Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati

#161 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 July 2014 - 12:17 PM

Imagine postata

#162 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 05 July 2014 - 12:22 PM

Nu o sa va vina sa credeti dar desi am spus repetat (si chair mai sus) ca "din diferite motive erau mai multe nuante de galben" tocmai mi-a scris cineva sa ma dojeneasca ca nu am dat CODUL PRECIS. Deci e ca si cum eu zic "alege orice numar de la unu la zece" si dup aia mi se raspune "de ce nu mi-ai spus ce numar".
Ca sa lamurim o data pentru totdeauna: a fost un galben crom (in jur de RLM 04) care din o multime de motive (aplicare, diluare, manufactura, pigment, expunere) a fost de diferrite feluri.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 05 July 2014 - 12:27 PM


#163 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 July 2014 - 12:52 PM

Citeaza

Ca sa lamurim o data pentru totdeauna: a fost un galben crom (in jur de RLM 04) care din o multime de motive
Radu, era superOK daca spunea asta de prima data! Toata discutia de mai sus, balacareala pe nu stiu cite pagini, nu mai avea nici un sens! Fiecare si-at fi cautat o culoare care sa semene cit mai mult cu RLM 04. Uite, eu folosesc Humbrol 154. Simplu ca buna ziua!

#164 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 05 July 2014 - 01:36 PM

Vezi postarea de pe 1 iulie la 10:44, confirmata apoi de Cantacuzino.
Asa cum am spus mai sus, datorita contrarii de sanchi datele clare devin neclare. Asta e inca un exemplu.
Radu

#165 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 July 2014 - 04:17 PM

Radu, chiar nu inteleg. In postul de mai sus ziceam simplu:

Citeaza

Radu, era superOK daca spunea asta de prima data! Toata discutia de mai sus, balacareala pe nu stiu cite pagini, nu mai avea nici un sens! Fiecare si-at fi cautat o culoare care sa semene cit mai mult cu RLM 04. Uite, eu folosesc Humbrol 154. Simplu ca buna ziua!
Adica, intaresc, idea, era bine daca de prima data spuneai: se pate folosi RLM 04.
Tu replici:

Citeaza

Vezi postarea de pe 1 iulie la 10:44, confirmata apoi de Cantacuzino.
Asa cum am spus mai sus, datorita contrarii de sanchi datele clare devin neclare. Asta e inca un exemplu.

Pai hai sa vedem ce srie la data de 1 iulie ora 10:44 (11:44 decalaj orar)

Citeaza

Doar o mica corectura, Cantacuzino: Ikarol nu era "firma" ci o "marca integistrata" a firmei Warnecke & Bohm. Firma inca mai exista si inca mai produce vopsele - am nuantiere cu esantioane de vopsea produse de ei.
Toate documentele spun pur si simplu "galben". Probabil atunci tot ce conta era sa fie "galben", indiferent daca era mai asa sau mai altcumva.
Unde contrare de sanchi, care date clare devin neclare, unde vorbesti de RLM 04, despre ce exemplu vorbim???
Sau vorbim doar ca sa avem ultimul cuvint???

#166 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 06 July 2014 - 09:26 PM

Z-mare,
Am scris aici: http://www.cartula.r...post__p__187745 citez: "Galbenul RLM 04 (cel auriu) era culoarea oficial folosita ca insemn de front pe avioanele Axei, deci garantat toate insemnele de front de pe I.A.R. (si celellate avioane romanesti) au fost o culoare daca nu identica cel putin similara."
Apoi Cantacuzino a sumarizat aici: http://www.cartula.r...post__p__187762
Cum ziceam, aceste informatii "clare" au devenit "neclare" in ceata creata de "contrari".
Radu

#167 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 07 July 2014 - 04:11 PM

Cam asa...

Imagine atasata: our society.jpg


#168 Useril este offline   feldgrau 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-March 08

Postat 08 July 2014 - 09:16 PM

Aici galbenul original de pe panourile IAR80-ului cu nr 293.
table 1

Imagine postata

tabla 2

Imagine postata

Am vazut machete la Horia si galbenul folosit e ok.

Sper ca ajuta....spor!

Aceasta postare a fost editata de feldgrau: 08 July 2014 - 09:16 PM


#169 Useril este offline   D4d1 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 05-June 14
  • Location:Italia

Postat 10 July 2014 - 04:19 PM

Bunaziua. Am nevoie de niste informazi.
De fapt am nevoie de niste masuri ale avionului.

- anvergura stabilizatorilor
- suprafata uni singur stabilizator

#170 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 July 2014 - 08:32 PM

Feldgrau, fara a stirni iar discutii inutile, te rog doar sa observi culoaraea PFL-ului in prima si a doua poza. Nu au fost fotografiate pe aceeasi suprafata? De ce intreb asta? Pai tocmai pentru a confirma cele spuse mai sus: culoarea pe poza depinde de setarile aparatului, lumina existenta, procesul de transfer si prelucrare, setarile monitorului etc. Ori, in cele doau poze avem, sus, galben crom si jos, galben lamiie! Atentie, prin cele de mai sus nu vreau sa contrazic pe nimeni, ci doar imi exprim opinia. Opinie fara nici o legaura cu galbenul de pe decaluri sau cel de pe avion!!!
D4d1, vadca nu s-a inghesuit nimeni la raspuns.Poate lipsea rugamintea punctuala. Cum eu nu stiu anvergura ampenajului orizontal la avionul real, pot doar sa ridic la scara dimensiunea ampenajului masurat la scara 1/32. Anume ar fi de 3550 mm +/- ceva data de eroarea de masura si proiectare a matritei. Suprafata e mai greu de calculat, fiind o forma mai complicata.

#171 Useril este offline   D4d1 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 05-June 14
  • Location:Italia

Postat 11 July 2014 - 09:50 AM

Vezi postareaZ-mare, la 10 July 2014 - 08:32 PM, a spus:

masurat la scara 1/32. Anume ar fi de 3550 mm +/- ceva data de eroarea de masura si proiectare a matritei.


Multumesc, ori cum mult.




#172 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 July 2014 - 04:07 PM

Si alta data, cu placere!

#173 Useril este offline   feldgrau 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-March 08

Postat 12 July 2014 - 08:58 AM

Vezi postareaZ-mare, la 10 July 2014 - 08:32 PM, a spus:

Feldgrau, fara a stirni iar discutii inutile, te rog doar sa observi culoaraea PFL-ului in prima si a doua poza. Nu au fost fotografiate pe aceeasi suprafata? De ce intreb asta? Pai tocmai pentru a confirma cele spuse mai sus: culoarea pe poza depinde de setarile aparatului, lumina existenta, procesul de transfer si prelucrare, setarile monitorului etc. Ori, in cele doau poze avem, sus, galben crom si jos, galben lamiie! Atentie, prin cele de mai sus nu vreau sa contrazic pe nimeni, ci doar imi exprim opinia. Opinie fara nici o legaura cu galbenul de pe decaluri sau cel de pe avion!!!



Sunt 2 fotografii facute de 7-8 luni distanta, pe diferite tipuri de pfl. Eu am pus foto cu piese ce au galben original, pe care l-a vazut si Dan Antoniu, RaduB, Dan Melinte si Horia. Acum ca ei nu stiu cum sa-l faca mai crom, mai lila, mai "a la coco-chanel"...asta e. Ce stiu ei despre IAR80 si machete?! :)

Aceasta postare a fost editata de feldgrau: 12 July 2014 - 08:58 AM


#174 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 July 2014 - 10:33 AM

Citeaza

Sunt 2 fotografii facute de 7-8 luni distanta, pe diferite tipuri de pfl.
Mea culpa, am crezut ca fotografiile au fost facute amindoua o data.

#175 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 14 July 2014 - 10:05 AM

Vezi postareaD4d1, la 10 July 2014 - 04:19 PM, a spus:

Bunaziua. Am nevoie de niste informazi.
De fapt am nevoie de niste masuri ale avionului.

- anvergura stabilizatorilor
- suprafata uni singur stabilizator


Am fost plecat cateva zile cu niste treburi de aceea am intarziat cu raspunsul.
Anvergura ampenajului orizontal este 3360 mm
Suprafata planului fix este 1.3 mp
Suprafata profundorului este 1.7 mp
Suprafata totala a ampenajului orizontal este 3 mp
HTH
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 14 July 2014 - 10:06 AM


#176 Useril este offline   D4d1 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 05-June 14
  • Location:Italia

Postat 14 July 2014 - 10:36 AM

Multumesc mult de tot numai stiam cum sa fac ca sa gasesc datele astea. P.11c, P.24 si IAR80 au aceasi coada dar in nici o carte nu gasisem nimica despre amperaj. Multumesc.

Imagine postata

#177 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 14 July 2014 - 11:07 AM

Ampenajele (si vertical si orizontal) de pe I.A.R.80 sunt complet diferite de ampenajele de pe P.Z.L. Difera si in suprafata/arie precum si in modul de constructie si structura interioara. De exemplu, profundorul de pe I.A.R.80/81 era o structura metalica invelita cu panza, pe cand cel de pe PZL era in intregime metalic.
Trebuie sa ai mare grija cu "similaritatile dintre PZL si I.A.R.". Seamana dar nu sunt la fel.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 14 July 2014 - 11:08 AM


#178 Useril este offline   D4d1 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 05-June 14
  • Location:Italia

Postat 14 July 2014 - 11:56 AM

Hmmm... ce veste urata... eu stiam ca tot fuselajul posterior de la P.24E a fost luat si montat direct per IAR.80. Diferenta de materiale o stiam dar nu aia de dimensiuni. Ok, multumesc, din pacate sunt din nou de la capat. :D

#179 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 14 July 2014 - 12:43 PM

Vezi postareaD4d1, la 14 July 2014 - 11:56 AM, a spus:

Hmmm... ce veste urata... eu stiam ca tot fuselajul posterior de la P.24E a fost luat si montat direct per IAR.80. Diferenta de materiale o stiam dar nu aia de dimensiuni. Ok, multumesc, din pacate sunt din nou de la capat. :D


Prototipul a imprumuat ceva de la PZL. Dar pe avionul de serie I.A.R.80/81 nu prea a mai fost nimic "luat direct" de pe PZL. Sectiunea de fuselaj de la carlinga pana la sarniera era bazata pe un design de la PZL dar modificata si intarita ca sa faca fata greutatii marite a avionului. Restul si mai ales aripile si toate ampenajele au fost create de proiectantii de la I.A.R.
HTH
Radu

#180 Useril este offline   D4d1 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 05-June 14
  • Location:Italia

Postat 22 July 2014 - 09:36 AM

Une se poate gasii o notita tehnica a avionului?

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi