Doi recordmeni 1/72 He-100 V8 si Me-209 V1
#1
Postat 26 July 2018 - 09:17 PM
Primul e un He-100 V8 de la Special Hobby, ce e in cutie aici .
Kitul e destul de usor de construit, am un mare dubiu la aripa, am impresia ca totusi au taiat cam mult din ea...din cele cateva poze pare ca are aripa mai scurta, dar nu asa de scurta.
V8, pilotat de Hans Dieterle a doborat pe 30 Martie 1939 recordul mondial de viteza, cu 746.606 km/h.
Pentru a fi mai aerodinamic, avionul a avut toate liniile de panou acoperite cu kit , jupuit de vopsea si apoi polishat.
Dupa succes, a primit o inmatriculare militara fake, poza e interesanta pentru ca e singura in care se vad proportiile noii aripi, cat de cat...E mai scurta, dar parca nu chiar ca in kitul de la Special hobby :
Interesant e ca la ceva timp dupa zborul oficial de record, cu V8, s-a filmat si fotografiat din nou toata scena, folosind insa alt prototip, V5 care arata altfel. Asta a dus in timp la ceva confuzii.
Poza originala cu v8 si cea refacuta pentru propaganda, cu v5 :
Kitul e facut cam out of the box, ca de obicei in ultima vreme :)
In cutie gasim si un PE destul de util, cu capacele de la roti si alte mici piese utile.
Vopsirea cu alclad si ceva gunze . Decalurile din cutie. Nu exista poza in care sa se vada coada, dar alte prototipuri aveau steagul acolo asa ca l-am pus si eu, sa nu para chiar asa neterminat.
#2
Postat 26 July 2018 - 09:42 PM
Pe 26 aprilie 1939 acesta i-a smuls recordul lui Heinkel, cu o marja foarte mica : 756 km/h , zburand insa cu 400 metri mai sus, unde aerul era mai rarefiat si cu un motor cu 500 cp mai puternic.
Cum Heinkel nu avea sa se dea batut iar favoritul lor nu avea ce face mai mult din celula si motorul existent, Partidul a decis sa opreasca toate incercarile de record, lasandu-i lui Willy Messerschmitt onoarea si contractele armatei...recordul mondial stabilit de 209 a tinut aproape 30 ani, pana in anii 60 cand a fost doborat de un Bearcat...
Dupa zborul istoric, avionul a fost expus la Muzeul Aviatiei din Berlin, unde a fost avariat de un bombardament aliat.
Salvat, a fost mutat undeva in Polonia ocupata, unde a fost considerat pierdut pana in anii 60 cand ramasitele sale au fost gasite din intamplare intr-un depozit al Muzeului Aviatiei din Krakovia.
Anyways, desi toti il fac in schema civila, albastru gloss, unii sunt de parere ca zborul de record a fost facut in fundu'gol, adica jupuit si fara capace la roti macar... Apoi se pare ca a fost vopsit frumos, si scena refacuta, filmata si fotografiata pentru propaganda.
Kitul e cel antic, de la Huma. Arata cam ca o jucarie. Am detaliat nitel cockpitul si in rest nu mare lucru, am folosit jambele si rotile de la un 109e Parcmodels. Ma frustreaza nitel schema asta fara nimic pe ea, asa ca s-ar putea sa mai fac unul albastru, candva...
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 26 July 2018 - 09:43 PM
#6
Postat 27 July 2018 - 05:59 PM
Il stiu pe cel de la SH, e noutz, am un prieten bun care l-a facut dar imi pare mie ca are mari probleme la forma cozii si in special a botului :
Oricum ar fi, botul si coada probabil ca se pot repara si per total va iesi mai bine decat jucaria de Huma.
Mai studiez nitel problema daca apare confirmarea ca zborul de record a fost intr-adevar facut in schema albastra, voi lua un SH si il voi face albastru lucios :)
Pe mine, in orice caz, V4 ma omoara cu zile si de-abia astept sa pun mana pe el , trebuie sa apara in curand la SH :
#8
Postat 29 July 2018 - 01:07 AM
P.s.
Citeaza
Mie imi pare ca arata mai bine cel de la Huma ,atat ca si proportii , cat si ca si caracter . Botul si coada imi par mai bine redate si deasemenea carlinga ( partea vitrata ) .
Ceea ce-mi displace insa la Huma sint gravurile mult prea accentuate .
Ps. Arata foarte bine cu jambele si rotile de la Me-ul Parc !
Aceasta postare a fost editata de dany: 29 July 2018 - 01:24 AM
#9
Postat 31 May 2019 - 05:25 PM
Nu mare lucru de semnalat, kiturile sunt ciudate rau, foarte "stilizate". O gramada de piese sunt grav simplificate si butucanoase.
Decalurile insa, perfecte.
Vopsit cu o combinatie de Blue Angels blue si Sea Blue gloss de la Gunze. RLM 24 pe care il recomanda toti , nu cred ca era pe asta, din pozele epavei de la Muzeul de la Cracovia se vede ca e un albastru ultramarin, destul de inchis.
Cu tovarasul de la Huma:
#10
Postat 31 May 2019 - 05:28 PM
Pe dedesupt, doua trei piese mici (balamale, tuburi pitot ) din resturi de photoetch si tuburi Albion alloys.
#11
Postat 01 June 2019 - 02:16 PM
Aici un link unde se poate observa cum fusese la un moment dat vopsit pe fuselaj , dar nu se stie cum era vopsit si pe aripi . http://www.luftarchi...hmitt/me209.htm
#12
Postat 01 June 2019 - 05:14 PM
Aveam cele doua poze si imi facusem o idee asupra eventualului camo, dar nu am putut lua o decizie clara :(
Am ales sa il fac asa si sa il pun in vitrina, avand in vedere ca nu exista nicio alta poza care sa arate aripa, perioada in care a zburat e de asemenea o nebuloasa:
Septembrie 40 putea sa fie camo cu 70/71/65 sau 02/71/65 , sa nu mai vorbim ca tocmai apareau si 74/75/76.
Mai e o poza bine retusata dar extrem de precisa in detalii, all RLM 63 cu codurile militare CE+BW :
si alte doua cu codurile civile si aripa rotungioara la capete, tot all RLM 63:
Am lasat deschisa optiunea de a-l modifica daca pe viitor apar alte informatii - ex radiatoarele - SH da doua ca de 109f/g, huma da unul singur, mare;
Din poze e neclar, dar parca parca e unul singur mare sau cele doua sunt aproape lipite pe centru.
Pe moment le-am lipit pe cele doua de la SH cu aracet, dar il am pregatit vopsit si pe cel de rezerva de la Huma :)
De revopsit, e piece of cake, am facut reparatii mult mai dubioase in trecut.
Problema e ca v1-4 au trecut prin atatea modificari, ca sunt extrem de greu de urmarit.
Cam tot ce se stie despre ele e in cartea de la Schiffer - X Planes Of The Third Reich, si acolo sunt cateva aberatii majore (intre care ca v4 a avut si tunuri Mk-108 in aripi).
In orice caz, ma trage ata rau sa il fac si pe cel cu coduri civile si aripa rotunda la capete si de asemenea un soi de What -if dat pe ultima pagina a cartii mai sus amintite, si anume propusa varianta "de serie"
#13
Postat 01 June 2019 - 07:32 PM
Citeaza
Scuze , chiar nu intentionam . Incercam sa atrag atentia asupra anumitor detalii pentru cei care vor mai dori sa abordeze subiectul .
Nah , zau imi pare rau .
Citeaza
Am ales sa il fac asa si sa il pun in vitrina, avand in vedere ca nu exista nicio alta poza care sa arate aripa, perioada in care a zburat e de asemenea o nebuloasa:
Septembrie 40 putea sa fie camo cu 70/71/65 sau 02/71/65 , sa nu mai vorbim ca tocmai apareau si 74/75/76.
Mai e o poza bine retusata dar extrem de precisa in detalii, all RLM 63 cu codurile militare CE+BW :
Poza cu CE+BW ... pare ceva dubios acolo ... Daca observi pozitia capatului aripii fatza de cupola este exact ca in fotografia cu 14 . ... Cred ca ar putea sa fie exact aceeasi poza , dar retusata ,ca sa para in zbor . ... si schimbate inmatricularile ...?
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 June 2019 - 07:53 PM
#14
Postat 01 June 2019 - 08:30 PM
Îmi place că ai ochii ageri și îți mulțumesc că ești pe faza.
Da, și eu cred că e fake poza aia, dar elementele unice lui v4, balamale,cele două tuburi pitot, bumpurile de la mitraliere și alte detalii mici, toate sunt la locul lor.
#17
Postat 03 June 2019 - 01:37 PM
Mai cu ceva vreme in urma, m-am dat si eu la unul de conxurs, un Bf-109 V14, daca nu ma înșel, înmatriculat D-ISLU, a lui Udet. Am modificat un E de la Matchbox, din pacate m-am blocat la decaluri. Pe vremea aia nu se știa de decal făcu acasă.
Maestre, poate reiei tema, ca nu-i greu!
#18
Postat 03 June 2019 - 03:06 PM
Planuri exista, V13 si V14 sunt clar in vizor, pe V13 l-am mai facut o data acum 20 ani si imi place mult ca aparat :
http://www.cartula.r...09/page__st__20
Pe V14, multi l-au facut albastru, desi undeva citisem ca presa din Elvetia il descrisese clar ca fiind rosu, la momentul concursului.
Da, ma incurca si pe mine faptul ca literele erau albe, nu le pot printa.
Oricum, e un fel de V13 mai putin finisat...cred ca va mai dura pana ii vine randul.
Finn, la 02 June 2019 - 09:00 PM, a spus:
Cu ce ai facut chitul de pe He-100 V8?
Vopsea gunze data cu aerograful, am folosit H453 Rostrot
#20
Postat 03 June 2019 - 05:26 PM
Citeaza
Z , Weinrot cred ca ar fi un rubiniu ca si vinul . Era si asemanatoare culorii avioanelor pe care Udet le zburase in WW1 .
Si cateva foto cu " impricinatul" V14 ... din pacate a/n .
https://www.asisbiz....89-Page-07.html
Aceasta postare a fost editata de dany: 03 June 2019 - 05:44 PM