Aceasta postare a fost editata de florin44: 01 October 2018 - 10:48 AM
Pagina 1 din 1
Citroen şi Ford 1931
#1
Postat 01 October 2018 - 10:44 AM
Īn holul hotelului din Belek, Turcia, unde am petrecut două săptămāni, erau expuse două automobile pe care m-am gāndit să vi le prezint. Ele sunt etichetate ca fiind modele din 1931 - Ford-ul, respectiv 1951 - Citroen-ul. S-ar putea ca nu toate elementele de pe caroserii să fie din acele perioade. Las la aprecierea cunoscătorilor să stabilească ce şi cum.
#6
Postat 01 October 2018 - 10:51 PM
Într-adevăr, un automobil revoluționar, nu doar prin tracțiunea față, ci şi prin suspensiile hidraulice - mă refer strict la varianta 15CV Six/1951.
Un aspect mai puțin cunoscut este faptul că suspensiile spate - hidraulice reglabile în înălțime/garda la sol- de pe modelul 15CV, au fost preluate pe următorul model revoluționar de la Citroen : fantasticul 19 DS, apărut la salonul auto de la Paris în 1955(un an inainte ca 15 CV să iasă din producție) .
Părere personală: cel mai frumos 15CV este modelul cabriolet.
P.S. a existat şi un model CV cu 8 în V, 3800 cmc, dar nu a fost produs în serie.
Un aspect mai puțin cunoscut este faptul că suspensiile spate - hidraulice reglabile în înălțime/garda la sol- de pe modelul 15CV, au fost preluate pe următorul model revoluționar de la Citroen : fantasticul 19 DS, apărut la salonul auto de la Paris în 1955(un an inainte ca 15 CV să iasă din producție) .
Părere personală: cel mai frumos 15CV este modelul cabriolet.
P.S. a existat şi un model CV cu 8 în V, 3800 cmc, dar nu a fost produs în serie.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 October 2018 - 10:55 PM
#7
Postat 01 October 2018 - 11:50 PM
Forma insa parca a fost sculptata de acelas artist italian ( ... Flaminio ..?) , cel care a realizat si DS ( inchipuind o forma de peste?) si 2 CV ( inchipuind o forma de broasca testoasa ?) si inca ceva , dar nu mai stiu acum ce anume ...
Aceasta postare a fost editata de dany: 02 October 2018 - 12:03 AM
#9
Postat 02 October 2018 - 07:14 AM
Dany aşa este, designerul celor 2 modele de la Citroen(dar mai are în palmares şi Ami 6) era de fapt un sculptor, italian, originar de lângă Milano,aproape de frontiera cu Elveția.
Pe lucrarea lui au venit ,mai târziu, alți artişti carosieri, ca de pildă Henri Chabron,care a realizat opere de artă: 19 DS Chabron Cabriolet, sau seria de limuzine prezidențiale folosite de preşedintele Franței, pe platforma 19 sau mai târziu 20 DS.
Pare-se că inițialele DS vin de la "déesse" care în franceză înseamnă "zeiță".
Astăzi, o "zeiță" în stare impecabilă se vinde cu cel puțin 50.000 €.
Ultima despre care am citit, s-a licitat undeva în America latină (parcă), la 70.000.
Celălalt italian mare, care a desenat pentru Peugeot(dar şi Fiat,Maseratti,Hispano Suiza,etc) a fost Batistta "Pinin" Farina.
Astăzi firma, din păcate, este proprietate Mahindra Machinery.
Pe lucrarea lui au venit ,mai târziu, alți artişti carosieri, ca de pildă Henri Chabron,care a realizat opere de artă: 19 DS Chabron Cabriolet, sau seria de limuzine prezidențiale folosite de preşedintele Franței, pe platforma 19 sau mai târziu 20 DS.
Pare-se că inițialele DS vin de la "déesse" care în franceză înseamnă "zeiță".
Astăzi, o "zeiță" în stare impecabilă se vinde cu cel puțin 50.000 €.
Ultima despre care am citit, s-a licitat undeva în America latină (parcă), la 70.000.
Celălalt italian mare, care a desenat pentru Peugeot(dar şi Fiat,Maseratti,Hispano Suiza,etc) a fost Batistta "Pinin" Farina.
Astăzi firma, din păcate, este proprietate Mahindra Machinery.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 October 2018 - 07:22 AM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1