1-0-9, la 12 March 2020 - 03:23 PM, a spus:
Man, din ce stiam, la razorbackuri nu era inca interior green, ci un bronze green, pe care unii il aproximeaza cu nato green .
Nu este deloc exclus sa ma fi inselat eu, subiectul culorii de cockpit la Razorback-urile din seria D early este un fel de can of worms, cum zic baietii de peste garla.
Cu bronze green e destul de clara treaba si pt mine, asta e culoarea de interior cea mai probabila, cu exceptia unor avioane din seria B,C si D early care au avut interiorul YZC, existand poze color care confirma clar chestiunea asta. Aparent, esta cazul si avionului lui Bud Mahurin, cel putin partial.
Plecand de la asta, am gasit si un articol al unui tip Martin Waligorski, intitulat "Interior colors of US aircraft, 1944-45", care mi s-a parut destul de pertinent si care despite P47 spune cam asa:
"
The subject of cockpit colours ofthe P-47 seems to have thus far defied conclusive analysis. Surviving P-47s andcontemporary photos show a dark green shade in the cockpit, similar or possiblyequal to Dull Dark Green. This is in contrast with the available Erection andMaintenance manuals which invariably call for green-tinted primer in cockpit areas.
The 1944 Erection and MaintenanceInstructions covering P-47C, G and D state that "cockpits shall befinished with one coat of tinted zinc chromate primer to eliminate glareresulting from untinted primer." As can bee seen, the use of "tintedprimer" is not consistent with the Dark Dull Green found in otherevidence."
De aici am dedus ca este posibil ca la D-urile foarte early sa nu fi fost vorba de culoare de interior bronze green/dark dull green considerate ca un fel de standard ulterior, ci niste YZC indoit cu begru, care ar fi trebuit sa rezulte in ceva mai degraba apropiat de Interior Green.
Evident, cam multe presupuneri in constructia asta, dar na, asa am facut acum. Oricum, interior green e doar placa de blindaj din spatele scaunului, restul e YZC.
Urmatoarele pe care le voi face, care vor fi D-uri mai tarzii, clar vor fi Dark dull Green sau ceva de genul asta.
O asta problema este ce culoare sa fac partea de sub cupola, din spatele postului de pilotaj. Acelasi tip pe care l-am citat mai sus zice, despre acest subiect:
"Another yet unresolved mystery isthe turtleback area beneath the rearmost cockpit window of the razorbackversions. Many variants have been called for, but the most likely choices(based on the available contemporary colour photographs) are Olive Drab for theearly camouflaged aircraft, and some kind of medium grey further down in the production."
Trebuie deci sa aleg o culoare pt turtledeck care sa fie plauzibila si pt modelul meu....as inclina spre olive drab, avand in vedere poza de mai jos...cu toate ca OD pare cam inchis fata de ce se vede in poza...