Coltul cu chiftele 1/72
#43
Postat 12 May 2019 - 10:51 AM
bog_ldx, la 07 May 2019 - 08:16 PM, a spus:
Am mai cumparat ieri un Tamiya, in principal pentru a-l jefui de decalul cu 8 negru tropical, pe care tare as vrea sa il am in vitrina.
Ocazie buna sa il compar cu cel "revizuit" de ICM/Parc.
Concluzia mea e ca pot trai linistit si cu Tamiya, mai ales ca e mult mai "crisp" si mai usor de asamblat decat ICM.
In vitrina, sunt identice pana la cel mai mic detaliu, diferenta de lungime a fuselajului e aproape insesizabila; in acelasi timp , efortul de corectare a fuselajului e mult prea mare ca sa merite.
Mai degraba as avea un Tamiya si un ICM, unul langa altul, decat un Tamiya si un Airfix nou, care e mult mai butucanos peste tot, iar piesele mici (elice, roti etc) sunt mult diferite asa ca sar in ochi.
Costul unui 109E3 Tamiya a scazut la ~60lei, cel al unui ICM a crescut la ~40 lei, si va trebui cel mai probabil cumparata o cabina noua, in special la E3, si decal nou, cele din cutiile ICM fiind extrem de friabile, asa ca in final costul ajunge similar, neluand in calcul timpul si nervii ...
Comparatia directa intre fuselaje, cel lung e ICM si chiar se pot observa urmele intreventiei de "marire de fuselaj" la doua din inele.
Aliniate in dreptul cockpitului, aici Tamiya e aproape imperceptibil mai lung in bot.
Aliniate la coada
Comparatie cu planul lui RaduB (e de G, dar nu cred ca e vreo problema, privind fuselajul posterior)
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 12 May 2019 - 11:00 AM
#44
Postat 12 May 2019 - 03:15 PM
1-0-9, la 10 May 2019 - 04:31 PM, a spus:
E un set de stencils de la Techmod, daca imi amintesc bine.
Gata, l-am gasit. Multumesc frumos!
Multumesc si pentru opinia vis-a-vis E-ul de la Tamiya versus varul ICM! Sunt aproape sa termin un ICM si un Tamiya facute in paralel si m-am tot luptat si eu cu aceeasi dilema. Deja stiu pe de rost problemele de constructie la ICM si m-am cam plictisit de ele. Tamiya, pe de alta parte, se construieste singur. Treaba aia cu inelele mai inguste ii strica din aspect, dar , vorba ta, parca nu se merita bataia de cap cu ICM-ul si nici diferenta de pret nu o justifica.
#45
Postat 12 May 2019 - 04:30 PM
#46
Postat 12 May 2019 - 05:59 PM
1-0-9, la 12 May 2019 - 10:51 AM, a spus:
In vitrina, sunt identice pana la cel mai mic detaliu, diferenta de lungime a fuselajului e aproape insesizabila; in acelasi timp , efortul de corectare a fuselajului e mult prea mare ca sa merite.
Nu pot sa creeeeed ... ai imbatranit, Iedi :)
Cand bagam io concluzii d-astea acum 10 ani, din ignoranta intr-adevar, ma ardeai cu bricheta pa limba.
Acuma serios ... mai e varianta fuselaj icm si restul pieselor de la Tamiya - daca tot e pa stoc.
Peace ...
#47
Postat 12 May 2019 - 06:35 PM
alexelu_marinelu, la 12 May 2019 - 05:59 PM, a spus:
Cand bagam io concluzii d-astea acum 10 ani, din ignoranta intr-adevar, ma ardeai cu bricheta pa limba.
Acuma serios ... mai e varianta fuselaj icm si restul pieselor de la Tamiya - daca tot e pa stoc.
Peace ...
Sigur, doar ca marea problema la ICM e exact fuselajul si ansamblul capotelor si radiatorului de ulei.
Probleme minore pe piesele mici, jambe, bechie, gen bavuri, dar sunt atat de fine si plasticul asa moale, ca se curata imediat.
Aripa si profundoarele sunt brici, exceptand un sinkmark pe flaps, de care m-am mai plans aici :
http://www.cartula.r...u/page__st__120
...Dupa care vad ca facusem in trecut un topic dedicat pentru E-uri...asa ca voi continua acolo constructia lor si lamentarile. Chiar am imbatranit... :)))
http://www.cartula.r...__1#entry195223
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 12 May 2019 - 06:35 PM
#48
Postat 12 May 2019 - 07:46 PM
Citeaza
Ocazie buna sa il compar cu cel "revizuit" de ICM/Parc.
Chiar eram curios de o asemenea comparatie, 109, multumesc.
O data construit chiar nu e notabila diferenta, insa ma intreb oare cand sunt folosite decaluri after market, in general gandite pentru o macheta corecta ca dimensiuni, rezulta neplaceri vizibile ?!?
Citeaza
Ce probleme prezinta cabina oferita de ICM??
#49
Postat 13 May 2019 - 05:06 PM
Mgc151184, la 12 May 2019 - 07:46 PM, a spus:
Pentru E-3, ICM s-a gandit sa o faca din trei bucati pentru a putea fi montata si deschisa. Problema este ca, daca o vrei inchisa, cele trei piese nu se potrivesc deloc. Pentru mine, cel putin, experienta a fost de fiecare data neplacuta. Pe deasupra, partea din spate nu are spatiu gandit pentru antena precum cabina Tamiya si va trebui sa il decupezi tu. Lipseste si dunga laterala unde se petrec geamurile avionului real. Nu ca ar fi mare lucru sa o faci, dar Tamiya o are si pe asta inclusa. Pe deasupra, cupola de la Tamiya e considerabil mai clara si mai bine turnata. Si ar mai fi ceva. Panoul de control la Tamiya se monteaza pe piesa de interior care vine cu podeaua, pedalele etc. In felul acesta, intre panou si fuselaj ramane un mic spatiu. ICM a simplificat lucrurile si panoul se monteaza direct pe fuselaj si ai fi tentat sa te duci cu el pana sus. Daca faci asta insa, colimatorul nu mai incape sub partea din fata a carlingii. Apropo, Tamiya iti da ceasurile pentru panou pe decal, ICM nu.
Aceasta postare a fost editata de Finn: 13 May 2019 - 05:07 PM
#50
Postat 13 May 2019 - 11:29 PM
Finn, la 13 May 2019 - 05:06 PM, a spus:
Interesant, Finn, multumesc.
A incercat oare cineva cabina vacuformata de la Pavla pentru E3??
#51
Postat 14 May 2019 - 09:14 AM
Ca veni vorba de aftermarket-uri, kit-ul de la Tamiya ar avea roata din spate subdimensionata, iar ICM vad ca a preluat-o asa cum era. Exista un set de la Quickboost care le ofera "corecte":https://www.super-ho...eel-Tamiya.html
#52
Postat 14 May 2019 - 11:41 AM
Finn, la 14 May 2019 - 09:14 AM, a spus:
Ca veni vorba de aftermarket-uri, kit-ul de la Tamiya ar avea roata din spate subdimensionata, iar ICM vad ca a preluat-o asa cum era. Exista un set de la Quickboost care le ofera "corecte":https://www.super-ho...eel-Tamiya.html
Bechia de E/F/G early avea 290x110 mm, asa ca la 72 ar fi cam 4 mm. Cea de Tamiya/Icm are nitel peste 3. Aparent pare mare diferenta, dar "live" nu e asa catastrofal.
Sare in evidenta mai degraba ca e subtirica si plata.
Eu nu am setul de bechii de la QB, dar ar trebui masurate inainte de a fi luate, cei de la QB au scos o gramada se seturi "de corectie" care in realitate erau mai proaste/gresite decat cele pe care ar fi trebuit sa le inlocuiasca.
Cabina de la Rob Taurus e superba, doar ca si ea e facuta din 3 bucati. As vrea ca macar pe unele sa le fac inchise, ca sunt lenes. As prefera sa iau unele dintr-o bucata, eventual direct din plastic... Am fost ieri pe la magazin sa mai iau un E3 de la Tam, vineri mai aveau unul, tocmai pleca cu el la posta baiatul de acolo :))
Pe cea de la Pavla nu am incercat-o, dar Pavla facea de obicei pentru kituri mai vechi, nu m-ar mira sa fie pentru Heller :)
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 14 May 2019 - 11:45 AM
#54
Postat 14 May 2019 - 03:33 PM
Finn, la 14 May 2019 - 03:01 PM, a spus:
Tamiya in stanga si Quickboost in dreapta.
EDIT: spirala de pe QB ce se vrea a fi? Mansonul de piele care imbraca piciorul?
Da, e clar mai maricica. Dupa scala, pare a avea 4mm, asa ca e ce trebuie.
Cred ca asta au vrut sa simuleze :
#56
Postat 20 September 2019 - 12:44 PM
Apoi mi-am dat seama ce ciudata cabina are (imensa), plus baile trenului extrem de inguste si lipsite de orice detaliu, si a cazut in dizgratzie.
https://www.super-ho...-Shidenkai.html
Mi-am luat in locul lui un Aoshima,
https://www.super-ho...e-Fighters.html
Dupa care mi-am dat seama ca existau doua feluri de cozi (inguste si late) si am zis sa-l fac, totusi.
I-am pus o cabina rezerva de la Aoshima, am mai detaliat pe ici pe colo si a iesit asta:
Inmatricularea e improvizata, numarul 104 era al unui as, Muto, care avea doborate atat Hellcaturi cat si Mustanguri :
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 September 2019 - 12:55 PM