Am ales acest kit din doua considerente.
Mai intai pentru ca imi place avionul. Modern pentru vremea la care a fost produs, actual ca design si conceptie, pentru categoria lui, inca multe decenii dupa ce nu a mai fost fabricat.
De fapt cred ca ni-l putem usor inchipui revenit in productie, animat de un motor turbopropulsor si cu intreaga panoplie de dotari aferente, actualizate la prezent, un avion de scoala si antrenament cu care sa nu te faci de ras.
Asta ar fi primul motiv.
Al doilea temei pentru care am ales kitul a fost scara: 1/48. Rezonabil de mare pentru lipsa mea de exercitiu, dar totusi ocupind un loc decent in vitrine(dupa cum spuneam, am cam inceput sa intru in criza de lebensraum pentru machete).
Eh, daca in cazul spatiului vital se mai pot face compromisuri, scara de 1/48 pe care o credeam un avantaj, se pare ca nu e chiar asa, cel putin in cazul meu: orice greseala faci, e de doua ori mai vizibila decat la un 1/72.
Kitul cehilor, asa cum il cunoasteti de pe goagal, este un short run upgradat cu cateva parti din rasina plus o mica foaie de fotodecupaje pentru bordurile celor doi ocupanti ai carlingii,pilot/instructor- copilot/elev.
Chestiunea dificila este tocmai imbinarea dintre plastic (cea mai mare parte a fuselajului) si piesele de rasina (tot botul avionului de la coafa elicei pana la panoul parafoc, inclusiv esapamentele ,elicea si coafa tipica pentru acest model).
O alta parte care te pune la incercare este interiorul carlingii, in care se dubleaza peretii laterali ai cockpitului( din stiren) cu upgrade-urile din rasina, care reprezinta interiorul asa cum ar trebui sa fie.Prin faza de asamblare a celor doua jumatati de fuselaj vei descoperi ca ai fost "furat" dupa adaugarea acestor laterale plus podeaua (alta piesa resin), iar la momentul introducerii planselor de bord, (PE plus film) acestea pur si simplu nu mai incap. Sigur, urmeaza o sesiune de taieri, ajustari si dat la pile fine si foarte fine, astfel incat sa impaci cele doua "rivalitati" :tablourile de bord sa incapa in pozitia corecta dar nici detaliile de pe plansele de bord sa nu fie afectate(ar fi pacat, pentru ca PE-urile chiar arata superb).Urmeaza scaunele pilotului/copilotului, plasate evident, in tandem. Doua piese din rasina, lucrate realmente fara greseala, cu o reprezentare de-a dreptul incantatoare a centurilor de siguranta. Super. De altfel, din cat am reusit sa aflu, toata partea din rasini a kitului, este "mana" celor de la CMK si asta spune destul.
La final, in cockpit vor fi adaugate mansele si alte maruntisuri care, chiar daca avem o carlinga crystal clear, tot nu se vor vedea pe de-a-ntregul.
Ca veni vorba despre carlinga: exista o parte buna a lucrurilor - anume transparenta si grosimea mica a acesteia, dar si o parte nu tocmai buna, mai ales pentru cei mai putin obisnuiti cu acest procedeu, vacuumformarea. Taieri, potriviri, ajustari si nu in ultimul rand lipirea.Noroc ca cehii de la Special Hobby pun in cutie doua carlingi, in caz ca la una iti prinzi urechile, mai ai o sansa cu a doua.
Coala mare de decaluri ofera trei inmatriculari : una germana, una maghiara si un slovaca,la care se adauga cateva stencils-uri pe fuselaj, decaluri care sunt de buna calitate.
Vopsirea aleasa de mine este RLM 2( Valejo acrilic,in cazul meu), tipica pentru epoca de inceput de cariera a acestui aparat in Luftwaffe.
Mare poveste despre kit nu prea mi am ce sa spun, iata cateva poze cu macheta,care, sincer, nu mi-a reusit chiar cum as fi vrut. Cel putin m-am straduit. E si asta o consolare.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 March 2018 - 09:06 PM