Dupa o lunga perioada de inactivitate, dictata de faptul ca astrele mi-au fost potrivnice, iata ca n-am mai putut rezista chemarii plasticului.
Am mai multe proiecte incepute si stagnate, cel cu IAR80 este intr-o faza foarte avansata la vopsitorie, dar acum ca incerc sa revin aveam chef sa ma joc cu plastic... prin urmare asta inseamna sa incep ceva nou.
Am ales unul dintre marii mei favoriti, avion de suflet - Fw 190 in varianta cu motor in stea.
Seria Anton, adica. O frumusete de avion.
Nu stau sa-l prezint ca probabil toti stiti despre ce e vorba. In topul meu personal all-time, este probabil pe locul 2, la foarte mica apropiere de Bf109.
Voi incerca o noua abordare...sa lucrez concomitent la 2 kituri.
Am multe cutii cu Fw190A in colectie, am ales sa incep cu un Fw190A4 de la Hasegawa si un Fw190A5 de la Eduard.
A4 Hasegawa este probabil un exemplu de simplitate. Piese relativ putine, intentionez sa-l fac cu cabina inchisa.
Inmatricularea va fi probabil cea cu camuflaj de iarna a lui Hannes Trautloft/Stab JG54 din iarna 1942-1943. Unul dintre marii comandanti de Grup ai Luftwaffe, decorat in primul rand pentru leadership si abia apoi pentru numarul de victorii, un om deosebit pentru grija fata de pilotii lui, cu o cariera absolut remarcabila chiar si dupa WW2.
A5 Eduard este cel kitul din seria initiala, cel complicat cu multe piese si proiectat sa fie facut cu capotele de la motor si capacele de la armament desfacute.
Este opusul abordarii celor de la Hasegawa...complicat, cu multe piese...in general review-urile abunda de caracterizarea "over-engeneered". Se spune ca este un kit dificil e asamblat, desi la momentul aparitiei era de departe mai detaliat decat orice competitie.
Intre timp, cei de la Eduard, care dau permanent dovada ca invata repede si se adapteaza la cerintele publicului, au lansat o noua serie de Fw-uri 190 A (inclusiv un nou A5), care insa sunt mai prietoase la asamblare si corecteaza multe din neajunsurile seriei initiale, beneficiind in plus de ultimele tehnologii de turnare.
Eu insa voi incerca sa dovedesc pe cele din prima serie si incep cu acest A5.
Cel mai probabil, pentru A5 voi incerca o inmatriculare 3/JG1 din vara lui 1943, avionul lui Walter Kohne, care mi se pare foarte interesant pentru ca avea botul complet galben.
In afara de asta se pare ca este unul dintre primele Fw-uri 190 dotat cu tulumbele alea de lansatoare de rachete sub aripi. Erau practic niste proiectile de Nebelwerfer (210 mm calibru!), care transformau Fw-ul 190 intr-un fel de camion zburator. Lui Walter Kohne (care a supravietuit razboiului) i-a displacut profund aceasta echipare, insa a reusit sa doboare cel putin 2 bombardiere cu 4 motoare in aceasta configuratie.
Cam asta pt inceput.
Domnilor, va doresc Craciun Fericit, sper ca ati fost cuminti si ca veti gasi multe cutii sub brad.
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 24 December 2018 - 11:01 AM