Spun "lungă ezitare" pentru simplul motiv că îmi vine greu să trec la asamblarea lor, într-un fel anume eu văd asta ca pe o despărțire.
Parcă îmi lipsesc de la locul lor, acolo unde le ştiu de atâta timp.
Şi totuşi.
Humber. Thomas Humber, ca să râmân oarecum fidel felului britanic de a pronunța numele persoanei, şi-a înființat mica firmă de biciclete prin 1860-şi-ceva, iar aproape 30 de ani mai târziu producea deja mici vehicule cu motor pe 3 sau 4 roți.
Nu cred să aibă mare interes istoria acestei firme, aici în acest topic, astfel încât am să sar peste decenii, direct la partea de interes, anume acest FWD botezat neoficial BOX.
Începuturile modelului ne duc cu câțiva ani înainte de izbucnirea Războiului al doilea mondial, când firma Humber punea pe piață două modele de succes : Snipe şi SuperSnipe, în versiunea saloon şi limousine.
Motorul performant pentru acele timpuri, cu 6 cilindrii,4100 cmc şi 85 CP propulsa maşina, primită în egală măsura drept un automobil elegant cât şi "Rolls Royce"-ul săracului.
La declanşarea războiului, acest Snipe şi fratele lui, SuperSnipe au devenit alegerea evidentă pentru armata britanică, care le-a folosit ca automobile destinate înalților ofițeri din comandamente şi state majore.
Cel mai "înalt" dintre ei a fost însuşi Montgomery, care a folosit pe durata războiului doua exemplare diferite.
Cu ceva ani în urmă am deschis un topic pe tema asta, nu insist.
Bon.
Câtă vreme britanicii aveau un şasiu robust şi un motor puternic pentru categoria lui,concluzia care s-a desprins era foarte clară: o platformă pentru un viitor Heavy Utility destinat armatei.
Prin mărirea şasiului şi transformarea în 4x4 s-a ajuns la acest FWD, în fapt singura maşină de acest gen,cu tracțiune integrală, produsă de englezi pe durata războiului.
Până la dezvoltarea mai multor categorii bazate pe această formulă, nu mai era decât un pas, care a şi fost făcut.
Humber FWD "BOX" a apărut în mai toate versiunile posibile: maşină de campanie, tropical cu tendă ,amovibilă,din pânză, camion uşor 8 CWT (400 kg sarcină utilă la care s-a renunțat totuşi, în 1941), ambulanță de campanie( subiectul nostru) ba chiar şi versiuni blindate, Humber Light Reconnaissance Car Mk I şi Mk II(4x2) sau Mk III (4x4).
Cu suspensii independente pe față, părea un vehicul prea sofisticat,impropriu pentru nevoile armatei, totuşi ulterior s-a dovedit a fi o maşină "strurdy and reliable" şi a rămas în dotare mulți ani după încheierea războiului.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 November 2017 - 10:10 PM