Desi toata lumea considera Santa Maria ca fiind vasul cel mai important din mica flota, Columb nu a apreciat niciodata calitatile navale ale acestei nave. Vasul sau favorit a fost "La Niña", micuta caravela care l-a adus inapoi acasa dupa naufragiul Santei Maria si care l-a insotit si in urmatoarele voiaje ale sale catre Lumea Noua.
Numele adevarat al aceste Caravele este "Santa Clara", dar a fost cunoscuta dupa porecla sa, La Niña, derivata probabil din numele proprietarului sau Juan Niño de Moguer. Niña era de fapt un mic vas de comert destinat calatoriilor pe Marea Mediterana,si nu navigatiei oceanice, fiind dotat cu panze in stil latin, care erau mai versatile navigatiei pe Mediterana. Oricum, Columb consemneaza in jurnalul sau ca Niña a plecat lin Palos de La Frontera spre Lumea noua cu panze latine, iar la escala in insulele Canare a fost dotata cu panze patrate.La prima expediție a lui Columb, Niña a avut la bord 26 de marinari, capitan de Vicente Yáñez Pinzón . Aceștia au părăsit Palos de la Frontera la 3 august 1492, oprindu-se la Insulele Canare la 12 august 1492 și apoi au continuat spre vest. Indiile de Vest au fost atinse în Bahamas, în zori, la data de 12 octombrie 1492.Nu se stie exact cum arata Niña! Daca dimensiunile sale sunt mai usor de apreciat, fiind considerata o caravela de lungime maxima de 21,4 m chila de 15,24 m, latime 6,2 m, nu acelasi lucru putem spune despre velatura sa. Se stie doar ca a plecat la drum cu vele latine, fiind caravela latina, iar apoi a fost transformata in caravela redonda. Cate catarge avea, este iarasi o disputa, unii considerand ca avea 2 catarge, altii 3, poate chiar 4 catarge. Mai multe date istorice despre Nina le gasiti aici Nina Wikipedia sau aici: La Nina
Exemple ilustrate ale caravelei de-a lungul istoriei:
Desi exista o gramada de kit-uri ale aceste caravele de la diversi producatori, am ales calea cea grea, adica sa gandesc constructia de la zero. Modelul pe care doresc sa il realizez are la baza planurile elaborate de José Maria Martínez Hidalgo y Terán din 1963, care si-o imagina ca o caravela cu doua catarge care ulterior a fost transformata la escala in canare in una cu trei catarge. Planurile se gasesc aici: Plans de La Nina
Am lucrat planurle chile si coastelor in Corel Draw, le-am trasat pentru a fi folosite pe o coala de placaj tip A3 de grosime 4mm:[
A urmat decuparea coastelor si incleierea osaturii navei:
A urmat lipira baghetelor de pin de 1mm grosime:
Asta am fact toata saptamana asta, cate putin in fiecare zi. Azi caravela arata astfel:
Mai trebuie sa imi cvumpar ceva baghete de pin de diverse dimensiuni pentru a continua lucrul, deocamdata pe micuta corabie o asteapta o slefuire si curatare de adeziv.
Nu stiu cum sa procedez cu neregularitatile si defectele de la asezarea baghetelor. Merg corectate cu putin chit de lemn? Si daca da, ce chit de lemn sa folosesc pentru o astfel de operatiune? Am gasit asa ceva:
Chit de lemn Stucco
Este bun? trebuie sa il iau in culoarea lemnului de pin? Intentionez sa dau cu bait culoare stejar inchis pe coca apoi peste sa dau cu lac incolor. Ma poate ajuta cineva cu sfaturi la capitolul asta??
Multumesc mult!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 March 2018 - 09:20 AM