IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati
#162
Postat 05 July 2014 - 12:22 PM
Ca sa lamurim o data pentru totdeauna: a fost un galben crom (in jur de RLM 04) care din o multime de motive (aplicare, diluare, manufactura, pigment, expunere) a fost de diferrite feluri.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 05 July 2014 - 12:27 PM
#163
Postat 05 July 2014 - 12:52 PM
Citeaza
#165
Postat 06 July 2014 - 04:17 PM
Citeaza
Tu replici:
Citeaza
Asa cum am spus mai sus, datorita contrarii de sanchi datele clare devin neclare. Asta e inca un exemplu.
Pai hai sa vedem ce srie la data de 1 iulie ora 10:44 (11:44 decalaj orar)
Citeaza
Toate documentele spun pur si simplu "galben". Probabil atunci tot ce conta era sa fie "galben", indiferent daca era mai asa sau mai altcumva.
Sau vorbim doar ca sa avem ultimul cuvint???
#166
Postat 06 July 2014 - 09:26 PM
Am scris aici: http://www.cartula.r...post__p__187745 citez: "Galbenul RLM 04 (cel auriu) era culoarea oficial folosita ca insemn de front pe avioanele Axei, deci garantat toate insemnele de front de pe I.A.R. (si celellate avioane romanesti) au fost o culoare daca nu identica cel putin similara."
Apoi Cantacuzino a sumarizat aici: http://www.cartula.r...post__p__187762
Cum ziceam, aceste informatii "clare" au devenit "neclare" in ceata creata de "contrari".
Radu
#170
Postat 10 July 2014 - 08:32 PM
D4d1, vadca nu s-a inghesuit nimeni la raspuns.Poate lipsea rugamintea punctuala. Cum eu nu stiu anvergura ampenajului orizontal la avionul real, pot doar sa ridic la scara dimensiunea ampenajului masurat la scara 1/32. Anume ar fi de 3550 mm +/- ceva data de eroarea de masura si proiectare a matritei. Suprafata e mai greu de calculat, fiind o forma mai complicata.
#173
Postat 12 July 2014 - 08:58 AM
Z-mare, la 10 July 2014 - 08:32 PM, a spus:
Sunt 2 fotografii facute de 7-8 luni distanta, pe diferite tipuri de pfl. Eu am pus foto cu piese ce au galben original, pe care l-a vazut si Dan Antoniu, RaduB, Dan Melinte si Horia. Acum ca ei nu stiu cum sa-l faca mai crom, mai lila, mai "a la coco-chanel"...asta e. Ce stiu ei despre IAR80 si machete?! :)
Aceasta postare a fost editata de feldgrau: 12 July 2014 - 08:58 AM
#175
Postat 14 July 2014 - 10:05 AM
D4d1, la 10 July 2014 - 04:19 PM, a spus:
De fapt am nevoie de niste masuri ale avionului.
- anvergura stabilizatorilor
- suprafata uni singur stabilizator
Am fost plecat cateva zile cu niste treburi de aceea am intarziat cu raspunsul.
Anvergura ampenajului orizontal este 3360 mm
Suprafata planului fix este 1.3 mp
Suprafata profundorului este 1.7 mp
Suprafata totala a ampenajului orizontal este 3 mp
HTH
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 14 July 2014 - 10:06 AM
#177
Postat 14 July 2014 - 11:07 AM
Trebuie sa ai mare grija cu "similaritatile dintre PZL si I.A.R.". Seamana dar nu sunt la fel.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 14 July 2014 - 11:08 AM
#179
Postat 14 July 2014 - 12:43 PM
D4d1, la 14 July 2014 - 11:56 AM, a spus:
Prototipul a imprumuat ceva de la PZL. Dar pe avionul de serie I.A.R.80/81 nu prea a mai fost nimic "luat direct" de pe PZL. Sectiunea de fuselaj de la carlinga pana la sarniera era bazata pe un design de la PZL dar modificata si intarita ca sa faca fata greutatii marite a avionului. Restul si mai ales aripile si toate ampenajele au fost create de proiectantii de la I.A.R.
HTH
Radu