Focke Wulf Fw-190 Anton 1/48
#87
Postat 06 March 2019 - 02:25 PM
kromag, la 06 March 2019 - 02:12 PM, a spus:
Arata foarte bine pe macheta, chiar zici ca-i vanator de noapte!
Multumesc.
Salut kromag.
La Mr.Surfacer folosesc doar diluantul dedicat leveling thinner, proportiile fiind in general 50% primer+50% diluant.
Iese un amestec care mie mi se pare cel mai potrivit...primerul merge frumos prin aerograf iar puterea de acoperire e numai buna.
Toate cele bune,
#88
Postat 07 March 2019 - 09:45 AM
Am folosit Gunze acrylic RLM76.
Mai intai un strat de "baza" RLM76, dupa care pe zona mijlocului panourilor am dat cu RLM76 indoit cu niste alb, dupa care inca un strat de "blending" de RLM 76 curat dar foarte diluat, cam 25-30%RLM76 si in rest diluant.
Cam asa arata acum (ultima poza).
#90
Postat 08 March 2019 - 09:39 AM
Care capota era toata galbena - este si motivul pt care am ales aceasta inmatriculare.
Exista surse care spun ca de fapt avionul lui Wlater Kohne n-ar fi avut capote motorului galbena, ci alba....tocmai de aceea Eduard furnizeaza decal-uri pt ambele variante (7 gallben/7 alb).
In mod cert in I/JG1 a folosit in perioada de inceput a lui 1943 o multitudine de variante de capote colorate, iar in cazul asta concret sunt documentate atat variante galben integral cat si variante alb integral, chiar daca unele pentru perioade relative scurte, se pare. Cumva insa, imi place mai mult 190-ul cu gotul galben, de aceea voi merge pe aceasta varianta.
Mascarea trebuie facuta cu atentie ca sa nu ajunga galbenul si prin alte parti...in special la zona cu bordul de atac al aripilor, unde capota avea o forma mai complexa.
Cand am inlaturat mastile, mi-au inlaturat si o bucatica de primer, pe partea lateral-dreapta, dar nu va fi nicio problema sa remediez mai tarziu.
#92
Postat 08 March 2019 - 04:44 PM
RocknRolla, la 06 March 2019 - 02:25 PM, a spus:
La Mr.Surfacer folosesc doar diluantul dedicat leveling thinner, proportiile fiind in general 50% primer+50% diluant.
Iese un amestec care mie mi se pare cel mai potrivit...primerul merge frumos prin aerograf iar puterea de acoperire e numai buna.
Toate cele bune,
Multumesc.
#95
Postat 13 March 2019 - 09:49 AM
M-am luat dupa instructiunile de vopsire ale noului kit Eduard Fw190A4 Profipack, care are intre variante si inmatricularea lui Trautloft. Instructiunile de vopsire ale kitului Hasegawa sunt o gluma, ei zic sa vopsesc tot avioul solid white.
Se stie ca JG54 in Rusia a avut tot felul de camuflaje non-standard. Foloseau tot felul de combinatii de nuante de verde (70/71), spre deosebire de combinatia standard de griuri 75/76.
Iarna in general isi vopseau avioanele cu vopsea alba, peste camuflajul asta non-standard.
Insa pt A4-ul lui Trautloft, instructiunile Eduard spun ca sub albul de iarna era un camuflaj standard 75/74, vizibil in special la crucile de pe extradosul aripilor si pe parrtea stanga a capotei motorului, care nu era vopsita, fiind probabil luata de la alt avion si lasata asa.
M-am gandit ca are o logica, pt ca JG 54 a facut trecerea la Fw190 cam in toamna 1942 - iarna 1942-43...asa ca pe cele primite iarna nu ar mai fi avut sens ca le vopseasca camuflajul lor non-standard cu combinatii de verde, daca oricum trebuiau sa-l acopere cu vopsea alba.
Asa ca... A4-ul lui Trautloft este acum in camuflaj standard 75/74 la extrados, urmand sa fie acoperit cu un strat de alb prin care sper eu sa se mai "ghiceasca" si camuflajul de vara.
In mod deliberat nu am folosit nicio tehnica de variatie a culorilor, deoarece oricum totul va fi in final acoperit de stratul alb de iarna.
#96
Postat 13 March 2019 - 10:50 AM
La camuflare ai folosit patafix?
Spor!!!
#97
Postat 13 March 2019 - 11:13 AM
Z-mare, la 13 March 2019 - 10:50 AM, a spus:
La camuflare ai folosit patafix?
Spor!!!
Da, patafix.
Cu albul "neglijent" trebuie sa te contazic putin Zetule.
Uneori, e-adevarat, foloseau o vopsea de slaba calitate, care se degrada foarte rapid.
Depindea insa de ce aveau la indemana. De pilda, vopseua alba de camuflaj germana era probabil muuuult superioara celei rusesti (care se degrada urgent si chiar arata ca un fel de var).
Insa nu cred ca era cazul la JG54.
JG 54 era o formatiune foarte bine tinuta si organizata, mai ales in anii de dinaintea colapsului (1945). Aveau baze si ateliere bine puse la pinct si aprovizionate, in general.
Nu prea am vazut evidente fotografice cu Fw-uri 190 apartinad JG54 cu vopsea alba gen "var" cum spuneai tu, sau care sa fie in mod evident aplicata in mod neglijent sau neingrijit.
Albul de iarnal era in general destul de bine aplicat, fara semne clare de cojire sau degradare mecanica. Adica avioanaele erau murdare si se vedea clar ca erau tavalite (noroi, uleiuri, esapamente, etc - pt ca 190-ul era un avion murdarel, in special de la motor), dar albul de camuflaj de iarna era destul de bine aplicat.
Iata cateva poze de exemplificare..
#98
Postat 15 March 2019 - 09:31 AM
Am dat camuflajul de iarna pe Hasegawa A4.
A iesit doar partial cum imi doream, dar sunt in principiu multumit...nu imi dau seama cat se poate vedea chestia asta in poze, dar in realitate se poate "ghici" destul de bine camuflajul 74/75 de sub alb.
Dupa cum povesteam, interesant este ca se pare ca avionul a primit la un moment dat o parte din capota motorului (lateral stanga) de la un alt avion, cae nu era camuflat de iarna...si cel putin o perioada a ramas asa. De asemenea, se pare ca crucile de pe extradosul aripilor au fost mascate inainte de vopsirea cu alb, in zona respective fiind clar vizibil camuflajul original 74/75. Eu am mascat zona cu ceba banda taiata aproximativ pe dimensiunea decalurilor,
Urmeaza un gloss de protectie apoi trebuie sda mai vosesc alte amanunte...
#100
Postat 18 March 2019 - 10:06 AM
Interesanta treaba asta cu marcajele vechi acoperite, ea spune unele lucruri. Trautloft era Kommodore JG54 de mult timp, inca din 1940. Facea parte din generatia tanara de Kommodore propulsati de Goering la conducerea unor unitati foarte mari de aviatie....Galland, Molders, Oesau, Trautloft.
Omul fusese in Spania, avea 5 victorii confirmate acolo. Plus ca a fost unul din oamenii de baza in punerea la punct a tacticilor de folosire in lupta a lui Bf109, in Spania. Avea o experienta, o maturitate si o autoritate cu mult peste varsta si gradul lui militar. La nivelul sfarsitului de 1942, era Kommodore JG 54 de mai bine de 2 ani si era practic taticul lor, JG 54 era cam ograda lui personala.
Cu toate astea, Trautloft se pare ca nu isi aloca avioanele nou-noute venite din fabrica. Se pare ca acest A4 a fost avionul altui pilot, iar in momentul cand l-a preluat Trautloft, vechile marcaje au trebuit acoperite cu un strat nou de vopsea alba.
Asta spune multe despre ce fel de om era, pentru ca in aceeasi perioada, alti Kommodore de acelasi calibru cu Trautloft isi comandau Bf-uri 109 cu dotari speciale direct la Prof.dr. Willy Messerschmitt in persoana. Trautloft se pare insa ca prefera sa foloseasca ce era la indemana, inclusiv avioane second-hand, fara niciun fel de drepturi sau pretentii speciale.
Nu stiu daca asta este adevarul istoric, dar marcajele vechi acoperite de pe avionul sau personal asta par sa sugereze.
Am lucrat putin si la Eduard A5, am dat RLM-ul 75 si acum e mascat pt RLM 74, pe care insa n-am apucat sa-l mai vopsesc.
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 18 March 2019 - 10:06 AM