Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf 109 E-3 in perioada neutralitatii? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf 109 E-3 in perioada neutralitatii?

#21 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 March 2018 - 06:39 PM

Citeaza

Ma intreb daca avea cumva vreun rol de identificare.

Nu-mi pot da seama , Finn . Ma gandeam mai degraba la o notatie tehnica .
Daca ar trebui sa fac acel detaliu pe o macheta si nu as fi sigur , l-as face RLM 02 fiind o culoare ce avea rol si de grund , iar pe parcurs ce as obtine informatii ,l-as colora in consecinta .

#22 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 14 March 2018 - 07:38 AM

Interesant este ca, dupa razboi, majoritatea Avia S-99/S-199 aveau toate prizele de aer de pe capota motorului vopsite cu albastru!! Inclusiv inelul prizei de aer a compresorului.
Stiau aia ceva! :))))

#23 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 262
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 19 March 2018 - 03:08 PM

Poate cineva sa imi spune ce este acel mic panou de sub botul avionului? (poza originala ii apartine lui 1-0-9)
Imagine atasata: panou1.jpg

In majoritatea pozelor unde se distinge ceva nu il vad. Acelasi lucru cu avioanele de muzeu (precum cel elvetian). E detaliul respectiv acolo pentru toate E-urile sau doar pentru unele variante?

#24 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2018 - 05:52 PM

E un panou de inspectie , la unele apare, la altele nu:

Imagine atasata: AD01_P11.JPG

#25 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2018 - 06:00 PM

Acest capac, e , din cauza formei si pozitiei, printre cele mai greu de reparat/gravat, alaturi de cele de la mitraliere (de 109g) si capacele manerelor din spatele cabinei...

Cel putin cele de mitraliera, pe care niciun kit nu le da calumea, mi-au dat mari dureri de cap, parca niciodata nu ieseau simetrice.
Imagine atasata: 734059_432927746826492_1613125651_n.jpg

Aici a venit sa ne salveze Atol Hobby, care a scos un modest dar uimitor de util set - minunat :

Imagine atasata: 10503069a.jpg

#26 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 262
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 19 March 2018 - 08:16 PM

HaHaHa! Mi-ai raspuns si la intrebarea pe care nu o pusesem (inca). Multumesc frumos! Pentru ca tot am atins subiectul, tu ce folosesti pentru a grava genul asta de forme?

Pe de alta parte, am dat peste cea mai clara versiune a pozei color cu nr.47 pe care am vazut-o pana acum si se vede foarte bine diferenta de nuanta intre galbenul de pe directie si cel de ... peste tot altundeva:
https://scontent-otp...159&oe=5B343C36
Profilele din Romanian Fighter Colours par sa fi preluat acest lucru ca regula. Personal nu inteleg de ce ar fi un galben diferit doar pe tricolorul de pe coada pentru ca m-as fi asteptat ca macar numarul de pe fuselaj sa fi fost vopsit cu aceeasi ocazie. Ma rog, nu pot trage de aici o concluzie, dar cu ocazia asta m-am uitat din nou la poza cu nr.1 cu cocarde si .... mi se pare mie sau partea de sus a directiei este vopsita in galben pe toata lungimea? Sa fie doar reflectia luminii? Parca in alte zone nu e asa de pronuntata.
https://www.facebook...3&theater&ifg=1

Aceasta postare a fost editata de Finn: 19 March 2018 - 08:19 PM


#27 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 01 April 2018 - 12:05 PM

Ceva observaţii referitoare la schema de vopsire a E-urilor. Prima dată, fotografia asta.

Imagine postata

La Nr. 36, se observă clar pe derivă că svastika a fost acoperită cu vopsea verde, de o nuanţă mai īntunecată.
Apoi, foto cu Nr. 37

Imagine postata

Se observă acoperire cu vopsea a crucilor de pe aripi. Nu este foarte clar, dar pare să se observe şi pătratul ce acoperă svastika pe derivă.
Dar. dacă avioanele au avut crucile germane şi svasticile pe ele, sunt două posibilităţi:
- au fost avioane noi, luate de pe linia de fabricaţie, dar doar după ce fuseseră deja vopsite conform standardelor germane ale timpului, adică īn camuflajul de bază, cruci, svastici şi toate inscripţionările de exploatare; īn acest caz, camuflajul ar fi trebuit să fie extrados RLM 70 Schwarzgrun cu RLM 71 Dunkelgrun şi intrados RLM 65 Hellblau;
- au fost avioane preluate de la unităţi; teorie mai puţin probabilă, nu se observă acoperirea numerelor de front şi a emblemelor unităţilor.

#28 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 262
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 01 April 2018 - 03:09 PM

Ambele avioane nu sunt din lotul initial de 11 ci au fost livrate mai tarziu, in contextul intrarii Romaniei in Axa, dar observatia este foarte buna. Exista versiuni marite ale celor doua poze si intr-adevar peticul de alta culoare de pe deriva este vizibil pe ambele:
https://www.asisbiz....ia-1941-01.html
https://www.asisbiz....ia-1941-01.html
Pentru nr.37 Instructiunile decalului RB Productions spun ca se poate intrezari schema germana sub vopseaua de pe extrados. Chiar daca par sa fie mai multe nuante de culoare (poate uzura?) pe aripile avionului, personal nu disting in poza aceasta liniile specifice schemei germane. In orice caz, daca vopseaua care acopera svastica se dinstinge de vopseaua din jurul ei, nu ridica acest lurcu intrebarea in ce culoare a fost vopsit extradosul? Daca a fost revopsit in RLM 71 asa cum se spune ca erau toate, de ce patratul care acopera svastica ar fi de alta culoare?

#29 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 April 2018 - 11:29 AM

Citeaza

se vede foarte bine diferenta de nuanta intre galbenul de pe directie si cel de ... peste tot altundeva:
Eu nu as fi asa de categoric. Daca pe deriva este un galben de alta nuanta, ar inseamna ca ea a fost reparata la un atelier unde nu erau vopsele nemtesti. Poza pusa acum, este prelucrata/interpretata digital, dupa originalul color, culorile fiind saturate. Lumina cade lateral si din spate, poza fiind facuta, probabil, la sfirsit de vara, dupaamiaza sau dimineata devreme. Patrea de bot este mai putin luminata decit deriva. Nuanta culorii se schimba progresiv, de la capota motorului (un RLM04, putin exagerat spre potocaliu), la deriva (un galben aproape lamiie) Daca te uiti atent, exista diferenta certa intre galbenul de pe capota si galbenul inelului de pe fuselaj. La fel cifra 47 este mai inchisa la culoare decit inelul, dar mai deschisa la culoare decit capota motorului. Parerea mea e ca totul se reduce la felul cum cade lumina, adica ca aici:
Imagine atasata: Colours 3.jpg
(poza a fost pusa de RaduB, cu ocazia unei discutii tot despre galben)

#30 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 April 2018 - 12:08 PM

Mie mi-e greu sa disting ceva clar īn fotografia lui 37 la rasse-motte. Un lucru pare īnsă destul de clar : fie vopseaua cu care au fost acoperite īnsemnele Luftwaffe era de altă nuanță decīt cea a camuflajului de bază , ori vopseaua camuflajului de bază era destul de ștearsă deja de factorii atmosferici , diferența īntre cele două nuanțe este foarte evidentă ! Apoi , deși mare , poza este de-o calitate slabă , detaliile mai mult se pot ghici decīt observa.
Deasemeni , īn poza lui 37, atīt cīt se poate ghici , ar cam fi trei nuanțe de galben : unul pe derivă și inelul de pe fuselaj , altul pe numărul tactic , și altul pe capotă, benzile de pe aripi și cocardele de pe aripi , ceea ce nu mi se pare logic , dar...Poate fi deasemeni gradul de uzură și murdărire diferit , condițiile de iluminare și calitatea filmului...si Dumnezeu mai știe ce !

#31 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 262
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 02 April 2018 - 02:43 PM

Vezi postareaZ-mare, la 02 April 2018 - 11:29 AM, a spus:

(poza a fost pusa de RaduB, cu ocazia unei discutii tot despre galben)

Stiu discutia, rasuflu usurat ca nu am participat la ea si tare mi-as dori sa nu o repet. Imagine postata Nici nu e cazul, cred eu, pentru ca nu incercam sa stabilesc nuanta "corecta" de galben ci doar remarcam diferenta semnificativa (dincolo de modul in care cade lumina pa avion) dintre galbenul de pe fuselaj si cel de pe directie in acea poza (poza, evident, poate fi prelucrata intr-un mod care sa induca in eroare).


Vezi postareadakian67, la 02 April 2018 - 12:08 PM, a spus:

Mie mi-e greu sa disting ceva clar īn fotografia lui 37 la rasse-motte. Un lucru pare īnsă destul de clar : fie vopseaua cu care au fost acoperite īnsemnele Luftwaffe era de altă nuanță decīt cea a camuflajului de bază , ori vopseaua camuflajului de bază era destul de ștearsă deja de factorii atmosferici , diferența īntre cele două nuanțe este foarte evidentă !

La asta m-am gandit si eu dupa ce am postat. Poate ca au acoperit intai insemnele cu o culoare inchisa si apoi au revopsit fuselajul cu un strat nu atat de gros incat sa obtureze complet peticele respective. Altfel explicatia ar fi ca avionul nu a fost revopsit dupa ce l-am luat de la nemti ci doar crucile au fost acoperite local. Poate ca nemtii il retinusera in rlm 71 (nr. 37 e din lotul al doilea), ii pusesera marcaje germane si l-au livrat pana la urma Romaniei dupa ce a fost clar ca intra in Axa.

#32 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 05 April 2018 - 12:24 PM

Avioanele se livrau din fabrică vopsite complet în camuflaj, conform schemelor uzuale, cu crucile în 6 poziții, svastici pe derivă și toate inscripționările de exploatare. La unități se adăugau numerele tactice, emblemele de unități, orice alte embleme personale, porțiunile vopsite alb sau galben pentru zona de operațiuni și eventualele completări și modificări de camuflaj.
Pentru lotul 2 de avioane, schema de camuflaj standard ar fi trebuit să fie cu extrados RLM 70/RLM 71 și intrados RLM 65. Dar într-adevăr nu se observă linii de demarcație ale culorilor pe extradosul acestor E-uri românești, deși nu este chiar de mirare, culorile erau foarte apropiate și uneori sunt greu de distins.
Dar dacă avioanele au fost vopsite din fabrică cu extradosul RLM 71, de ce oare germanii au mai aplicat crucile și svasticile pe ele, oare livrarea avioanelor era cumva în coadă de pește? Adică germanii nu erau totuși foarte hotărâți să le dea, deși începuseră să le fabrice și atunci, pentru siguranță, le-au aplicat insemnele germane, just in case?

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 05 April 2018 - 12:25 PM


#33 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 05 April 2018 - 04:39 PM

In aceasta fotografie avionul instructorului sau ofitzerului de legatura ( ? ) german pare vopsit la fel , intr-o singura culoare de baza ,deasupra . A ramas codul de fabrica SK+CD , probabil asa a fost livrat .
Apoi i s-au adaugat insemnele de recunoastere ale campaniei din Yugoslavia ( probabil capotele motorului tot galbene ) .
Ma gandesc ca este posibil ca si ale noastre sa fi facut parte din acelas lot si vopsite la fel , dupa care codul si insemnele germane sa fi fost acoperite .
Ar mai fi ceva . Multe avioane din JG77 ( parca ) , la inceputul campaniei estice pe frontul de sud ,erau sau par vopsite foarte asamanator cu ale noastre . La fel o singura culoare ( inchisa ) deasupra , botul galben , braul (pozitia in special imediat dupa cruce) si capetele de plan galbene , caserola elicii cu o portiune vopsita in alb ( sau galben?) .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzzzzzzz Messerschmitt-Bf-109E3-FARR-Stkz-SK+CD-WNr-2714-Pipera-Bukarest-Romania-1941-01.jpg


#34 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 262
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 10 April 2018 - 10:22 PM

Vezi postarea1-0-9, la 06 March 2018 - 10:19 PM, a spus:

grila prizei compresorului pare a fi in alta culoare, exact ca la cele yugoslave.

Apropo de discutia de pe pagina anterioara. Am cumparat intre timp cartea "Messerschmitt Bf 109: The Yugoslav Story" si la sfarsit este o poza color facuta la Ragensburg cu primele 5 avioane inainte de a fi livrate Iugoslaviei. Grila aceea se vede destul de clar la primele doua avioane din rand si e albastra precum in cadrele postatate de dany.

#35 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 18 April 2018 - 09:07 AM

O poza cu nr.9.
Oare toata seria aceasta aveau benzile pe aripi si fuselaj sau unele doar inelele pe fuselaj?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: me 109 e rom nr 9 post-2-1108515274.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 18 April 2018 - 09:11 AM


#36 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 262
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 20 April 2018 - 01:35 PM

Multumesc, dany! Nu stiam poza aceea.

Are cineva vreo fotografie cu avioanele din primul lot (numerotate de la 1 la 11) din perioada in care inca aveau cocarde si in care sa se vada ambele aripi (indiferent daca aveau sau nu si dungi)? Cu nr. 8 poate? Radu l-a ales pentru decalul sau si ma gandesc ca trebuie sa mai fi avut si alta poza in afara de asta:
http://www.cartula.r...attach_id=47803

De asemenea, voua in poza cu nr.1
http://www.cartula.r...post__p__224845
vi se pare sa sunt folosite cocardele cu punctul albastru mic sau mare? De exemplu, nr.24 le are mari:
https://www.asisbiz....24-1941-01.html
iar nr.37 mici:
https://www.asisbiz....ia-1941-01.html
Decalul lui Radu ofera ambele variante:
http://www.radubstor...products_id=422

Aceasta postare a fost editata de Finn: 20 April 2018 - 01:36 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi