IAR 80 Hobbyboss 1/48
#122
Postat 26 July 2018 - 08:52 AM
Acum, la carte, precum si in instructiunile de vopsire de pe coala de decaluri pe care o voi folosi (ambele de la Radu), scrie ca pt acest tip de camuflaj IAR 80 pt intrados trebuie folosita o vopsea Lifecolor "RAF Sky Blue" codificata UA515 cu FS25550. Dar eu nu am nicio vopsea Lifecolor...UA515 nu am gasit niciaieri la noi...si mi-a fost lehamite sa comand de la mama naibii special doar aceasta culoare, cu tot cu diluantul aferent...mai ales avand in vedere ca restul culorilor (cele pt extrados, RAF Dark Green si RAF Dark Earth), le am deja de la Mr.Hobby.
Asa ca am improvizat putin..am cautat un Mr. Hobby cat mai apropiat de codul FS specificat de Radu...si am ales Gunze Mr.Hobby H314, FS 35662.
Nu stiu cat de realist va fi (este totusi alta clasa FS), dar privita mai cu indulgenta asa, chiar arata a RAF Sky Blue si are acea nuanta de "duck egg" destul de vizibila. Chesta asta cu referintele la nuanta de "ou de rata" de care am citit in cartea lui Radu (referitor la culoarea de pe intradosul primelor IAR-uri 80) a fost argumentul care m-a convins sa merg pe varianta asta.
Asa deci, am incercat si eu pt prima oara tehnica asta de vopsire "black basing".
Al naibii sa fiu, mi-a placut. Desi nu prea ma pricep eu cu aerograful, imi place mai mult finish-ul obtinut asa, comparativ cu tehnica standard de linii drepte de preshading.
Pt primul strat (cel de marble coat) am folosit un raport de dilutie de 3:1 (thinner/vopsea) apoi pt stratul de acoperire (blending) am mers gazat cu un raport de approximativ 4:1.
Data viitoare voi folosi de dilutii mai mari...5:1 sau ceva degenul. Trebuie rabdare si talentul de a te opri cand trebuie (cred ca eu ar fi trebuit sa ma opresc un strat mai devreme:))...dar rezultatul este mult mai putin uniform si monoton ca la tehnica standard de preshading.
Variatiile de opacitate din marble coat se vad discret prin stratul semi-transparent de acoperire mult mai natural decat liniile drepte de preshading.
Ma rog, poate fi o chestie de gust, dar mie mi s-a parut ok tehnica si o s-o mai folosesc pe viitor cu siguranta.
#123
Postat 26 July 2018 - 04:00 PM
Fain review-ul black basing-ului (na, ca m-am dat si io la romangleza ) Vad ca esti incintat. Din ce am mai vazut si eu pe net, tehnica asta aduce mai real, ca sa zi asa, uzura si evidentierea detaliilor, decit pre sau post shadingul. Ma gindisem sa incer si eu, dar mi-a fost cam teama. Poate, acum m-ai incitat, o sa incer si eu, eventual pe un avion picat la datorie. (culcat māța pe el!)
Spor in continuare!!
#124
Postat 01 August 2018 - 08:35 AM
Am dat prima vopsea - RAF Dark Earth (Mr.Hobby) folosind aceeasi tehnica...mai intai un "marble coat", apoi straturi successive de "blending" din aceeasi vopsea, mult diluata insa.
Cam asa a iesit.
Urmeaza alta distractie cu masti, apoi sa vad cum imi iese verdele.
Toate cele bune,
#125
Postat 01 August 2018 - 10:50 AM
- vopsit primul strat, RAF Dark Earth, din mina, fara masti, intins putin peste limitele camuflajului
- mascat cu hirtie sau patafix, mai buna a doua varianta, zona cu RAF Dark Earth
- stratul al doilea, cu RAF DarkGreen.
- dat jos mastile si treaba-i gata.
#126
Postat 03 August 2018 - 08:28 AM
Z-mare, la 01 August 2018 - 10:50 AM, a spus:
- vopsit primul strat, RAF Dark Earth, din mina, fara masti, intins putin peste limitele camuflajului
- mascat cu hirtie sau patafix, mai buna a doua varianta, zona cu RAF Dark Earth
- stratul al doilea, cu RAF DarkGreen.
- dat jos mastile si treaba-i gata.
Da recunosc, am uneori tendinta sa complic lucrurile
Acu' oricum nu mai am ce-i face, trebuie sa merg inainte asa.
Intre timp am vopsit tricolorul pe directive..am folosit un rosu simplu de la Gunze (gloss), un flat yellow de la MM si initial pt albastru un Insignia blue flat tot de la MM.
Am fost nemultumit de cum arata insignia bue ala...mult prea intunecat...asa ca l-am deschis putin aplicand niste straturi mai diluate de French blue (gloss), tot de la MM.
Albastru inca mi se pare cam inchis fata de albastrul de pe decalurile lui Radu. Cred ca-l pot lasa asa, dar o sa ma gandesc daca pot sa-l mai deschit putin...nu prea stiu cu ce insa...nu prea mai am nuante de albastru mai deschis.
Rosu mi se pare ok...la galben o sa dau peste cu niste clear orange care va aduce galbenului tenta necesara orange.
#127
Postat 03 August 2018 - 09:57 AM
Albastrul ete una din culorile greu de "deschis" la nuanta, daca nu e albastru curat.
#129
Postat 03 January 2019 - 02:08 PM
Z-mare, la 03 January 2019 - 01:26 PM, a spus:
Tras pe dreapta deocamdata.
Este ramas cam in stadiul de la ultima postare...am mai dat doar a 2-a culoare a camuflajului, RAF dark green. Practic, n-am mai lucrat la el de la inceputul lui august 2018:(
Poza asta este doar varianta intermediara...acum am tot verdele dat deja, mastile sunt inlaturate dar mai trebuie facute corectii.
Apoi mai am de lucru serios la trenul de aterizare...etc.
Sper sa-mi vina "inspiratia" sa ma reapuc cat mai curand de el. Inainte sa termin Focke-Wulf-urile (sper:))
Toate cele bune,
#131
Postat 28 November 2019 - 10:11 AM
Am reusit sa termin vopsitoria generala. Prima culoare a camuflajului am dat-o acum mai mult de un an si a doua am terminat-o (cu corecturi&stuff) abia acum. N-a iesit chiar cum intentionam eu, dar nah, e rezonabil, cred.
L-am dat cu lac lucios protector ca pregatire pt decaluri.
Ah, cand m-am reapucat de el am reustit sa-i rup bechia (care este foarte fragila)...trebuie sa vad cum fac s-o mesteresc la loc....
#132
Postat 28 November 2019 - 10:14 PM
O clarificare daca imi este permis.
Nervura 17 este acoperita si nu trebuie sa se vada.
Oricum in cazul tau cred ca e tarziu, dar stiu ca mai ai de gand sa faci alte IAR80-uri...
Cu stima.
PS: Baia este complet "goala" ca sa zic asa. In afara de orificiul lacatului de blocarea trenului si "umflatura" de la verinul trenului, nu exista nimic la 80. La 81 mai era un orificiu, doar in "baia" stanga parca, nu mai tin minte exact...Desenul nervuri este scara 1:1 si evident nu-l pot posta. Ce am postat eu este un screenshot.
#134
Postat 29 November 2019 - 09:51 AM
Asgard, la 28 November 2019 - 10:14 PM, a spus:
O clarificare daca imi este permis.
index.jpg
Nervura 17 este acoperita si nu trebuie sa se vada.
Nervura 17.jpg
Oricum in cazul tau cred ca e tarziu, dar stiu ca mai ai de gand sa faci alte IAR80-uri...
Cu stima.
PS: Baia este complet "goala" ca sa zic asa. In afara de orificiul lacatului de blocarea trenului si "umflatura" de la verinul trenului, nu exista nimic la 80. La 81 mai era un orificiu, doar in "baia" stanga parca, nu mai tin minte exact...Desenul nervuri este scara 1:1 si evident nu-l pot posta. Ce am postat eu este un screenshot.
Salut Asgard si multumesc pt atentionare.
M-am uitat azi dimineata putin pe cartea lui Radu si intr-adevar nu am putut gasi o poza sau un desen in care sa se poata vedea clar acea nervura in baia trenului de aterizare. Deci este foarte posibil sa ai dreptate. O sa mai caut diseara.
Pentru ca am inceput kitul asta in urma cu ceva timp, nu mai stiu exact ce m-a determinat sa reprezint acea nervura, pt ca ea este un element adaugat de mine, nu este reprezentata de cei de la Hobbyboss. De altfel, baia trenului de aterizare a fost aproape complet refacuta.
Din ce imi aduc aminte, este foarte posibil sa ma fi inspirat din cum arata baia trenului de aterizare la kitul 1/32 IAR81 al celor de la Azur Frrom, unde acea nervura este clar reprezentata. Evident, daca e reprezentata acolo nu inseamna ca ea exista in realitate, dar eram convins ca acel kit 1/32 este rezonabil de bine documentat si mi-a fost mai usor sa lucrez cu modelul acela in fata (o decizie eronata, dupa cum se vede).
Oricum in faza aceasta nu cred ca voi mai modifica si voi lasa asa. Dar e bine ca stiu pt urmatoarele, cand or fi sa fie.
Multumesc mult.
atro, la 29 November 2019 - 08:33 AM, a spus:
Inca nu am vazut o capota motor vopsita asa
Salut Atro, va fi o inmatriculare antebelica, mai exact IAR80 Nr.2. Deci cu cocarde...astea primele inainte de razboi de la inceput aveau si capota mtorului in camuflaj.
Folosesc coala de decaluri a lui Radu, pun un link mai jos si sper sa se poata vedea profilele respective.
http://www.radubstor...p_image&pID=707
Toate cele bune,
#135
Postat 29 November 2019 - 05:51 PM
In cele doua poze cu numarul 2 pe care le-am vazut, cea de la pagina 22 din cartea domnului Branzan din decembrie '40 si una din 30mai '41, din colectia domnului Razvan Bujor, capota este intr-o singura culoare.
Am cautat sa vad totusi unul cu camuflaj pe capota rasfoind cartea despre care vorbim. E drept, pe repede inainte, dar nu am gasit nici o fotografie edificatoare. La profile color din aceeasi carte, este dat #9 dar din fotografia de la pag. 24, capota pare a avea o culoate uniforma pe partea superioara.
In cartea domnului Dan Melinte, Romanian Fighter Colours sunt date tot capote intr-o singura culoare la partea superioara. O fotografie ar fi binevenita pentru ca ar risipi indoiala.
Spor la lucru,
Adrian
Aceasta postare a fost editata de atro: 29 November 2019 - 05:54 PM
#136
Postat 29 November 2019 - 08:24 PM
Posibil?!
Uite cum arata capacul dupa nervura 17:
Coboara imediat ce depaseste nervura 17 si urmareste forma ei. Deci este un prag practic.Dvs. nu aveti cum sa-l reprezentati pentru-ca baia trenului de la macheta este prea putin adanca. Nervura 17 are doar 16,5 mm grosime in zona aia. Asta la scara 1.48 ar insemna 0,3mm ! Cam imposibil de facut. De ce crezi ca am postat desenul nervuri :)
Si asa arata intre nervura 17 si 16:
Cu stima.
#137
Postat 29 November 2019 - 08:47 PM
atro, la 29 November 2019 - 05:51 PM, a spus:
In cele doua poze cu numarul 2 pe care le-am vazut, cea de la pagina 22 din cartea domnului Branzan din decembrie '40 si una din 30mai '41, din colectia domnului Razvan Bujor, capota este intr-o singura culoare.
Am cautat sa vad totusi unul cu camuflaj pe capota rasfoind cartea despre care vorbim. E drept, pe repede inainte, dar nu am gasit nici o fotografie edificatoare. La profile color din aceeasi carte, este dat #9 dar din fotografia de la pag. 24, capota pare a avea o culoate uniforma pe partea superioara.
In cartea domnului Dan Melinte, Romanian Fighter Colours sunt date tot capote intr-o singura culoare la partea superioara. O fotografie ar fi binevenita pentru ca ar risipi indoiala.
Spor la lucru,
Adrian
Salut Adrian, pozele cu nr.2 la care faci referire la pag.22, sunt deja la al 2-lea accident si avionul este deja inmatriculat cu cruci si capota galbena, intr-adevar.
Insa inainte de asta, pe vremea cand avea cocarde, avionul avea capota motor in camuflaj. Chiar daca cele 2 culori ni se disting foarte bine, este sigur ca nu era galbena si eu nu stiu avioane antebelice cu cammo 2 culori si capota doar verde inchis sau doar maro inchis.
Mai tarziu, au dat jos cocardele, au pus cruci si au vopsit capotele galbene.
Poze care il arata pe nr.2 in haine antebelice (capota in camuflaj) sunt la pag 18, pag 208 si foarte posibil la pag 272 (cel cu palnia de ulei cred ca tot nr.2 este, sau un avion din aceeasi serie in aceeasi perioada).
Profilul color al lui nr. 2 il gasesti la pag353 (e primul).
Multumesc si o seara placuta
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 29 November 2019 - 08:50 PM
#138
Postat 29 November 2019 - 09:56 PM
Cred ca nu trebuie sa mai spun ca sunt desenate vazute de deasupra aripi, ca si cum invelisul exterior a fost "decopertat".Si daca tot discutam, spuneti-mi ce crede-ti despre piesa C-1783-02 ? :)Cu stima.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 29 November 2019 - 10:18 PM