IAR 80 Hobbyboss 1/48
#162
Postat 10 February 2020 - 03:17 PM
Z-mare, la 10 February 2020 - 03:01 PM, a spus:
Nu te gindii sa turtesti teava, e greu, mie nu mi-a iesit. Eu am polizat un ac de cusut.
Exact la asta cu turtitul tevii ma gandeam, de fapt
Stiu ca e delicata treaba, insa ma gandesc sa turtesc un tub de alama foaaaartre usurel sub un indoitor d-ala de PE-uri. Din acela genul cu robinet cu filet deasupra...permite dozare foarte fina a apasarii si cred aceasta poate fi cat de cat constanta, pe toata lungimea tubului, daca teava e bagata sub corpul principal al piesei.
Cel putin in teorie. Acum e prea tarziu, dar la urmatorul sper sa nu uit sa incerc chestia asta. Si daca nu iese, folosesc tub normal in continuare.
#164
Postat 24 February 2020 - 10:51 AM
Gata. In sfarsit, l-am terminat. Nu mi-a luat decat doi ani sa-l fac:)
Dar acum am si eu in IAR 80 de pus in vitrina si sunt tare bucuros din cauza asta.
Deci, IAR 80 nr.2 asa cum arata (aproximativ) incepand cu August 1940, cand avionul a facut parte din Escadrila de experiente de la Aerodromul Pipera. Spun "aproximativ", pentru ca in perioada respectiva avionul avea totusi cupola early fara oglinda retrovizoare, pe care n-am putut s-o reproduc (diferea si forma/volumul cupolei, nu doar prin faptul ca nu avea oglinda). Cupola nu este lipita insa si pe viitor daca gasesc o solutie, voi putea s-o inlocuiesc. Oricum avionul a capotat cel putin odata cat a fost folosit ca avion incercator la Pipera si cupola a fost in mod sigur inlocuita cu una mai noua.
Ulterior, avionul a activat operational in cadrul Escadrilei 60 Vanatoare.
A fost un adevarat supravietuitor, care a trecut prin mai multe accidente...a inceput ca avion de incercare, apoi a indeplinit misiuni operationale pe front, apoi probabil a fost folosit ca avion de scoala avansata. Daca nu ma insel a fost reformat dupa razboi, prin 1948.
Ce frumos ar fi fost sa fi fost uitat demontat pe undeva, printr-un fund de hangar!...dar nu, au avut grija sa nu ramana nimic...
Dar acum am si eu in IAR 80 de pus in vitrina si sunt tare bucuros din cauza asta.
Deci, IAR 80 nr.2 asa cum arata (aproximativ) incepand cu August 1940, cand avionul a facut parte din Escadrila de experiente de la Aerodromul Pipera. Spun "aproximativ", pentru ca in perioada respectiva avionul avea totusi cupola early fara oglinda retrovizoare, pe care n-am putut s-o reproduc (diferea si forma/volumul cupolei, nu doar prin faptul ca nu avea oglinda). Cupola nu este lipita insa si pe viitor daca gasesc o solutie, voi putea s-o inlocuiesc. Oricum avionul a capotat cel putin odata cat a fost folosit ca avion incercator la Pipera si cupola a fost in mod sigur inlocuita cu una mai noua.
Ulterior, avionul a activat operational in cadrul Escadrilei 60 Vanatoare.
A fost un adevarat supravietuitor, care a trecut prin mai multe accidente...a inceput ca avion de incercare, apoi a indeplinit misiuni operationale pe front, apoi probabil a fost folosit ca avion de scoala avansata. Daca nu ma insel a fost reformat dupa razboi, prin 1948.
Ce frumos ar fi fost sa fi fost uitat demontat pe undeva, printr-un fund de hangar!...dar nu, au avut grija sa nu ramana nimic...
#165
Postat 24 February 2020 - 11:08 AM
Kitul Hobbyboss este decent, in ciuda unor erori de documentare si executie. Se imbina bine si se poate scoate din el ceva care arata a IAR 80, chiar direct din cutie.
Trebuie insa muncit ceva la el pt a scoate o replica cat mai apropiata de realitate. Sunt unele erori destul de flagrante (distanta intre baile trenului de aterizare, de exemplu) si multe detalii care lipsesc cu desavarsire sau sunt reprezentate prea simplist sau prea grosier. Le-am prezentat pe unele dintre ele pe parcursul lucrarii si cu putina munca pot fi corectate si depasite fara dificultati.
Important este deci ca avem un kit de plastic scara 1/48 care poate fi folosit fara probleme ca baza de pornire pentru in IAR 80 din seriile 1-20 si 21-50.
Avem si aftermarket pt acest kit...exista tabloul de bord de la Yahu, mitralierele de la Quickboost si decalurile de la Radu Branzan. Toate produse foarte bune, care vin sa completeze si sa ridice calitativ oferta celor de la Hobbyboss.
Asta este un lucru foarte bun, pentru ca inainte de asta, nu exista nimic practic.
Din pacate, nu prea vad multe machete de IAR80 construite si desi sper ca poate cei de la Hobbyboss vor veni si cu alte serii de IAR80/81, incep sa ma indoiesc de asta.
Dar na, speranta moare ultima:)
Trebuie insa muncit ceva la el pt a scoate o replica cat mai apropiata de realitate. Sunt unele erori destul de flagrante (distanta intre baile trenului de aterizare, de exemplu) si multe detalii care lipsesc cu desavarsire sau sunt reprezentate prea simplist sau prea grosier. Le-am prezentat pe unele dintre ele pe parcursul lucrarii si cu putina munca pot fi corectate si depasite fara dificultati.
Important este deci ca avem un kit de plastic scara 1/48 care poate fi folosit fara probleme ca baza de pornire pentru in IAR 80 din seriile 1-20 si 21-50.
Avem si aftermarket pt acest kit...exista tabloul de bord de la Yahu, mitralierele de la Quickboost si decalurile de la Radu Branzan. Toate produse foarte bune, care vin sa completeze si sa ridice calitativ oferta celor de la Hobbyboss.
Asta este un lucru foarte bun, pentru ca inainte de asta, nu exista nimic practic.
Din pacate, nu prea vad multe machete de IAR80 construite si desi sper ca poate cei de la Hobbyboss vor veni si cu alte serii de IAR80/81, incep sa ma indoiesc de asta.
Dar na, speranta moare ultima:)
#170
Postat 24 February 2020 - 01:46 PM
Multumesc domnilor, ma bucur ca va place!
Da intr-adevar galbenul de pe dungile de identificare de pe fuselaj/aripi este in mod intentionat mai inchis decat cel de pe cocarde/directie. Este un galben normal peste care am dat cu orange transparent.
Am facut asta asta pt ca in cartea "Vanator - Romanian Hunter" a lui Radu Brinzan sunt prezentate niste poze cu Nr.2 de la primul accident (capotaj), facute pe vremea in care avionul era inca inmatriculat cu cocarde, de unde reiese ca galbenul de pe dungile respective (aripi/fuselaj) era o nuanta clar mai inchisa (probabil gen orange) decat galbenul de pe cocarde/tricolor. Nu am gasit nicun argument sau motiv care sa contrazica interpretarea lui RaduB, asa ca am preluat si folosit ca atare ipoteza asta.
Toate cele bune!
sorintasnase, la 24 February 2020 - 12:42 PM, a spus:
Superb!felicitari!o intrebare totusi .difera cumva gabenul de pe coafa si dungile de identificare de pe fuselaj si aripi fata de cel de pe cocarde si tricolor?primul imi pare mai spre portocaliu.
Da intr-adevar galbenul de pe dungile de identificare de pe fuselaj/aripi este in mod intentionat mai inchis decat cel de pe cocarde/directie. Este un galben normal peste care am dat cu orange transparent.
Am facut asta asta pt ca in cartea "Vanator - Romanian Hunter" a lui Radu Brinzan sunt prezentate niste poze cu Nr.2 de la primul accident (capotaj), facute pe vremea in care avionul era inca inmatriculat cu cocarde, de unde reiese ca galbenul de pe dungile respective (aripi/fuselaj) era o nuanta clar mai inchisa (probabil gen orange) decat galbenul de pe cocarde/tricolor. Nu am gasit nicun argument sau motiv care sa contrazica interpretarea lui RaduB, asa ca am preluat si folosit ca atare ipoteza asta.
Toate cele bune!
#172
Postat 24 February 2020 - 02:57 PM
RocknRolla, la 24 February 2020 - 01:46 PM, a spus:
Multumesc domnilor, ma bucur ca va place!
Da intr-adevar galbenul de pe dungile de identificare de pe fuselaj/aripi este in mod intentionat mai inchis decat cel de pe cocarde/directie. Este un galben normal peste care am dat cu orange transparent.
Am facut asta asta pt ca in cartea "Vanator - Romanian Hunter" a lui Radu Brinzan sunt prezentate niste poze cu Nr.2 de la primul accident (capotaj), facute pe vremea in care avionul era inca inmatriculat cu cocarde, de unde reiese ca galbenul de pe dungile respective (aripi/fuselaj) era o nuanta clar mai inchisa (probabil gen orange) decat galbenul de pe cocarde/tricolor. Nu am gasit nicun argument sau motiv care sa contrazica interpretarea lui RaduB, asa ca am preluat si folosit ca atare ipoteza asta.
Toate cele bune!
Da intr-adevar galbenul de pe dungile de identificare de pe fuselaj/aripi este in mod intentionat mai inchis decat cel de pe cocarde/directie. Este un galben normal peste care am dat cu orange transparent.
Am facut asta asta pt ca in cartea "Vanator - Romanian Hunter" a lui Radu Brinzan sunt prezentate niste poze cu Nr.2 de la primul accident (capotaj), facute pe vremea in care avionul era inca inmatriculat cu cocarde, de unde reiese ca galbenul de pe dungile respective (aripi/fuselaj) era o nuanta clar mai inchisa (probabil gen orange) decat galbenul de pe cocarde/tricolor. Nu am gasit nicun argument sau motiv care sa contrazica interpretarea lui RaduB, asa ca am preluat si folosit ca atare ipoteza asta.
Toate cele bune!
Interesanta si pretiosa iformatie.multumesc