La finele anului 1935, au fost realizate prototipurile V2 - V4 , imatriculate civil D-ALIX, D-ALES și D-AHAO. D-ALES. Acesta din urma devine primul prototip pentru seria 111 A-1. La 10 ianuarie 1936, D-ALES, primeste acreditarea de cel mai rapid avion de pasageri din lume, cu o viteza maxima atinsa de 402 km/h. Cala bombelor era...locul pentru pasageri!!!!
Heinkel 111 a fost construit in mai multe variante, A, B, C, D, E, F, G, J, L, H, P si Z. Datorita incertitudinii livrarii de motoare DB 601, folosite pe Bf-uri, Heinkel a trecut la motoare Junkers Jumo 211, de1100 CP, motore care, desi erau putin mai grele, nu au constituit un inconvenient. Varianta H, a avut cele mai multe subvariante, de la H-0, la H-23. Varianta He-111Z (zwilling), o ingemanare de doua avioane He – 111 H6, a fost destinat sa tracteze planoarele Me- 321 Gigant si Gotha Go-242.
Heinkel H111-H6, incorporeaza imbunatatirile variantelor anterioare, H4 si H5. Este motorizat cu doua motoare tip Junkers Jumo 211F-1. Inarmarea a variat in cadrul acestei variante, standard fiind dotata cu un tun de 20 mm MG FF in bot si sase mitraliere de 7,92 MG17, in gondole. Unele variante au avut si mitraliere MG 17, telecomandate, montate in coada.
He-111 H6 a fost bombardier, putind transporta bombe, normale sau teleghidate, fie in rack-ul interior, in cala bombelor, fie in doua rack-uri montate linga radacina aripilor, sub cala bombelor. A fost torpilor, distrugator de baloane stationare, transportor de trupe sau avion particlula al staff-urilor. Dupa ce Germania a pierdut rampele de la Peenemünde, He-111 a fost folosit ca transportor si lansator pentru rachetele V-1. A fost doatat cu conteinere speciale de transport, montate in rak uri ETC sau PVC. A avut dotat si cu radar tip FuG 200.
H-6 a fost varianta cu cele mai multe aparate construite, peste 1600.
Unitatea KAMPFGESCHWADER (KG) 26, cunoscuta sub numele de Löwengeschwader, a fost una din unitatile de elita ale Luftwaffe, in timpul cel de-al doilea război mondial, luptind pe toate fronturile teatrului european. Mai putin cunoscut este faptul ca, aceasta unitate, a pierdut un intreg Staffel (escadron) chiar in primele zile ale campaniei poloneze, fara sa ...decoleze.
1 septembrie 1939 – prinde KG 26, in plina campanie de bombardament deasupra oraselor poloneze, in intentia de a distruge garile si nodurile de cale ferata, precum si alte obiective. Totul decurge foarte bine, fara pierderi. Trei zile mai tirziu, situatia se schimba dramatic din cauza unui armurier care inverseaza legaturile la panoul de selecție a bombelor.
Staffel 5./KG26 era programat efectueze un zbor de bombardament spre Lodz, asa ca echipajul de la sol incarca bombele in avioane. Deodata sa aude un bubuit ingrozitor iar dintr-un He 111 se vede ridicindu-se o coloana imensa de fum. Au urmat alte explozii ale bombelor aflate in celelalte avioane, precum si a combustibilului aflat in rezervoare, 2000 de litri de avion! Un adevarat infern, din calea caruia fuge care cum poate!!!!! Au fost ucise 5 persoane si alte 15 au fost grav ranite.
Patru zile, Staffel 5./KG 26 este scoasa din carti, ca urmare a pierderii cvasimajoritatii avioanelor sale. Pe linga acestea, un Junkers Ju 52 / 3m si un Focke-Wulf Fw 58, aflate pe aerodrom, au fost de asemenea grav avariate. Abia pe 10 septembrie Staffel-ul este din nou activ.
Bibliografie
- Aerodetail nr. 18 Heinkel 111
- Kagero nr 3, Heinkel 111 vol I si II
- A Schiffer Military History, Heinke He 111, Manfred Griehl
- www.google.com
Kitul.
Este un kit Hasegawa, reimbuteliat de Revell, prin anii 2000. In cutie sunt 17 rame, plastic gri sau transparent, ce contin 147 piese, din care 22 sunt transparente. 21 de piese nu sunt folosite la acest model. Plasticul este frumos gravat, destul de corect in comparatie cu planurile de care dispun, cu detalii fine, centrat, aproape fara bavuri. Din pacate, pinii de extractie sunt plasati, unii, in locuri unde nu ar trebui sa fie.
Partile transparente sunt clare, din pacate cu urme (valuri) datorate tensiunii interne, pe margini.
Foaia de decaluri este mare si bogata in stensiluri si permite patru inmatriculari:
- 5./KG 26 „Löwel – Geschwader”, Grosseto, Italy, decembrie 1942
- 5./KG 4 „General Wever”, Rusia, iarna lui 1942/43
- 9./KG4, „General Wever”, Ungaria, vara lui 1944
- Avionul personal al Oberstleutnant Kuhlemy, comandantul „Gefechtsverband Kuhlemy", Immoa, Finlanda, iunie 1944
Instructiunile de montaj sunt un pic greoaie, dar totusi clare, cu pasii de urmat destul de bine conturati.
Instructiunile de vopsire si inmatriculare sunt pentru patru variante, fiind date atit in culori RLM, cit si in coduri de vopsele Revell.
In plus, un set BIG ED, de la Eduard, ce contine cite citeva coli de PE-uri pentru cocpit, colorate, cala bombelor, exterior si o coala cu masti. Din pacate, nu cred ca o sa folosesc setul pentru cala bombelor: aceasta ramane inchisa, peste fiind montate rack-urile pentru bombele exterioare.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 January 2019 - 05:42 PM