Ajutor aerograf...
#1
Postat 12 March 2018 - 12:01 AM
Ventilul pare dus, scapa aer si revine greu la inchis. As cumpara si un nozzle si ac de 0,2mm la el.
Pe factura, scrie BD-130K AEROGRAF GRAVITY FEED TIP K, dar cautand pe google, nu pare sa fie acelasi, deci nu am idee ce este. De unde si ce trebuie sa cumpar sa-l fac sa mearga? Ce mi-ar mai trebui la el? Set de garnituri?
#3
Postat 12 March 2018 - 05:00 AM
Spre exemplu: Fengda O-Ring set pentru BD-180
Am nevoie presupun si de ceva scule speciale pentru dezasamblare si schimbare garnituri? Ce ma sfatuiti?
Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 12 March 2018 - 05:02 AM
#4
Postat 12 March 2018 - 11:24 AM
Restul, adica asta de exemplu, https://www.everythi...n-airbrush.html sunt copii chinezesti, Fengda. Teoretic ar trebui sa se potriveasca atit duzele cit si garniturile, practic, Dumnezeu cu mila. Celputin la aerografele pe care le am eu, duzele sunt putin diferite fata de cele de la Fengda. Atentie insa, daca cumperi duza noua, ai nevoie si de ac pentru acea duza.
Pulsatiile si bulele de aer in cuva de vopsea vin de la neetanseitatea duzei sau pozitia virf duza/capacul duzei. (nu capacul aerografului!). Mai trebuie curatat si schimbat garniturile in zona. Scule speciale nu ai nevoie decit pentru garnitura ac-corp, mai greu de schimbat.
#6
Postat 12 March 2018 - 02:59 PM
Perobabil a intrat solvent la ea si a inmuiat (mucificat - ca sa fiu mai plastic) cauciucul. Deci asta ar fi una de inlocuit.
Bule in cuva face datorita traiectului infundat. Aerul nu mai poate iesi prin duza infundata si se intoarce in cuva. Trebuie sa lasi duza in solvent dupa ce in prealabil ii scoti garnitura (daca o mai are).
In vreo 2 zile daca solventul e bun se inmoaie suficient vopseaua de acuum 3 ani pe care nu ai curatat-o la timp si poti sa o scoti mecanic CU MULTA GrIJA cu acul aerografului si cu un ac hipodermic - alternativ.
Regula este ca totul trebuie sa mearga usor. Daca e nevoie de forta, ceva se va rupe/crapa.
Daca ai pastrat cutiile si planurile de componente de la ele, identifici garniturile cu coduri. Daca nu le mai ai cauta planurile pe net.
Daca reusesti sa faci rost de o placa de teflon (plastic alb) de 1mm, poti sa replici toate garniturile cu preducelele potrivite si-ti faci niste seturi de garnituri PE VIATA.
La alea care nu sunt Aztek, singura garnitura de teflon e aia care nu se poate schimba, in mijlocul corpului aerografului si care previne prelingerea lichidului in maner.
Din cand in cand poti da cu WD40 in ductul acului. Merge mai usor, nu se mai prinde vopseaua de piese asa repede si protejeaza fata de solventi.
#7
Postat 12 March 2018 - 03:55 PM
#8
Postat 12 March 2018 - 06:45 PM
Citeaza
Daca duza (3) ar fi infundata, nu ar mai curge vopsea deloc sau foarte putin. Daca ar fi infundat capacul duzei (1), atunci nu ar mai iesi aer. Bolboroseala in cuva de vopsea se produce daca zona de amestec este infundata si atunci aerul se intoarce in vopsea pe linga ac, dar numai cind apesi pe trigher, deci calea de vopsea se deschide. Se mai poate intimpla ceva, si anume pozitia capac duza-duza nu este corecta.
In primul caz, daca duza este prea iesita din capacul duzei, ea nu se afla in zona de depresiune si aerograful nu functioneaza sau functioneaza prost
In cel de al doilea caz, duza este plasata corect, exact in zona de depresiune. Aerograful functioneaza corect
In cel de al treilea caz, daca duza este prea in spatel, ea nu mai vine in zona de depresiune, ci in una de presiune. In acest caz, aerul intra pe linga ac si duza, in cupa. Asta se intimpla doar daca se apasa pe triger si acul se tetrage.
Sunt unele aerografe care au o garnitura intre duza si corpul aerografului.
(desenele sunt schematice si exagerate, facute doar pentru a se intelege mai bine ce se intimpla in zona).
Daca acea garnitura este defecta sau duza nu e bine strinsa, aerul poate ajunge in cuva cu vopsea si in acest caz.
Citeaza
Cum spuneam, singura garnitura greu de schimbat este cea numerotata cu 21, in primul desen. Daca garnitura notata cu nr 7, in acelasi desen, este defecta (umflata din cauza solventului de spalare inadecvat) trigherul va actiona greu, atit la apasare, cit si la revenire. In acest caz, trebuie schimbata. Probabil setul de garnituri de la Fengda ar trebui sa fie bun. Eu zic ca merita sa-l resuscitezi, este un aerograf bun.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 March 2018 - 06:46 PM
#9
Postat 12 March 2018 - 06:56 PM
Avand in vedere ca sunt atatea seturi de garnituri Fengda, nici nu ma pot decide in vreun fel care sa-l comand.
Si pulsatia asa precisa cu perioada de 1-2 secunde de ce poate fi data?
Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 12 March 2018 - 06:57 PM
#12
Postat 12 March 2018 - 07:30 PM
Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 12 March 2018 - 07:38 PM
#13
Postat 13 March 2018 - 11:46 AM
#15
Postat 13 March 2018 - 12:53 PM
Fenomers, vad ca esti din Bucuresti. Eu zic ca cel mai bine, iei aerograful cu tine si te duci la Color IT sau la Profiart, in zona intersectiei Grivita cu Prelungirea Dacia si Mircea Vulcanescu si vezi la fata locului cum se potrivesc piesele.
Ar fi util inainte de asta sa intri pe site (la amandoua) si sa vezi daca au pe stoc seturi de garnituri.
Acum sigur au ace si duze.
#16
Postat 13 March 2018 - 01:07 PM
Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 13 March 2018 - 01:10 PM
#18
Postat 13 March 2018 - 01:16 PM
http://www.hobbyx.ro...detalii&id=4854
Nu am gasit cutia cu celalalt ac si duza. Sunt sigur ca e pe undeva...
Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 13 March 2018 - 01:17 PM
#19
Postat 13 March 2018 - 07:45 PM
Citeaza
Citeaza
P.S. Badger nu are in catalog seria BD-180!!!!!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 March 2018 - 07:52 PM