IAR 80 Hobbyboss 1/48
#49
Postat 26 February 2018 - 05:54 PM
Asta e un IAR 80 din prima serie (1-20).
Astea nu aveau regulatorul de oxygen nemtesc (model Draeger) care a fost amplasat la majoritatea aparatelor pe partea stanga a cockpitului. Deci si furtunul gros si striat din laterala stanga, dar si butelia aferenta din stanga-jos, nu existau la IAR 80 din primele modele...cu siguranta nu la seria 1-20.
Primele IAR 80 au avut inhalatoare frantuzesti Munerelle care erau amplasate pe partea dreapta - unde era si cutia mastii de oxygen. Am cautat sa le reprezint cat de bine am putut - am atasat o poza cu explicatii.
Este adevarat ca in majoritatea cazurilor, inhalatorul initial tip Munerelle a fost inlocuit cu modelul Draeger mai tarziu chiar si pe modelele mai vechi, insa eu o sa-l fac pe asta cu inmatriculare pre-war (cocarde, perioada 1940 - inceput de 1941), cand in mod sigur avea inca inhalatorul initial frantuzesc.
#50
Postat 27 February 2018 - 10:14 AM
Am facut o proba cu jambele trenului de aterizare si mecanismul/bratul de retractie al trenului. Stiti si voi ca bratele de retractie erau destul de proeminente si vizibile.
Aici este o greseala majora a celor de la Hobbyboss (pe langa problema cu distanta intre baile trenului de aterizare) - bratele de retractie ale trenului de aterizare sunt prea scurte si punctul lor de contact cu plafonul baii trenului este complet gresit pozitionat! Am marcat exact pe poza despre ce vorbesc.
Ca sa rezolv problema am folosit brass tube de la Albion Alloys...geniala inventie...scumpe ca dracu dar foarte utile.
Apoi a trebuit sa dau gauri noi, la unghiul potivit, ca sa fac noile puncte de contact cu baia trenului de arerizare. Gaurile vechi vor trebui umplute, desigur.
Acum mai am sa rezolv nervurile alea in plus din baia trenului de aterizare si e cam gata zona asta...
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 27 February 2018 - 10:16 AM
#52
Postat 01 March 2018 - 10:38 AM
Z-mare, la 27 February 2018 - 11:21 AM, a spus:
E interesanta ideea...insa aceasta operatiune ar sacrifica ceva din rigiditatea ansamblului...ma mai gandesc la asta, o sa vad...
Intre timp, acum ca am inchis fuselajul, trebuie sa vedem cum stam si cu motorul
Piesele principale sunt, dinspre elice spre fuselaj: capacul cilindric al carterului motorului, urmat de un inel pe care sunt dispuse tijele supapelor, urmat de cele doua stele de cate 7 cilindri (fiecare stea e facuta din doua piese identice care se suprapun, sunt deja asamblate in poza), urmate de o piesa care reprezinta ansamblul de tevaraie prin care aerul era transportat de la compresor in motor (admisia) - piesa care face si legatura cu fuselajul anterior.
Sistemul de evacuare (tevile care ar trebui sa adune gazele arse de la fiecare cilindru si sa le conduca spre esapamante) nu este deloc figurat - tevile de esapament colectoare (cele care ieseau de sub capote motorului) sunt piese complet independente de ansambul motor.
In primul rand, tijele supapelor sunt inadmisibil de groase si nu sunt realist reprezentate...sunt cumva paralele, pe cand la motorul K14 (ca de altfel la toata familia din care provenea) ele erau de fapt convergente la capatul dinspre carterul motorului (aveau cumva o forma generala de V).
Deci le-am taiat si asa arata motorul acum, cu toate inelele successive montate (inclusiv cel de pe care am inlaturat tijele supapelor).
Voi folosi acasta baza pentru a imbunatati putin lucrurile - adica sa montez alte tjle pt supape si ceva cabluri de aprindere.
#53
Postat 01 March 2018 - 11:30 AM
Citeaza
La motor, aceeasi pacatoasa idee de a face cilindrii din doua jumatati! Oricit te-ai stradui, nu poti elimina bavurile! Acum, un cred ca-i chiar un capat de tara, cred ca-l faci cu capotajul inchis, deci nu o sa se vada. Culbutori ii poti face din ace de seringa de 0,3 mm sau din fir de otel, de aceeasi dimensiune, arata mai fain, dar poti folosi si stiren tras la cald, mai usor de lipit. Vezi ca mai vine un inel, ala care colecteaza firele de bujii.
Succes in continuare.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 March 2018 - 11:48 AM
#56
Postat 06 March 2018 - 11:20 AM
Z-mare, la 06 March 2018 - 10:40 AM, a spus:
Da boss stiu ce zici dar aici este o problema la care inca ma gandesc.
Motorul va fi inchis si se va vedea doar din fata, infundat cum e intre capote. Daca privesti din fata, inclin sa cred ca inelul cablurilor pentru bujii era acoperit cel putin partial (daca nu chiar aproape total) de acea cutie cilindrica ce venea montata peste motor.
Uite am figurat pe desenul asta (l-am luat tot de aici de pe forum) ce vreau sa zic...schema e in profil, dar chiar si asa arata ca imelul respetiv era aproape acoperit de cutie...
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 06 March 2018 - 11:21 AM
#57
Postat 06 March 2018 - 05:25 PM
Īmi cer scuze dacă răspund cu īntārziere.
Asa este, "rampa aprinderii blindate" depășește cāțiva mm capotajul reductorului.
Daca tot am intervenit o sa mai aduc ceva lămuriri.
Distanta dintre băile trenului de aterizare este de 180mm. Au fost cel puțin 3 feluri de capotaje ale "burții avionului" cu unele diferențe intre ele, dar toate și-au păstrat acești 180mm.
Lungimea maxima a trenului de aterizare a rămas neschimbata la toate variantele. S-a modificat doar cursa amortizorului.
Cu stima.
#60
Postat 07 March 2018 - 05:22 PM
Iertare pentru dublul post.
Trebuia sa specific ca informația despre trenul de aterizare, se găsește īn ultima carte a d-lui Radu Branzan.
Eu nu am aceasta carte, dar am planurile originale cu trenul de aterizare.
Totuși este meritul domniei sale ca a descoperit și publicat primul acest lucru.
Eu am adus doar o lămurire īn plus pentru-ca din cate am văzut Alex nu a īnțeles cum a fost lungita cursa amortizorului.
Am greșit, scuze.
Cu stima.