IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati
#62
Postat 13 August 2013 - 01:52 PM
Bleul ar aduce cumva cu rlm 76 de la WEM, ala insa e un pic mai verzui. Cel de pe piesa-inel e mai frumos.
Pozele cu piesele gasite in Ucraina, au parca o tenta rosiatica, adica galbenul de pe cruce e mai rozaliu, iar olive-ul e mai maroniu.
Pe alea nu stiu daca le-as lua in calcul deocamdata, nu stiu ce trecut au sau in ce conditii au fost pastrate, nici in ce conditii au fost pozate.
Pe cele ale lui Horia le-am vazut cu proprii ochi maro :)
#63
Postat 13 August 2013 - 02:10 PM
Dark green poate fi folosit si la cammo si la cealalta varianta de vopsire?
Rlm 76
Dark Earth
Us Dark Green
Rlm 04
#64
Postat 14 August 2013 - 09:17 AM
Iti recomand RLM 76 de la Gunze si respectiv Humbrol 154 pentru RLM 04. Pentru celelalte doua nu stiu ce sa zic. Ti-as recomanda asta:
- verdele MM1713
- maro Humbrol 142 sau 3*H29+1*H155 (H=Humbrol)
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 14 August 2013 - 09:17 AM
#66
Postat 26 August 2013 - 04:02 PM
1-0-9, la 26 August 2013 - 03:49 PM, a spus:
Sau erau acoperite cu panza emailata, probabil...fiind gauri pentru reducerea greutatii reperului, presupun...fiind un ansamblu de rezistenta in zona aceea.
#67
Postat 26 August 2013 - 06:34 PM
Am studiat zeci de poze ale acelei zone si in toate se vede ca peretele era neted. Singura gaura care se vede in poze este pe I.A.R. 81 langa muchia calei rotilor unde intra o cheie care regla picioarele care sprijineau bomba in lansator. Perete curbat al calei era din tabla.
Radu
#68
Postat 26 August 2013 - 07:32 PM
#70
Postat 26 August 2013 - 08:07 PM
Trebuia sa viu cu un panou de acoperire pe fiecare semifuselaj care s-a dovedit destul de greu de facut fara sa te enerveze la montare(+ 1-2 saptamani in plus de intarziere la lansare).
Si mai sunt cateva chiftele mici pe ici colo.... DAR ... sunt reparabile.
Sanatate multa si spor la munca!
#71
Postat 26 August 2013 - 08:44 PM
1-0-9, la 26 August 2013 - 07:32 PM, a spus:
Intr-o veche revista Modelism era un plan (cred) de fabrica in care erau figurate.
E clar ca pe o macheta nu au ce cauta acolo. Trebuie acoperite.
1018562412.JPG
Ba sunt chiar o fantezie. Acel desen pe care l-ai pus este o gravura din lista de piese de schimb, este o chestie stilizata nu un desen tehnic. Acele gauri din desenul cu chesonul central sunt o fantezie. De ce le-or fi pus acolo desenatorul? Nu stiu, nu ma bag. In poze nu se vad astfel de gauri.
Trebuie luate in considerare urmatoarele lucruri:
1. Exista o bucata de cheson central la Muzeul Aviatiei din Pipera. Mergeti acolo sa va uitati cum sunt gaurile din cheson. Nici macar nu arata asa. Sunt stantate, cu o "buza" adancita si mai rare.
2. Exista o poza foarte buna cu chesonul central. Poza, din cate stiu, a fost pusa si pe aici. E si in cartea mea la pagina 89. In cheson sunt doar DOUA randuri de gauri. Intre cele doua randuri de gauri este o flansa nituita, nu e un perete neted. Nicidecum nu sunt atatea gauri.
3. Acest cheson central era asezat intre cele doua lonjeroane. DECI, daca era descoperit, nu se vedea din lateral. Burta avionului este SUB aripa, deci daca nu ar fi acolo acel perete curbat nu s-ar vedea decat aer.
Uitati-va la lucarea lui Cipoaca, poate va lamuriti.
Unii zic ca s-ar vedea acele gauri daca nu ar fi fost montat peretele curbat al calei. Nu e adevarat. Nu exista nici o singurea poza, si am la dispozitie cateva sute, in care acel perete curbat sa lipseasca. De ce? Pentru simplul motiv ca "burta" avionului e sustinuta de acest perete. Fara perete burta ar falfai in aer.
Repet, acele gauri nu au ce cauta acolo. Va implor, mentinerea acestui mit nu serveste nimanui.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 26 August 2013 - 08:45 PM
#72
Postat 27 August 2013 - 08:23 AM
Nu-i nimic că pentru ăsta s-ar putea sa o tradez şi eu.
Discuţia de mai sus e foarte utilă şi poate ar trebui tradusă şi īn engleză.
Lipsa de experienţă m-ar fi făcut, cel puţin pe mine, să consider acel desen unul tehnic, de fabrică.
Piesa respectivă are un rol constructiv precis şi cu toate ca nouă ne-ar plăcea cu detalii, uite că nu era aşa.
Oricum mai bine că realizatorii (Setal şi Mamuţel), cu informaţiile pe care le-au avut, au figurat gaurile. E mult mai uşor să le acoperi decāt să le faci.
#73
Postat 27 August 2013 - 09:31 AM
wurger, la 27 August 2013 - 08:23 AM, a spus:
Vad ca nu ai inteles. De ce "sa le faci" daca nu sunt necesare? Care e atractia acelor multe gaurele nu inteleg.
Setal stia ca nu trebuiau sa fie acolo acele gauri cu aproape un an inainte de lansarea machetei Mi-a aratat poze cu primele teste si i-am dat o lista de lucruri care trebuiau corectate. A corectat unele, dar acele blestemate gaurele au ramas. Au asa o alura acele gauri, e de speriat.
Oricum, acele gauri sunt cea mai mica "problema" cu cala. Cala e complet "despuiata" de orice detaliu, si desi nu era mult in acea cala, ce e in cala kitului nu are nici o traba cu cala avionului adevarat.
Radu
#74
Postat 27 August 2013 - 01:11 PM
radub, la 27 August 2013 - 09:31 AM, a spus:
Radu
Macheta asta exista azi si nu este on hold ca altele.
#75
Postat 27 August 2013 - 01:17 PM
Din pacate, alte detalii decit acele profile nu avem, deci nici unul din noi nu stie cum arata acea zona, ca din poze, mare lucru nu se vede. Nu ar strica, si aici fac apel la cei ce au astfel de detalii, sa vina cu ele aici: http://www.cartula.r...me/page__st__60 , ne va ajuta pe toata lumea. Altfel...totul e nula!
#76
Postat 27 August 2013 - 03:00 PM
mamutel, la 27 August 2013 - 01:11 PM, a spus:
Macheta asta exista azi si nu este on hold ca altele.
Aiurea, Mamutel! Sunt detalii mult mai grosiere in alte locuri. Oricum, cand spun ca baia trenului e gresita, nu e vorba de "mustata"... lipseste toata "fatza". Explicatia e ca ati ignorat subiectul, ori nu l-ati cunoscut sau l-ati uitat (cum ati mai uitat si altele).
Faza asta cu "sa fie, fie si prost, dar sa fie" e o politica stupida. Dar, mai serios e ca asa cum reiese din cele spuse de tine ignorarea calei rotilor a fost comisa cu premeditare.
Z-mare datele exista, cala trenului e o parte a cartii care a fost scoasa de editor. Sper sa public acea sectiune o data si o data.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 27 August 2013 - 03:10 PM
#77
Postat 27 August 2013 - 04:04 PM
Nu cred ca trebuie facut atita zarva ca au ramas niste gauri in baia trenului. Sa spus ca este incorect, se astupa/acopera si basta. Alte hibe reparabile ale kit-lui sper sa fie prezentate din timp.
#79
Postat 06 January 2014 - 04:26 PM
Am si acum juma de duzina de cutii pline cu conversii incepute ( pentru care intre timp au aparut kituri la diverse firme)
Sint insa 90 la suta sanse sa fie motorul unui spitfire 5/8 de la Frog-novo, inversat (cu susul in jos):
in perioada aia aveam multe din astea , disponibile pentru sacrificare, pentru ca aparusera Spiturile de la revell si italeri, care promiteau multe.