IAR 80 Hobbyboss 1/48
#63
Postat 13 March 2018 - 11:10 AM
Am terminat, in mare, cu lucrul la baia trenului de aterizare. Am eliminate nervurile alea in pozitiv si le-am inlocuit cu niste santurgravate in negative, ca sa marchez imbinarile intre segmentele de table din care era facut interiorul baii trenului. Nu prea se vad acum, poate o sa fie mai bine sub vosea.
Am mai figurat si acele mici vizoare (gauri in plafonul baii trenului) cae am inteles ca erau folosite pt inspectia mecanismului de zavorare al trenului de aterizare.
Apoi am mai montat in spatele panoului de bord niste suporti care banuiesc ca avau atat rol de sprijin structural pt panoul de bord, cat si suport de collimator...care collimator apropos, va fi modelul cu grila metalica...
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 13 March 2018 - 11:10 AM
#65
Postat 15 March 2018 - 02:49 PM
In mare potrivirea a fost ok, dar se putea si mai bine. Pe intrados, ca sa se alinieze totul frumos, a trebit sa bag o inserite de plastic...in mod ciudat insa ea a fost necesara doar intr-o parte, nu in ambele:)
Inainte sa lipesc aripa de fuselaj am bagat si niste bucatele de plastic care sa acopere golul creat in cazul in care flapsul este montat in pozitia scos.
#66
Postat 15 March 2018 - 11:01 PM
Urmaresc cu interes constructia, o sa refac si eu IAR-ul meu si se pare ca tu esti mai bine documentat decat mine. Felicitari! Am avut acceasi problema cu imbinarea fuselajului, dar mai putin evidenta decat la tine. pare-se ca este o problema generala.
GabrielS
#67
Postat 19 March 2018 - 09:40 AM
Pentru documentare folosesc cartea lui RaduB...e cam tot ce trebuie acolo:)
Kitul Hobbyboss e decent ca baza de plecare...dar sunt atat de multe lucruri pe care le-au simplificat excesiv...pluc ca nu s-au documentat absolut deloc despre chestiuni elementare, cum ar fi diferentele mari intre sub-tipuri/schemele de camuflaj, etc. E rusinos, pentru un producator atat de mare.
Ai vazut cum este catargul antenei? LOL.
Intre timp dupa ce am montat aripa, a trebuit ca pe intrados sa rezolv problema eliminarii liniilor de imbinare care in realitate nu existau. chestiune care mi-a adus in atentie acele platbande longitudinale de ranforsare...care erau montate exterior pe fuselajul posterior.
Asa cum au turnat piesele cei de la HB, ele incep pe intradosul fuselajului si ar trebui sa se continue pe intradosul piesei in care este turnata aripa. Doar ca din turnare, benzile respective de ranforsare nu au aceeasi continuitate/acelasi profil pe ambele piese.
Asa ca am decis sa le elimin complet prin slefuire, apoi sa regravez liniile de panouri asa cum ar trebui sa fie, apoi sa adaug alte benzi de ranforsare complet noi, din fasii de evergreen.
Cam asa a iesit.
Probabil ca o sa mai slefuiesc putin evergreen-ul (benzile sunt putin cam prea evidente acum), dar in ansamblu sunt mai multumit asa fata de cum era inainte.
#68
Postat 19 March 2018 - 10:20 AM
#69
Postat 19 March 2018 - 11:12 AM
Z-mare, la 19 March 2018 - 10:20 AM, a spus:
Da Zetule, asa este cum zici tu.
Benzile de pe lateralele fuselajului sunt ok, au continuitate pana la directie.
Banda centrala intr-adevar era mai lata la cockpit si se subtia spre bechie ...iar la mine este toata de aceeasi latime. Nu am subtiat-o inca pt ca ma tem oarecum ca n-o sa reusesc s-o modific in mod simetric.
O sa fac niste incercari si o sa vad daca o modific sau o las asa.
Merci mult!
#71
Postat 20 March 2018 - 07:06 PM
Era lunga cat toată lungimea cocii începând de la cadrul 3 și pana la cadrul 9
Din cauza secțiuni cocii platbanda era mai plata înspre motor și mai îndoita spre coada formând un "U" mai pronunțat.
De aceea văzuta în plan de sus sau de jos ea pare trapezoidala.
Nu pot încă da detalii, vezi PS...
Cu stima.
PS> Sunt în curs de upgrade la computer și postez de pe tableta. Scuze ca nu pot da informații mai precise... Nu am acces la desene...
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 20 March 2018 - 07:08 PM
#74
Postat 21 March 2018 - 09:50 AM
Nu prea mai am insa ce sa decid...platbanda inferioara este amplasata ca in planuri si intr-adevar pt ea am folosit o fasie de evergreen mai lata decat pentru platbandele din lateral.
Ce o sa incerc a fac va fi sa vad daca reusesc s-o mai subtiez putin spre coada (e destul de dificil acum dupa ce am montat-o), ca sa aiba si forma aceea putin mai trapezoidala.
Intre timp, la cockpit mai aveam de rezolvat problema blindajului pt cap si umeri si perna aferenta.
Cei de la HB, de dragul simplitatii (a se citi ieftineala), au turnat scaunul pilotului si blindajul pt cap+perna (tetiera) intr-o singura bucata. Abordare in urma careia se compromite tot ansamblul, care este complet eronat ca forma si dimensiuni, in special in ceea ce priveste blindajului pt cap si umeri - care este un element foarte vizibil dealtfel.
Eu am ales sa separ scaunul de blindajul superior....apoi, pe baza tetierei originale am trasat o alta "placa de blindaj" din foaie de plastic...peste care am folosit noul meu prieten Milliput ca sa fac o noua "perna" pt umeri si cap, mai aproape de ce am vazut ca era cea montata pe avion.
Nu e perfect, dar cred ca e mult mai bine decat ce era inainte.
Toate cele bune,
#75
Postat 21 March 2018 - 12:30 PM
Platbanda este impropriu spus, pentru-ca in realitate era o fasie de tabla si era destul de lata.
La scara dv ar trebui sa fie 3.75 (v-ati mai intalnit cu aceasta cifra, observati simetria !) cu 3.1 !!! Deci cu 6 zecimi mai ingusta la coada :)))
Grosimea..... eh aici e o problema. Daca latimea e ok cu grosimea nu.
Ca opinie personala v-as sfatui sa faceti acelasi lucru ca si la imbinarile coamei cu fuselajul sau a panourilor de tabla care acopera fuselajul....
Deja am spus prea mult. ..
Cu stima.
PS: Din nefericire sunt destul de multi oportunisti pe lumea asta, care stau la panda...
In cazul avionului nostru, NIMENI repet NIMENI nu a inventat apa calda. Cu exceptia "originalilior"
#76
Postat 22 March 2018 - 01:10 PM