MiG, la 19 June 2015 - 03:05 PM, a spus:
Lasand la o parte geometria care spune ca ar trebui sa fie o curba... si sunt de acord cu tine, neglijabila in exemplul meu.
repet:
am intrat si eu in posesia acelor desene de fabrica si am folosit pt a schita aripa asa:
-scheletul aripii(100% acuratete desen/cote)
-nervurile 17, 14, 11(o calitate extrem de slaba, am identificat cu greu cotele), 9 , 6 , 2. care au cotate|sau desenate in ele(cei care le au stiu asta):
1. sectiunea lonj ant/post
2. decupajele
3. axa long ant/posterior + axa profilului.
4. sarnierele
5. si f important acel punct de pe profil care formeaza acel bord de incastrare este cotat
+alte chestii ce nu merita a fi neaparat mentionate aici.
rezultat:
- lonjeronul ant din toate nervurile enumerate sunt aliniate perfect.
- la fel lonjeronul posterior este foarte bine aliniat, erori de de maxim cateva zecimi de mm.
- axele de roatie ale sarnierelor s-au aliniat cu erori de 0.1 grade
- m-am desumflat cand am observat ca acel bord de scurgere de pe aripa are o curbura si in dreptul nervurii 11 e maxima si e de ~8.6mm. la scara mea de 1/4, 2.15mm
acum, am pp ca:
-ori am interpretat eu gresit desenele
-ori desenele nu sunt corecte
-ori curbura exista
acum, curbura aceea e la limita, as putea s-o ignor chiar daca ar exista, dar nu e nicidecum mica daca chiar ar fi.
...
in nici un caz aripa din poza care am atasat-o nu "s-a strambat" de la zbor sau topaiala. ori e intentionat aceea curbura ori nu e.
nu trebuie uitat ca distanta intre nervuri era de ~25cm, ramanand ~21cm de tabla sa zic asa fara nimic pe sub, tabla de dural de 0.6, deci nici daca as juca miutza pe aripa nu ar avea voie sa se strambe.
te-ai intrebat "cum rezolvau inginerii problema asta".
Eu am zis doar atat: "oare s-au chinuit sa rezolve curbura aia acolo?" Nu stiu ce capacitati de a face calcule de profile/aerodinamica aveau ei in anii aia, ca doar nu faceau cercetare aerodimamica, vroiau doar sa construiasca un avion cu care sa se bata! ieftin bun si mult, nu?:)))
Aceasta postare a fost editata de Prom: 19 June 2015 - 04:41 PM