Forum Machete,Modelism,Hobby: Arado AR 96 A early type - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Arado AR 96 A early type Special Hobby 1/48

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 March 2018 - 08:50 PM

Am terminat inca o tentativa de a inchega o macheta de avion, cat de cat onorabila: Arado Ar 96 A versiune timpurie, fara armament la bord.
Am ales acest kit din doua considerente.
Mai intai pentru ca imi place avionul. Modern pentru vremea la care a fost produs, actual ca design si conceptie, pentru categoria lui, inca multe decenii dupa ce nu a mai fost fabricat.
De fapt cred ca ni-l putem usor inchipui revenit in productie, animat de un motor turbopropulsor si cu intreaga panoplie de dotari aferente, actualizate la prezent, un avion de scoala si antrenament cu care sa nu te faci de ras.
Asta ar fi primul motiv.
Al doilea temei pentru care am ales kitul a fost scara: 1/48. Rezonabil de mare pentru lipsa mea de exercitiu, dar totusi ocupind un loc decent in vitrine(dupa cum spuneam, am cam inceput sa intru in criza de lebensraum pentru machete).
Eh, daca in cazul spatiului vital se mai pot face compromisuri, scara de 1/48 pe care o credeam un avantaj, se pare ca nu e chiar asa, cel putin in cazul meu: orice greseala faci, e de doua ori mai vizibila decat la un 1/72.
Kitul cehilor, asa cum il cunoasteti de pe goagal, este un short run upgradat cu cateva parti din rasina plus o mica foaie de fotodecupaje pentru bordurile celor doi ocupanti ai carlingii,pilot/instructor- copilot/elev.
Chestiunea dificila este tocmai imbinarea dintre plastic (cea mai mare parte a fuselajului) si piesele de rasina (tot botul avionului de la coafa elicei pana la panoul parafoc, inclusiv esapamentele ,elicea si coafa tipica pentru acest model).
O alta parte care te pune la incercare este interiorul carlingii, in care se dubleaza peretii laterali ai cockpitului( din stiren) cu upgrade-urile din rasina, care reprezinta interiorul asa cum ar trebui sa fie.Prin faza de asamblare a celor doua jumatati de fuselaj vei descoperi ca ai fost "furat" dupa adaugarea acestor laterale plus podeaua (alta piesa resin), iar la momentul introducerii planselor de bord, (PE plus film) acestea pur si simplu nu mai incap. Sigur, urmeaza o sesiune de taieri, ajustari si dat la pile fine si foarte fine, astfel incat sa impaci cele doua "rivalitati" :tablourile de bord sa incapa in pozitia corecta dar nici detaliile de pe plansele de bord sa nu fie afectate(ar fi pacat, pentru ca PE-urile chiar arata superb).Urmeaza scaunele pilotului/copilotului, plasate evident, in tandem. Doua piese din rasina, lucrate realmente fara greseala, cu o reprezentare de-a dreptul incantatoare a centurilor de siguranta. Super. De altfel, din cat am reusit sa aflu, toata partea din rasini a kitului, este "mana" celor de la CMK si asta spune destul.
La final, in cockpit vor fi adaugate mansele si alte maruntisuri care, chiar daca avem o carlinga crystal clear, tot nu se vor vedea pe de-a-ntregul.
Ca veni vorba despre carlinga: exista o parte buna a lucrurilor - anume transparenta si grosimea mica a acesteia, dar si o parte nu tocmai buna, mai ales pentru cei mai putin obisnuiti cu acest procedeu, vacuumformarea. Taieri, potriviri, ajustari si nu in ultimul rand lipirea.Noroc ca cehii de la Special Hobby pun in cutie doua carlingi, in caz ca la una iti prinzi urechile, mai ai o sansa cu a doua.
Coala mare de decaluri ofera trei inmatriculari : una germana, una maghiara si un slovaca,la care se adauga cateva stencils-uri pe fuselaj, decaluri care sunt de buna calitate.
Vopsirea aleasa de mine este RLM 2( Valejo acrilic,in cazul meu), tipica pentru epoca de inceput de cariera a acestui aparat in Luftwaffe.
Mare poveste despre kit nu prea mi am ce sa spun, iata cateva poze cu macheta,care, sincer, nu mi-a reusit chiar cum as fi vrut. Cel putin m-am straduit. E si asta o consolare.

Imagine atasata: 20180317_131801-1.jpg Imagine atasata: 20180317_131821-1.jpg

Imagine atasata: 20180317_131834-1.jpg Imagine atasata: 20180317_131846-1.jpg

Imagine atasata: 20180317_131747-1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 March 2018 - 09:06 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 March 2018 - 09:17 PM

Şi dovada că cehii de la Special Hobby şi-au făcut temele atunci când au decis înmatricularea germană oferită în kit :
penultimul din şitul din imagine este chiar BI + AE.
Imagine atasata: ar96_logo.jpg

Totuşi se pare că roata de bechie a originalului, este "carenată" spre deosebire de ce se găseşte în kit.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 March 2018 - 09:19 PM


#3 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2018 - 09:24 PM

Fainut aparat, faina macheta. :hi: In prima poza, la capotajul lateral apare ceva neclar.

#4 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 17 March 2018 - 10:20 PM

Citeaza

Şi dovada că cehii de la Special Hobby şi-au făcut temele atunci când au decis înmatricularea germană oferită în kit :
penultimul din şitul din imagine este chiar BI + AE.


Nice , Longinus ! :clapping:
Tare fainutz !
Hehe , tocmai poza asta o cautam . Tin minte ca am mai vazut pe undeva cateva tot cu aceasi serie de aparate .
Din pacate as zice ca nu si-au prea facut temele ...
Pe langa bechia care pare intradevar carenata , dispunerea crucilor de pe aripi pare conforma cu perioada antebelica . Adica chiar in capatul aripii , dand o nota de interes acelei scheme de vopsire monocrome.

Citeaza

revenit in productie, animat de un motor turbopropulsor

Nea :nea: ... Nu-i pacat sa " porcuiesti" bunatate de avion si in special un sunet atat de frumos cu " fasaielile " alea ... ?

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 March 2018 - 10:49 PM

Dany,inmatricularea asta chiar este din perioada antebelica (cred ca 1938).
Din cat am observat, kitul acesta este pretabil si la modelul Ar 96 B care era nitel diferit, in sensul ca pe langa alte mici detalii, pe partea dreapta a capotei(privind din cockpit) era inarmat cu o mitraliera, iar intre rotile trenului principal, sub burta, era dispus un mic radiator, care la seria A lipseste.
Cei care au gandit kitul, au reprezentat capota motorului cu degajarea in care statea asezata teava mitralierei, doritorii care vor sa reprezinte seria timpurie n-au decat sa "astupe" respectivul detaliu, cu chit. Asemenea, radiatorul de pe burta avionului trebuie retezat si spatiul ramas chituit, seria A dupa cum spuneam,nu era dotata cu respectivul radiator.
De fapt in pungulita cu piese din rasina (aditionala kitului din stiren) este oferita si teava mitralierei plus un colimator-reflex care pare a fi un Revi.
Bineinteles ca eu nu am folosit aceste doua piese, iar spatiul de pe capota destinat tevii armei si radiatorul de sub burta avionului, au fost desfiintate.

Din dorinta de a reprezenta cat mai corect semiluciul tablei avionului (constructie integral metalica) am folosit si eu lac semimat acrilic, astfel incat modelul sa nu straluceasca, dar nici sa nu aiba aspect de "praf de creta".
Probabil ca acest lac,sub influenta luminii, ofera si unele distorsiuni care apar ca niste chestii ciudate sau neclare.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 March 2018 - 10:53 PM


#6 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 18 March 2018 - 12:41 AM

Longinus imi scot pălăria în fața ta . Un subiect frumos , executat exemplar . Super !

#7 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2018 - 09:49 AM

Kit short run+rasina+PE = o gramada de munca.
Interesant subiect, foarte frumos rezultat!
Pacat ca n-ai si niste poze cu interiorul, mai ales ca ai muncit serios la el.


Imi place, felicitari!





#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 March 2018 - 10:24 AM

O lucrare excelenta cu rezultate pe masura. Toata stima! :hi: :hi: :hi:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi