Remorcherele romanesti din clasa FARUL
#24
Postat 11 February 2019 - 09:53 PM
Pentru ca lucrurile să meargă mai ușor fără restricțiile aplicate navelor militare, înainte de plecarea în marș cele două remorchere au fost înregistrate la NAVROM. Mai mult, toți marinarii militari au fost încadrați pe funcțiile de marinari civili corespunzătoare celor două remorchere dar au existat la bord și ofițeri și marinari din marina civilă. Legat de culoarea în care au fost piturate, jurnalele de bord spun că au fost repiturate iar pe coșuri a fost aplicată emblema NAVROM-ului. Logic, culoarile ar fi trebuit să fie cele specifice remorcherelor NAVROM-ului din epocă. Am văzut și eu fotografiile din articolul din revistă, originalele, acum mai bine 15 ani, nu îmi mai amintesc exact, oricum erau alb-negru, cel mai probabil suprastructura albă, bordajul negru.
Legat de cartea SOS în golful furtunilor, am citit-o, (se găsește pe internet la prețuri derizorii de 3-5 lei, aproape 200 de pagini în format mic) e un volum pe gustul marinarilor dar în tradiția prozei și romanului realismului socialist, probabil a fost compromisul necesar pentru autor ca volumul să vadă lumina tiparului. Deși autorul îi roagă pe cititori încă de la pagina 2 să vadă în această carte întâmplări și personaje numai și numai posibile, cine a trecut prin Marina Militară o să recunoască imediat personajele de legendă care la vremea respectivă au făcut parte din echipaj (maistrul Nicolae Micu este șeful de echipaj maistrul Vasile Miu, Brudan este căpitan-comandorul (după gradele actuale, pe atunci era după modelul sovietic) Alexandru Hârjan care a comandat convoiul, Profir este locotenent-comandorul Zamfir Petre, cel care a comandat N.Ș.Mircea pe timpul deplasării la Hamburg și care a salvat-o de la dezastri, etc.). Foarte interesant este faptul că deși a fost publicată în anul 1980, când primul dintre cei doi era în activitate iar al doilea abia trecuse în rezervă de un an, autorul a redat, detaliat chiar, starea de animozitate, ulterior de relații complet înghețate între cei doi protagoniști. Totul a pornit de la recunoașterea meritelor celui care a salvat N.Ș.Mircea. Oficial, meritul a revenit căpitan-comandorului Hîrjan (avansat în retragere în 2014 la gradul de contraamiral de flotilă - cu o stea, cu puțin timp înainte să moară, Dumnezeu să-l odihnească), comandantul misiunii și al convoiului pentru că așa e ... în armată, există un singur comandant. A fost un marinar desăvârșit și sincer să fim nici nu avea ce să facă mai mult, era ambarcat pe Voinicul care a avut și el probleme și nu avea nici un mijloc să intervină în salvarea navei. Părerea mea este că meritul este integral al locotenent-comandorului Zamfir Petre (în prezent viceamiral rtg., trăiește încă, are 96 de ani anul acesta, la origini fost maestru de marină cu o poveste foarte interesantă), de fapt asta a susținut toată viața și l-a dus la o situație aproape conflictuală cu fostul său coleg de promoție, foarte mulți ani nu și-au vorbit, faptul este de notorietate în marină. În concluzie cartea este un roman inspirat de fapte reale dar nu o să găsiți informații documentate despre marșul la Hamburg iar cei care nu sunt familiarizați cu N.S.Mircea, contextul și marina militară nu o să înțeleagă prea multe.
Tot legat de subiect, în vara anului 2008 eram la Brest cu N.Ș.Mircea iar la bord a fost organizat un eveniment care a reunit pe membrii actualului echipaj cu salvatorii din 1965 ai bricului, chiar cu comandantul remorcherului Rhinoceres care a reușit atunci să-l remorcheze pe Mircea. Articolul din revistă îl găsiți aici https://www.navy.ro/...mere/rmr138.pdf la pagina 47. Am pe undeva și un reportaj video cu același subiect, să văd dacă îl mai găsesc.
Legat de cartea SOS în golful furtunilor, am citit-o, (se găsește pe internet la prețuri derizorii de 3-5 lei, aproape 200 de pagini în format mic) e un volum pe gustul marinarilor dar în tradiția prozei și romanului realismului socialist, probabil a fost compromisul necesar pentru autor ca volumul să vadă lumina tiparului. Deși autorul îi roagă pe cititori încă de la pagina 2 să vadă în această carte întâmplări și personaje numai și numai posibile, cine a trecut prin Marina Militară o să recunoască imediat personajele de legendă care la vremea respectivă au făcut parte din echipaj (maistrul Nicolae Micu este șeful de echipaj maistrul Vasile Miu, Brudan este căpitan-comandorul (după gradele actuale, pe atunci era după modelul sovietic) Alexandru Hârjan care a comandat convoiul, Profir este locotenent-comandorul Zamfir Petre, cel care a comandat N.Ș.Mircea pe timpul deplasării la Hamburg și care a salvat-o de la dezastri, etc.). Foarte interesant este faptul că deși a fost publicată în anul 1980, când primul dintre cei doi era în activitate iar al doilea abia trecuse în rezervă de un an, autorul a redat, detaliat chiar, starea de animozitate, ulterior de relații complet înghețate între cei doi protagoniști. Totul a pornit de la recunoașterea meritelor celui care a salvat N.Ș.Mircea. Oficial, meritul a revenit căpitan-comandorului Hîrjan (avansat în retragere în 2014 la gradul de contraamiral de flotilă - cu o stea, cu puțin timp înainte să moară, Dumnezeu să-l odihnească), comandantul misiunii și al convoiului pentru că așa e ... în armată, există un singur comandant. A fost un marinar desăvârșit și sincer să fim nici nu avea ce să facă mai mult, era ambarcat pe Voinicul care a avut și el probleme și nu avea nici un mijloc să intervină în salvarea navei. Părerea mea este că meritul este integral al locotenent-comandorului Zamfir Petre (în prezent viceamiral rtg., trăiește încă, are 96 de ani anul acesta, la origini fost maestru de marină cu o poveste foarte interesantă), de fapt asta a susținut toată viața și l-a dus la o situație aproape conflictuală cu fostul său coleg de promoție, foarte mulți ani nu și-au vorbit, faptul este de notorietate în marină. În concluzie cartea este un roman inspirat de fapte reale dar nu o să găsiți informații documentate despre marșul la Hamburg iar cei care nu sunt familiarizați cu N.S.Mircea, contextul și marina militară nu o să înțeleagă prea multe.
Tot legat de subiect, în vara anului 2008 eram la Brest cu N.Ș.Mircea iar la bord a fost organizat un eveniment care a reunit pe membrii actualului echipaj cu salvatorii din 1965 ai bricului, chiar cu comandantul remorcherului Rhinoceres care a reușit atunci să-l remorcheze pe Mircea. Articolul din revistă îl găsiți aici https://www.navy.ro/...mere/rmr138.pdf la pagina 47. Am pe undeva și un reportaj video cu același subiect, să văd dacă îl mai găsesc.
Aceasta postare a fost editata de bogdan1: 11 February 2019 - 09:57 PM
#27
Postat 12 February 2019 - 01:57 PM
#28
Postat 12 February 2019 - 05:29 PM
Remorcherul de mare larga (remorqueur de haute mer) A668 "Rhinocéros" care l-a adus pe MIRCEA la Brest.
In serviciul marinei franceze din iulie 1947 (lansat la Levingston Shipbuilding Co., Orange, Texas la 13.04.1945 sub indicativul ATA226, US Navy)
radiat 21 nov,1981
deplasament : 640/ 885 tone
lungime: 43,85 m
latime : 10,26 m
pescaj : 4,65 m
viteza 12,60 nd
echipaj : 39
armament : 3 x 20 mm
propulsie diesel- electrica, o singura elice, doua motoare diesel + doua generatoare
Surse franceze mentioneaza faptul ca VOINICUL a avut o avarie la carma si a ajuns Brest la remorca remorcherului francez A670 "L’Implacable". Neavand acces la jurnalele de bord ale navelor romanesti, aceasta informatie nu poate fi confirmata sau negata.
In serviciul marinei franceze din iulie 1947 (lansat la Levingston Shipbuilding Co., Orange, Texas la 13.04.1945 sub indicativul ATA226, US Navy)
radiat 21 nov,1981
deplasament : 640/ 885 tone
lungime: 43,85 m
latime : 10,26 m
pescaj : 4,65 m
viteza 12,60 nd
echipaj : 39
armament : 3 x 20 mm
propulsie diesel- electrica, o singura elice, doua motoare diesel + doua generatoare
Surse franceze mentioneaza faptul ca VOINICUL a avut o avarie la carma si a ajuns Brest la remorca remorcherului francez A670 "L’Implacable". Neavand acces la jurnalele de bord ale navelor romanesti, aceasta informatie nu poate fi confirmata sau negata.
Aceasta postare a fost editata de 177: 12 February 2019 - 05:32 PM
#35
Postat 13 March 2019 - 11:53 PM
Au fost instalate:
-un 70K la prova pe o platforma in fata comenzii; barca de salvare a fost eliminata
-vinciul hidraulic a fost montat la pupa, in locul lui fiind asezat al doilea 70K
-doua mitraliere MR2N au fost asezate pe comanda
La prova am asezat afetul tunului cal. 37mm de la Zvezda, 1/75
-un 70K la prova pe o platforma in fata comenzii; barca de salvare a fost eliminata
-vinciul hidraulic a fost montat la pupa, in locul lui fiind asezat al doilea 70K
-doua mitraliere MR2N au fost asezate pe comanda
La prova am asezat afetul tunului cal. 37mm de la Zvezda, 1/75
Aceasta postare a fost editata de 177: 13 March 2019 - 11:56 PM
#40
Postat 02 April 2019 - 05:15 AM
177, la 01 April 2019 - 09:07 PM, a spus:
Am efectuat o proba cu sprastructurile montate (prinse cu banda adeziva) pentru stabilirea pozitiei acumulatorilor.
unnamed (3).jpg unnamed (2).jpg
Lest:
unnamed (1).jpg
unnamed (3).jpg unnamed (2).jpg
Lest:
unnamed (1).jpg
frumos lest .eu am folosit odata aproape toata trusa dar era alta scara [nava nu trusa]