Punem pariu ca Bf109E nu a fost vopsit in RLM 70/71?
Din pacate nemtii, cu toate regulamentele si standardele lor, au facut atitea exceptii incit acestea singure pot deveni reguli!
Multi dintre cei ce se confrunta pe o oarece tema uita un lucru:
discursul trebuie sa convinga, nu sa impuna!!!!!
Am citit, pe indelete discursurile.
Citez pe Radub:
Citeaza
Singura critica este cala rotilor. La "F"uri, deschiderile trebuie sa fie circulare
(sublinierea imi apartine). Radub, prin acel
trebuie incearca sa impuna idea ca acele cale sunt rotunde.
Citez pe 1-0-9:
Citeaza
Radu, gresit...la primele serii de F-uri (care corspund si cu ranforsarile externe de pe fuselaj) deschiderile erau exact ca in kit, tesite, pentru ca se preconiza montarea capacelor (care din complicatii tehnice au aparut de'abia la K). ulterior, la F4 au fost circulare, pentru a reveni la forma tesita la G.
(sublinierea imi apartine). Adica 1-0-9 ii
atreage atentia lui Radub ca
a gresit, ca in
anumite cazuri au existat si F-uri cu acele
cale angulare si deci nu
trebuie, nu e musai sau neaparat obligatoriu (

) ca ele sa fie rotunde.
Il citez pe Radub:
Citeaza
Ooooo, limbaj emotiv!
(deja se simte un oarece deranj in discurs
)
Adevarul e ca "F"urile aveau cala rotilor rotunda. "Rotunjinea" era data de un panou in forma de "semiluna" care putea fi demontat pentru reparatii si intretinere. Poti sa imi garantezi tu ca acea poza nu este a unui avion care are acel panou demontat pentru intretinere?
. Deci Radub inceraca
din nou sa-si sustina cu orice pret propia idee, neluind in seama cele spuse de 1-0-9, cum ca
unele F-uri aveau cale angulare.
Nu voi contiuna cu citatele, totul merge mai departe in acelasi ton. Radub incearca sa arate ca
trebuie aducind un argument aparent normal, si aici ma refer la numarul mare a celor "cu", evident in defavoarea celor "fara", argument deloc pertinent intr-o discuite in care 1-0-9 nu face decit sa sublinieze ca erau si
alt tip de carenaje.
Citeaza
Fiind vorba de probleme aproape imposibil de aflat si atunci si acum , Prien si Rodeike , oricit de guru ar fi in domeniu, nu au facut decit sa afirme ceva, nu au scris cele 10 porunci ale messerschmittului, asa ca nu trebuie sa faci din ce au scris o biblie
. Citim, recitim si bagam la cap dar, asa cum bine a subliniat 1-0-9, nu trebuie sa facem o biblie dint-o carte citita, din parerea unui autor care este si el supus greselii ci, mai degraba, trebuie sa ne
aplecam cu ingaduinta (

) asupra tuturor variantelor. Nu de multe ori, chiar autorul insusi (sau insasi :-? )poate reveni asupra unor pareri proprii, "batute in cuie" pina nu demult! (A se vedea disputa RLM 63!).
Ca o parenteza, va pot da o adresa a unui site unde se sustine, bine si temeinic argumnentat, cu fotografii, date certe si trimiteri la diferite alte surse, cum ca Paminul ar fi ....plat!

. La fel, sunt multi oameni, ce afirma ca americanii nu au ajuns pe Luna, sa fie exceptiile ce inatresc regula?
Pina la urma toata discuita a fost extrem de utila: au existat si F-uri ce aveau cale angulare (putine, multe nu mai conteaza) alaturi de cele ce aveau cale rotunde. Daca in kit era data o imatriculare
specifica unui avion ce avea cale angulare, discuita chira nu-si mai avea rostul.
Excelenta prezentarea lui Cartula, kit-ul, dupa parerea mea, arta foarte bine
chiar cu cele citeva mici scapari. Poate ca intr-adevar, la aceasta scara, merita o plansa de bord mult mai detaliata!
Cartula, sper ca e cu ...
tu bi continued? 
. Ca sa nu existe interpretari si ambiguitati,
precizez ca inrebarea se referea strict la evolutia asamblarii kit-ului!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 15 October 2006 - 05:55 PM