Salutare,
am reusit sa termin o macheta demarat cu ceva vreme in urma, fiind vorba despre o hidraulica modernizata CAT.
Macheta este realizata in tehnica scratch build, deci toate reperele sunt confectionate manual din plastic si metal. Scara este una generoasa 1:15, deci modelul are cca 90 cm lungime. Am realizat macheta dupa fotografii, iar cum unele poze nu au fiost disponibile la momentul in care am demarat acest proiect, exista si unele deosebiri fata de modelul real, la interiorul cabinei care nu este simetric 100%. Este un model static, deci nu are parti in miscare, boghiurile sunt fixe. Materialul de baza este forexul, in diferite grosimi, 1, 2, 3 mm. S-a mai folosit plexiglas pentru suprafetele transparente precum si stiren. Osiile sunt realizate din metal, s-au folosit repere din alama si aluminiu. Rotile sunt confectionate din forex, lipit in straturi pentru a asigura grosimea si profilul pieselor, au fost decupate pentru a se apropia de tipul exact al rotilor spitate folosite pentru acest tip de boghiuri.
Balustrada este confectionata din alama.
Macheta s-a vrut o anticipatie la o posibila macheta de hidraulica clasica, fiind un test de lucru la aceasta scara, avand in vedere ca multe linii sunt drepte. Am folosit in acest caz doar forex, nu si carton (ma refer la structura) deoarece la un model precedent, scara ingusta, in timp au exista fenomene de exfoliere a cartonului, care s-a umflat in urma vopsirii si weatheringului, folosind vopsele acrilice care nu etanseaza suprafata destul de bine.
Folosind fotogragii din cele patru parti ale obiecului real, fotografii facute cu mai mult timp in urma, am reusit sa gasesc dimensiuni si mai ales proportii acceptabil eintre dimensiuni, pentru a ajunge la o forma corespunzatoare. Ceea ce am gresit si a trebuit remediat cu unele rezultate nu foarte imbucuratoare a fost ca am lipit cele doua capete ale machetei pe sasiu, dupa care am inserat cabina. Datorita unor suprafete care nu au fost vinclate corespunzator, au existat anumite nepotriviri desi masuratorile initiale mi-au conferit mai mult optimism.
Structutra fantelor de ventilatie este simulata prin folosirea de stiren profilat (placi profilate). Am vazut exemple pe net mult mai bine relizate din sfert de bara de stiren, insa nu am avut chef sa realizez dispozitivele necesare pentru spatierea echidistanta a acelor repere, in plus nu am nici un suport pentru minifreza sau un circular de modelism, pentru a fi cabail sa debitez in conditii optime materialul. Pe viitor sunt posibile imbunatatiri insa si tehnica 3D vine puternic din urma asa ca este posibil sa folosesc o alta abordare daca va fi cazul.
Pentru roti an folosit straturi de forex, decupat cu cuter de tip compas, straturile fiind lipite cu UHU dupa o centrare corespunzatoare, iar apoi a urma o finisare a blocului lipit pentru a inlatura urmele stratificarii. Cea mai buna solutie de aproximare a rotilor spitate mi s-a parut decuparea si pilirea orificiilor, o activitate ce mi-a displacut prin monotonia ei, durata (fiind vorba despre 8 repere cu un numar semnificativ de decupaje fiecare) si imposibilitatea repetarii exacte a profilului (adica de la o decupare la alta lucrandu-se manual, exista mici diferente).
Dimensiunile fiind mari, vopsirea am facut-o cu spray, folosind mai multe tuburi, fiind necesare doua tuburi de protocaliu, ca sa luam in calcul doar o singura culoare. Forexul nu permite o vopsire extraordinar de buna cu aceste tipuri de vopsele, dar am incercat sa obtin rezultate acceptabile.
Iata si cateva poze cu macheta
Pagina 1 din 1
LDH 1500 CAT Scratch build 1:15
Arata acest topic
Pagina 1 din 1