Me-109 F2 ICM 1/48
#101
Postat 26 October 2006 - 03:58 PM
In esenta, cabina F-urilor era similara cu cea a G-urilor (subiect mult mai bine documentat). Cea mai importanta diferenta era aranjamentul instrumentelor de pe panoul de zbor fara vizibilitate (asa cum am aratat mai sus). O alta diferenta este ca F-urile nu aveau robinetul petru stergatorul de parbriz sub panoul de bord.
In rest, te poti folosi de datele pe care le ai despre G.
Daca ai un simulator de zbol Il2, poti gasi acolo o cabina extrem de bine detaliata (asta se aplica si in cazul altor avioane).
Mai sunt poze si aici: http://109lair.hobby...m/index1024.htm
Radu
#102
Postat 29 October 2006 - 12:13 PM
Am montat complet zburatoarea, am rotunjit calele trenului... Am reusit sa chituiesc si sa slefuiesc capetele de plan (cu jumatate de milimetru mai subtiri decat aripa, exact aceeasi problema ca la kit-ul de Spitfire)
#103
Postat 29 October 2006 - 12:16 PM
Am mai subtiat nitel palele la bordul de fuga, si am rotunjit nitel varful palelor... In plus am eliminat reprezentarea tunului din varful coafei si am amplasat un ac de seringa in locul sau... Se simte diferenta
#105
Postat 29 October 2006 - 01:51 PM

Le tai cu un disc ceramic de taiere pus intr-o mini-bormasina. Le slefuiesc la capete cu o pila si finalizez cu nitel smirghel (discul taie foarte curat, oricum).
Daca e nevoie, la interior, vin cu un alt ac si-l rotesc in gaura, ca sa ia si bavurile care mai raman.
Problema cu metoda asta e ca dupa ce se taie si ultima bucata care tine impreuna bucatile acului, 'cam' le arunca freza. Asa ca nu te uita unde tai, sau foloseste ochelari

#107
Postat 29 October 2006 - 02:00 PM
MiG, la Oct 29 2006, 02:57 PM, a spus:
Sau asa...
Dar in cazul asta unde mai este farmecul?

#110
Postat 30 October 2006 - 12:54 AM
Pana una-alta, am pus luminile in capetele de plan folosind rasina colorata, si i-am tras dunga galbena pe fuselaj. Si am dat in problema celebra a RLM-urilor...
Ce culori erau pe avionul asta? (II/Jg54) ... Eu stiam schema ca fiind 02/74/75/76, dar am vazut o sumedenie de variatii si sunt cam confuz...
#112
Postat 30 October 2006 - 01:12 AM
Am cautat periute d-alea comuniste de dinti, cu manere transparente colorate, de mi-a venit rau... Alea erau perfecte pentru plastic colorat, pacat ca nu se mai gasesc

#115
Postat 30 October 2006 - 10:35 AM
cartula, la Oct 29 2006, 11:54 PM, a spus:
Eu zic ca ai dreptate
Uite ce spune si in Jagdwaffe. http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20021.jpg
Apropo, daca vrei plastic transparent colorat, in loc de periute de dinti cauta brichete - sunt de toate culorile.
Radu
#117
Postat 30 October 2006 - 11:30 AM
In plus, aluminiul se muleaza extraordinar pe detalii si le face foarte vizibile. Se taie si foarte drept cu o scula ascutita. E inca in faza de testare metoda, dar sunt tare multumit de ea pana acum.
#118
Postat 30 October 2006 - 11:35 AM
Din cite am vazut la multe avioane reale,in special WWII, carenajul era din plastic transparent, numai becul fiind colorat, asa ca , la putinele machete la care merg pina la asemenea detalii, folosesc plastic transparent, in care , in partea interioara practic o mica gaurica cu un ac de seringa si acolo pun un pic de rosu sau verde, dupa caz. Efectul e foarte realist.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 30 October 2006 - 11:38 AM
#120
Postat 30 October 2006 - 12:43 PM
Si eu folosesc metoda lui 109. Bucata de plexi o tai cat mai aproape de forma finala si o lipesc de coltul din capatul aripii. Apoi cu pile de fier si din alea de plastic pentru unghii (sanding pad) slefuiesc frumos in asa fel incat piesa se se integreze in conturul aripii. La sfarsit se da un strat de Future si gata.