Recidiva Bf-109 G4, Don Pedro, scara 1/48
#21
Postat 24 December 2017 - 12:58 PM
Tot pentru "lamurirea" lucrurilor. In lucrarea mai sus amintita, la pagina 160 se afla poza si profilul unui G4, 24 alb, pilot "Bazu" Cantacuzino, august 1943. In poza se vede clar ca parbrizul nu are acea fanta. Interesant este ca pe deriva se vad urmele svasticii, acoperita cu vopsea. Aparatul are W.Nr.19607, deci face clar parte din seria celor 1242 aparate fabricate in germania! Cel putin acesta este un G4 autentic, nu modificat, desi nu are acea fanta.
Ramin la idea ca voi pune parbrizul fara fante.
Ramin la idea ca voi pune parbrizul fara fante.
#22
Postat 27 December 2017 - 06:14 PM
Totul s-a asamblat foarte frumos, fara sa fie nevoie de chit sau alte adausuri.
Am refacut partea centrala a aripii, pe intrados, asa cum e in schitele pentru 109. In desenul din instructiuni e dat asa:
ori trebuie sa arate asa
Am decupat partea ce reprezinta becurile de pozitie, de pe aripi, si am lipit doua bucati de plastic transparent, rosu si verde. Apoi le-am pilit pina la nivelul aripii, dupa care le-am lustruit cu pilele pentru unghii
Acum vad ca am uitat sa lipesc un capac de pe intrados fuselaj, dar se rezolva mintenas!
Si, cum s-ar zice, e gata de vopsit! Intii un strat de grund alb, ca sa vad eventualele retusuri (de aceea am acoperit toata cabina cu scoci) si baza pentru galben tot odata, dupa care pun mastile pentru cupole si parbriz, vopsit cu RLM 66 ramele parbrizului si ale cupolei, dupa care culorile de baza RLM 74, 75, 76 si RLM 04.
Nu m-am lamutit, inca, daca pe intradosul aripii sunt acele cirlige pentru ancorare, ca la varianta E.
Am refacut partea centrala a aripii, pe intrados, asa cum e in schitele pentru 109. In desenul din instructiuni e dat asa:
ori trebuie sa arate asa
Am decupat partea ce reprezinta becurile de pozitie, de pe aripi, si am lipit doua bucati de plastic transparent, rosu si verde. Apoi le-am pilit pina la nivelul aripii, dupa care le-am lustruit cu pilele pentru unghii
Acum vad ca am uitat sa lipesc un capac de pe intrados fuselaj, dar se rezolva mintenas!
Si, cum s-ar zice, e gata de vopsit! Intii un strat de grund alb, ca sa vad eventualele retusuri (de aceea am acoperit toata cabina cu scoci) si baza pentru galben tot odata, dupa care pun mastile pentru cupole si parbriz, vopsit cu RLM 66 ramele parbrizului si ale cupolei, dupa care culorile de baza RLM 74, 75, 76 si RLM 04.
Nu m-am lamutit, inca, daca pe intradosul aripii sunt acele cirlige pentru ancorare, ca la varianta E.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 December 2017 - 06:16 PM
#25
Postat 08 January 2018 - 12:45 PM
L-am vopsit si e aproape gata pentru decaluri:
Am folosit vopsele Gunze, RLM 74/74, cu pete de RLM 70/74/75 pe extrados si RLM 76 pe intrados.
Capota motorului, pe intrados, inelul de pe fuslaj si galbenul de pe directie, RLM 04, tot de la Gunze. S-a potrivit foarte bine cu galbenul de pe decal.
Petele care acopera vechile Balkenkreuz -uri si zvastica, sunt RLM 74, de la Model Master, RLM 76 si RLM 76 cu foarte putin RLM 83 de la Gunze (ca la 10 picaturi din 76, la un virf de pensula din 83). Asta pentru a se vedea discret, redind astfel deosebirea dintre RLM-ul vechi si cel proaspat, cu care au fost acoperite insemnele nemtesti.
Coafa, RLM 70 si RLM 04, tot de la gunze.
Urmeaza un strat de lac lucios (mi-e sa nu am iarasi probleme, m-am mai interesat ce si cum cu lacuitul cu lucios), dupa care decalurile si zemurile.
Am folosit vopsele Gunze, RLM 74/74, cu pete de RLM 70/74/75 pe extrados si RLM 76 pe intrados.
Capota motorului, pe intrados, inelul de pe fuslaj si galbenul de pe directie, RLM 04, tot de la Gunze. S-a potrivit foarte bine cu galbenul de pe decal.
Petele care acopera vechile Balkenkreuz -uri si zvastica, sunt RLM 74, de la Model Master, RLM 76 si RLM 76 cu foarte putin RLM 83 de la Gunze (ca la 10 picaturi din 76, la un virf de pensula din 83). Asta pentru a se vedea discret, redind astfel deosebirea dintre RLM-ul vechi si cel proaspat, cu care au fost acoperite insemnele nemtesti.
Coafa, RLM 70 si RLM 04, tot de la gunze.
Urmeaza un strat de lac lucios (mi-e sa nu am iarasi probleme, m-am mai interesat ce si cum cu lacuitul cu lucios), dupa care decalurile si zemurile.
#26
Postat 11 January 2018 - 01:48 PM
Am pus decalurile
Decalurile, subtirele, dar rezistente, s-au asezat foarte bine, fara silvering
Am folosit Mr. Mark softer neo, de la Mr. Hobby, prima solutie, inainte de a pune decalul, si Micro Sol, de la Microscale, dat peste decal, pentru aderenta cit mai buna. Am si Mr. Mark setter neo, de la Mr.Hobby, dar nu de nici o sfiriala. L-am incercat pe mai multe decaluri, dar nu face nimic, nici macar nu adera la decal, se aduna ca apa pe suprafata grasa!
Urmeaza murdarirea, pardon, am vrut sa zic spalarea! La galben si la RLM 76 stiu ce sa folosesc, la RLM 74/75, habar nu am, sa vad ce se potriveste din seturile pe care le am.
Decalurile, subtirele, dar rezistente, s-au asezat foarte bine, fara silvering
Am folosit Mr. Mark softer neo, de la Mr. Hobby, prima solutie, inainte de a pune decalul, si Micro Sol, de la Microscale, dat peste decal, pentru aderenta cit mai buna. Am si Mr. Mark setter neo, de la Mr.Hobby, dar nu de nici o sfiriala. L-am incercat pe mai multe decaluri, dar nu face nimic, nici macar nu adera la decal, se aduna ca apa pe suprafata grasa!
Urmeaza murdarirea, pardon, am vrut sa zic spalarea! La galben si la RLM 76 stiu ce sa folosesc, la RLM 74/75, habar nu am, sa vad ce se potriveste din seturile pe care le am.
#28
Postat 11 January 2018 - 09:21 PM
saluti, mare Z!
nu am documentatia la indemana, dar 3-ul il vad descentrat fata de cruce (pe tribord mai merge, mai ales cand avionul sta pe coada, dar pe babord e vizibil mai sus mai sus dacat axa cocardei)
inca o data, daca in foto e asa, ma cer singur afara 😑
#respect
nu am documentatia la indemana, dar 3-ul il vad descentrat fata de cruce (pe tribord mai merge, mai ales cand avionul sta pe coada, dar pe babord e vizibil mai sus mai sus dacat axa cocardei)
inca o data, daca in foto e asa, ma cer singur afara 😑
#respect
#29
Postat 12 January 2018 - 01:13 PM
Marinelule, atit in "Romanian Fighter Colurs, 1941 - 1945, autori"Dan Melinte si Teodor Liviu Morosanu, cit si in instructiuni, cifra trei e pusa putin mai sus de cruce.
Asa arata in cartea mai sus amintita ( de unde e loat un fragment din poza)
asa e in instructiuni
S-ar parea ca eu am exagerat putin. Am luat reperul la ochiometru...
Imi pare rau, acum nu mai am ce face! Asa-mi trebuie daca sunt cu capul in traista. Si nu e prima data...
Asa arata in cartea mai sus amintita ( de unde e loat un fragment din poza)
asa e in instructiuni
S-ar parea ca eu am exagerat putin. Am luat reperul la ochiometru...
Imi pare rau, acum nu mai am ce face! Asa-mi trebuie daca sunt cu capul in traista. Si nu e prima data...
#32
Postat 18 January 2018 - 03:01 PM
Nu ziceam eu ca sunt cu capul in traista? Ba ziceam!
Am vopsit butucul elicii cu negru lucios, frumooos. Am dat cu lac Crome, de la Alclad, frumooooos! Am dat cu lac peste? Pai ..nu am dat, ca am uitat! Da' m-am apucat sa dau cu zeama de la MIG, pentru evidentiat detalii si ...le-am evidentiat de tot! Cind am sters murdaria, am sters tot, pina la plastic!!! Ma intrebam, nedumerit, cum de la E-uri a iesit asa fain, si acum, catastrofan?! Pai simplu, am uitat sa dau cu lac lucios! Asa ca, apucate zetule si pune in aerograf doua picaturi de negru lucios, lasa-l sa se usuce, dupa care spala aerograful, mai pune doua picaturi de Alclad si...munca de prisos, ca unde nu-i cap, vai de ...butucul elicii!
Am facut din sirma de wraping tevile pentru frina. Am lasat pe capete izolatia, vopsita in negru, pentru a simula racordul flexibil, din cauciuc.
"Conductele" le-am fixat de janta cu folie de plumb.
Am vopsit butucul elicii cu negru lucios, frumooos. Am dat cu lac Crome, de la Alclad, frumooooos! Am dat cu lac peste? Pai ..nu am dat, ca am uitat! Da' m-am apucat sa dau cu zeama de la MIG, pentru evidentiat detalii si ...le-am evidentiat de tot! Cind am sters murdaria, am sters tot, pina la plastic!!! Ma intrebam, nedumerit, cum de la E-uri a iesit asa fain, si acum, catastrofan?! Pai simplu, am uitat sa dau cu lac lucios! Asa ca, apucate zetule si pune in aerograf doua picaturi de negru lucios, lasa-l sa se usuce, dupa care spala aerograful, mai pune doua picaturi de Alclad si...munca de prisos, ca unde nu-i cap, vai de ...butucul elicii!
Am facut din sirma de wraping tevile pentru frina. Am lasat pe capete izolatia, vopsita in negru, pentru a simula racordul flexibil, din cauciuc.
"Conductele" le-am fixat de janta cu folie de plumb.
#35
Postat 19 January 2018 - 03:28 PM
Nu, Babacule, nu e asa. Sirma de wraping este o sirma speciala, din cupru-bronz, argintata, care se folosea pe vremuri la fealizarea cablajelor pentru calculatoare. Circuitele integrate se montau pe niste socluri cu picioruse lungi, patrate, cu muchii ascutite. Cu o ascula speciala desizola capatul sirmei si il rasucea (wrap) pe pin. Era acea incilceala de fire ce se vedea in spatele placilor cu C.I. la calculatoarele la care un hard de 100 K abia incapea intr-o sufragerie de bloc.
RocknRolla, nu stiu ce sa zic, eu o am de...sa tot fie patruzeci de ani!
RocknRolla, nu stiu ce sa zic, eu o am de...sa tot fie patruzeci de ani!
#37
Postat 22 January 2018 - 01:32 PM
Nu-i problema, ca pina la urma si cu aia, tot ...wrapare faci, nu?
Agatatoarea/opritoarea cupolei e data pe coala de PE. Partea cu arcul e plata, nu prea are nici un chichirez.
Asa ca, pe un burghiu cu diametrul de 0,5 mm am bobinat citeva spire din surma de Cu cu diametrul de 0,05 mm
Am taiat citeva spire si am obtinut un arculet.
"Arculetul" l-am introstus peste piesa din PE si l-am lipit, cu putin Future, in zona necesara. A iesit cam asa:
Agatatoarea/opritoarea cupolei e data pe coala de PE. Partea cu arcul e plata, nu prea are nici un chichirez.
Asa ca, pe un burghiu cu diametrul de 0,5 mm am bobinat citeva spire din surma de Cu cu diametrul de 0,05 mm
Am taiat citeva spire si am obtinut un arculet.
"Arculetul" l-am introstus peste piesa din PE si l-am lipit, cu putin Future, in zona necesara. A iesit cam asa: