Forum Machete,Modelism,Hobby: Me-109 F2 ICM 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Me-109 F2 ICM 1/48

#81 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 October 2006 - 07:35 PM

Citeaza

Sunt rotunde! E nevoie de un scan la o rezolutie mai mare
Da!

#82 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 23 October 2006 - 07:40 PM

Z-mare, la Oct 23 2006, 06:35 PM, a spus:

Citeaza

Sunt rotunde! E nevoie de un scan la o rezolutie mai mare
Da!

Am pus mai sus, dar uite din nou.

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us.../10116/F2-5.jpg

Radu

#83 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 October 2006 - 08:02 PM

Eu la asta ma refeream. Credeam ca ai o poza mai deaproape.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: x_1.jpg


#84 Useril este offline   romeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 27-January 05

Postat 24 October 2006 - 09:58 AM

Radu, nici eu nu am spus ca toate F- urile 2 aveau baile trenului rotunde.Din acest punct de vedere demarcatia intre F2 si F4 este cam difuza.Fotografiile de epoca ramin ,cum ai aratat si tu, referinta de baza.Cit despre ICM sunt curios sa vad daca macar 109F4 vor schimba piesa de intrados a aripii sau dupa cum am o neagra presimtire vor lasa lucrurile asa cum sunt.Cu doua piese de intrados ar fi fost prea frumos - totusi nu sunt Eduard...Referitor la fotografia cu 2 alb sper ca miine sa pot sa ofer una ceva mai mare.Intre timp am mai gasit aceste planuri.Scuzati marimea fotografiei dar nu am modificat-o tocmai pentru claritatea desenelor.

Romeo

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BF109F_8.JPG


#85 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 October 2006 - 10:51 AM

Nu e nevoie de doua piese de intrados. Hasegawa dau cale rotunde pe toate kiturile lor de 109 F, G si K si la 1/48 si la 1/32 cu instructiuni pentru modelist cum sa taie marginile in asa fel incat sa iasa acele unghiuri. Treaba de 5 minute cu o pila. Simplu si elegant.

Eu zic ca la acest moment trebuie sa ne concentram asupra solutiei. Daca macheta este a unui avion cu cale angulare, nu trebuie schimbat nimic. Daca macheta este a unui avion cu cale rotunde, trebuie inserata o piesa taiata din folie de plastic (merge si cartela de telefon) cam de aceasta forma http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...cs/10116/F2.jpg (Consultati planurile pe care le aveti la indemana)
Din nou, treaba de 5 minute.

Radu

#86 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 24 October 2006 - 10:56 AM

Ca sa recapitulam, ramane de decis daca pentru inmatricularile din kit trebuie sau nu efectuata operatia. Noi cei mai putin informati asta am dori sa stim pana la urma.

#87 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 October 2006 - 11:30 AM

Asa e Ahmed,
O recapitulare: F2 aveau doua feluri de cale, ori rotunde ori angulare. Felul calei poate fi identificat numai din pozele care arata calele. (Nu te poti lua dupa nici un alt element exterior)
Deci, din nefericire, nu exista o "solutie universal valabila" cand vine vorba de F2. (La F4 este mai simplu, mai toate erau rotunde dar si acolo au existat exceptii).
Radu

#88 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 October 2006 - 11:39 AM

Pai cel putin pentru cel din Jg 54 care vreau sa-l fac, o sa merg pe varianta calelor rotunde. Toate pozele din acea perioada cu avioanele 109F-2 din Jg 54 le arata ca avand cale rotunde.

#89 Useril este offline   romeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 27-January 05

Postat 25 October 2006 - 12:15 PM

Cred ca F-ul 2 si F-ul 4 au fost cel putin o perioada fabricate simultan.De aici si cele doua modele ale bailor trenului pe aceeasi versiune a avionului.In ce ma priveste cred ca o sa ramin cu ele asa cum sunt.Imi place inmatricularea dei JG3.Pentru Z-mare repostez fotografia pe care a cerut-o - mai mare de atit nu am.A trebuit sa intorc fotografia ca sa incapa mai bine in pagina .Scuze .Sper sa-ti fie de folos.

Romeo

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2_alb.jpg


#90 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 October 2006 - 01:23 PM

Mersi. Pare a fi rectangulara :-? . Oricum nu conteaza, problema cred ca e lamurita: daca ai docomenu' in fata, faci ca acolo, daca nu.....
Eu as face avionul din poza si as lasa baia rectangulara.

#91 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 October 2006 - 01:40 PM

Z-mare, la Oct 25 2006, 02:23 PM, a spus:

Mersi. Pare a fi rectangulara :-? . Oricum nu conteaza, problema cred ca e lamurita: daca ai docomenu' in fata, faci ca acolo, daca nu.....
Eu as face avionul din poza si as lasa baia rectangulara.

Ma uit, ma uit, si tot nu e clar... Poa' sa fie oricum la poza aia, nu e nimic concludent...
In cazuri d-astea se aplica principiul nedeterminarii, "demonstreaza-mi ca e gresit" :bang:

#92 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 October 2006 - 01:48 PM

Eu ma tot uit la admisia turbocompresorului... e durdulie... O fi F4?
Radu

#93 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 October 2006 - 01:58 PM

M-am uitat la alte poze cu avioane din a 3-a grupa a Jg54 (5, 8, etc) dar nu gasesc "2". Din cate se pare, erau F4.
Are cineva o poza mai clara a triunghiului de combustibil? Daca pe triungiul de langa inima verde scrie 87, este F4, daca scrie C-3 (100 octani) este un F2.
Radu

#94 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 October 2006 - 03:42 PM

Pentru Z-mare
"5" era F4. http://cartula.net/m...ics/10116/5.jpg
In scanul asta nu se vede bine triunghiul, dar este pentru benzina de 87 de octani iar admisia turbocompresorului este dolofana. 99.99% calele erau rotunde.
Radu

#95 Useril este offline   romeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 27-January 05

Postat 25 October 2006 - 05:28 PM

Am gasit si eu chestia asta si daca imi aduc bine aminte era si un profil color cu acest avion.Oricum , abbele surse il "dadeau" ca un F4.Nu era neobisnuit ca sa se afle simultan in dotarea aceleiasi escadrile.S-ar putea sa fi fost un F4 "early".Sau poate un F3? Romeo

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: i501_2.jpg


#96 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 October 2006 - 05:40 PM

Romeo,
F3 era identic cu F1 cu exceptia motorului care era un Db601E imbunatatit. Au fost doar 15 bucati, iar toate au mers la Jg51. Deci nu are cum sa fie asta.

Nu exista "early", "late" sau "devreme acasa" :bang: Nu o sa gasesti astfel de termeni in nici o sursa despre 109. F2 si F4 au fost contemporane.
Diferentele intre felurile de cale sunt mai degraba in functie de loturile de productie (Wnr) sau de contractor/fabrica decat de o anumita perioada de timp.

"5" era un F4, se vede dupa triunghiul combustibilului si admisia turbocompresorului. Modelul ala e cam nashpa.

"2" este si el un F4 (admisia turbocompresorului e prea mare pentru F2), deci e irelevant in aceasta discutie.

Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 25 October 2006 - 05:59 PM


#97 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 October 2006 - 08:24 PM

Citeaza

In cazuri d-astea se aplica principiul nedeterminarii, "demonstreaza-mi ca e gresit"
Ba, ca nu am cum :angry: !
:bang: Poa sa fie orice da io zic cai ...anhular :-D
Serios acum, eu unul m-am lamurit!

#98 Useril este offline   romeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 27-January 05

Postat 26 October 2006 - 12:24 PM

Radu,
mea culpa !Ca orice fiinta de la oras mi-am permis sa bat si eu cimpii un pic.Daca as fi fost un pic mai atent nu as fi facut acea remarca.Scuze.Dar F2 sau F4 toate aveau un cockpit - la ICM cam modest daca pot sa zic asa.Pe linga ce am postat pina acum am mai gasit si fotografia asta.Este din Monogram - Close-up nr09. Daca cineva are si alte fotografii ,mai ales cu lateralele cockpitului ,cred ca ar fi foarte apreciate.Documentatia despre 109 F este destul de subtire (spre deosebire de 109G-K care abunda) si de aceea cred ca orice informatie serioasa ar fi bine primita.

Multumesc mult si scuze (pt F3)

Romeo

P.S.-in ultimul timp m-am uitat un pic pe net.Cam putine machete bune de 109F - nu gasiti?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 109_F_Cockpit.jpg


#99 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 26 October 2006 - 01:05 PM

Romeo,
Nu e nevoie sa iti ceri scuze atat de mult, nu e o greseala asa de mare.
Ce conteaza e ca prin "sapaturi" mai aflam cate ceva. Trebuie sa recunsc ca si eu am aflat unele lucruri pe care ori le-am uitat sau ignorat ori nu le-am stiut.
Am ceva date despre interiorul lui F2/F4. O sa caut ce te intereseaza si o sa postez niste scanuri.
Radu

#100 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 26 October 2006 - 01:10 PM

Uite o alta hiba, dar asta e poate cam greu de observat si poate nu chiar atat de importanta. Se poate repara cu un set de fotodecupate.
[editare ulterioara]: La F-uri, aici era o busola, cu un diametru mai mic, similar cu cele de dedesubt sau din stanga. La G-uri, aici era "Orizontul artificial" care avea un diametru mai mare decat celelealte trei din jur. Kitul ofera un panou de bord cu orizont artifical, deci penru G.
Radu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_3_1160772614.jpg

Aceasta postare a fost editata de radub: 26 October 2006 - 01:57 PM


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi