Forum Machete,Modelism,Hobby: A legend...Lives !!! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A legend...Lives !!!

#21 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 October 2006 - 03:08 PM

Si F18 merge! :bang: E testat si de succes si el.
Radu

#22 Useril este offline   Robotzel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 18-April 06

Postat 25 October 2006 - 05:13 PM

Daca sunt A/B MLU intretinute decent nu mi se par o investitie asa de proasta, dimpotriva...E drept ca ar fi fost mai frumoase 36 de Gripen, dar daca nu sunt bani mi se pare mai bine sa fie mai multe avioane...ganditi-va la cei care le zboara, la o adica intr-un conflict (bine, nu cu bulgarii :bang: ) credeti ca situatia ar fi semnificativ diferita? Macar sa avem piloti pregatiti si munitie moderna pe ele...

Cat despre bani, _daca_ suma e valabila, probabil e doar pentru avioane, cu costuri pentru piese de schimb/munitie preluate, cu conversie pentru piloti/mecanici...mi-e ca suma s-ar putea chiar dubla...

#23 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 25 October 2006 - 07:19 PM

Radub, degeaba suntem noi doi de acord ca F-18 e ''parfum'' daca nu sunt si factorii de decizie.
Am auzit una tare, care s-ar fi intamplat de curand, cum ca un mare(cel mai mare) sef din aviatie ar fi spus ca nu se mai baga, ca va lasa profesionistii sa decida(!?!?!). Sa-ndraznesc sa sper si la altceva decat F-16 la mana a doua? (F-16C block50,52.... F-18....eventual Gripen)

#24 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 25 October 2006 - 07:29 PM

Sa dea domnu sa fie mai bun ca Mig -29 orcare ar fi el,ca de 29-urile avute nu prea am avut .......parte,si stim noi de ce.

#25 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 25 October 2006 - 08:00 PM

Vor fi cumparate 48 de avioane, nu 36.
Primele intra in serviciu in 2008, nu 2009.
Nu vor fi MLU din Belgia/Olanda ca astea s-au vandut toate (le-au cumparat Chile si Iordania). Oricum erau numai vreo 28.
Cel mai probabil vor fi F-16 A/B Block 15 ADF de la AMARC (cimitirul USAF din Arizona). Astea-s si ceva mai noi si mai putin zburate decat MLU, dar mai putin moderne. Nu-i o problema, avem ce canibaliza de pe Lancere :bang: , si si cei de la Aerostar ar manca o paine.

Sigur ca ar fi bine sa luam macar F-16 C/D Block 50/52 ca Polonia sau un bimotor, ca e mai sigur in exploatare - problema sunt banii.

P.S. chestia cu hidrazina e cat se poate de adevarata.

#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 October 2006 - 09:12 PM

Dar Mig 29 la prima mina???

#27 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 25 October 2006 - 09:30 PM

Buna intrebare Zetule, dar am eu una mai tare: Se mai fabrica ???? :bang:

#28 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 25 October 2006 - 09:57 PM

nu, mig-29 clasic nu se mai fabrica
doar variante mai noi gen smt/ovt, etc, dar sunt prototipuri practic nu exista o linie de fabricatie la ora asta in functiune
din pacate 29 desi plin de calitati se pare ca a fost un fel de "the wrong guy at the wrong place, in the wrong time"

#29 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 26 October 2006 - 10:27 AM

Sa ma ierte Mig-ul, dar la ora asta inca se mai fabrica si alte variante de Mig-29, nu doar cateva bucati SMT/OVT. E adevarat ca cei de la Suhoi le-au cam furat piata, dar ...
Ca sa-i raspund lui Z, Mig-29 C (9.13), adica din alea de-au avut moldovenii si ne-au dat si noua unul, sunt net superioare d.p.d.v. aerodinamic si armament fata de F-16 C sau F-18. Intr-adevar, Mig 29 nu are decat un ''televizor''. 8-), masa acrosata mai mica si raza de actiune mai mica
De asemenea, motoarele de 29 nu au viata lunga. Cele de pe 29 A, din alea de care am avut(mai avem) si noi, trebuiau schimbate la 300 de ore. Nu stiu nimic despre motoarele montate pe variantele noi.
Si mie mi-ar place sa cumparam Mig-29 model nou, da'asta e! Mai ales ca daca dai banu' rusii ti-l fac cum vrei, compatibil NATO sau aiurea.

#30 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 26 October 2006 - 10:52 AM

Salut,
Discutiile de genul care avion e mai bun sunt subiective si fara substanta daca nu argumentam. Sa nu uitam si rolurile fiecaruia, cel putin in cazul Mig 29 vs. F18 e vorba de un aer-aer si un multirol.
Si in final putem sa discutam noi aici vrute si nevrute ca argumentul pretului mic la acele F16 va fi probabil decisiv. :angry:
Eu unul am mai zis, sa cumpere odata ORICE numai sa le vedem cu cocarde tricolore :-D
Spor,
Bill :bang:

#31 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 October 2006 - 11:25 AM

Tot ce se poate sa fie MiG-29 inca in productie, nu pot spune ca am info absolut exacte . Din ce gasisem eu rezulta ca desi rusii au in standby si pot incepe oricand productia de aparate din versiunile modernizate, practic nu exista la ora asta ceea ce s-ar chema productie de serie (loturi de cateva zeci de bucati macar, comenzi pe cativa ani de-acum inainte, tot au promis unii sau altii ca mai cumpara dar s-au tot razgandit sau au luat la mana a doua) ci se fac modernizari si lucru pe prototipuri. Daca am gresit/dezinformat, iertare :-D . Iar cand am spus ca si-a trait traiul ma gandeam la faptul ca era avionul care avea sansa sa inlocuiasaca 21-ul dar circumstantele i-au fost defavorabile si daca Doamne fereste nu va fi nevoie de ele in cantitate mare, nu vom mai avea ocazia sa vedem sute de 29 fabricate de-acum inainte. Din cate am inteles eu una din problemele in vanzarea de 29 noi e numarul marisor de aparate la mana a doua disponibile. A fost gest politic dar nemtii le-au dat gratis pe ale lor, daca ar fi fost cererea mare nu scapau ocazia sa faca un biznis.
Bill are perfecta dreptate...discutam discutii..dar asta e...daca nu ma intereseaza ultimele barfe din oras..ma refulez si eu discutand de miguri :bang: parca are mai multa importanta cum au fost vopsite niste avioane care au zburat acum 70 de ani ?(nu trageti!!) :angry:
In ce priveste F-16 si F-18 au una mare calitate fata de Gripen sau chiar si de 29: "s-a facut proba si e bun". Gripenul nu stie ce e ala razboi adevarat, iar 29 o stie la modul nasol. Probabil lipsa de resurse a celor ce l-au exploatat/folosirea lui neadecvata a facut sa aiba un scor tare prost in lupta reala :-) dar oricum are rezultate cam neconcludente cand se trage linie.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 26 October 2006 - 11:30 AM


#32 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 26 October 2006 - 01:34 PM

Intr-adevar, Mig-ul 29 nu a avut rezultate stralucite in lupta. Dar sa nu uitam ca atunci cand americanii isi trimit in lupta F-urile, mai e prin zona si un AWACS pentru bruiaj.
Si inca o chestie curioasa. Oficial, americanii au recunoscut pierderea doar a unui F-117 in fosta Iugoslavie. Neoficial, lucru despre care discutau cam toti in Bosnia(americani, englezi, elvetieni, etc), au fost doborate 2 si unul atins, da' a scapat cu fuga 8-) . Cica unul din cele 2 date jos a fost descoperit, incadrat si doborat de un Mig-29 sarbesc. :angry: :-D :bang: Voi ce ziceti de asta? :-)

#33 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2006 - 01:38 PM

Eu zic ca la cat de tare s-au bucurat sarbii ca au reusit sa dea jos unul (televiziune, laude in direct, soldati tropaind pe bucati de avion), se bucurau si la al doilea :bang: Povesti...

#34 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 26 October 2006 - 01:42 PM

De acord, dar parca mi-ar place sa fie adevarate. :bang:

#35 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 October 2006 - 02:28 PM

"Intr-adevar, Mig-ul 29 nu a avut rezultate stralucite in lupta. Dar sa nu uitam ca atunci cand americanii isi trimit in lupta F-urile, mai e prin zona si un AWACS pentru bruiaj."

Complet de acord..si mai trimit si altele...Prowlere, Rivet Jointuri, Orioni, Hawkeye-uri , Predatoare, cisterne zburatoare si alte oratanii de care probabil nici nu stim, dar asta-i jocul, da fiecare cu ce are...nu e competitie sportiva , de aia fiecare incearca sa ia ce e mai bun. Nu cred ca vreun pilot se jeneaza sa doboare alta aeronava mai slaba doar pt ca nu e cavaleresc gestul. E posibil, ba chiar probabil, ca in combinatie cu AWACSURI rusesti, cu piloti bine antrenati si cu armament rusesc de ultima generatie, 29 sa obtina rezultate f. bune. Problema e ca asta e doar o ipoteza, o posibilitate, pe cand rezultatele F-urilor si chiar ale Mirage-urilor sunt certitudine.

Cat despre doborarea 117-ului chiar americanii spun ca e o "zburatoare" f. proasta, probabil ca si un L-39 sau un MiG-15 l-ar aranja cu tunul de bord odata ce l-ar vedea. La 'jdemii de misiuni si zeci de mii de proiectile de AA si rachete trase dupa ele mi se pare statistic normal sa aiba o defectiune tehnica care sa ii compromita invizibilitatea sau pur si simplu sa prinda sarbii un "lucky shot". Daca sarbii gaseau reteta de a-l dobora, nu numai ca s-ar fi bucurat si a 2-a oara dar probabil curatau cerul de ele. Faptul ca americanii nu le-au oprit de la zbor dupa incidentul ala cred ca arata destul de bine ca stiau ce s-a intamplat si nu si-au facut griji. ca o paranteza se pregateste iesirea lor la pensie deja.

#36 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 26 October 2006 - 03:39 PM

F-ul 117 a fost doborat in Serbia de o salva de SA-3 balistice (adica lansate fara ghidaj radar). Chestia e ca sarbii stiau cand si pe unde va trece avionul (ora, loc, altitudine) din interceptarea convorbirilor radio ale NATO. In plus, acel F-117 a fost trimis prosteste, 3 nopti la rand la aceeasi ora si pe acelasi traseu (probabil si folosea acelasi indicativ radio) :-) Asta o recunosc americanii, nu am inventat-o eu.

gopo:

Citeaza

Si inca o chestie curioasa. Oficial, americanii au recunoscut pierderea doar a unui F-117 in fosta Iugoslavie. Neoficial, lucru despre care discutau cam toti in Bosnia(americani, englezi, elvetieni, etc), au fost doborate 2 si unul atins, da' a scapat cu fuga  . Cica unul din cele 2 date jos a fost descoperit, incadrat si doborat de un Mig-29 sarbesc.    Voi ce ziceti de asta?
......
De acord, dar parca mi-ar place sa fie adevarate. 

Antiamericanule! ;-)
Si mie mi-ar placea sa zbori pe Apache si eu sa conduc un BMW - asta nu inseamna c-o sa se intample vreodata.

Toate zvonurile astea cu avioane doborate in plus fata de cele (re)cunoscute sunt complet aiurea. Crezi ca din cei cateva zeci/sute de oameni dintr-o escadrila - piloti, mecanici, rudele lor n-a suflat nimeni nimic din 1999 incoace? Si sarbii desigur ca au fost modesti si n-au aratat decat unul la TV...erau asa de ahtiati incat prezentau si rezervoarele suplimentare largate ca fiind avioane :roll:
Se pare ca astia care spuneau povesti in Bosnia stiu mai bine ce a doborat aviatia Iugoslava decat pilotii insisi - care nu numai ca n-au revendicat nici o victorie, ci nici macar o singura racheta trasa - pur si simplu nu au apucat.
Probabil ca toata chestia porneste de la acele avioane NATO lovite de antiaeriana, dar care au reusit sa revina la baze (adica intre 5 si 10)

Sa nu ti se para ca incerc "sa te pun la punct", nici gand, doar imi exprimam parerea.

Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 26 October 2006 - 03:40 PM


#37 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 26 October 2006 - 04:14 PM

Stati mai fratilor, nu mai trageti! :-)
N-am spus ca s-a intamplat cu adevarat, ci doar ca era la nivel de zvon si ca mi-ar fi ''placut'' sa se intample. :roll:

#38 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 26 October 2006 - 04:25 PM

Nu stiu de ce, da' faza cu SA-3 trase la misto, fara incadrare radar nu prea suna frumos. Asta e probabil pt. nea Ion, ciobanul. La fel ca si faza cu zborul pe acelasi traiect, la aceeasi ora, 3 zile la rand.
Eu propun sa vorbim despre ARROW de acum incolo, ca altfel stiu o gramada de povesti legate de aviatie... :-) si ''inrosim'' fibra optica a RDS-ului ;-)

#39 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 October 2006 - 11:53 PM

uau...ce imens si suparat e!!
http://www.airliners...file/1126055/L/
pt un interceptor
va dati seama cat papa asta la viteza maxima?
ce-mi plac avioanele astea iesite din scara :)
mi-a picat fata cand am vazut ca Tu-128 la 1/72 e mai mare ca Mirage2000 sau F-16 la 1/48 ;-)
si daca in Canada s-a restaurat ARROW, englezii de ce sa se lase mai prejos?
Doua avioane atat de asemanatoare ca soarta. Amandoua taiate efectiv cu topoarele si date la fiare vechi. Ma uitam la filmul Arrow cu Dan Akcroyd si pe urma la un documentar englezesc despre TSR-2, din cand in cand aveam impresia ce e vorba de acelasi avion, atat de asemanator a fost traseul lor.
http://www.airliners...file/1070146/L/
http://www.airliners...file/0979919/L/

lasa ca peste un an-doi facem si noi romanii un 80 zburator :-)

Aceasta postare a fost editata de MiG: 27 October 2006 - 12:01 AM


#40 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 27 October 2006 - 07:42 AM

Macar o replica statica mai aproape de realitate... :-)
Am vazut ambele filme, si documentarul si artisticul. Ar fi iesit niste avioane superbe. Pacat ;-)

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi