Remorcherele romanesti din clasa FARUL
#1
Postat 25 November 2018 - 01:51 PM
Salut, tuturor,
Dupa o perioada indelungata in care am strans material documentar privitor la remorcherele clasei FARUL (majoritatea din surse rusesti), am inceput constructia unui model la scara 1:72.
Navele au construite la Galati, in deceniul cinci, dupa proiectul sovietic A202. Mai mult de zece nave au fost exportate in URSS, doua au primit culorile marinei militare romane (RM101 si NS116); nu am gasit date despre numarul remorcherelor sub pavilon romanesc folosite in scop civil.
Remorcherul FARUL (foto via marinarii.ro)
RM101 (viitor 101 VITEAZU, inainte de modernizare); nu imi dau seama ce tip sunt tunurile respective:
Chila este gata, urmeaza decuparea manuala a 18 coaste din placaj de 2 si 3mm.
Dupa o perioada indelungata in care am strans material documentar privitor la remorcherele clasei FARUL (majoritatea din surse rusesti), am inceput constructia unui model la scara 1:72.
Navele au construite la Galati, in deceniul cinci, dupa proiectul sovietic A202. Mai mult de zece nave au fost exportate in URSS, doua au primit culorile marinei militare romane (RM101 si NS116); nu am gasit date despre numarul remorcherelor sub pavilon romanesc folosite in scop civil.
Remorcherul FARUL (foto via marinarii.ro)
RM101 (viitor 101 VITEAZU, inainte de modernizare); nu imi dau seama ce tip sunt tunurile respective:
Chila este gata, urmeaza decuparea manuala a 18 coaste din placaj de 2 si 3mm.
#3
Postat 04 December 2018 - 08:20 PM
Dupa modernizarea din anii '80, Remorcherul RM101 "Viteazul" e echipat cu un tun A-436 calibrul 2×30 mm Model 1980 si doua mitraliere ZU-2 de 2x14,5 mm.
Inainte de modernizare nu stiu ce tunuri a avut, dar dupa poze as zice ca e vorba de tunuri sovietice 21-KM calibrul 45 mm si teava de 68 de calibre.
http://www.navweaps....5mm-68_21KM.php
http://wio.ru/fleet/ww2minzag-ru.htm
http://bastion-karpe...i_130728_05.JPG
Nu sunt 100% sigur, dar altceva nu vad ce sa fie, si, fara poze mai detaliate...
Inainte de modernizare nu stiu ce tunuri a avut, dar dupa poze as zice ca e vorba de tunuri sovietice 21-KM calibrul 45 mm si teava de 68 de calibre.
http://www.navweaps....5mm-68_21KM.php
http://wio.ru/fleet/ww2minzag-ru.htm
http://bastion-karpe...i_130728_05.JPG
Nu sunt 100% sigur, dar altceva nu vad ce sa fie, si, fara poze mai detaliate...
#4
Postat 06 December 2018 - 08:20 PM
Alte poze mai detaliate, deocamdata nu am gasit...
M-am uitat cu atentie la fotografii si cred ca de 21K este vorba. Multa vreme, dragoarele de rada romanesti au avut cate doua tunuri de acest tip, inlocuite ulterior cu 70K.
Iata doua fotografii de pe pagina marinarii.ro
"Farul":
NS116 si un SRS
Spre deosebire de RM101, corpul remorcherului nu este modificat. Probabil NS116 a iesit din serviciu in 2005. Recunoaste cineva tipul pieselor de artilerie?
M-am uitat cu atentie la fotografii si cred ca de 21K este vorba. Multa vreme, dragoarele de rada romanesti au avut cate doua tunuri de acest tip, inlocuite ulterior cu 70K.
Iata doua fotografii de pe pagina marinarii.ro
"Farul":
NS116 si un SRS
Spre deosebire de RM101, corpul remorcherului nu este modificat. Probabil NS116 a iesit din serviciu in 2005. Recunoaste cineva tipul pieselor de artilerie?
#6
Postat 15 December 2018 - 01:11 PM
Filmul "Explozia"; la min 1:02:00 sunt imagini cu remorcherul FARUL. (apare si elicopterul Mi-4 cu insemne romanesti).
#13
Postat 13 January 2019 - 01:25 PM
#14
Postat 18 January 2019 - 07:34 PM
#16
Postat 20 January 2019 - 06:51 PM
dj-bobo, la 20 January 2019 - 06:05 PM, a spus:
Salutare si felicitari pentru lucrarea abordata , poti sa ne spui despre substanta aplicata pe interior , tipul motoarelor si capacitatii acumulatorilor .
Toate cele bune si mult spor .
Toate cele bune si mult spor .
Motoarele sunt din clasa 300 ( tensiune de lucru: 3-9 V, curent in gol: 0.22-0.40 Ah, turatie maxima: 22700 rpm ), acumulatorii sunt Eneloop 1,2v/1,9 Ah, dimensiune A6. Motoarele sunt fara reductor, regulatorul este alimentat de opt acumulatori. Receptorul are sursa proprie de alimentare formata din patru acumulatori. Nu m-am hotarat cu ce sa alimentez ventilatorul, astept sa vad cum stau cu greutatea.
Vopseaua aplicata la interior si exterior este "Danke" pentru lemn de culoarea alba, chitul este pentru lemn de la "Apla". La interior va ramane alb datorita faptului ca in acest fel ofera o vizibilitate mai buna (parere personala).
Carma este aproape gata; prevad dificultati in montarea ei.
#20
Postat 31 January 2019 - 07:23 PM
dan, la 31 January 2019 - 08:41 AM, a spus:
Doar poveste sau si ceva date sau imagini?Face vre-o referire la culorile celor doua nave "civile"?
Cartea este aparuta la Editura Militara in 1980. Nu are fotografii sau desene, nici macar o harta. Cu toate ca mentioneaza ziua si ora plecarii convoiului din Romania, omite luna, anul si portul de plecare. Este evitata mentionarea numelor ofiterilor de la conducerea marinei care au organizat marsul; nu este mentionata data escalelor intermediare etc.
Varianta franceza de salvare a bricului difera de cea prezenta in carte.
Autorul a avut acces la jurnalul bricului deoarece citatele sunt destul de dese; de asemenea sugereaza faptul ca a discutat cu participantii la voiaj. Aceste lucruri ma duc la concluzia ca omisiunile au fost deliberate, probabil pentru a se conforma cenzurii acelor ani.
Referitor la culorile celor trei nave, este mentionata prezenta unui fotoreporter la plecarea convoiului din Romania. Probabil fotografiile au fost facute de un angajat al unei publicatii militare si se afla in arhiva respectiva.