunze si Hataka, decaluri printate acasa cele din kit erau mult subdimensionate. Decalul rosu de pe coada e de la Techmod (pentru Bf-108) restul de stenciluri de prin cutia cu maimutze.


Imagine atasata: IMG_9451.jpgImagine atasata: IMG_9456.jpg
Imagine atasata: IMG_9452.jpgImagine atasata: IMG_9455.jpg
Imagine atasata: IMG_9453.jpgImagine atasata: IMG_9454.jpg
Imagine atasata: IMG_9471.jpgImagine atasata: IMG_9474.jpg
Imagine atasata: IMG_9473.jpgImagine atasata: IMG_9472.jpg
Imagine atasata: IMG_9475.jpg

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 25 March 2019 - 10:59 AM


#9 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2019 - 11:28 AM

A doua combinatie, un Messerspit.

In 1943 un Spitfire MkV, intr-o misiune "Rhubarb" deasupra Normandiei a fost lovit de Flak si a aterizat fortat, relativ intact.
A fost dus la Rechin si zburat initial cu motorul original Merlin, pentru a putea compara direct caracteristicile lui Spit fata de 109.

Tot avionul a fost intensiv modificat, remotorizat cu un Daimler Benz, armamentul si statia radio indepartate, instumentele schimbate cu unele in sistem metric, chiar si instalatia electrica a fost modificata pentru 24 volti.

Testele comparative au aratat ca avionul motorizat cu DB era superior celui cu motor original, dar si Messerschmittului, in special la manevrele la sol (vizibilitate si handling mai bune) dar si in aer la viteza de urcare si manevrabilitate. DB-ul oferea mai bune performante la inaltime, plafonul atins fiind de 12700 m, cu 1000 metri mai mult fata de 109G cu acelasi motor si 1475 mai mult fata de Spitul V original.

In august 1944 a fost distrus de un raid al aviatiei americane.

Imagine atasata: MesserSpit_1_lewy.jpgImagine atasata: MesserSpit_2_prawy_tyl.jpg


Kitul:

Imagine atasata: brp72010reviewmd_1.jpg
http://www.hyperscal...0reviewmd_1.htm

kitul e tot un hibrid, de data asta intre kitul de mk.V de la AZ-model si un cadru nou cu piesele de coversie (fuselaj, elice, esapamente).
Kitul de Az model e destul de trist, al meu a fost turnat si dintr-un plastic dubios rau, care e casant ca zaharul (am rupt aripa de trei ori, incercand sa o indrept, subtiez etc)

Am facut ceva modificari la esapamente (lipseau ceva carenaje si tablite pe acolo- am pus oricum esapamente din rasina ), am luat priza compresorului de la un 109G - azmodel si catargul de la un spitfire Airfix, vechi.
Vopsirea cu gunze, camo freehand.
Decalurile din cutie, cu ceva stenciluri din rezerve, numarul de serie de pe coada, printat acasa caci lipseste de pe decal).

Imagine atasata: IMG_9460.jpgImagine atasata: IMG_9465.jpg
Imagine atasata: IMG_9461.jpgImagine atasata: IMG_9464.jpg
Imagine atasata: IMG_9462.jpgImagine atasata: IMG_9463.jpg
Imagine atasata: IMG_9467.jpgImagine atasata: IMG_9466.jpg
Imagine atasata: IMG_9468.jpgImagine atasata: IMG_9469.jpg
Imagine atasata: IMG_9470.jpg


La constructia astuia era sa fac pareza :))
Dupa ce troznisem aripa de doua ori in timpul constructiei, am reusit sa o mai rup o data doar tinandu-l de ea...dupa ce era vopsit, lacuit si murdarit.

Imagine atasata: thumbnail.jpg

Am lipit-o cu superglue foarte lichid, care din pacate (dar cum era de asteptat) a afumat cabina :

Imagine atasata: thumbnail (1).jpg

Dupa ce am incercat o operatie "laparoscopica" o gaurica in podea prin farul rosu de sub burtica, am cedat si am smuls cabina, pe care am curatzat-o old school si am lipit-o la loc...

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 25 March 2019 - 11:30 AM


#10 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2019 - 12:53 PM

Frumos! :hi:

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 March 2019 - 01:12 PM

Interesante. Am si eu un hix, cum zic rusii, si de mult ma tot invirt pe linga el. O sa-i vina si lui rindul...
Maestre, toata stima! :hi: :hi: :hi:

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 March 2019 - 07:31 PM

Spitul dă mult mai bine cu modificări "Hergestellt in Deutschland" decât Messerul cu motor în stea. Oricum, după părerea mea, când spui "109", spui Daimler Benz. Pur și simplu nu pot fi despărțite.
Păcat că Spitul e așa... friabil; ceva de genul "just look, d'ont touch".
Amândouă sunt interesante, demne de un loc în vitrină, undeva mai în față.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 25 March 2019 - 07:31 PM


#13 Useril este offline   Paratrooper 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 65
  • Inregistrat: 01-May 13
  • Location:Pitesti

Postat 26 March 2019 - 04:11 PM

Nu vorbesc de realizare, caci a fost apreciata de oameni mai mesteri. Asa ca nu-mi mai ramane dect sa apreciez ineditul. chiar exoticul subiectelor in sine, dar si ineditul combinatiilor.
Felicitari!

#14 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4829
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 March 2019 - 04:26 PM

Foarte fainutze si acestea , 1-0-9 ! :clapping:

Citeaza

Me-109 cu motor de Fw...pare o combinatie disperata, dar a fost incercata.

Tare interesanta combinatie , eu nu am achizitionat inca unul , insa forma ma atrage mult , in ciuda faptului ca variantele de culoare nu sint tocmai spectaculoase . .
... Poate ca am sa sacrific atunci si un Yak ( nu mai tin minte daca era 1 sau 3 ) pe care am sa-l combin cu un motor radial ^_^ ( nu cred ca exista vreun kit al acelei variante ) .

Citeaza

Messerspit.

Cat despre Messerspit , desi nu imi place foarte mult forma acestuia , ma amuzat povestea si faptul ca a rezultat un avion mai bun decat Me-ul sau Spit-ul .
Sint curios daca cu tot armamentul si blindajul pe el s-ar fi putut bate de la egal cu Mustangul la inaltime .

ps.

Citeaza

La constructia astuia era sa fac pareza :))
Dupa ce troznisem aripa de doua ori in timpul constructiei, am reusit sa o mai rup o data doar tinandu-l de ea...dupa ce era vopsit, lacuit si murdarit.
Am lipit-o cu superglue foarte lichid, care din pacate (dar cum era de asteptat) a afumat cabina :

Ihh ... Cunosc senzatia ... ma apuca batzaiala doar cand ma gandesc ... :-D

Aceasta postare a fost editata de dany: 26 March 2019 - 04:31 PM


#15 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2019 - 05:24 PM

Crede ca ar arata ca Yak-ul 11 monoloc de la Muzeul Militar ( adica foarte frumos) :

Imagine atasata: Yak-11_47.jpg

Sovieticii au mai incercat si un Mig-3 cu radial, nici ala nu arata prea rau :

https://massimotessi...-210/i-210.html


Cred ca imi voi mai lua unul si il voi face V21, desi parca e prea asemanator.

Cu Messerspitul, nu cred ca putea ajungea la performantele alea, pentru ca la DB problema era compresorul, care nu se compara cu cel de la Merlin/Packard . O treapta la DB, doua la Packard.
Nu cunosc rezonabil de bine subiectul, dar mi se pare din scheme ca diferenta mare era la pozitionarea compresorului : la Packard/Merlin , superchargerul era in spatele motorului asa ca putea fi mai usor antrenat (direct) si la o adica schimbat/marit/lungit cat era nevoie, pe cand la DB era pe laterala stanga, evident limitat mult de monturile motorului (care de exemplu la G10/K Cu 605D au ajuns curbate cand s-a marit un pic compresorul) si gabaritul minuscul al capotajelor sa nu mai vorbim de angrenajele necesare antrenarii, fiind perpendicular pe axa motorului.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 26 March 2019 - 05:32 PM


#16 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2019 - 05:44 PM

Vezi postareaParatrooper, la 26 March 2019 - 04:11 PM, a spus:

Nu vorbesc de realizare, caci a fost apreciata de oameni mai mesteri. Asa ca nu-mi mai ramane dect sa apreciez ineditul. chiar exoticul subiectelor in sine, dar si ineditul combinatiilor.
Felicitari!


Multumesc, o sa incerc sa mai pun aici si altele, chiar mai dubioase :)

Demult aveam visul sa fac fiecare din cele 55 prototipuri(multe nu sunt insa cunoscute- nu exista documentatie sau fotografii), plus inca pe atatea alte proiecte conexe...am apucat sa fac cateva (o duzina-doua), dar kiturile disponibile pe atunci (vechi Heller, Italeri, Amodel etc) precum si neindemanarea/graba m-au facut sa le cam ratez. O mare parte au ajuns pe ebay, altele , bucati, inapoi la cutia cu piese. Acum insa de cand avem E-ul aproape perfect de la Parc/ICM, F-ul super de la Zvezda si G-urile de la Az-model, in varianta super cheap, parca imi vine sa reiau un pic seria. Peste 2-3 ani va aparea si Eduardul, care la overtrees va costa nimica toata...

#17 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2019 - 05:58 PM

Vezi postarea1-0-9, la 26 March 2019 - 05:44 PM, a spus:

Multumesc, o sa incerc sa mai pun aici si altele, chiar mai dubioase :)

Demult aveam visul sa fac fiecare din cele 55 prototipuri(multe nu sunt insa cunoscute- nu exista documentatie sau fotografii), plus inca pe atatea alte proiecte conexe...am apucat sa fac cateva (o duzina-doua), dar kiturile disponibile pe atunci (vechi Heller, Italeri, Amodel etc) precum si neindemanarea/graba m-au facut sa le cam ratez. O mare parte au ajuns pe ebay, altele , bucati, inapoi la cutia cu piese. Acum insa de cand avem E-ul aproape perfect de la Parc/ICM, F-ul super de la Zvezda si G-urile de la Az-model, in varianta super cheap, parca imi vine sa reiau un pic seria. Peste 2-3 ani va aparea si Eduardul, care la overtrees va costa nimica toata...


O dubla?

#18 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2019 - 06:29 PM

Vezi postareaflo, la 26 March 2019 - 05:58 PM, a spus:

O dubla?


Got me ! :shiftyninja: e in lucru :))

#19 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2019 - 06:25 PM

Cautand prin cutiile pline de praf in care nu am mai intrat de 10 ani, am gasit un V21 facut, asa cum s-a putut (coduri din letraset, calele trenului vopsite :))) acum vreo 20 ani :

Imagine atasata: thumbnail (3).jpg
Imagine atasata: thumbnail (1).jpgImagine atasata: thumbnail.jpg
Imagine atasata: thumbnail (2).jpg

In spate e prototipul lui Me-208, urmasul lui Taifun...

#20 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2019 - 10:12 PM

Mi-am amintit ca am mai facut in trecut, ceva cu BMW.
Am cautat prin hardurile vechi si am gasit astea doua, facute avum vreo 15 ani, intre timp si-au schimbat colectionarul:

Un alt X, scratchbuilt :
Imagine atasata: _MG_9630.JPG

Si un altul, mai What-if, facut dupa o schhitza gasita pe net :))

Imagine atasata: _MG_9623.JPG
Imagine atasata: Bf109SternmotorZeichnung.jpg

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi