Clasa lui ALGU vopsim figurine
#1
Postat 17 October 2006 - 11:12 AM
Am ales 2 figurine pentru treaba asta. Un razboinic Celtic si un razboinic Japonez Daimyo. Va informez despre ei;
-Au scara 54 mm.
-Celtic-ul este o copie ruseasca a unei figurine produse de Pegaso. Am ales special piesa asta pentru ca fiind una copie este de foarte proasta calitate. A pierdut mult din detalii la copiere. O sa vedem cum o sa arate o figurina de proasta calitate linga unei de buna calitate. Are cam 60 de mm, de obicei asa produce Pegaso figurinele la scara de 54 mm. (dupa ce termin figurina asta n-o s-o vedeti la forumuri internationale, pentru ca copiile figurinelor nu prea se accepta cu caldura in comunitate. Asta va ramine intre noi).
-Daimyo este de la Andrea si are fix 54 mm. S-a produs anul trecut, cu ultima tehnologie, adica este o figurina de calitate dar totusi nu una dintre cele mai bune de pe piata.
-Le-am curatat cu perie, apa si detergent de vase. S-au uscat si au primit un strat de grund. Fetele sint grunduite cu alb, prima data incerc albul, vom vedea cum o sa fie. De obicei dadeam un grund spray auto de culoare gri dar din pacate nu pot sa controlez sprayul, in anumite zone ramine gros. Asa ca am grunduit cu airbrush si enamele humbrol, cit mai subtire pot ca sa nu acopar detaliile.
Iata o prima privire la figurine unde sint foarte vizibile diferente de calitate la detalii.
#5
Postat 18 October 2006 - 12:44 PM
La poza vedeti ca lucrez cu acrilice Vallejo, sint excelente la treaba cu pensule.
Pensulele tot sint de la Vallejo, au costat o avere dar foarte repede mi-am dat seama ca daca le ingrijesc bine imi vor servi foarte mult timp. Asta inseamna ca in loc sa schimb la 2, 3 figurine pensule mai proaste voi schimba una din asta la 20, 30 de figurine. pe termen lung este avantajos dar nu numai, este si o placere sa lucrez cu ele.
Pentru culoare de ten fac un amestec de culoare de ten+maro inchis+rosu. La amestecul asta niciodata n-am putut sa stiu exact proportiile. Cam 2 parti ten si cite o parte din celalalte.
#7
Postat 18 October 2006 - 12:52 PM
Primul strat mi-a aratat ca e prea ros amestecul. La al doilea strat am mai adaugat foarte foarte putin galben si maro.
Avantajul vopselelor acrilice este ca se usuc foarte repede. Dupa 10 minute pot sa dau un al doile strat sau incep sa lucrez cu uleiuri.
Al doile strat de pe celtic mi-a placut, il las asa.
Daimyo primeste un ton mai "portocaliu" de ten si prima data din viata mea de vopsitor de figurina, intreaga suprafata a fetei lui Daimyo este acoperita de vopsea. Cred ca grundul alb este de vina Il las si pe el asa.
Nu am uitat sa vopsesc miinile si bratele desigur..
#9
Postat 18 October 2006 - 01:52 PM
Aceasta postare a fost editata de alguhan: 18 October 2006 - 01:53 PM
#10
Postat 18 October 2006 - 02:25 PM
Sper sa nu imi dati nota proasta :-?
#11
Postat 18 October 2006 - 03:00 PM
AdyAero, la Oct 18 2006, 02:25 PM, a spus:
Nici nu poti sa imaginezi ce obiecte am folosit pentru vopsirea detaliilor mici Din fericire incercarile mele s-au sfirsit de cind am intrat in posesie pensulelor sus mentionate.
#12
Postat 18 October 2006 - 03:29 PM
La Daimyo am facut cu burnt umber, tot acrilic. Aici am avut irisurile foarte evidente cum ati vazut la pozele anterioare. Primul se vopseste ochiul drep pe urma cel sting. Regula valabia pentu dreptaci. Stangacii o fac invers. Cind am ochiul drept vopsit pe cel stang se vopseste dupa asta ca sa nu fie omul sasiu. Iar cind vopsiti ochiul stang vedeti usor pozitie ochiului drept, pensula/mana voastra nu acopera vederea.
Daimyo se uita ciudat de tot dupa ce i-am vopsit ochii. Asta din cauza ca inca nu are conturul ochiilor. Se va vopsi limitele pleoapelor cu ochii. Astfel va avea si o umbra acolo de parca ar avea geana. Eventual daca este necesar la etapa asta se poate corecta forma irisului, prin vopsirea in alb zonele in exces.
#13
Postat 18 October 2006 - 03:43 PM
La celtic am vopsit albul ochiilor din nou, era prea inchis la poza de sus.
La el am ales ca verde inchis culoare ochiilor. Am pus 2 punctulete, unu in dreapta unul in stinga.
Vreau sa se uita mai serios omul, de jos in sus un pic. Asa ca limita joasa a irisului va fi vizibil. L-am pozitionat cu capul in jos si asa i-am dat un punct in ochi.
Am incercat sa fac poze ca sa va arat cam cum este sa te abordezi la ochiul sting dupa cel drept. Dar este greu sa bag si pensula si camera foto in acelasi unghi. Dar cit de cit cred ca va dati seama ce vroiam sa spun.
#14
Postat 18 October 2006 - 03:49 PM
Cind lucrez cu acrilice la detalii am un dezavantaj; se sterge greu. Uleuil se sterge foarte usor cu o pensula curata. Dar uleiul se usuca tirziu, chiar si dupa 2 zile cind lucrez la alta parte, accidental pot sa ating si sterg, de exemplu irisul. La bucatarul de la ultima vinieta am patit asta cind tonificam tenul omului. Cred ca irisul ala l-am refacut de 5,6 ori. Din cauza asta de data asta am facut cu acrilic irisurile. Ai atins si acolo ramine.
#15
Postat 20 October 2006 - 10:50 AM
In rest l-am vopsit in intregime mai putin accesoriile si armura. Armura va bronz. Astept sa-mi soseasca vopselele Vallejo dinre care se afla si bronzul, ar trebui sa fie pe drum. Pina cind le primesc ma voi ocupa de Daimyo daca pot in urmatoarele zile.
Cam asa arata acum Celtic-ul.
#16
Postat 30 October 2006 - 11:05 AM
Am vopsit cu acrilice aproape in totalitate figurina. Negrul de la armura este amestecat putin cu albastru ca sa puten sa vedem nuante de culori dupa tonificarea cu uleiuri. De asemenea si bratele camasii s-a vopsit cu un negru amestecat cu verde.
#17
Postat 01 November 2006 - 09:34 AM
Voi retusa cite ceva ulterior cind o sa lucrez cu uleiuri..
Iata pantalonii
#18
Postat 01 November 2006 - 09:37 AM
Dupa ce voi lucra cu uleiuri se vor vedea mult mai bine culorile. Pentru ca limitele intre culori vor fi accentuate.
Maneca dreapta si stinga a camasii;
#19
Postat 04 November 2006 - 06:37 PM
Am inceput sa vopsesc capul lui Daimyo cu uleiuri.
Urmaresc citeva reguli;
1- La fiecare punct adanc lucrez cu culori inchise, si nu o singura culoare.
2- La fiecare punct inalt lucrez cu culori deschise, tot diferite nuante.
3- Niciodata nu diluez vopsele cu diluanti obisnuiti. Folosesc benzina zippo sau esenta de petrol (nu esenta de terebentina) Am dubii ca esenta de petrol cauzeaza luciul dupa uscarea. Asa ca de data asta o sa folosesc numai benzina zippo. De fapt nu este benzina si se numeste nafta. Uleiul se usuca foarte repede daca s-a diluat cu benzina de bricheta sau cu esenta de petrol. Terebentina intirzie timpul de uscare de acea n-o folosesc.
4- Incerc sa diluez vopselele cit mai putin. Diluez numai cind nu pot sa bag culoarea in zone foarte adinci.
Culorile folosite (la ten):
-burnt umber,
-burnt siena,
-raw umber,
-napples yellow,
-alb (titanium),
-negru,
-yellow ochre,
-rosu (cadmium)..
Este foarte greu de explicat cum procedez asa ca am facut cit mai multe poze in timp ce lucram. Pur si simplu este un joc de culori.
Poza 1- Incep de la ochi. Cu burnt umber dau in zonele adinci.
Poza 2- Daca va uitati atent puteti sa vedeti ca dau cu negru o linie foarte fina la limita intre ochi si pleoape.
Poza 3- In continuare ochiul celalalt.
Poza 4- Incep sa indepartez surplusul de vopsea cu o alta pensula curata si uscata.
#20
Postat 04 November 2006 - 06:59 PM
Poza 6- La limite barba-ten si sprincene-ten am dat umbra cu amestec de burnt umber+raw umber. In gura intradeschisa burnt sienna+negru. buzele sint atinse cu burnt sienna+roşu. Zonele mai putin adinci (cum ar fi zbirciturile) sint umbrite cu o nuanta mai deschisa decit burnt umber care am obtinut prin amestec de burnt umber+yellow ochre.
Poza 7- Dintii cu alb+yellow ochre (dintii niciodata nu sint albi albi.) Blending-ul culorilor continua prin stergere usoara cu pensule curate.
Poza 8- Dupa ce am inceput cu culori deschise la zone mai proeminente. Culoare de baza este un amestec de yellow ochre+burnt umber+alb care arata ca culoare de ten. La amestecul asta mai adaug napples yellow in caz ca am nevoie de o alta nuanta. Mai adaug burnt sienna+alb pentru alta nuanta, roşu pentru una alta... Ating cu vopsea si sterg cu o pensula curata. Intre amestecuri spal pensula sterg si las la uscare intre timp folosesc o alta pensula. Pentru spalarea pensulelor folosesc diluant obisnuit.