Forum Machete,Modelism,Hobby: Focke Wulf Fw-190 Anton - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Focke Wulf Fw-190 Anton 1/48

#41 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2019 - 02:30 PM

Scurt update la Eduard A5:

- am instalat suportii pt mitralierele MG17. Pobabil ca sunt inutili, pt ca mitralierele in sine nu le voi instala (nu pot fi instalate decat cu capacul deschis, eu il fac inchis), dar am decis totusi sa-i montez, daca tot nu interfereaza cu nimic;

- am rezolvat si batiul si supotul pt motor. Piesele astea sunt importante, pt ca pe ele vine instalat tot motorul , cu tot cu ventilatorul de racire din fata si elicea. Pare complicat de montat (sunt 4 piese separate, care se monteaza fiecare intr-o anumita pozitie, la un anumit unghi!), insa daca operatiunea e tratata cu ceva atentie, proba la rece si planificare, merge fara probleme. Odata montat totul, ansamblul devine destul de solid.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 72.jpg
  • Imagine atasata: 71.jpg


#42 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2019 - 09:42 AM

N-am prea mai avut timp de lucru in ultima saptamana, am reusit doar sa montez la kitul Eduard A5 grilele de evacuare a caldurii de la motor.
Kitul fiind varianta profipack, pt cei care aleg sa prezinte grilele in pozitia deschis, cei de la Eduard ofera acesti voleti in varianta PE. Insa zona de contact intre piese este foate mica si in astfel de conditii lipitura plastic-plastic este mult mai rezistenta decat cea cu ciano pt plastic-PE.
Asa ca am optat sa nu folosesc piesele PE si sa confectionez eu voletii din plastic. Sunt ceva mai grosuti decat piesele PE, evident, dar cu ochiul liber este mult mai putin vizibil decat in poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 75.jpg
  • Imagine atasata: 73.jpg
  • Imagine atasata: 76.jpg
  • Imagine atasata: 74.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 08 February 2019 - 09:42 AM


#43 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 February 2019 - 10:56 AM

Este OK! Spor in continuare! :good:

#44 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2019 - 09:58 AM

In prima poza, avem motorul pt kitul Hasegawa A4. El este compus din 2 piese mari si late. Absolut suficient pt cat de putin se va vedea prin ventilatorul de racire, care obtureaza 90% din spatiul dintre capota motorului si coafa elicei.

In urmatoarele 2 poze, avem motorul de la kitul Eduard A5. El este compus din cel putin 11 piese distincte :blink:, care se grupeaza in mai multe subansamble.

Problema este ca daca il faci cu capotele motor inchise (cum va fi al meu), este mult prea complicat pentru cat de putin se va vedea din el...iar daca optezi sa-l faci deschis, este de departe insuficient detaliat.


Ma rog, la mine le-am vopsit asa doar basic, pt ca amandoua vor fi complet inchise la motor si practic nu se va mai vedea aproape nimic. Imi place sa pun la motoarele radiale macar cablurile de la aprindere, dar nici macar asta nu merita acum, pt ca ele chiar nu vor fi vizibile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 77.jpg
  • Imagine atasata: 78.jpg
  • Imagine atasata: 79.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 11 February 2019 - 09:58 AM


#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 February 2019 - 04:21 PM

Citeaza

...dar nici macar asta nu merita acum, pt ca ele chiar nu vor fi vizibile.
Da, dar tu vei stii ca sunt acolo! :spiteful:

#46 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2019 - 03:35 PM

Vezi postareaZ-mare, la 11 February 2019 - 04:21 PM, a spus:

Da, dar tu vei stii ca sunt acolo! :spiteful:


Neeah de data asta refuz sa mai cad in aceasta capcana.
Motorul va fi aproape invizibil iar firele alea cu atat mai mult. La Eduard A5 ma gandesc insa la alte cabluri, in alta zona, unde sunt ceva mai vizibile:))

Intre timp am lucrat putin la capotele motorului pt kitul Hasegawa A4.

In primul rand, partea superioara a capotei motorului e turnata impreuna tevilor mitralierelor MG17...inteleg nevoia de simplitate dar nu arata bine deloc. Le-am eliminat, voi folosi in locul lor niste tevi de la noul kit Eduard A8 (la care sunt in plus, ca ala avea MG131 si are kitul vine cu ambele tipuri de tevi).
Am conceput si un fel de suport rudimentar pt teviile MG17, care sa imi permita sa le adaug linistit in pozitia optima la sfarsitul constructiei, fara sa-mi fie teama ca o sa le scap inauntru inauntru.

Apoi iarasi o chestie ciudata este acea "buza" de la partea frontala a capotei superiare a motorului. Ea nu exista la nicioun model din seria Fw190A4...nu stiu ce cauta acolo.
Din cate stiu eu, doar capota motorului de la seria Fw190A1 avea asa ceva...dar in cazul acesta toata capota avea o geometrie putin diferita fata de restul seriilor.
Ma rog, idea e ca trebuie eliminata si buza aia.

Apoi am aruncat la gunoi si piesele Hase pt tevile de esapament...le-am inlocuit cu ceva brass tubes..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 80.jpg
  • Imagine atasata: 82.jpg
  • Imagine atasata: 83.jpg


#47 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 February 2019 - 03:02 PM

Chestia aia din fata, acea buza, ar putea fi locul unde se prinde radiatorul de ulei, care este o piesa separata fata de capota motorului.

#48 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2019 - 10:12 AM

Vezi postareaZ-mare, la 14 February 2019 - 03:02 PM, a spus:

Chestia aia din fata, acea buza, ar putea fi locul unde se prinde radiatorul de ulei, care este o piesa separata fata de capota motorului.


Nu cred asa ceva, Big-Z.
Adica parerea mea este la modelele de dupa A0-A1 o astfel de buza nu era prezenta la locul de catre vorbim.
Uite pentru exemplificare o poza cu un nas de A5...singurul Anton functional, in stare de zbor, cu motor BMW801 de la mama lui. Nu se vede nicio buza....am marcat si locul unde ar fi trebuit sa fie vizibila, conform capotei celor de la Hasegawa. Nu apare nici in planuri, desene, nimic...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 85.jpg


#49 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2019 - 10:53 AM

Am continuat lucrul tot cu Hasegawa A4.
I-am montat capotele motorului si eleroanele, astfel incat avionul este cam gata pentru etapa urmatoare (adica vopsitoria), in mare.
Montajul capotei motoruluinecesita putina atentie, care daca este acordata, va garanta ca totul merge bine:

- mai intai se ponteaza partea superioara a capotei motorului, care va fi supotul pt celelate parti ale capotei si va oferi principal baza de sprijin pe restul fuselajului;

- apoi se monteaza cele 2 piese laterale, cele cu umfalturile alea. Trebuie aliniate cu atentie, atat fata de capote superioara, cat si fata de incastrarile aripilor, dar si fata de capota inferioara (asta doa prin proba la rece, in faza asta);

- dupa ce se usuca bine astea, se monteaza capota inferioara. Daca celelalte au fost alinite bine, asta se va potrivi manusa.

Un singur repros am pt cei de la Hasegawa....in special in a 2-a poza, se observa ca ramane un spatiu liber intre tevile de esapament din lateralele motorului si peretele fuselajului. In realitate, acel spatiu nu exista, capetele tevilor de esapament erau foarte strans incadrate intre marginea capotei motorului si lateralele fuselajului. Iar spatiul acela ramane in ciuda faptului ca am folosit tuburi putin mai late pt reprezentarea tevilor de esapament, tocmai in incercarea de a mai "ocupa" din spatiul acela prea mare lasat liber.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 84.jpg
  • Imagine atasata: 86.jpg
  • Imagine atasata: 87.jpg
  • Imagine atasata: 88.jpg
  • Imagine atasata: 90.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 15 February 2019 - 10:54 AM


#50 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2019 - 11:02 AM

Folosirea tuburilor de alama pentru tevile de esapament o recomand tuturor, sunt net superioare oricaror esapamente de plastic si poate chiar si de rasina:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 89.jpg
  • Imagine atasata: 91.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 15 February 2019 - 11:33 AM


#51 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 February 2019 - 11:20 AM

Cred ca nu m-am facut inteles. Acea buza e doar pentru montat radiatorul la kit, zic probabil.
Adica cam asa
Imagine atasata: fw.png
Am si eu FW de la Eduard si ma uit la ce ma asteapta.
Da, arata foarte fain tevile alea. :good:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 15 February 2019 - 11:23 AM


#52 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2019 - 11:32 AM

Vezi postareaZ-mare, la 15 February 2019 - 11:20 AM, a spus:

Cred ca nu m-am facut inteles. Acea buza e doar pentru montat radiatorul la kit, zic probabil.


Ah nu Z. Adica daca era cum ai desenat tu, nu era mare problema. Ma uit acum la poza intiala si im dau sema ca nu se vede foarte bine despre ce era vorba. Si acum piesa fiind corectata, nu mai pot veni cu o poza mai buna.
In schimb, am pus pe desenul tau cam cum se vedea chestia aia din plan lateral. Acum ea nu mai exista, fireste:)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fw.png

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 15 February 2019 - 11:41 AM


#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 February 2019 - 02:49 PM

Aha, acum am inteles!!! Intradevar, din poza nu se intelege prea bine.
Spor in continuare. :good:

#54 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2019 - 10:24 AM

Am mai lucrat putin la kitul Eduard A5.

Am montat motorul pe batiu...inainte de asta am mai instalat diverse cabluri prin spatele motorului, ele vor fi putin vizibile prin grilele de evacuare din laterale.
Am pregatit si capota motorului pt montare. Am recurs la aceeasi solutie ca la Hasegawa A4...adica am renuntat la esapamentele originale Eduard si le-am inlocuit cu bucati de tuburi de alama, montate direct pe lateralele capotei motorului.
Montarea esapamentelor concepute de Eduard ar fi fost o adevarata cascadorie...erau niste chestii lungi si curbate, pt fiecare cilindru in parte, care ar fi trebuit aliniate cumva cu ajutorul unei piese speciale. Nu mi-a placut deloc sistemul, mai ales ca esapamentele originale nici macar nu erau gaurite.

In general, potrivirea pieselor este totusi uimitor de precisa, pt un kit atat de comlicat. Tot amsamblul motorului este perfect centrat fata de toate piesele inconjuratoare, fara sa fie necesara nicio corectie. Proba la rece cu capota motorului arata ca vor fi necesare mici corectii atunci cand va fi montata, dar nimic semnificativ.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 95.jpg
  • Imagine atasata: 94.jpg
  • Imagine atasata: 93.jpg
  • Imagine atasata: 92.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 18 February 2019 - 10:25 AM


#55 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 February 2019 - 11:22 AM

Spor în continuare! :good:

#56 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2019 - 10:17 AM

Tot pe Eduard A5 am insistat, ca sa-l inchid si p-asta.

Am montat capota motorului. Chiar daca am fost nevoit sa fac mici ajustari, kitul asta nu inceteaza sa ma uimeasca cu cat de bine se potrivesc piesele.
Adica ajustarile pe cae le-am facut sunt ca sa arate mai bine pe la anumite imbinari, colturi...dar potrivirea generala a pieselor este excelenta, totul este perfect centrat/aliniat, se vede mai ales din fata cat de bine incadreaza inelul frontal al capotei motorului cu ventilatorul de racire (care este montat direct pe motor) precum si cat de bine arata zonele cu esapamentele.

Din motor, cum spuneam la o postare anterioara, nu se mai vede absolut nimic in spatele ventilatorului de racire.Iar dupa ce va fi montata si elicea, se va vedea si mai putin decat atat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 96.jpg
  • Imagine atasata: 97.jpg
  • Imagine atasata: 98.jpg
  • Imagine atasata: 99.jpg
  • Imagine atasata: 100.jpg


#57 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2019 - 11:04 AM

Desi nu sunt facute din exact acelasi unghi, am facut totusi o comparatie intre modul in care arata zona esapamentelor la Eduard si Hasegawa.

La Hasegawa am remarcat de la bun inceput ca exista un spatiu liber prea mare intre capota motorului/esapamentele laterale si peretele fuselajului anterior. Asta in conditiile in care am folosit deja pentru tevile de esapament tuburi de alama de grosime mai mare decat piesele originale.

La Eduard, siituatia este mult mai "stransa". Am folosit tuburi de alama de diametru mai mic si chiar am fost nevoit sa slefuiesc putin din peretii laterali ai fuselajului anterior, ca sa fac loc pt capetele tevilor de esapament.

Din punctul asta de vedere, cred ca modelul celor de la Euard este mai aproape de realitate, comparativ cu Hasegawa. Chestia asta este in special aplicabila pentru intreaga zona a botului, forma generala a capotei motorului, zonele esapamantelor...si pe la parbriz si cupola sunt diferete sensibile de dimensiuni/forma intre cele 2 kituri si de fiecare data am senzatia ca Eduard este mai bun.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 103.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 20 February 2019 - 11:06 AM


#58 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 February 2019 - 03:03 PM

:good:

#59 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2019 - 09:59 AM

Am inchis si capota cae venea peste mitralierele MG17 la kitul Eduard A5. fiind ultima piesa din intreg puzzle-ul care combune botul modelului celor de la Eduard, a fost nevoie de putin putere de convingere ca sa se aseze bine la locul ei. Am intodus niste mici insertii de plasticatat in fata, cat si in spate...pana la urma s-a rezolvat perfect.
Apoi am montat, tot la Eduard A5, suprafetele aerodinamice de comanda, astfel incat sa corespunda cu modul in care este pozitionata mansa in cabina.

Cam atat deocamdata.
Amandoi baietii mei asteapta cuminti sa trecem la vopsitorie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 107.jpg
  • Imagine atasata: 106.jpg
  • Imagine atasata: 104.jpg
  • Imagine atasata: 105.jpg
  • Imagine atasata: 108.jpg


#60 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 22 February 2019 - 02:05 PM

Super lucrarea pana aici. Si documentare si solutii!
Respectele mele!
:hi:

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi