Pagina 1 din 1
Masca lichida...intarita
#1
Postat 05 October 2017 - 02:47 PM
Va salut,
Apelez la sfatul vostru, poate gasesc o solutie: acum muuulta vreme, lucram cu spor relativ la un IAR-80. Am ajuns la vopsire si am acopeirt geamul de la carlinga cu o solutie lichida de mascare. Nici nu mai stiu ce marca,cred ca Revell. Am aplica masca si apoi s-a intamplat una, apoi alta, apoi bebe, apoi mutat..si au trecut 3-4 ani, timp in care masca aceasta de aspect cauciucat a devenit tare ca piatra. Am acum un avion cu geamuri verzi si opace ca de jad.
Aveti o idee cum as putea indeparta masca aia fara a afecta carlinga? Daca nu, are cineva o carlinga de IAR-80 (1/72) :D
Apelez la sfatul vostru, poate gasesc o solutie: acum muuulta vreme, lucram cu spor relativ la un IAR-80. Am ajuns la vopsire si am acopeirt geamul de la carlinga cu o solutie lichida de mascare. Nici nu mai stiu ce marca,cred ca Revell. Am aplica masca si apoi s-a intamplat una, apoi alta, apoi bebe, apoi mutat..si au trecut 3-4 ani, timp in care masca aceasta de aspect cauciucat a devenit tare ca piatra. Am acum un avion cu geamuri verzi si opace ca de jad.
Aveti o idee cum as putea indeparta masca aia fara a afecta carlinga? Daca nu, are cineva o carlinga de IAR-80 (1/72) :D
#6
Postat 17 October 2017 - 02:34 PM
Solutia nu e pe baza de aracet. E latex diluat intr-o slutie slaba de amoniac.
Tot amoniac slab ar trebui sa o scoata dar mi-e teama ca procesul in cazul latexului e ireversibil. Dealtfel scrie si pe sticla asta.
Cu apa fierbinte s-ar putea sa se inmoaie suficient cat sa se exfolieze dar de inmuiat pana la stadiul initial, nici vorba.
Tot amoniac slab ar trebui sa o scoata dar mi-e teama ca procesul in cazul latexului e ireversibil. Dealtfel scrie si pe sticla asta.
Cu apa fierbinte s-ar putea sa se inmoaie suficient cat sa se exfolieze dar de inmuiat pana la stadiul initial, nici vorba.
#10
Postat 12 December 2019 - 07:49 PM
Am folsit vopsele acrilice de la Tamiya (airbrush) si dupa am folosit Tamiya 81522 - Mini X-22 Clear pentru a pute pune decals . Dar vopseaua a inceput sa se stearga , Ce ar trebui sa folosesc ca asta sa nu se mai intample ? Apropo Tiger1 early Academy nu e un model foarte bun pentru incepatori ca mine ( find si primul...)
#11
Postat 13 December 2019 - 12:37 PM
Gelu, bun venit printre noi!
Este bine ca, inainte de vopsire, sa speli macheta cu apa si putin detergent, apoi clatesti bine. Se indeparteaza, de pe macheta, urmele de grasimi si praf, ce impiedica aderenta vopselei. Pe de alta parte, unele vopsele au nevoie de un grund. Nu trebuie dat in strat gros si nu cu pensula.
Este bine ca, inainte de vopsire, sa speli macheta cu apa si putin detergent, apoi clatesti bine. Se indeparteaza, de pe macheta, urmele de grasimi si praf, ce impiedica aderenta vopselei. Pe de alta parte, unele vopsele au nevoie de un grund. Nu trebuie dat in strat gros si nu cu pensula.
#12
Postat 30 December 2019 - 04:59 AM
Multumesc , mi-am dat seama unde am gresit cad am dat strat-ul clear find greu sa vad diferenta nu l:am pulverizat prea bine , am folosit o gramada de " lichide " find prima oara cand am pus decals si deaceia cred ca sa sters , Apropo pentru vopsele Tamiya pot folosi thinner de la Vallejo ? Si cam ce procentaj thinner / vopsea tamiya ar trebui sa foloses si la ce presiune (Neo for Iwata CN is a 0.35mm) Sitiu ca e variabil in fuctie de preferinte , dar sa pot sa imi fac o idee . Multumesc
#13
Postat 30 December 2019 - 01:07 PM
Nu poti dilua Tamiya cu Valleho. Exista diluant dedicat.
Dilutia depinde de viscozitatea vopselei, orientativ1
1/1, undeva la consistenta laptelui.
Presiunea depinde de dilutie, tipul duzei si ce vrei sa faci. O valoare intre 1,1 si 0,8 bar este OK. Eu lucrez, de exemplu, cu 0.9 bar. In cazuri speciale (dilutie mare, de ex.), presiunea poate cobori pina la 0,5 bar sau urca pina la 1,5 bar. Asta daca aerograful iti oermite sa lucrezi la aceste presiuni.
Dilutia depinde de viscozitatea vopselei, orientativ1
1/1, undeva la consistenta laptelui.
Presiunea depinde de dilutie, tipul duzei si ce vrei sa faci. O valoare intre 1,1 si 0,8 bar este OK. Eu lucrez, de exemplu, cu 0.9 bar. In cazuri speciale (dilutie mare, de ex.), presiunea poate cobori pina la 0,5 bar sau urca pina la 1,5 bar. Asta daca aerograful iti oermite sa lucrezi la aceste presiuni.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1