Forum Machete,Modelism,Hobby: Citroen Kegresse P14 /R4 2x13,2 mm Hotchkiss - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Citroen Kegresse P14 /R4 2x13,2 mm Hotchkiss Blitz Kits 1/35 rasina.

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 November 2018 - 02:14 PM

Cu cateva zile in urma, am inceput lucrul la un kit din rasina, produs al francezilor de la Blitz Kit , in scara 1/35.
Este vorba despre o feblete de-a mea, un Citroen Kegresse P14 antiaerian, inarmat cu doua mitraliere grele, jumelate, Hotchkiss 13,2 mm pe afet tip R4.
Masterul ii apartine lui Francois Simenel.

Imagine atasata: 197984-13385-89-pristine.jpg


Il detin in stiva de ceva vreme, insa acum m-am hotarat sa-i dau drumul.
Numarul de piese nu este nici pe departe impresionant, cei care au mai lucrat cu rasini stiu ca asta este un lucru obisnuit. Subansamble intregi ale machetei vin turnate dintr-o bucata. Tot asa se intampla si in cazul de fata. In schimb trenul de rulare al masinii este fragmentat pe piese distincte in timp ce senilele sunt turnate in 6 segmente drepte, urmind ca acolo unde este cazul, sa se procedeze la indoirea lor dupa raza de curbura a rotilor tractoare/intinzatoare. Desigur, aceasta operatiune se face cu foarte mare atentie, la flacara unei lumanri (de pilda). Orice greseala de expunere la caldura, poate distruge piesa definitiv.
Cu privire la montaj si eventualele neajunsuri ale kitului, voi mai reveni pe parcurs. Deocamdata ma rezum la a deplange "curbura" sasiului machetei, turnat dintr-o singura bucata bineinteles, care este torsionat in plan longitudinal. Cu toate acestea, remedierea defectului este posibila.
De asemenea, voi pune si cateva randuri despre masina reala.

Imagine atasata: citroen-kegresse_P19_01.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 November 2018 - 02:34 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 November 2018 - 11:48 PM

Autoşenilatele Citroën au devenit celebre în lume în urma primei traversări a Saharei într-un automobil, a Croazierei Negre(traversarea continentului african de la nord la sud 1924-1925) şi a Croazierei Galbene(raidul automobilistic cu plecare din Beirut, traversarea continentului asiatic peste Pamir şi cu punct de sosire la Pekin, 1932).
Au fost utilizate la munci agricole,forestiere, la aprovizionarea zonelor înzăpezite din munți, ba chiar şi la activități de recreere cum ar fi tractarea schiorilor spre vârful pârtiilor în stațiunile de schi.
Ca exemplu, în Austria, zona Tyrol, autoşenilatele Citroën erau încă folosite în locurile izolate de zăpezi abundente, în anii 1948-1950.
Imagine atasata: 220px-Croisière_Jaune._Photographie_du_groupe_Pamir_sur_une_route_désertique_en_1931.jpg
Imagine atasata: 51PXoDr3xVL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 November 2018 - 11:51 PM


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 November 2018 - 12:47 AM

În urma acestor raiduri de succes, în care sistemul de propulsie mixt, semişenilat,cu şenile flexibile din bandă cauciucată în locul celor formate din zale metalice, şi-a dovedit versatilitatea, autoşenilatele Citroën-Kegresse au intrat şi în atenția militarilor.
Atât armata franceză, cât şi forțele armate ale altor state, au devenit cei mai importanți clienți.
Începând încă din 1923, acest tip de maşini au participat la concursuri militare. În 1928, un sistem de boghiuri mai lungi şi cu o pereche de şenile mai late, au fost montate pe un şasiu de automobil tip C4, astfel luând naştere autoşenilatele militare model P 17 şi P19 care au fost folosite până în timpul celui de al doilea război mondial.
Au fost construite automitraliere cu sistem semişenilat Kegresse, cu motoare Panhard sau autotractoare de artilerie Somua. Începând din 1934 au apărut şi autoşenilatele militare construite de Unic, cu motoare mai mari,Citroën C6.
Autoşenilatele în care Andre Citroën şi-a pus atâta încredere şi în care Adolphe Kegresse a investit atâta muncă, nu au reprezentat doar o pagină memorabilă în istoria autovehiculelor de acest gen,cât şi precursoarele semişenilatelor americane, exportate mai târziu în mii de exemplare, în toată lumea.
Într-adevăr, la începutul anilor '30, armata SUA a cumpărat de la francezi câteva semişenilate Citroën Kegresse pe care le-au studiat inginerii americani, ulterior inovațiile şi soluțiile tehnice fiind folosite la producerea semişenilatelor americane atât de cunoscute în al doilea război mondial şi în anii care i-au urmat.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 08 November 2018 - 12:52 AM


#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 November 2018 - 09:01 AM

Orientativ, cu vopsirea "crudă"
Imagine atasata: 2018-11-13 08.59.19.jpg
Imagine atasata: 2018-11-13 09.01.05.jpg

#5 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4822
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 November 2018 - 02:51 PM

Foarte dragutz subiect Longinus !
Mai mult , softskinurile acestea decapotate si purtand diverse piese de artilerie fac parte din "sensibilitaturile" mele ^_^ , cand e sa ma refer la " terestre" si mai putin tancurile , astfel ca va fi cu atat mai placut sa urmaresc constructia acestui model.
Btw . , cate au fost produse ?

Mult spor ! :drinks:

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 November 2018 - 05:16 PM

Mulțumesc dany.
Modelul este într-adevăr unul rar.
De fapt pe site-ul francezilor de la Blitz toate subiectele lor- kituri complete, accesorii,upgrade-uri, vizează exclusiv subiecte franțuzeşti, rarissime.
În ceea ce priveşte producția acestei versiuni de AA a lui Citroën Kegresse, nu am găsit nicio informație cu privire la numărul de exemplare produse sau dacă înafară de propotip(eventual preseria) a mai fost fabricată vreo bucată. Mă gândesc că nu, altfel ar fi existat măcar nişte poze, altele decât cele de la Ppartafabricii.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 November 2018 - 05:18 PM


#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 November 2018 - 01:18 AM

Arma: mitraliera jumelată Hochkiss 13,2 mm model 1930.
Scurt istoric: DAT (Defense Aerienne du Territoire) a adoptat aceast ansamblu antiaerian cu două țevi şi sistem de vizare Le Prieur-Ricordel alimentat cu două încărcătoare tip sector de câte 30 de cartuşe. Cadența era de 900 de lovituri pe minut de fiecare țeavă, iar cele două mitraliere puteau trage alternativ sau împreună. Din totalul de mitraliere produse, 540 de bucăți au intrat în dotarea DAT care a constituit 170 de secțiuni de sisteme jumelate pe afet mobil sau fix.
De asemenea marina a adoptat această armă pe afet dublu CAD,sau cvadruplu CAQ pentru apărarea antiaeriană a bastimentelor şi a bazelor navale.
Revenind la sistemul cu două țevi, greutate afetului şi a armelor era de cca 830 kg, cadența celor două arme împreună era de 1800 de lovituri pe minut- sistemul putea trage 120 de lovituri în 30 de secunde din 4 încărcătoare.
98 de exemplare au fost livrate Liniei Maginot, pentru dotarea cazematelor din Vosgi şi a celor de pe malul Rinului.
Armée de l'Air şi-a arătat interesul pentru această armă în vederea dotării unor tipuri de avioane, însă infanteria a refuzat-o inițial,motivând greutatea prea mare a cartuşului : 120 de grame, lipsa posibilități autodistrugerii proiecilului de unde rezulta pericolul ca muniția trasă să cadă peste trupele proprii.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 November 2018 - 01:49 AM


#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 November 2018 - 01:42 AM

Mitraliera Hotchkiss 13.2 CA M.le 1929 (sau 1930) s-a aflat în dotarea tuturor forțelor franceze- marina,infanterie,aviație- în dotarea Japoniei- afet dublu Typ 92 pentru infanterie şi blindate şi Typ 93 pentru marină- cumpărate inițial din Franța apoi produse în licență, în dotarea Poloniei pentru marină(Wz 31), în dotarea Italiei(Breda Modello 31) în uzul Regia Marina,în dotarea tancurilor uşoare belgiene(T15), în dotarea marinei militare a Greciei(Model 30 pe afet cu o țeavă sau dublu) , în dotarea forțelor navale şi a infanteriei armatei române, a armatei spaniole(model 1929) , a Mexicului, Chinei,Braziliei .

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 November 2018 - 01:46 AM


#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 November 2018 - 08:11 PM

Suntem aproape gata.
Imagine atasata: 2018-11-18 20.04.51.jpg Imagine atasata: 2018-11-18 20.04.20.jpg
Imagine atasata: 2018-11-18 20.02.46.jpg Imagine atasata: 2018-11-18 20.02.20.jpg
Imagine atasata: 2018-11-18 20.01.43.jpg Imagine atasata: 2018-11-18 20.00.32.jpg
Imagine atasata: 2018-11-18 19.59.43.jpg

#10 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4822
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 19 November 2018 - 10:55 PM

Excelent arata , Bravo Longinus ! :clapping:
Imi plac mult efectele. Sint rafinate si redau bine detaliile fara a fi exagerate ,dar scot insa in evidenta forma simpatica a vehicolului .
Imi pare totusi ca in poza a/n are jantele rotilor , galetii , poate si sasiul s-ar fi putut sa fi fost vopsiti intr-o alta culoare decat caroseria . Poate negru lucios . ... Dar cine stie ...?
Inca o data Felicitari ! :hi:

Aceasta postare a fost editata de dany: 19 November 2018 - 10:56 PM


#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 November 2018 - 11:39 AM

Multumesc Dany.
Despre fotografia a/n intr-adevar pare ca masina este vopsita diferit, pe roti si trenul de rulare, per ansamblu.Eu am folosit schema de vopsire de pe capacul cutiei, si asta doar partial, referindu-ma strict la culori dar nu si la petele de mascare.
Fotografia respectiva, impreuna cu altele 2 sau 3 ,care au fost facute cu aceasi ocazie, infatiseaza prototipul iesit pe poarta fabricii si sunt singurele care atesta existenta masinii.
Nu am vazut nicio alta sursa,scrisa sau foto,care sa semnaleze prezenta unor asemenea semisenilate pe teatrul de operatiuni sau in dotarea armatei franceze, motiv pentru care tind sa cred ca nu au fost produse in serie. Prototipul a existat doar pentru teste,probabil urmat,in cel mai bun caz, de inca vreo cateva preserii.Poate ca ar fi fost programate la productia de serie, indefinitiv atat Citroen Kegresse cat si Hotchkiss 13,2mm Mle 1930,au fost destul de raspandite in inventarul militar francez, dar demnii urmasi ai lui Vergingetorix au reusit marea "performanta" de a fi infranti in cateva saptamani, desi cel putin numeric erau mai multi decat germanii.
Sistemul acesta de semisenilat Citroen,cu un complex a/a jumelat in carca,mi se pare cam de nivelul unui SdKfz 10/Flak 38, folosit mult de armata germana, chiar daca forta de lovire a unei mitraliere de 13,2 mm nu este aceasi cu puterea unui tun de 20.Tragea, totusi, pe doua tevi (ba au existat si versiuni propuse pe sasiu Berliet, cu 4 tevi).Cel putin pentru perioada de inceput a razboiului, anii '39-'40 arma aceasta a reprezentat o reala amenintare pentru modelele de avioane de lupta prezente la acel moment.Oricum, nu vad de ce francezii nu ar fi dotat ulterior,un sasiu de Unic P107, Berliet sau Citroen, cu un afet antiaerian dotat cu un tun Hotchkiss de 25 mm, ceea ce ar fi schimbat total lucrurile in cazul artileriei autopropulsate.N-a fost sa fie. Se stie ca armata franceza, la capitolul protectiei antiaeriene mobile, la nivel de mari unitati, a fost subdotata numeric.
Daca nemtii,la momentul invadarii Frantei foloseau cateva mii de asemenea vehicule cu rol de protectie a coloanelor in mars(daca retin bine undeva la 2000 de exemplare), francezii dispuneau de un numar de cateva ori mai mic(putin peste 300 de bucati). Cum spuneam, nu cunosc ca dotarea lor sa fi cuprins si acest model de Citroen-Hotchkiss 13,2 mm.
In fine.
Am intentia sa transmit un mail catre cei de la Blitz Kits si sa-i intreb in legatura cu istoria semisenilatului C-K P14, sa vad daca au ceva mai multe surse de informare.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 20 November 2018 - 11:57 AM


#12 Userul este online   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2477
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2018 - 08:02 PM

Foarte fain.

#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 November 2018 - 09:21 PM

Mulțumesc prietene Flo.
Uite, dacă tot le-am comparat nițel, le-am şi pozat împreună: Citröen Kegresse P14 2x13, 2 mm versus Demag SdKfz 10 1x20 mm flak.
Imagine atasata: 2018-11-20 21.16.42.jpg Imagine atasata: 2018-11-20 21.16.06.jpg

Imagine atasata: 2018-11-20 21.15.41.jpg Imagine atasata: 2018-11-20 21.14.57.jpg

O să fac şi alt set de foto la lumina zilei, mai de Doamne-ajută; deocamdată doar astea, pentru o idee de gabarit şi comparații

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 20 November 2018 - 09:24 PM


#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 November 2018 - 09:33 PM

Oare dacă s-ar fi întâlnit pe front, în realitate...?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2018-11-20 21.27.20.jpg
  • Imagine atasata: 2018-11-20 21.32.44.jpg


#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 November 2018 - 07:48 PM

Pozele facute la lumina zilei, sper ca sunt mai bune.

Imagine atasata: 20181124_135157-1.jpg Imagine atasata: 20181124_135134-1.jpg

Imagine atasata: 20181124_135111-1.jpg Imagine atasata: 20181124_135123-1.jpg

Imagine atasata: 20181124_135222-1.jpg

#16 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4822
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 24 November 2018 - 09:49 PM

Sint foarte bune , pozele , multumim Longinus ! :hi:

Citeaza

Am intentia sa transmit un mail catre cei de la Blitz Kits si sa-i intreb in legatura cu istoria semisenilatului C-K P14, sa vad daca au ceva mai multe surse de informare.

Sa ne spui si noua te rog ce ai aflat ... Chiar sint curios daca exista informatoie in plus .

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 November 2018 - 12:07 AM

Cu siguranță Dany, aşa voi face.
Am trimis mesajul şi deocamdată am primit doar : "Votre message a bien été envoyé à notre équipe"
Sunt sigur că îmi vor răspunde .
În esență, i-am întrebat dacă dețin informații despre numărul de exemplare produse şi dacă vreo asemenea maşină a participat la luptele din primăvara anului 1940.
(" Bonsoir
En ce qui concerne l'histoire de Citroën Kegresse P14 Anti Aerienne 2x13,2 mm(reférénce 35FS1021), j'aimerais vous demander si vous avez des informations sur le nombre d'exemplaires produits et si ces voitures ont participé aux combats de 1940").

#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 January 2019 - 09:13 PM

Sa ne spui si noua te rog ce ai aflat ... Chiar sint curios daca exista informatoie in plus .
[/quote]

Dany, am rămas dator cu un răspuns.
Iată-l:
"
Blitz
BONJOUR ,

Bonjour Daniel ,

Je commence par vous souhaiter une bonne et heureuse année à vous, votre famille et vos porches...
Je suis désolé pour cette réponse tardive mais la fin de l'année est toujours très surchargé et malheureusement c'est la communication qui en pâtit

Pour vous répondre, les seules photos connues du P14/13,2 sont celles du prototype qui n'a pas participé aux combats il me semble, c'est pour cette raison que j'ai préféré le présenter dans la série "bleu d'usine" et permettre en revanche au maquettiste de faire une mise en scène comme comme bon lui semble dans un esprit "uchronie".
Un article était sorti dans le magasine GBM j'essaierai de mettre la main dessus cette semaine pour le parcourir de nouveau, si je revois un détail intéressant je vous en ferai part.

Un grand bravo pour votre réalisation ! Ca me fait vraiment plaisir de voir ces montages... et pour celui là une mention pour le pare-brise en 2 parties !!

Cordialement,
Stéf"

Așadar, după cum am bănuit, Citroën Kegresse P14/2×13,2 antiaèrienne a existat într-un singur exemplar dovedit, pozele de la poarta uzinei fiind singurele cunoscute,chiar și de către autorul masterului.
Mașina nu a participat la luptele din mai-iunie '40.
Păstrez legătura cu cei de la Blitz, și sunt curios să primesc articolul apărut în revista GBM, să vedem dacă aflăm ceva nou.
(http://www.histoiree...es-materiel-gbm).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 January 2019 - 09:16 PM


#19 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4822
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 23 January 2019 - 10:17 AM

Multumesc mult de raspuns ,Longinus . :hi:

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2019 - 10:31 AM

Faine de tot jucarelele. Imi place cum ti-a iesit "uzura", adica e exact atit cit trebuie ca sa scoata in evidenta detaliile. Felicitari!!! :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi