Bf 109 E-3 in perioada neutralitatii?
#1
Postat 06 January 2018 - 07:40 PM
#2
Postat 06 January 2018 - 10:10 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 06 January 2018 - 10:11 PM
#4
Postat 06 March 2018 - 09:33 PM
https://www.facebook...3&theater&ifg=1
Problema e ca nu imi dau seama exact unde sunt pozitionate cocardele si dungile de pe aripi. La nr. 37 dungile sunt intre tunuri si fuselaj, chiar langa tunuri:
https://www.worldwar...showtopic=1876#
La 24 pe de alta parte, dunga de pe aripa stanga este la o distanta mai mare de tun (si, ca tot veni vorba, cocardele sunt pozitionate asimetric):
http://www.cartula.r...attach_id=47804
In poza cu nr.1, de mai sus, nu vad tunurile, iar cocarda vizibila de pe aripa stanga pare mai aproape de dunga decat in pozele cu nr. 37 si 24. Ar putea vreun specialist de 109 () sa ma ajute cu o opinie?
#5
Postat 06 March 2018 - 10:07 PM
Finn, la 06 March 2018 - 09:33 PM, a spus:
Finn , tocmai m-am uitat in carte.Nu prea ai cum sa iti dai sema. Parerea mea : fa-l cum l-a facut Z-mare pe cel de pe ww2.ro
#7
Postat 06 March 2018 - 10:19 PM
Atasez poza aici pentru cei care nu au fb:
Se vede totusi clar muchia flapsului, si asta ti-ar da o idee cam unde se opreste cocarda, iar latimea benzii o poti extrapola din alte poze...
Se vede (desi nu lizibil) Wknr-ul de pe coada. si interesant e ca in prima faza (inainte sa primeasca galbenul pe bot), grila prizei compresorului pare a fi in alta culoare, exact ca la cele yugoslave.
#8
Postat 06 March 2018 - 10:47 PM
1-0-9, la 06 March 2018 - 10:09 PM, a spus:
Trebuie sa scormonim pozele cu avioane germane "capturate". Poate mai gasim si alte bijuterii. Poze color clare cu IAR-80 de exemplu!
1-0-9, la 06 March 2018 - 10:19 PM, a spus:
O sa mizez pe faptul ca marcajele erau simetrice pe cele doua aripi.
Citeaza
Ok, dar luand acel detaliu ca reper parca dunga n-ar fi in dreapta tunului. Pare exact pe directia tunului sau poate chiar in stanga. Ce parere ai?
Citeaza
Ca veni vorba, mai este vreo poza in care un 109 romanesc sa aiba inscriptionat Me 109 pe coada?
Citeaza
Ca sa fiu sigur ca identific corect piesa, este vorba de #10 din schema asta?
https://www.asisbiz....cal-data-01.jpg
Instructiunile care vin cu decalul Lift Here! (Yugoslav Emils) o dau drept "natural metal".
Aceasta postare a fost editata de Finn: 06 March 2018 - 10:51 PM
#9
Postat 06 March 2018 - 11:12 PM
In cartea lui Vasile tudor parca erau Wknr al tuturor E-urilor primite, nu stiu daca sunt asociate si cu numerele de pe fuselaj, nu m-a interesant acest aspect mai mult istoric la scara mea minuscula. Daca lucram la 48 sau 32 sigur mi-as fi facut mai bine tema...
Da, despre piesa aia e vorba, unii o dau un fel de bleu , probabil ca era nevopsita, apare si la multe E-uri germane, factory fresh.
#10
Postat 07 March 2018 - 01:05 AM
Citeaza
Si eu tot la albastru ma gandeam .
Citeaza
Pe pagina din stanga este posibil sa se vada coada aceluias avion . Legenda pozei spune ca ar fi Wn 1304 .
Aceasta postare a fost editata de dany: 07 March 2018 - 01:41 AM
#11
Postat 07 March 2018 - 05:49 PM
https://www.asisbiz....ia-1941-01.html
Don Pedro:
https://www.asisbiz....n-Pedro-01.html
si Ileana:
https://www.asisbiz....er-1942-01.html
verdele de pe extrados acopera tot bordul de atac si coboara chiar pe intrados pana la prima linie de panou. Cel putin asa mi se pare mie.
1-0-9, la 06 March 2018 - 11:12 PM, a spus:
Am crezut ca asta se intampla doar cu IAR-urile. :D
Citeaza
Spune cineva si ce fel de bleu? RLM 65 sau altceva?
dany, la 07 March 2018 - 01:05 AM, a spus:
dany, pozele postate de tine sunt color sau colorizate? Dunga aia albastra ma baga in ceata. Se vede clar ca nu e culoarea de pe intrados.
ovichelu, la 06 March 2018 - 10:07 PM, a spus:
Mai sunt cumva si alte poze cu avioane romanesti fara botul vopsit galben in cartea respectiva?
#13
Postat 08 March 2018 - 06:32 AM
Citeaza
Sint cadre dintr-un film color , " autentisch" .
Din pacate nu-l mai pot gasi intreg si nealterat . Aici se pot vedea secvente din el incepand cu min 0:59 https://www.youtube....h?v=aoJOab1XulM ... daca rezisti la coloana aceea sonora ( dar se putea si mai nasol) .
---------------
Dunga aceea albastra , dat fiind faptul ca era o priza de aer , cred ca era vopsita conform codului de culoare respectiv . Intr-un albastru asemanator cu cel al buteliilor de oxigen si a aparaturii acesteia de la bordul avioanelor , ma gandesc .
Aceasta postare a fost editata de dany: 08 March 2018 - 07:22 AM
#15
Postat 08 March 2018 - 08:37 AM
Citeaza
Da 1-0-9 , asta am spus , este trunchiat , rupt si intercalat cu alte filme .Unele sint colorizate aiurea dar se poate usor diferentia .
Filmul original prezinta doar Me-urile 109 vopsite in camo timpuriu si cu numere rosii + pilotii ,instructia si tehnicul +pregatirea si decolarea si se incheie cu acea premiere a unor aviatori care apare si la sfarsitul acestui filmulet rupt de filmul original .
... Dar voi nu stiati filmul asta ...? ... Doar e vechi , de pe vremea cand inca nici nu existau colorizatori de poze a/n .
Aceasta postare a fost editata de dany: 08 March 2018 - 08:52 AM
#16
Postat 09 March 2018 - 05:03 PM
#19
Postat 10 March 2018 - 11:16 AM
#20
Postat 12 March 2018 - 06:51 PM
dany, la 10 March 2018 - 06:44 AM, a spus:
L-am pus si la " Documentatie" > WW 2 in film .
Ciudat. In multe locuri - la 17:44, la 21:51 si 22:03 - se vede de aproape ca era in culoarea fuselajului. Pe de alta parte, la 19:57 sau 26:06 este intr-adevar acel albastru. Fara sa stau prea mult sa studiez, am impresia ca doar nr.4 avea distinctia respectiva. Ma intreb daca avea cumva vreun rol de identificare.
ovichelu, la 10 March 2018 - 11:16 AM, a spus:
Multumesc!