Focke Wulf Fw-190 Anton 1/48
#21
Postat 11 January 2019 - 03:48 PM
Am instalat si panoul parafoc si cred ca aici intre cockpit si compartimentul motor este un alt punct nevralgic al kitului.
Instructiunile de montaj de la Eduard spun ca panoul parafoc, format dintr-un ansamblu de 3 piese distincte (I4+L16+I21) trebuie mai intai asamblat separat (adica cele 3 piese lipite intre ele) iar apoi acest subansamblu trebuie prins sandwich intre jumatatile fuselajului, odata cu cockpit-ul si bechia.
Eu deja am deviat de la instructiunile de montaj si am instalat doar bechia cand am inchis fuselajul, apoi separat am introdus si cockpit-ul.
Parerea mea este ca in cazul panoului parafoc este aproape obligatoriu sa se devieze de la instructiunile de asamblare.
Si spun asta pentru ca piesele astea trebuie prinse la un unumit unghi intre ele, altfel nu se vor portrivi la montajul pe fuselaj.
Unghiurile astea nu sunt asa simple (am senzatia ca sunt cam de 95 grade) si oricum ansamblul ca atare va fi dificil de montat cu totul, chiar daca reusesti sa nimeresti unghiurile.
Eu am procedat in urmatorul fel si a fost foarte ok:
- intai am probat la rece I4+L16 pe juselaj. Dupa ce am dedus cam care este unghiul la care trebuie imbinate ca sa se potriveasca bine cu toate ansamblurile din jurul lor (fuselaj, cockpit, aripa), le-a lipit doar intre ele, asa in pozitia optima pe care am determinat-o prin proba la rece;
- abia dupa ce s-au lipit bine I4 cu L16 intre ele si au format un ansamblu, le-am lipit in pozitia finala si de celelate sub-ansambluri cu care vin in contact (de peretii fuselajului, adica);
- dupa ce si astea s-au lipit beton, am facut iarasi proba la rece cu I21 si cum intractioneaza acasta piesa cu I4+L16, plus lateralele fuselajelor, plus parbriz, plus coama bordului. Cand am determinat pozitia optima, am aplicat lipici.
In felul asta, am obtinut o potrivire aproape perfecta, intr-o situatie in care proba la rece cu montare in conformitate cu instructiunile arata pur si simlu dezastros.
Tolerantele sunt foarte mici si orice greseala aici, cat de mica, inseamna ca arunci kit-ul la gunoi. Panoul parafoc intractioneaza cu multe elemente si va avea impact direct asupra potrivirii aripii si a intregului compartiment motor. Uitat-va pe interior la potrivirea doar dintre elementele panoului parafoc (I4+L16) si partea inferioara a panoului de bord din cockpit. Pur si simplu nu mai trece un fir de par pe-acolo.
Deci trebuie atentie mare.
Insa dupa ce le-am bunghit, trebuie sa recunosc ca m-a uimit precizia acestui kit.
Desi este atat de complicat, totusi in momentul in care il intelegi si faci lucrurile cum trebuie, piesele se potrivesc uimitor de precis!
#23
Postat 14 January 2019 - 04:51 PM
Cutiile de munitie si cu alimentatoarele si cu canalele de evacuare formau un fel de corp comun, care traversa intreg compartimentul motor...cartusele fiind evacuate prin baia trenului de aterizare...eficienta tipic nemtreasca...
Piesa este reprodusa cel mai bine (complet adica) de cei de la Eduard.
Hasegawa a preferat o simplificare masiva si prezinta practic doar evacuarile din baia trenului.
Problema in ambele cazuri este ca evacuarile pt cartuse sunt vizibile si sunt turnate ca piese pline...pe cand ele ar trebui sa fie niste orificii rectangulare.
Lasate asa, se vede ca un rahat, am exemplificat cu poze.
Le-am modificat pe amandoua si sunt multumit, zic eu ca arata mult mai realist asa cum sunt acum.
#27
Postat 16 January 2019 - 10:36 AM
Pentru Eduard A5 voi folosi colimatorul de rasina Revi 12C/D din oferta celor de la Quickboost. Incomparabil mai bun decat orice plastic standard.
Pentru Hasegawa A4 (care va fi cu cupola inchisa) voi folosi colimatorul ramas disponibil de la Eduard, deoarece parca este totusi ceva mai bun decat colimatorul original Hase.
Pentru A5 am asamblat partea superioara a bordului cu aparatele de bord, cu coama care venea pese ele si cu colimatorul.
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 16 January 2019 - 10:37 AM
#28
Postat 18 January 2019 - 09:24 AM
Bordul abia se vede in situatia asta, faa cupola si fara cockpit instalat....cel mai probabil la sfarsit nu se va vedea absolut deloc.
La Eduard am mai apucat doar sa instalez coama bordului cu bordul si colimatorul.
#30
Postat 22 January 2019 - 02:51 PM
La Hasegawa potrivirea fuselaj-aripa a fost neasteptat de problematica. Ma asteptam sa fie perfecta, dar n-a fost cazul.
La intradios totul ok (aproape perfect), dar la extrados ramaneau spatii libere intre fuselaj si fiecare plan, care ar fi trebuit umplute cu ceva insertie de plastic. Am instalat niste distantiere sub cockpit, care au rezolvat satisfacator problema pe laterale, dar am ramas cu acele spatii mici pe bordul de atac, la incastrare. Se rezolva fara probleme cu ceva bucatele de plastic si slefuire/kituire.
La Eduard ma asteptam la ceva probleme, datorita complexitatii kitului. S-a dovedit ca asa este, in sensul ca potrivirea nu este perfecta, dar problemele au fost totusi mai mici decat m-am asteptat.
Ca si la Hase, pe intrados aripa cu fuselajul s-au potrivit foarte bine. Nu a fost nevoie de nicio interventie, nu trebuie nicio picatura de chit.
La extrados a fost ok la planul drept, dar cu niste spatii libere ramase la planul stang. Sunt marcate pe poza zonele respective. Am rezolvat usor cu ceva bucatele de plastic, vizibile datorita diferentei de culoare.
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 22 January 2019 - 02:57 PM
#31
Postat 22 January 2019 - 02:56 PM
Desi pare delicat, ansamblul se potriveste foarte bine, trebuie doar putina atentie la alinierea pieselor si desigur probe la rece la fiecare pas individual.
Am preferat ca portiunile din lateralul capotei sa nu le lipesc integral de partea circulara din fata..,le-am lipit doar de portiunea centrala (de sus a a capotei si inelului circular frontal), dar in partea de jos inca nu sunt lipite definitiv in pozitie, astfel incat sa permita mici ajustari la montajul final pe fuselajul anterior.
#32
Postat 23 January 2019 - 10:20 AM
Apoi am montat casetele de munitie pt mitralierele MG17, care vin pe panoul parafoc. Le-am taiat bratele superioare pt ca il voi face inchis la motor si lasate asa nu ar fi permis inchiderea copleta a capotei de deasupra.
Sub fuselaj am pus si suportul de rezervor suplimentar...cei de la Eduard spun ca A5-ul lui Walter Kohne ar fi purtat aceasta instalatie.
Uitandu-ma pe ceva documentatie (JG1 Defenders of the Reich/Mombeek), incep sa ma indoiesc ca A5-urile dotate cu lansatoare WGr.21 ar fi purtat si instalatie pt rezervor suplimentar in Iulie 1943 la baza de la Deleen/Olanda, asa cum e data inmatricularea in instructiunile Eduard...mai degraba ulterior cand s-au relocat in Germania, dar atunci deja cam incepeau sa treaca pe A6... oricum, pt ca dadusem deja gaurile dinainte sa montez aripa, nu mai puteam da inapoi.
#33
Postat 30 January 2019 - 12:29 PM
Este vorba desigur de kitul Eduard, care dupa parerea mea este un kit de exceptie, dar conceput plecand de la o premisa complet eronata.
Ia uitati-va si voi (primele 2 poze) la cum se potriveau la rece capacele de acces la tunurile de la incastrarea aripilor. N-au nicio legatura...nu se aliniaza, se suprapun complet aiurea cu locasurile respective.
Asta in conditiile in care, desi kitul este neobisnuit de complicat, potrivirea pieselor pana la stadiul actual a fost una foate buna spre excelenta, nu au aparut nepotriviri niciaieri, geometria e foarte ok.
Evident, problema vine de la ideea complet gresita pe care au plecat cei de la Eduard cand au conceput acest kit (2006-2007, cred), anume ca modelistii vor, ca regula generala, sa asambleze Focke-wulfuri cu toate capacele de acces la motor si la armament deschise. Si au proiectat kitul ca atare, sa fie cu toate alea deschise in mod standard, fiind doar o exceptie (sau varianta secundara) construirea modelului cu capace si capote inchise.
Or, din cate stiu eu (si e vede la orice expozitie) marea majoritate isi construiesc modelele inchise. Poate o cupola deschisa, ici-colo un flaps lasat...dar nu sunt foarte multe modele cu toate capacele deschise!
Pe cand, la Fockewulf-ul oldtool de la Eduard, ca sa-l faci inchis, deja trebuie sa muncesti sa-ti sara capacele.
Ar trebui sa fie complet invers...sa faca modelul sa fie asamblat normal, iar pt cei care vor capace deschise, sa puna la dispozitie upgrade-uri separate. Adica exact asa cum au facut acum, cu linia de Focke-wulf-uri noi, care au revenit la filozofia clasica din punctul asta de vedere.
Ma rog, am reusit sa rezolv problema prin insertii de plastic in unele zone si slafuiri din alte zone, astfel incat sa elimin nepotrivirile crase existente.
Proces care a durat ceva, pt catrebuie facut cu mare atentie ca sa nu se elimine detaliile din zonele respective si ca sa obtii o aliniere cat de cat ok.
Cam asa arata la sfrsit (ultimele 2 poze).
#34
Postat 30 January 2019 - 04:21 PM
Oricum, ai rezolvat-o foarte bine!!! Spor in continuare!
#36
Postat 31 January 2019 - 05:48 PM
In privinta capacelor, ele se deschid asa
Ambele capace au la baza o balama. Daca figurezi capacul inchis, ea se vede, deci atentie. Adica cam asa
Macheta nu-mi apartine! Nu am la indemina o poza cu un avion real.
#37
Postat 31 January 2019 - 07:03 PM
Aceasta postare a fost editata de paul: 31 January 2019 - 07:13 PM
#38
Postat 01 February 2019 - 09:28 AM
Referitor la balamalele de la capacele de acces la tunuri...ele sunt reprezentate la kitul Eduard 1/48 (cel putin la varianta asta oldtool), sub forma de PE.
PE-ul este piesa inclusa standard daca e kit din linia profipack...daca e weekend edition, este doar plastic fara PE.
Eu le voi adauga putin mai incolo, dupa ce inched tot botul, inainte de vopsire.
#39
Postat 01 February 2019 - 05:02 PM
M-am apucat sa re-gravez si unele table de la incastrarea aripilor, ca nu erau ele chiar asa cum sunt reprezentate.
La Eduard A5 am separat profundoarele si am instalat ampenajeule orizontale.
Baietii astia 2 incep sa prinda forma...:)