Focke Wulf Fw-190 Anton 1/48
#102
Postat 20 March 2019 - 09:41 AM
Se pare ca in afara botului care era complet galben (sau alb), avioul lui wlater Kohne era vopsit standard RLM 74/75/76. Pe laterale, in mod aparent, marcajele tactice precedente au fost acoperite cu o pata de RLM 70.
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 20 March 2019 - 09:42 AM
#104
Postat 25 March 2019 - 10:26 AM
Cam groase decalurile Hasegawa. Au aderat bine si au reactionat ok la zemuri, dar sunt cam prea groase.
Stencils-uri am pus doar partial...pt ca ma gandesc ca unele in mod sigur au fost acoperite de camuflajul temporar de iarna. In acelasi timp, exista evidente fotografice cu Fw-uri 190 JG54 in haine de iarna la care unele stencils-uri au fost cel mai probabil revopsite dupa ce s-a dat cu vopsea alba.
#105
Postat 04 April 2019 - 10:08 AM
Aici am pus toate stencil-surile disponibile, pt ca spre deosebire de A4-ul lui Trautloft, care a actionat in Rusia in conditii deosebit de precare uneori, A5-ul este inmatriculat JG1 care a fost cazat in baze aeriene mari si foarte bine dotate/echipate, in vestul civilizat. La Deleen, in Olanda, in cazul particular al A5-ului lui Walter Kohne.
Mi-au placut mai mult decalurile Eduard fata de cele Hasegawa, in primul rand datorita faptului ca sunt mult mai subtiri. Nu au reactionat grozav cu zemurile de decaluri (eu folosesc alea de la gunze) si a trebuit sa aplic straturi succesive de Mr. Mark Softer ca sa le fac sa intre in toate liniile de panouri, dar pana la urma a fost ok.
#106
Postat 10 April 2019 - 11:21 AM
E o zeama care se da grosier pe tot modelul (prima poza), se asteapta sa se usuce, apoi se sterge cu servetel de hartie impaturit pana nu mai ramane decat solutia intrata in liniile de panouri.
Nu pot spune ca imi place aceasta abordare, acum dupa ce am incercat-o. Mi se pare prea murdara si cumva grosolana. Procesul de curatare a modelului dupa aplicare solutuei este complicat si trebuie facut cu mare atentie, deoarece presupune sesiuni de stergere/curatare successive (prin frecare, practic) si orice piesa mai sensibila se poate desprinde.
Plus ca si unele linii de panouri trebuie putin bibilite, altfel depunerea din ele ramane prea grosiera.
Ma rog, cam asa arata dupa ceva sesiuni de murdarire (uleiuri, in general).
Depunerile de la esapamente le-am facut dintr-o combinatie de Tamiya smoke (puternic diluat, aplicat in straturi successive) si ceva pigmenti.
Am exagerat putin, dar BMW-ul 801 era un motor "murdar", care scuipa mult ulei si lasa depuneri mari de gaze arse, vizibile in special pe culorile deschise (camuflaj de iarna, in cazul asta) si mai ales in situatiile in care era exploatat pe terenuri de lucru precare/temporare sau chiar improprii (front, Rusia) si in conditii meteo foarte dificile (iarna, Rusia).
Avioanele exploatare in astfel de conditii, in Estul salbatic, erau in general muuult mai murdare si mai putin intretinute (dpdv curatenie exterioara, cel putin) decat aceleasi avioane, care insa operau de exemplu in marile si luxoasele (uneori) baze aeriene din Vestul civilizat (Franta, Olanda, Germania).
#107
Postat 10 April 2019 - 12:59 PM
Am folosit, si folosesc, zemurile de la Flory Models si sunt multumit de ele. Pacat ca nu se gasesc (ori nu se gaseau cind le-am achizitionat eu) in prea multe nuante, cum sunt cele de la MIG. Eu folosesc o metoda putin mai laborioasa, aparent. Adica, cu o pensula fina, dau doar in santuri, atit cit nu-mi tremura mina , apoi sterg ce am dat pe linga. E mai usor asa si nu trebuie sa freci toata suprafata!
Atentie, pe decaluri trebuie dat cu retinere, unele reactioneaza nasol.
#109
Postat 15 April 2019 - 04:23 PM
Intre timp, la Eduard A5 am incercat alta abordare, mai eleganta zic eu.
Am folosit un panel-liner dedicat de la AK interactive...AK2072 grey and blue camouflage panel-liner.
Pe baza de email, se da cu pensula subtire direct in liniile de panouri, nu trebuie diluat, merge prin capilaritate excelent. excesul se sterge usor cu betisoare de urechi.
Este muuult mai subtil si mai curat decat smacul de la Flory models, mi-a placut si voi mai folosi asa ceva, mai ales ca au o gramada de nuante.
Cam asa arata acum....190-ul celor de la Eduard este ajutat mult (fata de Hase A4) si de faptul este totusi partial nituit.
Nici nu vreau sa ma gandesc cat de bine trebuie sa arate 190-urile de generatie noua (tocmai au lansat un A8 nou-nout), care sunt nituite aproape complet...
#111
Postat 19 April 2019 - 08:38 AM
Tevile armamentului de bord sunt dupa cum urmeaza:
- tunurile extremale MG/FF sunt de la setul de tevi Master pe care il voi folosi la Eduard A5 (ala are doar tunurile de la incastrare, deci FF-urile erau in plus);
- tevile MG-urilor 151 de la incastrare sunt din tuburi de alama albion alloys, traiasca familia lor de baieti destepti;
- tevile pocnitoarelor MG17 de pe bot sunt plastic dintr-un kit new-tool eduard (cu gauri date la gurile de tragere, blah-blah).
Acu' mai am doar sa-i pun trenul de aterizare si ceva detalii marunte si e cam gata sa faca ordine intre bolsevici.
#115
Postat 23 April 2019 - 09:24 AM
Intre timp mi-am dat seama ca desi am cam terminat de vopsit A5-ul de la eduard, am uitat complet ca trebuie sa-i pun si rezervor suplimentar.
Instructiunile eduard spun ca A5-ul lui Walter Kohne era dotat cu nebelwerfere sub aripi, dar si cu rezervor suplimentar. Dupa cum spuneam la un moment dat, eu am dubii serioase ca avionul a avut montat si rezervorul suplimentar in perioada in care a actionat in Olanda pe baza de la Deelen...dar am descoperit acest lucru abia dupa ce montasem sub avion suportul rezervorului suplimentar.
Asa ca acum nu prea mai am ce sa fac si trebuie sa pun si rezervorul.
Problema cu el este ca are turnata inclusiv acea banda de sustinere care il cuprindea de mijloc....era o banda metalica, ceva tabla subtire, cred. Se vede oribil asa turnata, asa ca am inlaturat-o cu totul.Va trebui sa o fac eu din alceva.
Am mai detaliat ceva si suportul rezervorului si am instalat si tevile de intrare ale conductelor de gaz (tur/retur).
Acum mai am sa vad cum fac acea banda de sustinere si sa-l vopsesc...
#117
Postat 23 April 2019 - 02:09 PM
kromag, la 23 April 2019 - 01:43 PM, a spus:
Multumesc pt sugestie, la asa ceva ma gandeam si eu.
Cel mai probabil o sa incerc cu ceva stiren subtire, pt ca prefer intodeaua lipiturile plastic pe plastic.
Vad exact diseara, sper sa am timp sa ma ocup.