Boulton Paul "Defiant" O "stuțo-cămilă" ciudată
#21
Postat 11 March 2018 - 07:22 PM
Ca de obicei , decalurile Airfix s-au comportat foarte bine , s-au "supus" fără probleme zemurilor Agama. Le las să se usuce bine , apoi un alt strat de lac pentru sigilare , și o să-l uzez puțin ( aici mai ezit , īncă nu știu bine ce să fac , ca să arate natural...)
Și aici va urma...
#22
Postat 01 April 2018 - 06:23 PM
Așa cum se întîmplă deseori , cei din urmă vor fi cei dintîi , si a lor fi-va Împărăția Cerurilor ,ca să parafrazez un cunoscut logos bisericesc...Deși l-am început într-o doară , plictisindu-mă de lungile întreruperi la LeO , l-am terminat mult mai repede ( bine-bine , este si mult mai simplu decît Leo...), așa că vi-l prezint:
Boulton Paul "Defiant" Mk.I, numărul N3328, escadrila 151 ( radio call sign DZ-Z ) , baza RAF Wittering, Cambridgeshire , februarie 1941, pilot WO James Hopewell.
Acest aparat a sosit la escadrila 151 în 12.XII.1940, sevind aici pînă în 22.VIII.1941 A fost pierdut într-un accident survenit pe o furtună puternică , în timpul unui zbor de transfer. Pilotul Sgt. J.L.Coulter RAAF a pierdut orientarea și s-a izbit de un deal , pierzîndu-și viața.
Vopsit integral în RDM2 black matt.
Deja este pregătit să-și ia zborul către...vitrină !!
O seară plăcută vă doresc !
Sorin
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 01 April 2018 - 06:23 PM
#28
Postat 05 April 2018 - 09:02 AM
As avea ceva de "circotit", defapt niste sfaturi.
Anume, cind faci pozele, mareste putin distanta focala la obiectiv, astfel nu mai ies asa deformarile de perspectiva (o aripa extrem de lunga fata de cealalta).
Pentru faruri si alte acareturi transparente de pa aripa, procedeaza asa. Lipeste partea transparenta la locul ei si chitueste, daca e cazul (si cam este de cele mai multe ori!) Apoi, cu hirtie abraziva medie (un 500 - 600) slefuieste totul, inclusiv partea transparenta, daca e nevoie, pina ajungi frumos la limita aripii si nu se mai vad denivelari. Apoi folosind setul de pile de unghi (alea fine, in diferite culori) mergind le la 3 spre 1, pina obti o parte transparenta perfecta. Dupa care, cu grija, poti grava tablaria farului.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 April 2018 - 09:03 AM
#29
Postat 05 April 2018 - 03:30 PM
Z-ule , īn continuare sīnt o cizmă prăpădită cīnd e vorba de poze...Am două "săpuniere", un Nikon și-un Canon, iar pozele sīnt făcute cu...telefonul !!
"Mărește puțin distanța focală la obiectiv" . Da. Sigur . Adică , īn romānește , să fac ce ?? Că eu nu pricepui nimic.
Cīt despre transparențe, mda, teoria o știu, practica mă ucide...Adică : mi-e tīrșă rău să dau cu ceva pe transparențe, să nu cumva să le stric !! Bine , la farurile de aripă nu prea ai ce greși , sīnt simple , se pot șlefui fix așa cum zisei matale. Adică puse pe aripă din prima , nivelate, și restul. De obicei chiar așa fac, apoi le maschez și le mai curăț nițel la sfīrșit. De obicei. Acum , am uitat de ele. Complet. Abia cīnd am făcut primele poze "de final" am remarcat că le-am uitat !! Și le-am pus la final. Nu-i bai , stau frumos īn locașul lor, care a și avut o formă aparte ,și nu ies afară din aripă. Aaa , nu sīnt lipite ! Stau la locul lor prin simpla presiune,atīt de bine se potrivesc.
Eu cred că mi se īntīmplă să uit diverse, deoarece trece prea mult timp de cīnd īncep un kit , și pīnă-l transform īn machetă.
Sau a dat naibii scleroza peste mine...
SĂRBĂTORI CU BINE, PAȘTE FERICIT ȘI MULTĂ SĂNĂTATE DRAGI PRIETENI !!
#30
Postat 15 April 2018 - 10:15 AM
Cer scuze, Sorine, cum nu mai am timp, intru tot mai rar și, evident, am ratat postul tău. Mă bucur că ți-au ieșit figurinele, nu trebuie să-ți faci griji.
Foarte interesantă alegere, calde felicitări pentru rezultat! Chiar eram curios cum se comportă kitul de la Airfix. Poate te ambiționezi și mai faci vreun vānător de noapte.
Cu bine,
Nicu
#31
Postat 15 April 2018 - 05:57 PM
Citeaza
Scuzati teoria prea lunga....
#32
Postat 15 April 2018 - 06:37 PM
Dar una peste alta eu zic ca a meritat stradania. Cred ca arata bine in vitrina :).
Spor si numai bine!
Vasile
#33
Postat 16 April 2018 - 09:42 AM
Z-mare : uite ce am priceput eu : nu mai fac poza la distanță mică de machetă ( de regulă mă dau cam la 20-30cm de ea...) , mă depărtez puțin ( cam 50-70cm) și mă apropii cu zoom-ul , nu fizic, cu aparatul , cum făceam acum. Am să īncerc , și să experimentez , poate-mi ies poze mai bune. Mulțumesc frumos de sfaturi.
Vasile , nu aveam īncă nici un avion "negru" īn colecție, de aceea am ales schema asta. Plus că-i unicul Defiant cunoscut ce poartă "shark mouth"-ul pe bot. Mie mi s-a părut foarte greu să scot la capăt onorabil un astfel de camuflaj,dar am fost mulțumit de rezultat,nu e rău( deși se poate și mai bine , nu ?)
Spor !
Sorin
#34
Postat 17 April 2018 - 09:39 AM
La tine, din ce vad, decalurile au mers flawless.
Si la pozat, machetele inchise la culoare sunt dificile , in special daca sunt puse pe un background foarte deschis, parte si pentru ca aparatul face cumva o evaluare medie a luminozitatii scenei si apoi supra sau sub-expune cum are el chef.
#36
Postat 19 April 2018 - 09:33 PM
Ehei , dacă aș și poza așa cum lucrez , aș fi cu un pas īn față...Din păcate,la pozat īncă mai am mult de lucru...
Edi , decalurile de la Airfix , cel puțin astea noi , sīnt impecabile. Se așează minunat. Și dacă ai o suprafață bine lăcuită, chiar nu ar trebui să ai probleme. Aici au mers minunat.
Seară plăcută !