Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 Hobbyboss 1/48

#1 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2018 - 11:10 AM

Gata m-am decis ca nu se mai poate si trebuie sa am si eu un IAR 80.

Asa ca am zis sa incep modelul de plastic al celor de la Hobbyboss.
Acu', sigur ca atunci cand un producator care vinde masiv in toata lumea se decide sa lanseze un model al unui avion mai necunoscut (pentru restul lumii in afara de noi), este un lucru cat se poate de bun. Pentru noi, adica. Evident ca mi-as dori mult un IAR 80 de calitate Hasegawa-Tamyia-Eduard, dar nu cred ca vom vedea curand asa ceva, avand in vedere ca nu se va vinde niciodata ca bestsellerii clasici.
Prin urmare, e foarte bine si cu Hobbyboss....desi chinezii nu sunt nici pe departe cei mai exacti in executie si mai ales in documentare.

Asa deci, in cutie se afla ramele pe care le vedeti in poze. asa overall arata decent. Forma generala pare a fi ok. Testarea initiala la rece spune ca se va imbina/asambla probabil foarte bine...detaliile sunt decente insa e loc mult de imbunatatire.
Dar daca il iei la bani marunti, aici se cam termina vestile bune.

Decalurile si schemele de vopsire sunt o gluma. Inutilizabile, in opinia mea. Teoretic, exista decaluri pt 2 avioane, nr.42 si nr.137...insa aripa este modelul cu 4 mitraliere...deci nr.137 avand o aripa cu 6 mitraliere, iese din discutie din start. Ok, se pot face modificarile necesare, insa OOB inmatricularea nr. 137 nu poate fi facuta cu ce este in cutie.
Ar ramane in discutie nr.42, care avea aripa cu 4 mitraliere, insa pt acesta crucile de pe coala de decaluri nu sunt bune (sunt cele cu crucea cu banda albastra subtire, pe cand nr. 42 avea pe cea cu banda albastra mai groasa).
In concluzie, daca vrei sa faci un IAR 80 decent, trebuie alte decaluri.
Tocmai de aceea am luat coala de decaluri a lui Radu, care ofera cateva variante foarte bune de IAR 80 din seriile initiale. Veti gasi acolo atat inmatriculari pre-war (cocarde), cat si unele cu crucea lui Mihai, cu posibilitate de camuflaj tip RAF sau cel de mai tarziu intr-o singura culoare.
Am si cartea lui Radu despre IAR 80 (Romanian Hunter), care de asemenea va ajuta pe oricine vrea sa intre mai in detaliu.

Am mai luat si un bordul PE al celor de la Yahu Models, pe care il recomand cu toata caldura. Desi pare mai complicat de asamblat, este o imbunatatire ENORMA fata de piesele din cutie. Atentie, cei de la Yahu models au scos la 1/48 doua tipuri disticte de bord IAR 80: cel denumit "early" este destinat strict pt avioanele din seria 1-20!

In cutie se mai afla si cateva piese PE care adreseaza centurile de siguranta si cutia port-harta. Problema este ca centurile respective sunt modelul celor introduse incepand cu 1943, dupa accidentul cu instructorul german de la Galati...deci sunt inutilizabile pt orice inmatriculare de dinainte de vara anului 1943.

Pt ca mitralierele kit-ului sunt incorecte si oricum sub-reprezentate (sunt turnate impreuna cu aripa), am tot cautat sa vad daca gasesc vreoun candidat aftemarket care sa imi furnizeze ceva decent apropiat de mitraliera Browning FN de 7,7 mm. N-am prea gasit nimic care sa se potriveasca perfect. Cei de la Masterl Model fac niste Browning-uri 303 (din care era derivat modelul belgan FN), insa cu diferente prea mari in zona cea mai vizibila - gura de foc. Singura varianta acceptabila a fost un set de rasina proiectat pt kitul Airfix P40B, care contine 4 tevi de Browning 303 a caror teava si gura de foc aduce oarecum cu modelul FN. Voi incerca sa le folosesc pe acestea.

Prin urmare, intentia mea este sa incerc sa fac un avion din seria intiala, deci ceva cuprins intre nr.1 si nr.20.
Din ce am strans pana acum si ce ofera kitul as putea sa ma incadrez la un aparat din aceasta serie intiala, din perioada 1940-1941...singura exceptie notabila fiind cupola, care ar trebui sa fie modelul initial (cea putin mai plata), pe cand kit-ul nu ofera decat modelul final de cupola, cel mai bombat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 18 January 2018 - 11:51 AM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 January 2018 - 12:23 PM

Da, o prezentare faina a kit-ului! Chiar nu stiam nimic de el.
Pe rame, atit cit se vede in poza, sunt ceva bilbe, dar nu prea grav. Ce nu vad e daca este nituit sau nu. In caz ca nu, e pacat sa nu-l nituiesti, e ceva munca, dar merita.
Ce sa zic, spor sa ai, ca ai nevoie!! :thumbsup: , si...scuccesuri!

#3 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2018 - 02:42 PM

Da Zetule sunt multe lucruri la care trebuie umblat, ca sa iasa ceva apropiat de realitate.
Nu este nituit...m-am gandit la asta si in principiu cred ca o sa-l las asa. La cat de greu ma misc, daca ma apuc sa-l nituiesc, o sa dureze 100 de ani. Plus ca mai am unul...poate imi fac curaj si-l nituiesc pe celalalt, cand o fi sa ma apuc de el.

Ok inainte de orice am inceput cu piesele principale ale fuselajului.
La exterior, observam o serie de probleme.
In primul rand, cei de la Hobbybos au facut un fel de coama care ar urma sa acopere zona din spatele tabloului de bord. Probabil ca sa simplifice turnarea, pentru ca in realitate stim ca bordul nu era acoperit si toata zona din spatele ceasurilor de bord era vizibila. Deci aceasta coama trebuie eliminata complet, fara discutie. Ceea ce am si facut.

Apoi, in spatele postului de pilotaj au facut o indentatie in care ar urma sa vina partea posterioara (rama) cupolei. La avionul real asa ceva nu exista. Daca modelul este facut cu cupola deschisa, aceasta zona nu poate fi lasata asa, pt ca va fi vizibila. N-ar fi o problema, e simplu de umplut, dar eu intentionez sa-l fac cu cupola inchisa, deci zona nu va fi vizibila. Prin urmare, nu am modificat nimic aici.

Este reprezentata si acea centura de intarire care a fost la unele serii nituita pe exteriorul fuselajului posterior. Ea nu exista insa la avioanele din seria 1-20...a fost montata retroactiv, dar eu cum fac o inmatriculare de dinainte de iunie 41', aceasta banda nu era inca montata la momentul respectiv. Deci am eliminat-o si am inlocuit-o cu o simpla linie de imbinare panouri, asa cum este correct pt un avion pre-war din seria care ma intereseaza.

Problema mare este cu ansamblul scaun/blindaj posterior/tetiera. Din motive legate de costuri si simplificare, tot acest ansamblu este turnat intr-o singura bucata. Nu poate fi lasat asa, tetiera trebuie separata de scaun. In plus, tetiera este gresita pt orizontul de timp pe care il am in vedere (1940-1941)...este cea finala, cu prinderi pt centurile de siguranta. In plus, este incorecta dimensional...este prea mica...in realitate, toate tipurile de tetiere erau si sprijinitoare pt umeri si veneau pana foarte aproape de partea superioara a spatarului scaunului....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 8.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 19 January 2018 - 02:48 PM


#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 January 2018 - 03:34 PM

Poate ma lasa memoria, dar stiu ca acea centura e existat inca de la primele numere, ea fiind scoasa mai tirziu. Defapt a fost montat pe interior. Nu am documentatia la mine acum...

#5 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2018 - 02:28 PM

Vezi postareaZ-mare, la 19 January 2018 - 03:34 PM, a spus:

Poate ma lasa memoria, dar stiu ca acea centura e existat inca de la primele numere, ea fiind scoasa mai tirziu. Defapt a fost montat pe interior. Nu am documentatia la mine acum...


Nu boss...centura externa a fost instalata incepand cu seria 21-50 si apoi incepand cu nr. 95 a fost mutata pe interiorul fuselajului.
La seria initiala 1-20, ea nu exista deloc. Cel putin asa reiese din cartea lui Radu...si am vazut si poze care certifica asta.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 January 2018 - 08:06 PM

OK, nu te contrazic, doar constat ca ma lasa memoria! Succes in continuare!

#7 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2018 - 10:45 AM

Ok, am separat tetiera de scaun si am asamblat piesele principale ale cockpit-ului. Scaunul inca nu e lipit de podea, va fi instalat deficitiv doar dupa ce rezolv cutia de harti si centurile.
Am modificat unele piese in sensul ca am mai dat nista gauri, am mai modificat niste manete, la mansa am adaugat cele 3 cabluri care ieseau din maner (fir de 0,2).
Uitandu-ma cu atentie prin documentatie, am ajuns la concluzia ca avionul nu avea o podea completa, asa cum sunt piesele din kit. Practic zona din mijloc, dintre paloniere si mansa, nu cred ca exista si era un gol prin care se vedeau tot felul de tije si chestii,
Ar trebui taiate corespunzator piesele...dar nu acum ca pe asta il fac cu cabina inchisa...poate la urmatorul...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10.jpg
  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 13.jpg


#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 January 2018 - 12:07 PM

Bravo.Se pare ca vei avea ceva de munca la el,dar treaba merge bine.
Revenind, cu permisiunea ta, la problema armelor de pe 80, si ma refer la 303 Browning versus Browning FN Hertsal 303 - versiunea adoptata de romani pentru primele 80-uri.
Englezii au adoptat pentru vanatorii lor(Hurricane si Spitfire) la inceput, Browning-ul M2 original pe care l-au modificat pentru utilizarea pe avioane in sensul ca au schimbat frana de la gura tevii cu un model mai avansat care sporea cadenta de foc si era prevazut cu protectie placata cu crom.Cutia mecanismelor a fost si ea modificata fata de original, in sensul ca mitralierele englezilor foloseau un sistem open bolt (inchizator deschis - cutia mecanismelor fara capac)pentru ca pulberea folosita de ei, pe baza de cordita, era foarte sesibila la caldura si aparea pericolul de autoinitiere/explozia munititei. Modelul pentru avioanele de vanatoare(montat in aripa) era alimentat cu banda si actionat hidraulic in timp ce modelul 303 pentru turela (bombardiere incepind cu Blenheim mk I) era conceput pentru actionare manuala si alimentat din incarcatoare tambur.
Browning-ul fabricat de belgieni la FN Herstal - ajuns pe IAR 80, era si el modificat fata de original si "fortat" sa traga cu o cadenta sporita fata de modelul britanic(1150 de lovituri pe minut)FN-ul ajungand la 1500 de lovituri pe minut pentru o arma noua,si urcind pana la 1700 de lovituri pe minut pentru o arma rodata.
La noi a ajuns pe filiera franceza, pentru ca si francezii au folosit modelul de baza Browning, insa adaptat la calibrul 7,5 mm.
Nu insist asupra diferentelor, ca sa nu poluez topicul.

#9 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2018 - 10:36 AM

Orice informatie care are legatura cu IAR 80 este bine-venita! Asa ca merci mult musiu' Longin! :)

M-am apucat sa sterg/elimin detaliile gravate pe lateralele cockpit-ului. Probabil ca ar merge lasate asa daca avionul e facut cu cabina inchisa (cum intentionez si eu), dar nu m-am putut abtine.
Asa ca jos cu ele si vedem cum facem altele.
Plus ca unele piese destinate cockpit-ului nu pot oricum fi folosite pt in IAR 80 din 1940-41. Cum este cazul regulatorului de oxygen...kitul furnizeaza modelul nemtesc Draeger (instalat mai tarziu in lateral stanga-jos cockpit), pe cand la primele modele era regulatorul frantuzesc Munerelle...de o cu totul alta forma si amplasament.

Off-topic...ce diferenta de denumiri la echipamentele militare...daca n-ai stii despre ce este vorba, Draeger e clar ca te duce cu gandul la vreo instalatie infricosatoare de bagat spaima in dusmani.....pe cand Munerelle....zici ca e numele don'soarei de pension pe care vrea sa o imbarlige pilotul nostru de IAR 80, tanar si rapace cum este el:))

Revenind, am mai adaugat niste chestii si pe la partea central a cockpit-ului...am refacut complet suportul ceasurilor din spatele palonierelor si am adaugat niste plastic menit sa simuleze partial cadrul frontal al postului de pilotaj.
Se poate face si mai bine de atat, dar pt un cockpit inchis este mai mult decat suficient, cred.

Cam atat deocamdata...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg


#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 January 2018 - 11:39 AM

Nu stiu cit de tare te stradui la detalii, dar eu as inlocui cureaua palonierelor cu o fisie de tabla, plumb sau cupru. Prea sunt grosolane. Apoi, manomentrele de jos, nu sunt instalate deloc asa, cu pe acele bare. Din pacate, limitarile tehnice ale injectie (grosime plastic, in general) nu te la sa sa instalezi acele manometre 100% corect, nici chiar la scari mai mari. Aste nu le lua ca pe niste critice, ci ca sugesti pe care le urmezi sau nu.
"Interesnta" este si solutia, gasita de producator, pentru atasarea scaunului: acea platforma din spatele podelei! :-P
Bun, spor in continuare!!!!!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 January 2018 - 11:40 AM


#11 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2018 - 12:15 PM

Vezi postareaZ-mare, la 23 January 2018 - 11:39 AM, a spus:

Nu stiu cit de tare te stradui la detalii, dar eu as inlocui cureaua palonierelor cu o fisie de tabla, plumb sau cupru. Prea sunt grosolane. Apoi, manomentrele de jos, nu sunt instalate deloc asa, cu pe acele bare. Din pacate, limitarile tehnice ale injectie (grosime plastic, in general) nu te la sa sa instalezi acele manometre 100% corect, nici chiar la scari mai mari. Aste nu le lua ca pe niste critice, ci ca sugesti pe care le urmezi sau nu.
"Interesnta" este si solutia, gasita de producator, pentru atasarea scaunului: acea platforma din spatele podelei! :-P
Bun, spor in continuare!!!!!


Pai, nici eu nu prea stiu exact cat de tare sa ma "chinui" cu detaliile...mai ales ca vreau sa-l fac cu copola inchisa si nu se va mai vedea mai nimic. Insa recunosc ca imi place sa fac unele detalii chair daca nu se vad, doar sa stiu eu ca sunt acolo...pagubos obicei, trebuie sa recunosc...

Da, modul de prindere al scaunului nu are de-aface cu realitatea. Nu exista nimic din cadrele anteioare sau posterioare ale postului de pilotaj.
Pe de alta parte, chiar daca ar exista, ele nu s-ar vedea deloc:)
Aia cu manometrele de la picioare este o improvizatie cu care am inlocuit piesa originala, pe care n-o folosesc.
Am vrut doar un suport pt piesele PE care alcatuiesc acel ansamblu de manometre (PE-urile inca nu le-am montat)...Nu am vrut sa ma complic sa pun manometrele pe cadrul anterior al postului de pilotaj, pt ca oricum aceste detalii nu se vor vedea.

Legat de paloniere...ar fi interesant sa modific, dar ar trebui sa stiu mai multe. Din ce vad in documentatie, partea curbata de deasupra pedalelor palonierelor pare a fi, la prima vedere, tot metalica. Nu pare a fi vorba de curele de piele sau ceva de genul unui material maleabil...mai degraba de un material metallic, rigid.
Are cineva niste imagini mai bune sau ceva informatii suplimentare despre cum erau palonierele ?

#12 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 23 January 2018 - 07:01 PM

Vezi postareaRocknRolla, la 23 January 2018 - 12:15 PM, a spus:

...........................................

Legat de paloniere...

............................................


Imagine atasata: palonier.jpg

Asta e, cred, poza de care ai nevoie.
Spor la lucru,

Adrian

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 January 2018 - 07:34 PM

"Curelele" palonierelor pot fi din metal dar, dupa grosime si flexarea in jos, probabil ca sunt, totusi, din piele mai groasa. As merge pe varianta a doua.

#14 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2018 - 01:47 PM

Merci pt informatii si poze baietii.

Intre timp, am mai buchisit pe la diverse detalii pe lateralele cockpit-ului.
Am refacut detaliile pe care le-am sters si am adaugat altele. Se poate face si mai bine de atat, desigur, dar cred ca este mai mult decat suficient, avand in vedere faptul ca macheta va fi va fi totusi cu cabina inchisa.
Am adaugat si un fel de panou despartitor in zona din spatele aparatelor de bord. Nu stiu in realitate daca acest panou exista...nu am reusit sa-l vad in nicio poza...dar cumva nu mi-a venit sa las o gaura acolo in spatele bordului...ma gandesc ca in mod normal ar fi trebuit separata cumva zona aia zona de restul avionului, mai ales ca de acolo inspre bot incepea practic rezervorul de benzina.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 16.jpg
  • Imagine atasata: 17.jpg


#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 January 2018 - 04:31 PM

In spatele plansei de bord nu este nimic, e cu vedere la sirme si cutiile aparaturii de bord. Tot acolo sunt si suportii coliatorului.
Imagine atasata: plansa de bord vazuta din spatele ei.jpg

#16 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2018 - 05:49 PM

Vezi postareaZ-mare, la 26 January 2018 - 04:31 PM, a spus:

In spatele plansei de bord nu este nimic, e cu vedere la sirme si cutiile aparaturii de bord. Tot acolo sunt si suportii coliatorului.


Da bossule stiu...buna poza asta, o stiam.
Eu zic exact de zona asta hasurata. Aici unde am hasurat...oare era un capac sau un perete despartitor, ceva?
Pt ca de la aceasta zona spre bot incepea practic partea superioara a rezervorului de benzina.
Chiar sa nu fi fost absolut nimic intre rezervorul de benzina si cockpit.zona din spatele tabloului de bord?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 26 January 2018 - 05:49 PM


#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 January 2018 - 06:48 PM

Scuze, OK, abia acum am priceput ce vrei!!!!! Nu stiu. Logic ar trebui sa fie un paravan antifoc. In schitele din cartea lui Radub sau in cele din Modelism, nu figureaza nimic acolo. Eu zic ca daca era, fiind un parafoc, chestie importanta, ar fi trebuit sa fie notat. Nu stiu ce sa zic.
Singura poza care se vede pina in fund la taxatoare e asta:
Imagine atasata: 154eee.jpg
Daca tinem cont de aceasta poza si de cea din postul de mai sus, in care sa vad niste fire care trec mai departe, inclin sa cred ca nu ara nici un paravan.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 January 2018 - 07:00 PM


#18 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2018 - 10:25 AM

Da foarte buna poza asta Zetule, multumesc mult!
Am mai vazut-o, dar niciodata asa mare si clara. Este bordul de la Nr.1. Poza pare sa clarifice ca acel panou, intre spatele aparatelor de bord sifuselajul anterior/rexervorul de benzina, chiar nu exista in realitate!
Ma rog...acum daca eu am montat acel panou, o sa-l las...probabil ca la urmatorul n-o sa-l mai pun. Sau, pot considera ca este partea posterioara a rezervorului de benzina, desi nu stiu daca distanta este chiar corecta.

Asa deci, m-am apucat sa lucrez la acea parte a kitului care prezinta, in opinia mea, cele mai multe probleme. Adica intradosul aripii.
Exista acolo pe mijloc, chiar intre capetele baii trenurilor de aterizare, o linie de de panou (aia pe lungime), pe care n-am vazut-o pe planuri. Trebuie sa dispara. Asta e cel mai simplu.

Apoi, detaliile din interiorul baii trenului de aterizare mi se par simplificate si incomplete. Nu era totul chiar asa de plat acolo. Plafonul baii trenului de aterizare avea, din cate am putut sa-mi dau seama, o forma mai complexa. Am incercat sa remediez problema cu niste bucatele de plastic pe care le-am pilit/slefuit simetric, pana am ajuns la forma dorita, dand astfel ceva volum zonei respective. Am folosit ca model baia trenului de aterizare de la modelul 1/32 al celor de la Azur. Mai sunt ceva detalii de adaugat acolo, dar in principiu cred ca am rezolvat problema.

De departe insa, cea mai complicata problema este cea legata de distanta intre baile trenului de aterizare. Conform planurilor, aceasta distanta este prea mica in cazul kitului. Diferenta este semnificativa...practic, distanta asta trebuie dublata in plastic, pentru a corespunde cu planurile!
Prin urmare, am incercat sa remediez problema prin introducerea unor bucati de foaie de plastic (de aprox 1 mm grosime), pe care le-am conformat pe curbura baii trenului de aterizare. Sunt 2 bucati de plastic, in fiecare parte, suprapuse...prima mai mica, a doua ceva mai lunga. Interesant este ca, chiar si dupa ce am facut aceste insertii care au micsorat practice spatial interior al baii trenului de aterizare, roata are in continuare loc sa intre complet! :)
Acum distanta este aproape perfecta. Ramane sa vad cum integrez capetele acelor adaosuri de plastic in peretele baii trenului, pentru ca a ramas acolo o treapta de approx 1 mm grosime la fiecare capat. Am o idee, sper sa-mi iasa bine...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20.jpg
  • Imagine atasata: 22.jpg
  • Imagine atasata: 23.jpg
  • Imagine atasata: 24.jpg


#19 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 January 2018 - 10:11 AM

Asa deci ramasese sa vad cum aduc la nivel capetele insertiilor de plastic din baile trenului de aterizare, astfel incat sa dispara pragul creat.
Am luat in considerare tot felul de variante, dar am aflat ca pt asa ceva Milliput este prietenul nostru.
Poate voi ati mai folosit si sunteti mai familiarizati cu materialul asta, dar la mine este prima oara si sunt foarte multumit. Atata doar ca isi pierde repede din proprietati, trebuie preparat in cantitati mici care sa fie folosite imediat, cat materialul are inca maxim de maleabilitate.
Ce se vede in poza este materialul aplicat inca in stare bruta, inca nu am slefuit. L-am pus aseara, azi dimineata era deja beton...dupa slefuire cred ca o sa arate misto...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 25.jpg
  • Imagine atasata: 26.jpg


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 January 2018 - 05:45 PM

Prin adaugarea plasticului, nu s-a marit prea mult distanta dintre peretii baii trenului??

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi