Sdkfz 251/10-work in progres Tobruk 1941-Matchbox 1/76
#1
Postat 08 October 2006 - 01:20 AM
Sdkfz 251 B,un model diferit de cel de la Italeri[Esci-care este model C],a fost exact ce-mi trebuia pt.251/10,impreuna cu Pak-ul 35 cu tunul de 37 mm,de la Fujimi[1/76].Dupa montajul si "permutarile" de rigoare,i-am "tras" o culoare de baza[Revell 78],peste care i-am aplicat o "zugraveala" cu un sand acrilic de la Zvezda,"minjit" pe ici-colo cu gun-meta[MM].Si,findca nu mi s-a parut destul de "jegos",i-am mai tras o "spalatura" fina cu un negru acrilic de la Zvezda,prafuit,la final cu un light-sandy,tot de la Zvezda.Ofiterul[nu m-am hotarit inca daca-l pun pe asta],apartine setului Dak-Airfix.Deocamdata,desi montajul si vopsirea e finalizata,urmeaza sa-l "impodobesc" cu o prelata,ceva canistre,radio,niste cutii de munitie si ceva figurine-poate-mi mai dati voi ceva idei...
A,era sa uit camo-ul de desert.Pt.a evita intrebarile privitoare la camo,pt.cei interesati [in mod deosebit ]de acesta,vedeti Armour in desert[Squadron Signal] .Cam atit si...spor la modelit.
#6
Postat 08 October 2006 - 05:50 AM
Cred ca, daca Revell ar fi avut suficienta "minte" si cu ocazia reinbutelierii le-ar fi "up-gradat" nitel, ar fi dat o mare lovitura...
La majoritatea, suficient ar fi fost sa adauge o culee mica cu niste senile noi "L&L", din stiren... Pentru ca, senilele astea "imposibile" din vinil, sunt exact acel aspect care le face sa fie atat de "demodate"...
In rest... acest 251 a ramas inca un kit frumusel... si alaturi de Fujimi/Nitto (tot la 76), singurele care reprezinta o varianta "B". Toate celalalte kituri (la 72), de la Esci/Italeri, Hasegawa si mai nou acele "incredibile bijuterii" de la Dragon, reprezinta variantele "C" si "D".
Cred ca daca te vei ambitiona sa faci un articol despre kiturile Matchbox, ar fi un mare castig pentru comunitatea braillista de pe la noi. Mai ales pentru fratiorii mai tineri. Ai tot suportul meu.
Cat despre varianta 251/10 reprezentata de tine... BRAVO pentru ambitia de a face o conversie ! Dar... cred ca la epoca pe care ai ales s-o reprezinti, scutul tunului PaK 35/36 era deja in varianta "simplificata", special redesenata pentru Sd.Kfz 251/10 !
Tu ai lasat scutul standard al tunului si asa au fost doar cele mai "timpurii" conversii !
Nemtii au ajuns la concluzia ca silueta vehicolului este prea inalta si au reproiectat o varianta de scut dedicata. Dar... pentru un "B" s-ar putea sa fie OK. Pe un "C", era sigur eronat...
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 08 October 2006 - 06:04 AM
#9
Postat 08 October 2006 - 01:14 PM
Citeaza
M-am autocitat. Tocmai voiam sa-mi fac "mea culpa", pentru datul cu presupusul... partial eronat...
Cum spuneam, la primele conversii de 251/10, care au fost facute la inceput pe varianta "B", nemtii au pus pur si simplu Pak 35/36, cu scutul standard cu tot. Apoi... din motivele amintite, au redesenat scutul pentru tunurile autopurtate pe 251/10, incepand cu "B", apoi si la "C".
Cat despre boxart-ul Esci... este unul din putinele cazuri "mincinoase" la aceasta firma.
In cutie este tot un "C", din pacate ei n-au produs niciodata un "B"...
Ca sa-ti intaresc corectitudinea conversiei, io-te alta poza cu acel 251/10 capturat de ingleji in nordul Africii. Aici se vede si mai bine tunul cu scutul lui standard cu tot :
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 08 October 2006 - 01:56 PM
#11
Postat 08 October 2006 - 05:44 PM
Fain !!!
Citeaza
Asta-i cam adevarat. Dar "bila" de stanga pare a fi oglinda retrovizoare, sau ce ?! (prima poza postata de Dragos)
Sau ambele sunt oglinzi ?!
Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 08 October 2006 - 05:45 PM
#13
Postat 08 October 2006 - 06:02 PM
Frumos, la scara aia modelul tau merita toata lauda.
Dar din pacate in anumite locuri modeul nu te ajuta foarte mult si nici nu vad cum ai putea face conversii.
Ma refer la:
- grosimea senilelor;
- poztia senilelor in partea superioara;
In rest - Felicitari.
Christian
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 08 October 2006 - 06:06 PM